Η νέα Mercedes-Benz S-Class είναι καλύτερη απο όσο νομίζετε
Δευτέρα, 24-Ιουλ-2017 08:08
Σύμφωνα με τη Mercedes-Benz στο νέο μοντέλο έχουν χρησιμοποιηθεί 6500 νέα εξαρτήματα. Εξωτερικά δεν έχουν χρησιμοποιηθεί πολλά από αυτά και είναι προφανές από το αποτέλεσμα πως δεν υπήρχε λόγος. Η S-Class παραμένει φρέσκια λες και σχεδιάστηκε από λευκό χαρτί. Τα εμπρός φωτιστικά, σύμφωνα και με τους ανθρώπους της εταιρίας, είναι το highlight. Με σήμα κατατεθέν τις τρεις LED γραμμές για φώτα ημέρας δίνουν ένα αρχοντικό αλλά και ιδιαίτερο τόνο στην μπροστινή εικόνα του μοντέλου. Συνδυάζονται αρμονικά με τη νέα μάσκα αλλά και το νέο εμπρός προφυλακτήρα. Επίσης 7 νέα σχήματα τροχών από 17in έως 20in είναι πλέον διαθέσιμα. Στο πίσω μέρος νέα είναι τα φωτιστικά με LED που θυμίζουν κοσμήματα. Νέοι είναι και οι πίσω προφυλακτήρες με νίκελ διακοσμητικά πλαίσια στο κομμάτι των εξατμίσεων. Από εκεί και πέρα συνεχίζει να κρύβει με μοναδικό τρόπο τις μεγάλες της διαστάσεις, δείχνοντας εκπληκτικά ομοιογενής. Επιπλέον μας άρεσε το γεγονός πως τα αισθητικά πακέτα της AMG δημιουργούν μια πιο δυναμική εικόνα χωρίς όμως να επηρεάζουν την αίσθηση αρχοντιάς και πολυτέλειας. Επίσης τηρεί την παράδοση της σειράς στον τομέα της αεροδυναμικής. Με συντελεστή οπισθέλκουσας Cd = 0.24, θέτει νέα δεδομένα στην κατηγορία.
Στο εσωτερικό η προσοχή στη λεπτομέρεια, η αίσθηση τεχνολογίας και η πολυτέλεια, απλά σε αφήνουν με το στόμα ανοικτό. Είναι λες και μπήκες σε μια διαστημική κάψουλα, που έχουν επιμεληθεί οι καλύτεροι μόδιστροι του πλανήτη. Σχεδόν ντρέπεσαι να ακουμπήσεις αυτό που σε περιβάλει. Τα διαθέσιμα στοιχεία εξοπλισμού κάνουν τις σουίτες των εξάστερων ξενοδοχείων να δείχνουν φτωχές. Δεν ξέρεις τι να πρωτοθαυμάσεις. Ίσως τον ενιαίο πίνακα οργάνων με την οθόνη πολυμέσων. Έχουν αμφότερα διάσταση 12,3in και δημιουργούν μια πολύ αρμονική εικόνα, που είναι σίγουρο ότι σύντομα θα αντιγράψουν αρκετές εταιρίες. Όμορφα εντειχισμένα στο πάνω μέρος του ταμπλό, δίνουν πολλές δυνατότητες εξατομίκευσης στον οδηγό ανάλογα με τις πληροφορίες που εκείνος θέλει να βλέπει, ενώ έχουν εντυπωσιακά γραφικά σε βαθμό που πιστεύεις πως οι αναλογικοί δείκτες είναι αληθινοί. Αν προσπαθήσουμε πάντως να αναλύσουμε τα στοιχεία εξοπλισμού, θα πέσει ο server του capital.gr. Ίσως θα ξεχωρίζαμε το πακέτο ENERGIZING comfort, που συνδυάζει αρκετά στοιχεία όπως μασάζ, κρυφό φωτισμό, αρωματισμό του χώρου, αλλάζοντας το περιβάλλον ανάλογα με την επιθυμία του οδηγού μέσω έξι προγραμμάτων. Εξαιρετική είναι η ποιότητα όλων των επενδύσεων. Το πάντρεμα τους θα το ζήλευε ακόμα και μια Maybach, πριν λίγα χρόνια. Από εκεί και πέρα η σχεδίαση σχοινοβατεί με επιτυχία μεταξύ μοντέρνου και κλασικού. Πολύ όμορφη η χυτή-ενιαία μορφή του ταμπλό που συνεχίζεται στις πόρτες. Ο διάκοσμος είναι πολύ προσεγμένος με αρκετούς διακόπτες, οι οποίοι όμως είναι τόσο σοφά μοιρασμένοι που δεν ενοχλούν. Εντύπωση προκαλούν τα καθίσματα που αρχικά μοιάζουν περισσότερο με άνετες πολυθρόνες. Στην πράξη αποδεικνύονται ταυτόχρονα άνετα αλλά και με πολύ καλή πλευρική στήριξη.
Νέοι πιο έξυπνοι κινητήρες
Η S-Class όμως φημίζεται και για την παράδοση στον τομέα της ασφάλειας. Με την αυτόνομη οδήγηση να εξελίσσεται με ραγδαία βήματα, οι μηχανικοί της Mercedes-Benz δίνουν τα δικά τους διαπιστευτήρια. Κάτω από την "ομπρέλα" του Intelligent Drive, κρύβονται πολλά συστήματα που σκοπό έχουν να υποβοηθούν τον οδηγό και να επεμβαίνουν δραστικά όταν γίνονται οριακές οι καταστάσεις. Στα πλαίσια της παρουσίασης είχαμε την τύχη να δούμε από πρώτο χέρι πολλές λειτουργίες, σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο. Ήταν μια σοκαριστική εμπειρία. Η S-Class ακινητοποιούνταν από μόνη της μπροστά σε πεζό , αλλά και σε σταθμευμένο αυτοκίνητο, με χειρουργική ακρίβεια και απόλυτα σωστό τρόπο. Επίσης στο δρόμο θα σε βοηθήσει να στρίψεις αλλά και να αλλάξεις λωρίδα. Ωστόσο όπως μας εξήγησαν οι τεχνικοί, ο οδηγός δε χάνει τον ρόλο του και σκοπός των συστημάτων είναι η υποβοήθησή του αλλά και η αποφυγή πολλών περιπτώσεων ατυχημάτων που μπορούν να συμβούν σε όλους μας. Η λίστα των διαφόρων υποσυστημάτων είναι μεγάλη, το σημαντικότερο όμως είναι πόσο αρμονικά συνεργάζονται όλα μεταξύ τους. Επιγραμματικά αναφέρουμε το Active Braking Assist, Crosswind Assist, ATTENTION ASSIST, Traffic Sign και το PRE-SAFE®, που ανήκουν στον στάνταρ εξοπλισμό.
Ξεκινήσαμε την επαφή μας με μια υπέροχη λευκή S560 (4MATIC). Από κοντά είναι μια υπέροχη κυρία. Μεγάλη σε μήκος αλλά ταυτόχρονα κομψή και κλασσάτη σε κερδίζει από την πρώτη στιγμή. Η εντυπωσιακή πόρτα ανοίγει και μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα βρισκόμαστε σε ένα από τα πολυτελέστερα εσωτερικά του πλανήτη. Ακόμα και αν προσπαθήσεις, δε γίνεται να είσαι απαθής σε αυτή την εικόνα, δεν γίνεται να μην υποκλιθείς στη δουλειά που έχει γίνει. Εκπληκτικό που τόση λεπτομέρεια και δουλεία μπορεί να μπαίνει σε ευρεία παραγωγή, μιας και συνήθως παρόμοια εικόνα συναντάς σε πολύ ακριβότερα και με μικρή παραγωγή μοντέλα. Ήδη νοιώθεις υπέροχα, πριν καν ξεκινήσεις. Το επίπεδο θορύβου είναι εξαιρετικά χαμηλό και έχει πολύ μικρή διαφορά είτε είσαι ακίνητος είτε όχι! Όπως και στην E-Class έτσι και εδώ από την αρχή τα μηνύματα που σου μεταφέρει το αυτοκίνητο είναι πολύ θετικά. Το σύστημα διεύθυνσης είναι το πρώτο κομμάτι που σε κερδίζει. Είναι η αμεσότητά του και η σαφήνεια που σε κερδίζουν. Μαζί όμως έρχεται και η ανάρτηση. Ελέγχει με μοναδική μαεστρία τον όγκο του αμάξωμα, κάτι που δεν πρέπει να θεωρείται δεδομένο, ακόμα και σε αυτή την κατηγορία. Η αμεσότητα στις κινήσεις των χεριών είναι υποδειγματική. Χωρίς να γίνεται νευρικό σε καμία περίπτωση, είναι άμεσο κρύβοντας με μοναδικό τρόπο τον όγκο του. Από εκεί και πέρα ο ρυθμός που θα ακολουθήσεις εξαρτάται από τη διάθεσή σου. Προσαρμόζεται στο ρυθμό σου υπηρετώντας εκπληκτικά το δίπτυχο κράτημα-άνεση. Ο κινητήρας είναι ψυχωμένος από τις χαμηλές στροφές μέχρι και το όριο. Μάλιστα αν αποφασίσεις να εξαντλήσεις τις δυνατότητές του θα συνειδητοποιήσεις πως ο ρυθμός που μπορεί να αναπτύξει θυμίζει σπορ αυτοκίνητο σε βαθμό που ο μέσος ιδιοκτήτης ίσως δε θα χρειαστεί. Με τη συμβολή της τετρακίνησης τα επίπεδα πρόσφυσης είναι πολύ υψηλά. Ακόμα και στη βρεγμένη Ελβετία δεν έδειξε να δυσκολεύεται με τη ροπή του κινητήρα.
Εδώ τα πράγματα δυσκολεύουν αρκετά. Ήδη από την εμφάνιση καταλαβαίνεις πως δεν αστειεύεται. Ειδικά η δική μας στη μολυβί ματ βαφή, είναι τόσο θελκτική που σε βάζει σε πειρασμό ακόμα και αν δεν είχες ποτέ τη διάθεση να πάρεις ένα μοντέλο αυτής της κατηγορίας. Πιο άγριοι προφυλακτήρες, μεγάλοι τροχοί και οι τέσσερις εξατμίσεις βάζουν τα θεμέλια για το τι θα επακολουθήσει. Καλό είναι βέβαια, πρώτα, να διαβάσεις και τα τεχνικά χαρακτηριστικά για να μπεις ακόμα περισσότερο στο κλίμα. Κάτω από το καπό βρίσκεται πλέον ο τετράλιτρος V8 με τα δυο turbo, που έχουμε γνωρίσει στην AMG GT. Εδώ αποδίδει 612 άλογα αλλά και 900 Nm ροπής. Πολύ σοφά συνδυάζεται με σύστημα τετρακίνησης μιας και τα νούμερα απόδοσης είναι πολύ υψηλά. Η τετρακίνηση μοιάζει με την αντίστοιχη της E63 AMG, ωστόσο είναι διαφορετικό το πίσω διαφορικό, ενώ δεν υπάρχει η επιλογή του Drift Mode, μιας και ο χαρακτήρας της S-Class είναι διαφορετικός. Το πόσο "σοβαρά" είναι τα πράγματα φαίνεται από το γεγονός πως το 0-100 km/h γίνεται σε μόλις 3,5 sec ενώ το πόσο έχει προχωρήσει η τεχνολογία στον τομέα της κατανάλωσης φαίνεται από την μέση τιμή που βρίσκεται στα μόλις 8,9 lt/100km.
Θέτοντας υψηλά standards.
Δημήτρης Χατζητόλιος