Οδηγούμε Ssangyong Tivoli 1.6 diesel 4x4
Τρίτη, 27-Σεπ-2016 13:00
Όλοι αγαπούν τις ιστορίες που βασίζονται στο καθολικό τουμπάρισμα μιας αρνητικής, οριακής κατάστασης σε success story. Επίσης όλοι αγαπούν να παίρνουν "περισσότερο" από όσο πληρώνουν. Έχοντας αυτές τις δύο παραδοχές κατά νου, και έχοντας κάνει αρκετά χιλιόμετρα με το Ssangyong Tivoli, πιστεύω πως η κορεάτικη εταιρεία έχει πολύ καλή "μαγιά" για να τα καταφέρει.
Η Ssangyong έχει περάσει από 40 κύματα στην (απροσδόκητα μακρά) πορεία της. Μάλιστα κυκλοφόρησαν ουκ ολίγα από τα μεγάλα SUV της στην Ελλάδα, περήφανα φορώντας τότε το "Powered by Mercedes-Benz" σηματάκι. Ωστόσο πρόκειται για μια φίρμα που φλέρταρε με τη χρεοκοπία, μετά την παντρεύτηκε, εξαγοράστηκε, πουλήθηκε, ξαναεξαγοράστηκε... Τα τελευταία χρόνια ανήκει στον ινδικό κολοσσό Mahindra, και το 2015 κυκλοφόρησε το πρώτο μοντέλο της νέας της εποχής, το Tivoli (μετά από ένα πολύ ενδιαφέρον πρωτότυπο).
Από την επιλογή του segment για το πλασάρισμα του Tivoli, έρχεται η πρώτη ριπή εκτίμησης για τη Ssangyong: τα μικρά (ή μικρά-ish, που λένε και στο χωριό μου) crossover έχουν κατακλύσει την αγορά της Ευρώπης και συνήθεις ύποπτοι όπως το Nissan Juke, που ακολουθούν τη συνταγή "συμβατικές ικανότητες σε περιπετειώδες περιτύλιγμα" έχουν χτυπήσει φλέβα με νέους οικογενειάρχες που δεν θέλουν ούτε πέντε μέτρα μήκους ούτε ένα αμάξωμα station να τους τρίβει στη μούρη ότι η εργένικη ζωή τους τελείωσε. Είναι λοιπόν μια κίνηση που δείχνει αυτοπεποίθηση και τόλμη εκ μέρους Ssangyong, να κονταροχτυπηθεί σε αυτή τη δύσκολη κατηγορία όπου ο πήχης έχει ανέβει πολύ. Από την άλλη, είναι και το αυτονόητο placement, καθώς αφενός έχει εξαιρετικά μεγάλη εμπειρία στα εκτός δρόμου μοντέλα, αφετέρου το b-crossover segment αποτελεί ιδανικό κατώφλι για να ξανασυστηθείς στο κοινό (και να απευθυνθείς σε αγοραστές που ίσως να μην θυμούνται τόσο καθαρά τα Korando και Actyon, των οποίων την εμφάνιση μάλλον είχαν επιμεληθεί τυφλοί μοναχοί).
Μάλιστα είναι ξεκάθαρη η προσπάθεια της φίρμας να αποτινάξει τον ωμό "value for money" χαρακτηρισμό, πλασάροντας το Tivoli με τον πλήρη εξοπλισμό στον οποίο είναι συνηθισμένος ο μέσος αγοραστής σήμερα, και βάζοντας τα δυνατά της στο σχεδιασμό, με διαφορετικά τμήματα του μοντέλου να θυμίζουν διαφορετικούς ανταγωνιστές, σε ένα σύνολο που τουλάχιστον κάνει τους πάντες να αναρωτιούνται τι είναι και να ψάχνουν το σηματάκι. Ειδικά στην έκδοση που είχαμε στα χέρια μας με τους μεγάλους τροχούς, τη διχρωμία και τις ρίγες στο καπώ, ήταν η χαρά του πολυλογά δοκιμαστή σε φανάρια και στάσεις.
Στο εσωτερικό, η προσπάθεια είναι επίσης φιλότιμη και δεν υπάρχει κανένα παράπονο για την εργονομία, ωστόσο αν κάποιος περιμένει τα μαλακά αφρώδη πλαστικά και την μπετόν αίσθηση, έχει παράλογες απαιτήσεις για την τιμή. Ωστόσο ταυτόχρονα, όποιος αντικρύσει το σαλόνι, συνειδητοποιεί ότι η εκμετάλλευση των χώρων είναι εξαιρετική, βάζοντας την ευρυχωρία του Tivoli στην κορυφή της κατηγορίας, ενώ το ίδιο ισχύει και για το χώρο αποσκευών.
Η δεύτερη έξυπνη κίνηση που έκανε η Ssangyong είναι να φτιάξει ένα μοντέλο με πραγματικές εκτός δρόμου ικανότητες (βασιζόμενη στην προαναφερθείσα μεγάλη εμπειρία της) και να ξεχωρίσει το Tivoli από την πλειονότητα της κατηγορίας που είναι φτιαγμένη κατά 90% για άσφαλτο, αντίθετα από ό,τι δείχνει. Το Tivoli, στην έκδοση 4x4 με τον 1.6 diesel έχει ένα ικανότατο σύστημα τετρακίνησης που μπορεί να ξεκολλήσει από τα περισσότερα σημεία, περιοριζόμενο μόνο από το ύψος του από το έδαφος που είναι ανάμεσα στων πραγματικών SUV και των συμβατικών μοντέλων.
Στο δρόμο το Tivoli δεν επιφυλάσσει μεγάλες εκπλήξεις, ούτε αρνητικές ούτε θετικές. Το σύστημα πλαισίου-ανάρτησης δεν διεκδικεί δάφνες με την άνεση, ξεμένοντας από ιδέες σε μερικές ανωμαλίες του οδοστρώματος με χαμηλές ταχύτητες, ίσως έχοντας ντεζαβαντάζ από τους μεγάλους τροχούς. Ο αυτοκινητόδρομος δεν το προβληματίζει καθόλου - αντιθέτως η πλήρης απουσία τάσεων αποσταθεροποίησης σε πολύ υψηλές ταχύτητες είναι η άλλη πλευρά του νομίσματος της σφικτής ανάρτησης, ωστόσο ο έλεγχος του αμαξώματος και το τιμόνι δεν διεκδικούν τις δάφνες της κατηγορίας στον επαρχιακό και οι προσδοκίες πρέπει να μπολιάζονται με τη γνώση του τι οδηγείς (μικρό τετρακίνητο με ψηλό κέντρο βάρους και on-off ελαστικά) και να μετριάζονται αντίστοιχα.
Διαλέγω να αντιμετωπίσω την Ssangyong, στην εποχή του Tivoli, ως μια ουσιαστικά νέα εταιρεία (παρά την τεράστια ιστορία της). Έχοντας αυτό κατά νου, θεωρώ πως πέτυχε πολύ περισσότερα από όσα θα απαιτούσε κανείς: παρουσίασε στην πιο σκληρή κατηγορία αυτή τη στιγμή ένα αξιόμαχο μοντέλο με πολύ καλή τιμή, όλες τις επιλογές εξοπλισμού που θα μπορούσε να ζητήσει κανείς, πραγματικές εκτός δρόμου ικανότητες, κορυφαίους χώρους και μία, ας την πούμε cult, φιγούρα, που κανένας marketeer του ανταγωνισμού δεν θα'πρεπε να υποτιμήσει.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Διαστάσεις (Μήκος/πλάτος/ύψος) : 4.202/1.798/1.590mm
Βάρος : 1.490 kg
Κινητήρας : 1.597 cc
Ιπποδύναμη : 115 PS/3.400-4.000 rpm
Ροπή : 30,6 kg.m/1.500-2.500rpm
Τελική Ταχύτητα : 172 km/h
0-100 km/h : Δεν ανακοινώνεται
Ρύποι CO2 : 156 g/km
Μέση Κατανάλωση Δοκιμής : 7,8 lt/100km
Τιμή: Από €23.640 (χειροκίνητο) - αυτοκίνητο δοκιμής €31.140