Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 06-Σεπ-2016 08:00

    5 πράγματα που δεν πρέπει να κάνεις οδηγώντας αυτοκίνητο με χειροκίνητο κιβώτιο (vid.)

    5 πράγματα που δεν πρέπει να κάνεις οδηγώντας αυτοκίνητο με χειροκίνητο κιβώτιο (vid.)
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Στην χώρα μας η πλειοψηφία των αυτοκινήτων έχει μηχανικά κιβώτια ταχυτήτων. Αυτό σημαίνει πως οι περισσότεροι από εμάς έχουμε μάθει στη διαδικασία συμπλέκτης-αλλαγή ταχύτητας. Ωστόσο υπάρχουν κάποια πράγματα που καλό είναι να αποφεύγουμε κατά τη χρήση του κιβωτίου και που κανείς δεν μας έχει διδάξει! Στο video που ακολουθεί σας παρουσιάζουμε 5 κακές συνήθειες.

    1. Μην αφήνετε το χέρι πάνω στο λεβιέ

    Πολλοί έχουν την κακή συνήθεια, κατά τη διάρκεια της οδήγησης να αφήνουν το χέρι πάνω στο λεβιέ ταχυτήτων. Ο λεβιές βρίσκεται εκεί για να αλλάζουμε ταχύτητες και όχι για να ξεκουράζουμε το χέρι μας. Το πρόβλημα είναι πως άθελα μας ασκούμε πίεση στα εξαρτήματα του κιβωτίου και αυτό δημιουργεί πρόωρη φθορά. Όπως παρουσιάζεται και στο video , πολλοί κατασκευαστές το προτείνουν και στο εγχειρίδιο χρήσης.

    1. Μην αφήνετε την ταχύτητα μέσα στο κιβώτιο όταν είστε σταματημένοι στο φανάρι

    Όταν σταματάμε στο φανάρι πρέπει να βγάζουμε την ταχύτητα που είχαμε στο κιβώτιο και να αφήνουμε τον συμπλέκτη. Πρώτον, είναι πιο ασφαλές να μην έχουμε ταχύτητα μέσα στο κιβώτιο, μιας και σε περίπτωση που μας γλιστρήσει το πόδι από τον συμπλέκτη είναι πιθανό να εμπλακούμε σε ατύχημα. Ταυτόχρονα φθείρουμε το ρουλεμάν του συμπλέκτη το οποίο πιέζει άσκοπα το βολάν. Τέλος κουράζουμε το πόδι μας χωρίς λόγο!

    1. Μην κρατάτε το αυτοκίνητο στις ανηφόρες με ταχύτητα

    Το να κρατάμε στατικό, ένα αυτοκίνητο, σε μια ανηφόρα, πατώντας γκάζι και ζυγίζοντας ταυτόχρονα τον συμπλέκτη, είναι κάτι που καταστρέφει το δίσκο του αυτοκινήτου. Η φθορά είναι μεγάλη και έντονη. Ο δίσκος υπερθερμαίνεται και το υλικό τριβής του καταστρέφεται. Αυτή η κακή συνήθεια θα σας στοιχίσει πολύ στο πορτοφόλι. Πολύ καλύτερα να κρατάτε το αυτοκίνητο με το χειρόφρενο ενώ πλέον πολλά νέα μοντέλα έχουν σύστημα σταθεροποίησης στην ανηφόρα που στα Αγγλικά ονομάζεται hill assist.

    1. Μην επιταχύνετε έντονα με μεγάλη σχέση και λίγες στροφές

    Σαφώς και οι χαμηλές στροφές στον κινητήρα προάγουν την οικονομία. Ωστόσο όταν θέλουμε να επιταχύνουμε έντονα είναι καλύτερα να κατεβάσουμε ταχύτητα παρά να πατάμε έντονα το γκάζι με μεγάλη σχέση στο κιβώτιο και πολύ χαμηλές στροφές. Είναι κάτι που ζορίζει το κιβώτιο και καλό είναι να το αποφεύγουμε.

    1. Μην αφήνετε το πόδι σας πάνω στον συμπλέκτη

    Πολλοί έχουν την κακή συνήθεια και αφού αλλάξουν ταχύτητα στο κιβώτιο, αφήνουν το αριστερό τους πόδι πάνω στο πεντάλ. Αυτό είναι κάτι που επίσης φθείρει τον δίσκο του συμπλέκτη και το ρουλεμάν χωρίς να το καταλαβαίνουμε. Ταυτόχρονα υπάρχει περίπτωση, μέρος της δύναμης του κινητήρα να χάνεται μιας και η εμπλοκή του κιβωτίου με τον κινητήρα δεν είναι 100%.

    Ακολουθεί το στα Αγγλικά που αναλύει τις 5 παραπάνω συμβουλές.

    Δημήτρης Χατζητόλιος

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    09:13 18/06

    H ΒΜW παρουσιάζει τις νέες Χ3 και X4

    H BMW παρουσιάζει τις ανανεωμένες Χ3 και Χ4 καθώς και τις κορυφαίες σπορ εκδόσεις τους που φέρουν τη διακριτική ονομασία M Competition.

    08:58 18/06

    Νέες εκδόσεις για τα Volkswagen ID.3 και ID.4

    H γκάμα των δύο ηλεκτρικών μοντέλων της οικογένειας ID. της Volkswagen εμπλουτίζεται τώρα με νέες εκδόσεις.

    08:46 18/06

    H Alfa Romeo προσκαλεί τους Alfisti για τα 111α γενέθλιά της

    Την Πέμπτη 24 Ιουνίου η Anonima Lombarda Fabbrica Automobili (A.L.F.A.), η οποία το 1918 θα ονομαζόταν Alfa Romeo, γιορτάζει 111 χρόνια ζωής.

    10:07 17/06

    Ντεμπούτο για τη νέα BMW Σειρά 4 Gran Coupe

    H BMW παρουσιάζει τη δεύτερη, πιο προηγμένη και πιο ολοκληρώμενη γενιά της Σειράς 4 Gran Coupe.

    09:53 17/06

    Η Opel παρουσιάζει το νέο Grandland

    Με φρέσκια σχεδίαση και περισσότερες τεχνολογίες, το νέο Opel Grandland θέτει υποψηφιότητα για την κατάκτηση της κορυφής στην κατηγορία του.

    09:40 17/06

    Το SecuriAlert της Ford σας ειδοποιεί σε περίπτωση διάρρηξης

    Το SecuriAlert είναι ένα νέο σύστημα ασφαλείας της Ford που ειδοποιεί τους ιδιοκτήτες οχημάτων σε περίπτωση διάρρηξής τους.

    10:42 16/06

    Volkswagen ID.3 και ID.4: Μεγάλη αυτονομία, γρήγορη φόρτιση

    H Volkswagen μας "ξεναγεί" στα μυστικά των μπαταριών των ηλεκτρικών ID.3 και ID.4.

    10:23 16/06

    Νέα έκδοση για το DS 7 Crossback E-Tense

    Η γκάμα του plug-in υβριδικού DS 7 Crossback E-Tense εμπλουτίζεται με μια νέα και ακόμα πιο προσιτή έκδοση με κίνηση στους εμπρός τροχούς και 225 ίππους.

    10:07 16/06

    Abarth: 60 χρόνια "Turismo Competizione"

    Η φετινή χρονιά σηματοδοτεί μια ξεχωριστή επέτειο για την Abarth.

    08:49 15/06

    Alfa Romeo: Έτοιμη για τα 1000 Miglia

    Στην 39η χρονιά του ιστορικού 1000 Miglia θα συμμετέχουν τέσσερα εμβληαμτικά heritage αυτοκίνητα από τη συλλογή της Alfa Romeo.

    08:44 15/06

    Έρχεται το νέο Opel Astra

    H Opel αποκαλύπτει μερικές ενδιαφέρουσες πτυχές της σχεδίασης του νέου Astra που θα παρουσιαστεί μέσα στο τρέχον έτος.

    08:39 15/06

    Εξατομίκευση χωρίς όρια για τα Jeep Wrangler και Gladiator

    Η Jeep δημιούργησε μια εκτενέστατη γκάμα αυθεντικών αξεσουάρ για τα Wrangler και Gladiator.

    10:34 14/06

    To πρόγραμμα "Drive Now" της Alfa Romeo

    H Alfa Romeo προσφέρει το "Drive Now", ένα νέο πρόγραμμα απόκτησης των Giulia και Stelvio που κάνει πιο προσιτή από ποτέ τη μαγεία της σπορ οδήγησης.

    10:15 14/06

    Το Βατικανό κινείται ηλεκτρικά με Nissan Leaf

    H Nissan παρέδωσε ένα αμιγώς ηλεκτρικό Leaf στο Βατικανό στο πλαίσιο των κοινών περιβαλλοντικών στόχων των δύο πλευρών.

    10:00 14/06

    Κινητή υποδομή φόρτισης για το Opel Corsa-e Rally

    H Opel παρουσιάζει μια πρακτική και βιώσιμη φιλοσοφία φόρτισης για τα αυτοκίνητα του ADAC Opel e-Rally Cup.

    11:23 13/06

    To νέο Media Control από την Dacia

    Το smartphone ακολουθεί παντού τον σύγχρονο άνθρωπο. Μήπως τελικά θα ήταν έξυπνη ιδέα να αντικαταστήσει και την οθόνη πολυμέσων στο αυτοκίνητο;