Οδηγούμε το αγαπημένο αυτοκίνητο της οικογένειας Ανιέλι (vid.)
Τετάρτη, 01-Φεβ-2017 08:25
Ιστορία
Κάνοντας ένα flash back, πρέπει να γυρίσουμε πίσω στο 1969 και στην 39η έκθεση Γενεύης. Τότε παρουσιάστηκε η τετράθυρη έκδοση του 130, που αντικαθιστούσε το Fiat 2300. Ήταν ένα σύγχρονο αυτοκίνητο, για την εποχή, με ανεξάρτητη ανάρτηση και δισκόφρενα σε όλους τους τροχούς, αλλά και υδραυλικό τιμόνι. Το coupe "χτίστηκε" πάνω στην ίδια βάση και παρουσιάστηκε το Μάρτιο του 1971. Τη σχεδίασή του αλλά και την κατασκευή ανέθεσε η οικογένεια Ανιέλι στον Pininfarina, σύμφωνα με κάποιες δικές τους προδιαγραφές. Έτσι δημιουργήθηκε το συγκεκριμένο μοντέλο, το οποίο και οδηγούσαν τα μέλη της οικογένειας. Ο V6 κινητήρας αποτελούσε εξέλιξη του κινητήρα της τετράθυρης έκδοσης με αυξημένο κυβισμό στα 3235 cc (από 2866cc) και απόδοση 167 Ps (από 145 Ps). Σήμερα τέτοια απόδοση βρίσκουμε σε κινητήρες των 1400cc αλλά σας θυμίζουμε πως βρισκόμαστε σχεδόν 45 χρόνια πίσω! Αυτή η δύναμη περνούσε στον δρόμο μέσω ενός χειροκίνητου κιβωτίου 5 σχέσεων ή ενός αυτόματου τριών σχέσεων της Borg-Warner, όπως στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας.
Υψηλή τεχνολογία
Η εμπρός ανάρτηση μοιάζει με γόνατα McPherson και ράβδους στρέψης, αντί για ελατήρια, ώστε να υπάρχει αρκετός χώρος για τον V6 αλλά και το προορατικό σύστημα κλιματισμού! Το ύψος της εμπρός ανάρτησης είναι ρυθμιζόμενο μέσω αρθρώσεων που συνδέουν τις ράβδους με το αμάξωμα. Η πίσω ανάρτηση είναι ανεξάρτητη, χρησιμοποιώντας κλασικά ελατήρια αλλά και μπλοκέ διαφορικό! Τέλος το μοντέλο είχε υδραυλική κρεμαγιέρα της ZF και ρυθμιζόμενη κολόνα, στοιχεία πολύ σπάνια εκείνη την εποχή.
Σαλόνι με Ιταλική υπογραφή
Ανοίγεις τη λεπτή, με τα σημερινά δεδομένα, πόρτα και εντυπωσιάζεσαι από το πλούσιο εσωτερικό. Το σχήμα και η σχεδίαση των καθισμάτων έχουν γίνει από τους Paolo Martin και Giovanni Gottin, που εκείνη την εποχή θεωρούνταν κορυφαίοι στο είδος τους. Δεν είναι ευρέως γνωστοί αλλά αρκεί να τα δεις και να κάτσεις για να καταλάβεις τη φήμη που είχαν στην εποχή τους. Τρομερά άνετα σε κάνουν να νιώθεις καλύτερα και από το σαλόνι του σπιτιού σου. Άτιμοι Ιταλοί. Η κεντρική κονσόλα ήταν ανασχεδιασμένη, σε σύγκριση με την τετράθυρη έκδοση, από τον Paolo Martin, ντυμένη πλέον από ξύλο. Τις εντυπώσεις κλέβει το τριάκτινο ξύλινο τιμόνι ενώ μας ξάφνιασε ευχάριστα η πληρότητα του πίνακα οργάνων, μιας και στην εποχή μας οι ενδείξεις τείνουν προς το ελάχιστο. Σχεδόν το σύνολο των διακοπτών είναι τοποθετημένοι στην κεντρική κονσόλα! Ανάμεσα τους και διακόπτες για τα ηλεκτρικά παράθυρα οδηγού και συνοδηγού, ένα στοιχείο εξοπλισμού, που εκείνη την εποχή φάνταζε εξωτικό! Το δέρμα και το ξύλο συμπληρώνουν και πλαστικά, τα οποία μάλιστα στις περισσότερες επιφάνειες είναι μαλακά!
Έντονος χαρακτήρας και στον δρόμο
Στις δοκιμές εκείνης της εποχής, ο τύπος περιέγραψε το 130 ως ένα μοντέλο με πολύ καλή οδική συμπεριφορά, πολύ καλή ποιότητα κύλισης, πολύ μεγάλο χώρο αποσκευών αλλά και πολύ υψηλά στάνταρ εξοπλισμού και άνεσης. Στα αρνητικά η τιμή, η κατανάλωση αλλά και ο θορυβώδης κινητήρας. Σήμερα τα πράγματα είναι κάπως διαφορετικά.
Δημήτρης Χατζητόλιος
Δείτε παρακάτω το video εποχής απο το Fiat 130