Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 06-Σεπ-2016 08:00

    5 πράγματα που δεν πρέπει να κάνεις οδηγώντας αυτοκίνητο με χειροκίνητο κιβώτιο (vid.)

    5 πράγματα που δεν πρέπει να κάνεις οδηγώντας αυτοκίνητο με χειροκίνητο κιβώτιο (vid.)
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Στην χώρα μας η πλειοψηφία των αυτοκινήτων έχει μηχανικά κιβώτια ταχυτήτων. Αυτό σημαίνει πως οι περισσότεροι από εμάς έχουμε μάθει στη διαδικασία συμπλέκτης-αλλαγή ταχύτητας. Ωστόσο υπάρχουν κάποια πράγματα που καλό είναι να αποφεύγουμε κατά τη χρήση του κιβωτίου και που κανείς δεν μας έχει διδάξει! Στο video που ακολουθεί σας παρουσιάζουμε 5 κακές συνήθειες.

    1. Μην αφήνετε το χέρι πάνω στο λεβιέ

    Πολλοί έχουν την κακή συνήθεια, κατά τη διάρκεια της οδήγησης να αφήνουν το χέρι πάνω στο λεβιέ ταχυτήτων. Ο λεβιές βρίσκεται εκεί για να αλλάζουμε ταχύτητες και όχι για να ξεκουράζουμε το χέρι μας. Το πρόβλημα είναι πως άθελα μας ασκούμε πίεση στα εξαρτήματα του κιβωτίου και αυτό δημιουργεί πρόωρη φθορά. Όπως παρουσιάζεται και στο video , πολλοί κατασκευαστές το προτείνουν και στο εγχειρίδιο χρήσης.

    1. Μην αφήνετε την ταχύτητα μέσα στο κιβώτιο όταν είστε σταματημένοι στο φανάρι

    Όταν σταματάμε στο φανάρι πρέπει να βγάζουμε την ταχύτητα που είχαμε στο κιβώτιο και να αφήνουμε τον συμπλέκτη. Πρώτον, είναι πιο ασφαλές να μην έχουμε ταχύτητα μέσα στο κιβώτιο, μιας και σε περίπτωση που μας γλιστρήσει το πόδι από τον συμπλέκτη είναι πιθανό να εμπλακούμε σε ατύχημα. Ταυτόχρονα φθείρουμε το ρουλεμάν του συμπλέκτη το οποίο πιέζει άσκοπα το βολάν. Τέλος κουράζουμε το πόδι μας χωρίς λόγο!

    1. Μην κρατάτε το αυτοκίνητο στις ανηφόρες με ταχύτητα

    Το να κρατάμε στατικό, ένα αυτοκίνητο, σε μια ανηφόρα, πατώντας γκάζι και ζυγίζοντας ταυτόχρονα τον συμπλέκτη, είναι κάτι που καταστρέφει το δίσκο του αυτοκινήτου. Η φθορά είναι μεγάλη και έντονη. Ο δίσκος υπερθερμαίνεται και το υλικό τριβής του καταστρέφεται. Αυτή η κακή συνήθεια θα σας στοιχίσει πολύ στο πορτοφόλι. Πολύ καλύτερα να κρατάτε το αυτοκίνητο με το χειρόφρενο ενώ πλέον πολλά νέα μοντέλα έχουν σύστημα σταθεροποίησης στην ανηφόρα που στα Αγγλικά ονομάζεται hill assist.

    1. Μην επιταχύνετε έντονα με μεγάλη σχέση και λίγες στροφές

    Σαφώς και οι χαμηλές στροφές στον κινητήρα προάγουν την οικονομία. Ωστόσο όταν θέλουμε να επιταχύνουμε έντονα είναι καλύτερα να κατεβάσουμε ταχύτητα παρά να πατάμε έντονα το γκάζι με μεγάλη σχέση στο κιβώτιο και πολύ χαμηλές στροφές. Είναι κάτι που ζορίζει το κιβώτιο και καλό είναι να το αποφεύγουμε.

    1. Μην αφήνετε το πόδι σας πάνω στον συμπλέκτη

    Πολλοί έχουν την κακή συνήθεια και αφού αλλάξουν ταχύτητα στο κιβώτιο, αφήνουν το αριστερό τους πόδι πάνω στο πεντάλ. Αυτό είναι κάτι που επίσης φθείρει τον δίσκο του συμπλέκτη και το ρουλεμάν χωρίς να το καταλαβαίνουμε. Ταυτόχρονα υπάρχει περίπτωση, μέρος της δύναμης του κινητήρα να χάνεται μιας και η εμπλοκή του κιβωτίου με τον κινητήρα δεν είναι 100%.

    Ακολουθεί το στα Αγγλικά που αναλύει τις 5 παραπάνω συμβουλές.

    Δημήτρης Χατζητόλιος

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Επιμέλεια ύλης

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    16:55 03/04

    Δοκιμάζουμε την Mercedes-Benz B 180 d

    Η τρίτη γενιά της B Class είναι η πιο γοητευτική αλλά και η πιο ταλαντούχα στην ιστορία του μοντέλου.

    11:42 03/04

    Η Ford προσφέρει στιγμές ανεμελιάς στα παιδιά του #ΜένουμεΣπίτι

    Η Ford έρχεται τώρα να ρίξει στη μάχη ένα διαφορετικό "όπλο" με στόχο να προσφέρει μία ευχάριστη αλλά και δημιουργική συνάμα νότα στα μικρά παιδιά του #ΜένουμεΣπίτι.

    13:00 02/04

    Βραβείο Red Dot για τη νέα SKODA OCTAVIA

    Η ολοκαίνουργια SKODA OCTAVIA εντυπωσιάζει με το design της και κατακτά το βαρύτιμο βραβείο Red Dot

    13:00 01/04

    BMW: Ο Frank Weber αναλαμβάνει επικεφαλής του τμήματος Εξέλιξης

    Το Εποπτικό Συμβούλιο Διορίζει τον Frank Weber Μέλος Διοικητικού Συμβουλίου της BMW AG.

    09:05 31/03

    Ολες οι πληροφορίες για το νέο Audi A3 Sportback

    Σας παρουσιάζουμε όλες τις λεπτομεριες για το νέο premium compact πεντάθυρο χάτσμπακ με σπορ DNA και δυναμικό σχεδιασμό.

    13:00 30/03

    Η BMW Motorrad παρουσιάζει τα αξεσουάρ M Performance

    Η BMW Motorrad, προσφέρει μια σειρά από εξειδικευμένα εξαρτήματα για τη νέα BMW S 1000 RR, με την ονομασία M Performance.

    17:00 27/03

    Δοκιμάζουμε : Renault Clio 1.0 TCe 100

    Το νέο Clio βρίσκεται στα χέρια μας, στην ίσως πιο ενδιαφέρουσα εμπορική έκδοση με 100 άλογα και χιλιάρη κινητήρα.

    11:27 27/03

    Volkswagen: Μείωση της εκπομπής ρύπων NOx

    Η Volkswagen χρησιμοποιεί διπλό ψεκασμό AdBlue, επιτυγχάνοντας μείωση των οξειδίων του αζώτου σε ποσοστό περίπου 80%.