Οδηγούμε το νέο Ford Kuga

Τρίτη, 27-Δεκ-2016 13:16

Η εποχή που ζούμε είναι πολύ απαιτητική για τις αυτοκινητοβιομηχανίες. Οι προδιαγραφές ρύπων γίνονται όλο και πιο απαιτητικές ενώ αντίστοιχα και το κοινό έχει συνεχώς αυξανόμενες απαιτήσεις, σε όλους τους τομείς. Οι εταιρίες αυτοκινήτου έχουν μόνο μια επιλογή. Να εξελιχθούν και να προσαρμοστούν. Σε αντίθετη περίπτωση το μέλλον τους είναι αμφίβολο.

Θυμόμαστε λοιπόν την πρώτη γενιά του Ford Kuga, πίσω στο 2008, η οποία παραγόταν με τον υπέροχο αλλά και βενζινοβόρο κινητήρα των 2,5lt., με τους πέντε κυλίνδρους και τα 200 Ps! Τότε ήταν και η μοναδική επιλογή στην γκάμα των κινητήρων βενζίνης. Δεν έχουν περάσει από τότε, ούτε 10 χρόνια και αυτή η επιλογή δείχνει εκτός τόπου και χρόνου. Ειδικά μπροστά στην νέα γενιά Kuga, που οδηγούμε και που πλέον εφοδιάζεται με νέους κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου με κυβισμό μόλις 1,5 lt.! Η Ford αποδεικνύει πως μπορεί να ακολουθήσει το ρεύμα της εποχής. Μάλιστα μαζί με το Edge και το Ecosport, έχει δημιουργήσει μια ικανή παλέτα, στην κατηγορία των SUV, που συνεχώς αναπτύσσεται παγκοσμίως.

Για να είσαι όμως μέσα στον παιχνίδι της αγοράς δεν αρκούν μόνο οι καλοί κινητήρες. Έτσι το νέο Kuga έχει βελτιώσεις στον τομέα της σχεδίασης, των κινητήρων, της άνεσης, της οδικής συμπεριφοράς, του συστήματος πολυμέσων, των διαθέσιμων τεχνολογιών, του συστήματος τετρακίνησης (όπου υπάρχει) και των τιμών κτήσης. Ξεκινώντας από το τέλος, η έκδοση βενζίνης ξεκινά από τα €22.095 (1,5lt. με απόδοση 150 Ps) ενώ η έκδοση πετρελαίου (1,5lt. με απόδοση 120 Ps) από τα €25.840. Η Ford, όπως μας ανέφερε στην παρουσίαση ο πρόεδρος της Ford Motor Hellas, Νίκος Νοταράς, αποφάσισε να φέρει στην χώρα μας εκδόσεις με πλούσιο εξοπλισμό, θέλοντας να προσφέρει στους πελάτες της ένα πλήρες αυτοκίνητο με σύγχρονες τεχνολογίες άνεσης και ασφάλειας, θυσιάζοντας ένα μικρό κομμάτι από την βασική τιμή του μοντέλου. Βλέποντας το αυτοκίνητο από κοντά δικαιώνεται αυτή η απόφαση μιας και πρακτικά δεν λείπει τίποτα.

Είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε μέχρι τον Παρνασσό, σε μια διαδρομή που περιλάμβανε τα πάντα, την μικρή έκδοση πετρελαίου, με απόδοση 120 Ps. Υπάρχουν ακόμα δίλιτρες εκδόσεις πετρελαίου με απόδοση 150 Ps και 180 Ps, με την τελευταία να είναι τετρακίνητη. Τετρακίνητη είναι και η κορυφαία έκδοση βενζίνης που αποδίδει 180 Ps από 1,5lt.

Το Kuga έχει γίνει πιο γοητευτικό στα μάτια μας. Οι σχεδιαστές προσπάθησαν να το κάνουν να φαίνεται πιο φαρδύ. Στην πράξη δείχνει πιο δυναμικό αλλά και μοντέρνο, κρύβοντας με μαεστρία τα 4,53 m μήκους. Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή ενώ δεν κρύβουμε την συμπάθεια μας στην νεανική σχεδίαση του εσωτερικού. Όλα τα χειριστήρια βρίσκονται σε σωστή θέση ενώ και η ποιότητα των υλικών είναι πολύ καλή, με μαλακά πλαστικά στις περισσότερες επιφάνειες.

Στόχος μας ο Παρνασσός, σε μια μέρα χειμωνιάτικη, με την θερμοκρασία να γράφει χαμηλά νούμερα και το χιόνι να μας περιμένει. Πριν οδηγήσουμε θα πιστεύαμε πως ο κινητήρας των μόλις 1,5 lt. θα έπεφτε λίγος. Πέσαμε έξω πανηγυρικά! Καταφέρνει με μαεστρία να κρύβει τον χαμηλό του κυβισμό. Σε συνδυασμό με την έξυπνη κλιμάκωση του εξατάχυτου κιβωτίου, το Kuga αποδείχθηκε πολύ σβέλτο, σε βαθμό που οι δίλιτρες εκδόσεις δείχνουν περιττές και ειδικότερα η προσθιοκίνητη των 150 Ps. Η απόκριση στο γκάζι είναι άμεση, απο τις στροφές του ρελαντί, και τα km/h σκαρφαλώνουν με άνεση στο κοντέρ. Το σύστημα διεύθυνσης είναι κλασικό Ford, δηλαδή άμεσο και με πολύ καλή πληροφόρηση. Γενικά τα χειριστήρια έχουν πολύ καλή αίσθηση, συμπεριλαμβανομένου και του εξατάχυτου κιβωτίου.

Η οδική συμπεριφορά είναι πεισματικά ουδέτερη και τα περιθώρια πρόσφυσης πολύ υψηλά. Επίσης παρά τις ζάντες των 18in της έκδοσης STline, πολύ καλή ήταν και η άνεση, με την ανάρτηση να απορροφά κάθε ανωμαλία. Αυτό φάνηκε ακόμα πιο ξεκάθαρα στην χωμάτινη διαδρομή που υπήρχε στο πρόγραμμα. O τρόπος με τον οποίο πέρναγε τα νεροφαγώματα, σε μια διαδρομή που στα μάτια μας δεν είχε την "υποχρέωση" το Kuga να διαπρέψει, ήταν μοναδικός. Από εκεί και πέρα το μόνο που θα θέλαμε ήταν χαμηλότερο επίπεδο θορύβου στις υψηλές ταχύτητες.

Οι πρώτες εντυπώσεις από το νέο Kuga ήταν πολύ θετικές. Το downsize που τόσο έχει ανάγκη η Ελληνική αγορά με τις παράξενες φορολογίες αλλά και ψυχολογίες, βρίσκει έναν ακόμα άξιο πρεσβευτή. Μας εντυπωσίασε ο κινητήρας κάτω από το καπό του Kuga αλλά και το συνολικό πακέτο. Το motto, "Love the road again" της μάρκας, έχει έναν άξιο εκπρόσωπο στα SUV. Τώρα μένει να ζήσουμε περισσότερο μαζί του και να διανύσουμε περισσότερα km, ώστε να αποκτήσουμε πιο σφαιρική εικόνα.

Κείμενο: Δημήτρης Χατζητόλιος

Φωτογραφίες : Γιώργος Καραγιωργάκης

Τεχνικά χαρακτηριστικά Ford Kuga 1.5 TDCi 120Ps

Διαστάσεις (Μήκος/πλάτος/ύψος): 4.531/1.838/1.703mm

Βάρος: 1591 kg

Κινητήρας: 1498 cc

Ιπποδύναμη: 120 PS/5.500rpm

Ροπή : 24,5 kg.m/1.600-3.000 rpm

Τελική Ταχύτητα: 173 km/h

0-100 km/h: 12, 7 sec

Ρύποι CO2: 115 g/km

Τιμή: € 25.840