Οδηγός Μεταχειρισμένου: Volkswagen Polo 1.2 TDI (2009-2014)
Δευτέρα, 12-Σεπ-2016 08:00
    
Η πέμπτη γενιά του Volkswagen Polo που παρουσιάστηκε στο κοινό το 2009, ανακηρήχθηκε στην Ευρώπη ως το Αυτοκίνητο της Χρονιάς για το 2010, ενώ τον ίδιο χρόνο στην Νέα Υόρκη απέσπασε τον τίτλο ως το Αυτοκίνητο της Χρονιάς παγκοσμίως!
Αναμφισβήτητα, το Polo είναι ένα από τα πιο ελκυστικά supermini που μπορείς να αγοράσεις ως μεταχειρισμένο. Διαθέτει ποιότητα στην κατασκευή του, οικονομικούς και "σπιρτόζικους" κινητήρες και άνετους χώρους για τις καθημερινές σου μετακινήσεις.
Σε αυτό τον οδηγό αγοράς θα μάθεις για τα δημοφιλέστερα προβλήματα που ενδέχεται να αντιμετωπίσεις, αναζητώντας ένα μεταχειρισμένο Volkswagen Polo με τον πετρελαιοκίνητο TDI κινητήρα των 1,2-λίτρων απόδοσης 75 ίππων.
Τα υπέρ: Ευρύχωρο εσωτερικό, χαμηλή κατανάλωση, ποιότητα κατασκευής, μηδενικά τέλη κυκλοφορίας
Τα κατά:  Mακριές σχέσεις του κιβωτίου, θόρυβος κινητήρα
ΣΤΟΙΧΕΙΑ/ΕΓΓΡΑΦΑ
Χρονολογία: 2009 - 2015
Κυβικά: 1119  cc
Ιπποδύναμη: 75 PS
Ροπή: 18,3 kg.m
0-100km/h: 13,9 sec
Τελική ταχύτητα: 171 km/h
Βάρος: 1132 kg
Τέλη κυκλοφορίας (2016): 0€
Διαστήματα service: ανά 15.000 km
Μέση κατανάλωση: 3,8l/100 km
ΠΛΑΙΣΙΟ
Σε επίπεδο ασφάλειας, το μικρό Polo είναι κορυφαίο στην κατηγορία του έχοντας αποσπάσει από το τεστ πρόσκρουσης της Euro NCAP, την μεγαλύτερη βαθμολογία, τουτέστιν 5 αστέρια.
Το Volkswagen Polo του 2009 είναι ελαφρώς μεγαλύτερο από εκείνο της προηγούμενης γενιάς, ενώ παράλληλα έχει "αδυνατίσει" περί τα 20 κιλά.
Το σύστημα διεύθυνσης είναι ηλεκτρομηχανικό και προσφέρει στον οδηγό αμεσότητα και άκρως επαρκείς πληροφορίες σχετικά με τις ανωμαλίες του οδοστρώματος.
Όσον αφορά τις αναρτήσεις, το Polo παραμένει κορυφαίο στην κατηγορία του, καθώς τα γόνατα McPherson στο εμπρός τμήμα και ο ημιάκαμπτος άξονας στο πίσω, προσφέρουν εξαιρετική ποιότητα κύλισης.
ΜΗΧΑΝΙΚΑ
Ο κινητήρας του Polo που εξετάζουμε είναι ένας 3-κύλινδρος diesel χωρητικότητας 1.2 λίτρων, απόδοσης 75 ίππων. Δυσανάλογα με το μέγεθός του λοιπόν, ο 1.2 TDI είναι αρκετά πρόθυμος και με τα 180 Nm ροπής θα σε βγάλει εύκολα από δυσάρεστες καταστάσεις στο δρόμο.
Το δυνατό του χαρτί όμως είναι η οικονομία και ιδιαίτερα δε, όταν μιλάμε για την έκδοση BlueMotion με την τεχνολογία ψεκασμού common-rail. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι κέρδισε και το βραβείο "World Green Car 2010" ως το οικονομικότερο και πιο φιλικό στο περιβάλλον αυτοκίνητο. Αφήνοντας τα νούμερα να "μιλήσουν", η μέση κατανάλωση που πετυχαίνει το Polo είναι 3,8 λίτρα/100 και τα CO2 κυμαίνονται στα 89gr/km. Με τέτοιες τιμές, τα τέλη κυκλοφορίας είναι μηδενικά!
Όλα τα πετρελαιοκίνητα Polo που κατασκευάστηκαν από τις 17 Νοεμβρίου του 2010 ανακλήθηκαν από την Volkswagen, έτσι ώστε να τοποθετηθεί μια νέα έκδοση στο λογισμικό τους. Συνήθως το πρόβλημα εντοπιζόταν όταν το αυτοκίνητο ήταν φορτωμένο και ο κινητήρας βρισκόταν σε χαμηλές στροφές με αποτέλεσμα στην προσπάθειά του να "σηκώσει" το φορτίο να προκαλείται ένας, ανατριχιαστικός θόρυβος. Η εταιρία ανακάλεσε τα συγκεκριμένα μοντέλα και το πρόβλημα λύθηκε.
Αν και συνήθως οι ανακλήσεις δεν καταγράφονται στο βιβλίο σέρβις, με ένα τηλεφώνημα σε κάποια επίσημη αντιπροσωπεία, μπορείς να μάθεις αν το Polo που σου αρέσει έχει αναβαθμιστεί σε αυτόν τον τομέα.
Άλλη μια ανάκληση που έχει γίνει στα Volkswagen Polo που κατασκευάστηκαν από τον 2010 έως το 2014 (3.764 τον αριθμό) αφορά την αντικατάσταση του φίλτρου καυσίμου diesel, εξαιτίας του κινδύνου να ραγίσει το καπάκι του και να υπάρξει διαρροή καυσίμου.
Όταν πας να δεις το αυτοκίνητο από κοντά, ζήτα να δεις το βιβλίο σέρβις και φυσικά κάνε test drive! Οδηγώντας μπορείς να αντιληφθείς εύκολα για παράδειγμα έναν κακομεταχειρισμένο συμπλέκτη. Μπορεί να χρειάζεται να αλλάξεις δίσκο πλατό. Οι ταχύτητες επίσης πρέπει να "κουμπώνουν" απροβλημάτιστα, χωρίς περίεργους θορύβους. Όλα αυτά παίζουν σημαντικό ρόλο πριν αποφασίσεις να δώσεις τα λεφτά σου.
ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΜΕΡΗ
Σε αυτόν τον τομέα το start/stop είναι κάτι που θα πρέπει να ελέγξεις ότι λειτουργεί σωστά. Συνήθως, όταν η μπαταρία δεν είναι πλήρως φορτισμένη, μπορεί ο κινητήρας να μην σβήνει καθόλου. Στα πιο σύγχρονα μοντέλα μοντέλα μπορείς να δεις το ποσοστό ενέργειας της μπαταρίας από τον πίνακα οργάνων, εφόσον όμως η μηχανή είναι σβηστή. Αν η μπαταρία χρήζει αλλαγής, αυτό σημαίνει τουλάχιστον 70€, γι'αυτό έλεγξέ την!
Έλεγξε τους ηλεκτρικούς διακόπτες στο εσωτερικό του αυτοκινήτου και βεβαιώσου ότι όλα λειτουργούν όπως πρέπει, συμπεριλαμβανομένου και του A/C.
ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ
Οι χώροι στην καμπίνα του Polo είναι αυξημένοι σε σχέση με το μοντέλο της προηγούμενης γενιάς. Το πορτ-μπαγκάζ έχει χωρητικότητα 280 λίτρα, 10 λίτρα λιγότερο από το Ford Fiesta.
Ο χώρος στο εσωτερικό του αυτοκινήτου είναι ικανοποιητικός, προσφέροντας αρκετό περιθώριο πάνω από τα κεφάλια και μπροστά από τα πόδια των επιβατών.
Η κονσόλα παραμένει στο ίδιο συντηρητικό μοτίβο με τα άλλα μοντέλα της εταιρείας, χωρίς να ενθουσιάζει. Ωστόσο η ποιότητα των υλικών στο μάτι και την αφή, είναι κορυφαία στην κατηγορία.
ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ
Το Volkswagen Polo του 2009 και έπειτα, ενσωματώνει την τεχνολογία LED στα εμπρός φωτιστικά του σώματα, η μάσκα έχει αποκτήσει την μορφή του Golf VII, ενώ πίσω, η σχεδίαση του προφυλακτήρα βοηθάει στο να φαίνεται το αυτοκίνητο πιο φαρδύ.
Οι 17-άρες ζάντες δίνουν καλύτερο "πάτημα" στο δρόμο και πιο σαφή αίσθηση στο τιμόνι. Οι 15 και 16 ιντσών ζάντες απορροφούν πιο άνετα τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, τους λείπει όμως "το επικοινωνιακό" κομμάτι με τον οδηγό. Κάτι που πρέπει να ξέρεις είναι ότι οι εκδόσεις BlueMotion του Polo δεν διαθέτουν ρεζέρβα.
ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ
Όλα τα Polo εξοπλίζονται με το σύστημα ευστάθειας (ESP), ABS και αυτό που η Volkswagen αποκαλεί WOKS (Whiplash Optimised Head Restraint System), για να μειώσει το ενδεχόμενο τραυματισμού στον αυχένα των επιβατών σε περίπτωση σύγκρουσης.
Σε τι τιμή θα το βρω σήμερα ως μεταχειρισμένο;
Ένα μεταχειρισμένο Volkswagen Polo 1,2 TDI αυτής της χρονολογίας, δεν είναι όσο φθηνό μπορεί να είναι τα ανταγωνιστικά Opel Corsa ή Ford Fiesta. H μέση τιμή που μπορείς να το βρεις σήμερα κυμαίνεται γύρω στις 9.785€.
Τι εναλλακτικές έχεις;
Opel Corsa
Ford Fiesta
Honda Jazz
Renault Clio
Peugeot 208
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ
Το Polo είναι ένα αυτοκίνητο μικρό, αλλά μόνο στο μάτι. Είναι ευρύχωρο, πρακτικό, ποιοτικό στην κατασκευή του και με ταχείς και οικονομικούς κινητήρες που δεν θα σε αφήσουν απογοητευμένο. Mπορεί ο 3κύλινδρος 1.2 TDI να υπολείπεται δύναμης στις χαμηλές στροφές, όμως η οικονομία που προσφέρει είναι κάτι που θα σου λύσει πολλά προβλήματα, τόσο στην μετακίνηση, όσο και στην τσέπη σου! Ψάξε για την έκδοση BlueMotion!