Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 30-Ιαν-2017 08:00

    Η χρονιά που άλλαξαν οι CEO των εταιριών υπεραυτοκινήτων

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Το 2016 ήταν μια έντονη χρονιά, στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας. Πολλές αλλαγές, πολλά νέα μοντέλα, πολλές ειδήσεις αλλά και πολλές αλλαγές στον τομέα της διοίκησης. Στον τομέα των πολυτελών αυτοκινήτων, η Hyundai διαχώρισε την θέση της από την Genesis ενώ η Toyota τράβηξε την πρίζα από την Scion. Από εκεί και πέρα είδαμε πολλά καινούργια, ωραία μοντέλα όπως την Bugatti Chiron, την Aston Martin DB11, την ΜcLaren 570S αλλά και την ξεχωριστή 911R.

    Ωστόσο αυτή η χρονιά θα μείνει στην ιστορία και για τις πολλές αλλαγές σε επίπεδο διοίκησης, των εταιριών supercars. Τα προηγούμενα χρόνια είχαμε πολλές μετακινήσεις στο τεχνικό κομμάτι αλλά και στο σχεδιαστικό, ωστόσο οι θέσεις που έχουν να κάνουν με την διοίκηση είχαν έμεναν χωρίς αλλαγές.

    Υπάρχουν μικρές εταιρίες, όπου είναι προσωπικές, όπως η Koenigsegg και η Pagani και που διοικούνται από τους ιδιοκτήτες, που έδωσαν και το όνομα τους στην εταιρία, όπως συνέβαινε στο παρελθόν με εταιρίες όπως η Porsche και η Ferrari, οι οποίες όμως πλέον έχουν μεγαλώσει πολύ. Ωστόσο τέσσερις από τις μεγαλύτερες εταιρίες κατασκευής υπεραυτοκινήτων, τοποθέτησαν νέα πρόσωπα στο τιμόνι τους.

    Ferrari-488-GTBFerrari

    Η μεγαλύτερη αλλαγή αναμφίβολα έγινε στην Ferrari. Ξεκίνησε στα τέλη του 2014, όταν ο πρόεδρος του FCA group απέλυσε τον, για πολλά χρόνια, πρόεδρο της Ferrari, Luca di Montezemolo και πήρε την θέση του. Ωστόσο η εδραίωση του Marchionne στο Maranello δεν ήταν ολοκληρωμένη μέχρι την περασμένη χρονιά, που αποσύρθηκε ο Amedeo Felisa, μετά από 25 χρόνια στην Ferrari και σχεδόν πενήντα στο Fiat group. Έτσι παρέδωσε την θέση του CEO στον Marchionne.

    lamborghini-aventador-sLamborghini

    Η Ferrari δεν ήταν η μόνη Ιταλική εταιρία με supercar που άλλαξε αφεντικό. Το ίδιο έγινε και με την Lamborghini. Εκεί για πάνω από 10 χρόνια διοικούσε ο Stephan Winkelmann. Ωστόσο τον περασμένο Φεβρουάριο μεταφέρθηκε στην Audi Sport Gmbh και την θέση του ανέλαβε ο Stefano Domenicali, που δούλευε για την Ferrari.

    MaseratiMaserati

    O Marchionne όμως δεν έμεινε μόνο σε αλλαγές στο Maranello. Αντικατέστησε τους CEO σε Alfa Romeo και Maserati. Αυτή η θέση ανήκε στον Harald Wester αλλά τον περασμένο Μάϊο, αντικαταστάθηκε από τον Reid Bigland, που στο παρελθόν είχε διοικήσει τις αμερικάνικες Dodge και Ram. Ωστόσο όπως και στην περίπτωση του Marchionne, που του αρέσει να έχει πολλούς διαφορετικούς ρόλου, ο Bigland παραμένει και υπεύθυνος πωλήσεων ολόκληρου του FCA group σε Αμερική και Καναδά. Ο Wester παραμένει υπεύθυνος τεχνολογιών του group.

    McLarenMcLaren

    Αναστάτωση όμως υπάρχει και στο Woking της Αγγλίας, έδρα της McLaren. Μετά από μια παρατεταμένη μάχη εξουσίας, με τους υπόλοιπους μετόχους της μάρκας, ο Ron Dennis, υποχρεώθηκε να εγκαταλείψει την θέση του προέδρου. Ο αντικαταστάτης του δεν έχει ανακοινωθεί ακόμα αλλά ήδη το διοικητικό συμβούλιο όρισε τον Zak Brown σαν εκτελεστικό διευθυντή και αναμένεται να διακόψει το συμβόλαιο με τον Jost Capito, που μόλις πριν λίγο καιρό ορίστηκε σαν αγωνιστικός υπεύθυνος, από τον Ron Dennis. Ωστόσο ο επικεφαλής του τμήματος αυτοκινήτων, Mike Flewitt, παραμένει στην θέση του.

    Οι υπόλοιποι

    Αν αναρωτιέστε γιατί οι υπόλοιπες εταιρίες δεν έκαναν αντίστοιχες αλλαγές, η απάντηση είναι σχετικά απλή. Γιατί τις είχαν κάνει νωρίτερα! Για παράδειγμα στην Aston Martin (Andy Palmer),στην Lotus (Jean-Marc Gales) και στην Bugatti/Bentley (Wolfgang Durheimer) οι θέσεις άλλαξαν το 2014. Στο μεσοδιάστημα ο Oliver Bloom, ανέλαβε την διοίκηση της Porsche, στα τέλη του 2015.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Επιμέλεια ύλης

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ