Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 24-Νοε-2017 16:35

    MINI Cooper S E Countryman ALL4

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Ναι, τα υβριδικά plug-in μοντέλα μπαίνουν όλο και πιο δυνατά στην αγορά και οι κατασκευαστές παρουσιάζουν συνεχώς νέες προτάσεις. Αυτή τη φορά η τεχνολογία του αύριο συναντά το έντονο συναίσθημα και το retro στο πρόσωπο του MINI Cooper S E Countryman ALL4. Το μοντέλο με το μεγάλο όνομα είναι το πρώτο Plug-in υβριδικό μοντέλο MINI, οπότε το ενδιαφέρον μας μεγάλο. Η περίπτωση δύσκολη, μιας και το ΜΙΝΙ απευθύνεται σε έναν αγοραστή με αυστηρά κριτήρια, με άποψη και σίγουρα με υψηλές απαιτήσεις. Από την άλλη, εμείς που αγαπάμε τα μοντέλα της ΜΙΝΙ, είχαμε αποφασίσει να είμαστε πολύ σκληροί μαζί του μιας και θέλαμε να διαπιστώσουμε αν αλλοιώνεται ο έντονος χαρακτήρας των ΜΙΝΙ. Μάλιστα τα στάνταρ μας είναι πολύ ψηλά μιας και το Countryman τελευταίας γενιάς μας έχει αφήσει τις καλύτερες των εντυπώσεων στη έκδοση πετρελαίου SD που το έχουμε δοκιμάσει.

    MINIΤι είναι το υβριδικό MINI;

    Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Η νέα γενιά Countryman σχεδιάστηκε εξ αρχής με την πρόβλεψη για υβριδική έκδοση και βασίζεται στην πλατφόρμα UKL1 που μοιράζονται και άλλα μοντέλα του group, όπως η BMW X1 αλλά και το MINI Clubman. Όπως καλά διαβάσατε, στο μεγάλο όνομα του μοντέλου υπάρχει και το γράμμα "S”. Αυτό δεν σημαίνει πως κάτω από καπό βρίσκεται ένας κινητήρας μεγάλου κυβισμού αλλά παραπέμπει στη συνδυαστική απόδοση που φτάνει τα 224 άλογα. Η δύναμη αυτή παράγεται από τον τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα με κυβισμό 1,5 lt. απόδοσης 136 ίππων, που χρησιμοποιείται και στο ΜΙΝΙ Cooper, και ενός ηλεκτροκινητήρα σύγχρονου μαγνήτη με απόδοση 88 ίππων. Η ροπή επίσης δικαιολογεί το "S” με τη συνολική τιμή να φτάνει τα 39,2 kg.m. Εντυπωσιακά νούμερα, που έχουν αντίκτυπο και στις επιδόσεις. Έτσι τα πρώτα 100 Km/h έρχονται σε μόλις 6,9 sec, χάρη και στη μετάδοση της κίνησης σε όλους τους τροχούς. Ωστόσο η κίνηση δεν μεταδίδεται με τον κλασικό τρόπο, μιας και οι πίσω τροχοί κινούνται από τον ηλεκτροκινητήρα και οι εμπρός από το βενζινοκινητήρα. Στο σύνολο υπάρχει και μια μπαταρία ιόντων λιθίου ισχύος 7,6 kWh, η οποία είναι τοποθετημένη κάτω από το ελαφρά ανασηκωμένο πίσω κάθισμα. Η τοποθέτηση όμως έχει περιορίσει το ρεζερβουάρ βενζίνης στα 35 λίτρα. Για να φορτιστεί πλήρως χρειάζονται 3 ώρες και 15 λεπτά σε κοινή πρίζα. Θεωρητικά επιτρέπει την αμιγώς ηλεκτρική κίνηση για 42 km. Επίσης σύμφωνα με τον κατασκευαστή, η μέση κατανάλωση βρίσκεται στα μόλις 2,1 lt/100km, ενώ οι εκπομπές ρύπων στα 49 g/km.

    MINIΜέσα-εξώ ΜΙΝΙ

    Η αισθητική δεν έχει επηρεαστεί από την τεχνολογία, αντιθέτως. Για να τιμήσει το "S” στην ονομασία, έχει όλες εκείνες τις σπορ λεπτομέρειες που αγαπάμε στα ΜΙΝΙ. Μαύρες ζάντες, μαύρες λωρίδες στο καπό, μαύρη οροφή, άγριοι προφυλακτήρες συνθέτουν μια επιθετική αλλά συνάμα κλασσάτη εικόνα, που αρέσει σε μια μεγάλη γκάμα κοινού. Το ίδιο ευφάνταστο είναι και το εσωτερικό. Πολύ ποιοτικά υλικά και μοντέρνα σχεδίαση σου φτιάχνουν τη διάθεση. Η προσοχή στη λεπτομέρεια και τα όμορφα στοιχεία είναι παντού γύρω σου. Χρώματα, στρογγυλά σχήματα, ιδιαίτερος πίνακας οργάνων και στο πάνω μέρος της κεντρικής κονσόλας η εντυπωσιακή οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων. Η τεχνολογία έχει "εισέλθει" χωρίς να διαταράξει το ρετρό concept της οικογένειας ΜΙΝΙ. Σε σύγκριση με τις απλούστερες εκδόσεις, το μπουτόν εκκίνησης είναι πράσινο, ενώ δίπλα του υπάρχει και το μπουτόν E-Drive. Τέλος, το στροφόμετρο έχει μια διαφορετική μορφή, ενημερώνοντας για το πόσο οικονομικά οδηγούμε αλλά και την φόρτιση της μπαταρίας. Διαφοροποιημένες είναι και οι ενδείξεις του υπολογιστή ταξιδίου, περιλαμβάνοντας και ενδείξεις για την μπαταρία.

    MINIΔιαφορετικά προφίλ οδήγησης

    MINIΑπό εκεί και πέρα αν θες να εκμεταλλευθείς πλήρως τις δυνατότητες του μοντέλου, πρέπει να "ανοίξεις τα μάτια σου". Πρέπει να μάθεις τις διαφορετικές ρυθμίσεις και να μην ξεχνάς να το φορτίζεις! Από το μπουτόν eDrive μπορείς να επιλέξεις τρία προγράμματα λειτουργίας. Εκκινώντας το ΜΙΝΙ είναι προεπιλεγμένο το πρόγραμμα AUTO eDRIVE. Με αυτό εκκινεί ηλεκτρικά και παραμένει σε ηλεκτρική λειτουργία με την προϋπόθεση ότι η επιτάχυνση είναι ομαλή αλλά και πως η μπαταρία είναι φορτισμένη. Στην περίπτωση που ο οδηγός θελήσει άμεση επιτάχυνση μπαίνει σε λειτουργία και ο θερμικός κινητήρας. Στη λειτουργία ΜΑΧ eDRIVE το μοντέλο κινείται αμιγώς ηλεκτρικά ακόμα και αν πατήσεις έντονα το γκάζι, μέχρι να τελειώσει η μπαταρία. Στην τρίτη λειτουργία SAVE BATTERY λειτουργεί μόνιμα ο θερμικός κινητήρας και σκοπός είναι η φόρτιση της μπαταρίας.

    MINIΠαραμένει ευχάριστο

    Από εκεί και πέρα τα τρία παραπάνω προγράμματα συνδυάζονται και με τα τρία οδηγικά προφίλ: Sport, Green Normal. Στη ρύθμιση Sport, το MINI αγριεύει με πιο άμεση απόκριση, στο γκάζι, στο κιβώτιο αλλά και πιο βαρύ τιμόνι. Αυτή είναι η ρύθμιση που επιλέγαμε όταν είχαμε μπροστά μας φιδίσια διαδρομή χωρίς κίνηση. Μας εντυπωσίασε το γεγονός πως στη ΜΙΝΙ έχουν καταφέρει, όταν το απαιτήσεις, αυτό το Countryman, να έχει ένα σπορ χαρακτήρα. Τα χειριστήρια (πεντάλ, τιμόνι) έχουν πολύ καλή αίσθηση και δεν θυμίζουν σε καμία περίπτωση παλαιότερης γενιάς υβριδικά. Τα περιθώρια πρόσφυσης είναι πολύ υψηλά ενώ πρέπει να κινηθείς πολύ γρήγορα για να νοιώσεις το αυξημένο βάρος. Η ποιότητα κύλισης είναι σε κάθε περίπτωση πολύ καλή, ενώ η άνεση παραμένει σε υψηλό επίπεδο, πάντα, παρά τα ελαστικά χαμηλού προφίλ. Οι επιταχύνσεις είναι ζωηρές, λόγω του ηλεκτροκινητήρα, ενώ το μόνο που θα σου λείψει από την υπόλοιπη οικογένεια μοντέλων "S" είναι ο δυναμικός ήχος από τον κινητήρα.

    MINIΗ οικονομία είναι στα χέρια σου!

    Από εκεί και πέρα κάθε βράδυ φορτίζαμε το ΜΙΝΙ, από την υποδοχή, στο εμπρός αριστερό φτερό, και αρχικά χρησιμοποιούσαμε τη λειτουργία ΜΑΧ eDRIVE. Είναι υπέροχο να κινείσαι ηλεκτρικά, χωρίς φασαρία, χωρίς κατανάλωση καυσίμου αλλά και ρύπους. Παράξενο να βιώνεις αυτή την αίσθηση μέσα σε ένα ΜΙΝΙ και μάλιστα με SUV χαρακτήρα. Αν οι διαδρομές είναι σε ακτίνα 30 km τότε η κατανάλωση καυσίμου μπορεί πολύ απλά να είναι μηδενική. Από εκεί και πέρα όσο μεγαλύτερες αποστάσεις διανύετε και όσο είστε σκληροί με το γκάζι, τότε η κατανάλωση ανεβαίνει. Στην περίπτωσή μας η ιστορία ήταν κάπως παράξενη. Τις πρώτες μέρες δεν φορτίζαμε την μπαταρία, λειτουργούσε σαν ένα κανονικό υβριδικό, οπότε η κατανάλωση καυσίμου βρισκόταν κοντά στα 8 Lt/100km. Το νούμερο είναι πολύ καλό αν σκεφτούμε πως πρόκειται για ένα μοντέλο με βάρος 1760 κιλά. Αποφασίσαμε όμως να εξαντλήσουμε τα περιθώρια, οπότε αρχίσαμε να φορτίζουμε την μπαταρία. Καταφέραμε έτσι η συνολική κατανάλωση της δοκιμής να πέσει στα 6,2 lt/100km χωρίς να κινηθούμε ποτέ σε ρυθμό "χελώνας", αλλά ήμασταν προσεκτικοί με το γκάζι, ενώ δεν έτυχε να διανύσουμε πολύ μεγάλες αποστάσεις. Τελικά όμως πιο είναι το συμπέρασμα;

    MINIΤο βέβαιο είναι πως πρόκειται για ακόμα ένα πολύ όμορφο ΜΙΝΙ μέσα και έξω. Ο ηλεκτροκινητήρας αλλά και ο κινητήρας εσωτερικής καύσης συνεργάζονται πολύ αρμονικά ενώ, ίσως το σημαντικότερο, ο οδηγικός χαρακτήρας παραμένει αναλλοίωτος. Από εκεί και πέρα όσο εκμεταλλεύεσαι την ηλεκτρική ενέργεια τόσο ωφελείσαι. Αν θα ζητούσαμε κάτι, θα ήταν μεγαλύτερη αυτονομία από την μπαταρία ώστε να χρειάζονται πιο αραιές φορτίσεις αλλά και να ωφελείται ακόμα περισσότερο η κατανάλωση. Το πρώτο υβριδικό ΜΙΝΙ έχει σίγουρα μεγάλο ενδιαφέρον σαν αυτοκίνητο, βάζοντας "χρώμα" στα υβριδικά που ξέραμε μέχρι σήμερα.

    Κείμενο-Φωτογραφίες : Δημήτρης Χατζητόλιος

    MINIΤεχνικά Χαρακτηριστικά

    Διαστάσεις (Μήκος/ πλάτος/ύψος) : 4.299/1.822/1.559mm

    Βάρος : 1760 kg

    Κινητήρας : 1499cc

    Ιπποδύναμη (συνδυασμένη) : 224 Hp

    Ροπή (συνδυαστική) : 39,2 kg.m

    Τελική ταχύτητα : 198 km/h

    Κατανάλωση δοκιμής : 6,2 lt/100km

    0-100 km/h : 6,8 sec

    Ρύποι CO2 : 49-52 g/km

    Τιμή : €43.520

     

     

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Επιμέλεια ύλης

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ