Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 03-Νοε-2017 16:43

    Οδηγούμε τη νέα BMW 520d

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Ξέρετε ποια ήταν η πρώτη μας αυθόρμητη σκέψη μόλις μπήκαμε στην 5αρα για δοκιμή; Το λάθος που έχουμε κάνει και αφήσαμε να περάσει καιρός χωρίς δοκιμή μιας BMW. Έχουν έναν άλλο κώδικα επικοινωνίας με τα μοντέλα από τη Βαυαρία και δεν κρύβουμε πως μαζί τους έχουμε περάσει πλήθος όμορφων στιγμών σε Ελλάδα και εξωτερικό. Κάθε φορά προσπαθούμε να είμαστε αντικειμενικοί και ψυχροί αλλά έχουν έναν τρόπο να μας λυγίζουν, ακόμα και όταν βρισκόμαστε πίσω από το τιμόνι μιας 116i.

    BMWΜε τις θετικότερες λοιπόν συνθήκες ξεκίνησε αυτή η δοκιμή. Για την ιστορία, δεν είναι η πρώτη φορά που βρισκόμαστε πίσω από το τιμόνι της νέας σειράς 5, μιας και είχαμε οδηγήσει το μοντέλο στην ελληνική παρουσίαση. Δεν θα ξεχάσουμε μάλιστα τον εντυπωσιασμό του συνόλου των δημοσιογράφων στη θέα της 5αρας που πάρκαρε μόνη της. Θυμάμαι τις συζητήσεις και τον εντυπωσιασμό της πλειοψηφίας, μιας και δεν είναι κάτι συνηθισμένο. Τώρα είμαστε με το ίδιο εκείνο αυτοκίνητο, ζώντας μαζί του μια ολόκληρη εβδομάδα.

    BMWΗ αλήθεια είναι πως το σύστημα απομακρυσμένου ελέγχου παρκαρίσματος εντυπωσιάζει τους πάντες! Είναι από τα highlight της καινούργιας σειράς 5 και σε όποιον το δείξαμε έμεινε με το στόμα ανοικτό! Εκτός από εντυπωσιακό, είναι και πρακτικό μιας και θα σε ξελασπώσει από περιπτώσεις όπου ο διαθέσιμος χώρος είναι οριακός. Στο video που ακολουθεί μπορείτε να δείτε τις σημαντικότερες τεχνολογίες του μοντέλου, όπως και το σύστημα αυτόνομου παρκαρίσματος.

    Αφού λοιπόν ξεπεράσεις τον εντυπωσιασμό, προσπαθείς να συγκεντρωθείς στο αυτοκίνητο αλλά το "πέπλο" του εξοπλισμού δεν σε αφήνει. Τα στοιχεία με τα οποία μπορείς να εξοπλίσεις τη νέα σειρά 5 ξεφεύγουν κατά πολύ από το συνηθισμένο. Στοιχεία που πριν λίγο καιρό είδαμε στην τελευταία γενιά της σειράς 7, βρίσκονται και εδώ. Ένα μοντέλο λοιπόν, στην χρηματική κλίμακα των €60.000, μπορεί να εφοδιαστεί με εξοπλισμό που πρόσφατα είδαμε σε μοντέλα με κόστος πάνω από €100.000, ενώ πριν λίγα χρόνια ανήκαν απλά στην σφαίρα της φαντασίας.

    BMWΣτη λευκή 5άρα της δοκιμής μας υπήρχε το πακέτο εξοπλισμού Luxury Line, που της προσέδιδε έναν επιπλέον αέρα πολυτέλειας. Εξωτερικά καταφέρνει να εντυπωσιάζει με τις αναλογίες της και τη σχεδίασή της χωρίς να προκαλεί. Ακόμα και αν έλειπε το σήμα από το καπό καταλαβαίνεις πως πρόκειται για μια BMW μιας και μένει πιστή στην οικογενειακή ταυτότητα. Δείχνει φαρδιά και χαμηλή, με εντυπωσιακά φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED, που εκτός από εντυπωσιακή σχεδίαση καταφέρνουν να κάνουν τη νύχτα μέρα, ανεβάζοντας την ενεργητική ασφάλεια σε σκοτεινά σημεία. Από εκεί και πέρα, οι αναλογίες είναι κλασικές, ωστόσο η διαμόρφωση των μεταλλικών επιφανειών έχει γίνει με τέτοιο τρόπο, που θυμίζει περισσότερο ένα σύγχρονο γλυπτό παρά αυτοκίνητο. Υπάρχει μεγάλη επιλογή διαμέτρου στους τροχούς, με το μοντέλο της δοκιμής μας να έχει τροχούς διαμέτρου 19in.

    BMWΤο εσωτερικό θα μπορούσε να ανήκει σε lear jet. Από την στιγμή που θα το αντικρίσεις θα νιώσεις ένα μοναδικό αίσθημα ψυχικής ανάτασης. Πολυτέλεια, τεχνολογία, αισθητική ανήκουν σε ένα ανώτερο επίπεδο. Ταυτόχρονα η σχεδίαση τεχνηέντως είναι προσγειωμένη ώστε να μην "κουράζει" αλλά και για να αρέσει και σε ένα μεγαλύτερο ηλικιακά κοινό. Οι δυνατότητες εξατομίκευσης είναι άπειρες αναφορικά με το διάκοσμο και τις επενδύσεις. Στην περίπτωσή μας κυριαρχούσαν οι δερμάτινες επενδύσεις σε σκούρο μπλέ με ραφές και ρέλια σε χρώμα αντίθεσης, αλλά και οι διακοσμητικές επιφάνειες σε γυαλιστερό χρώμιο Pearl αλλά και το μαύρο γυαλιστερό ξύλο. Η προσοχή στη λεπτομέρεια είναι υψηλή και δεν λείπουν λεπτομέρειες που συναντάς συνήθως σε μοντέλα επιπέδου Rolls Royce, όπως το ταμπλό, υπενδεδυμένο από τεχνόδερμα αλλά και το τιμονί, με δερμάτινη επένδυση ακόμα και στο κέντρο του!

    BMWΑναφορικά με τον εξοπλισμό άνεσης θα μπορούσαμε να αφιερώσουμε χιλιάδες λέξεις, ωστόσο θα αναφέρουμε εκείνα που μας έκαναν περισσότερο εντύπωση. Το σύστημα πληροφόρησης και ψυχαγωγίας έχει οθόνη 10,25 In, η οποία είναι τοποθετημένη στο πάνω μέρος του ταμπλό. Κατά την προσφιλή τακτική της BMW δεν είναι ενσωματωμένη στο ταμπλό. Αυτή η φιλοσοφία μειώνει τον όγκο του ταμπλό στο πάνω μέρος, ενώ δίνει ταυτόχρονα τη δυνατότητα για τοποθέτηση της οθόνης ψηλά, κοντά στο οπτικό πεδίο του οδηγού. Από την άλλη, υπάρχει ένα κομμάτι κοινού, που προτιμά την ενσωμάτωση της οθόνης στο ταμπλό μιας και τη θεωρεί πιο "στιβαρή". Το software που τη συνοδεύει είναι από τα πιο βολικά και ευκολονόητα στην κατηγορία. Το iDrive αναμφίβολα στα καλύτερα του. Οι επιλογές χειρισμού είναι πολλές. Με χειρονομίες, από το περιστροφικό χειριστήριο ή μέσω αφής,  η ζωή γίνεταιπολύ πιο εύκολη. Το μενού είναι πολύ ευκολονόητο και είναι από εκείνες τις φορές που νιώθεις το σύστημα πολυμέσων να το παίζεις στα δάχτυλα, όχι επειδή εσύ έγινες πιο έξυπνος, αλλά επειδή εκείνο έχει γίνει πιο εύχρηστο. Για τους πίσω επιβάτες το πακέτο Professional φροντίζει μέσω δυο οθόνων 10,25in, την ψυχαγωγία τους. Η πολυτέλεια είναι σε παρόμοιο επίπεδο με τους εμπρός επιβάτες, ενώ ο χώρος είναι επαρκής αν και όχι αχανής. Επίσης λόγω της διαρρύθμισης, ο μεσαίος επιβάτης θα νοιώσει περισσότερο άβολα, από τους δυο ακριανούς.

    BMWΗ θέση οδήγησης προσαρμόζεται σε κάθε σωματότυπο και πως να μην συμβαίνει κάτι τέτοιο, με τις αμέτρητες ηλεκτρικές ρυθμίσεις που έχει. Η οδηγοκεντρική διαρρύθμιση παραμένει, και αυτό είναι κάτι που μας καθησυχάζει. Η βροχή τεχνολογίας δεν έχει παρασύρει τις "σταθερές" της BMW. Κάτω από το καπό της συγκεκριμένης 5άρας, βρίσκεται ένας σχετικά "κλασικός" κινητήρας. Πρόκειται για το δίλιτρο τετρακύλινδρο κινητήρα πετρελαίου που αποδίδει 190 άλογα και που έχουμε συναντήσει σε πολλές εφαρμογές. Είναι από τα αγαπημένα μας μοτέρ στα δυο λίτρα με πολύ γραμμική απόδοση, υψηλή οικονομία και αθόρυβη λειτουργία. Συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων ενώ υπάρχουν 4 οδηγικά προφίλ, που καλούνται να προσαρμοστούν στις ανάγκες του οδηγού.

    BMWΗ πρώτη πολύ καλή εντύπωση, στο οδηγικό κομμάτι, έχει να κάνει με την ποιότητα κύλισης. Παρά τα ελαστικά χαμηλού προφίλ, η απορρόφηση των κραδασμών είναι υποδειγματική ενώ απουσιάζουν και κάθε είδους κραδασμοί. Μόνο σε πολύ τραχύ οδόσυτρωμα μεταφέρεται ο ήχος στην καμπίνα, αλλά για το παραπάνω, περισσότερο φταίνε οι δρόμοι μας! Ο έλεγχος του αμαξώματος από την ανάρτηση είναι άριστος. Μπορεί τα παραπάνω να δείχνουν απλά και εύκολα, στην πραγματικότητα όμως είναι δύσκολα αν αναλογιστείτε πως έχουμε να κάνουμε με ένα αυτοκίνητο μήκους 5 μέτρων και βάρους 1635 κιλών. Ο κινητήρας έχει πολύ καλή απόδοση και βοηθά ώστε να κίνεισαι σβέλτα. Δεν βάζει φωτιά στο δρόμο, αλλά για κάτι τέτοιο υπάρχουν οι περισσότερο δυνατές εκδόσεις. Στις στροφές δείχνει απόλυτα ισορροπημένο υπακούοντας πειθήνια στις εντολές του οδηγού. Το ρόλο τους στην παραπάνω εικόνα παίζει η ενεργητική τετραδιεύθυνση που ανήκει στον εξτρά εξοπλισμού και που είχε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας. Η ευελιξία συνυπάρχει μοναδικά με τη σταθερότητα, δημιουργώντας ένα πολύ ευχάριστο σύνολο. Στη ρύθμιση sport, η 5άρα γίνεται πιο μασίφ και οδηγοκεντρική. Επιταχύνει πιο ζωντανά και χάρη στην ανάρτηση που έχει σφίξει σου επιτρέπει να επιτεθείς περισσότερο αποφασιστικά στις στροφές. Τα περιθώρια πρόσφυσης είναι μεγάλα, όπως και το αίσθημα ασφάλειας. Μάλιστα σε γλιστερό οδόστρωμα και με τα ηλεκτρονικά βοηθήματα απενεργοποιημένα έχεις τη δυνατότητα να παίξεις, με το πίσω μέρος να γλιστρά με πολύ φιλικό τρόπο.

    BMWΈνα εργοστάσιο τεχνολογιών, με αμέτρητα στοιχεία, που υπηρετούν τον οδηγό αυξάνοντας την ενεργητική ασφάλεια αλλά και την άνεση. Δεν είναι όμως απλά μια επίδειξη δύναμης. Είναι ένα καλοκουρδισμένο εργοστάσιο, που ελέγχεται εύκολα και απλά από τον οδηγό και που θα ευχαριστηθεί πίσω από το τιμόνι είτε αποζητά τη μετακίνηση είτε την οδήγηση.

    Δημήτρης Χατζητόλιος

    Τεχνικά Χαρακτηριστικά BMW 520d

    Διαστάσεις (Μήκος/ πλάτος/ύψος) : 4.936mm/1.868mm/1,479mm

    Βάρος : 1635 kg

    Κινητήρας : 1995 cc

    Ιπποδύναμη : 190 Ps/4000rpm

    Ροπή : 40,8 kg.m/1750-2500 rpm

    Τελική Ταχύτητα : 235 km/h

    0-100 km/h : 7,5 sec

    Μέση Κατανάλωση Δοκιμής : 9,1 lt/100km

    Ρύποι CO2 : 109 g/km

    Τιμή : Από €60.950

     

     

     

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Επιμέλεια ύλης

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ