Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 15-Αυγ-2014 18:01

    Δοκιμή VW Polo 1,4 TDI BMT

    Δοκιμή VW Polo 1,4 TDI BMT
    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Πριν λίγους μήνες σας είχαμε παρουσιάσει το νέο Polo σε μια σύντομη γνωριμία, μόλις είχε πατήσει τους τροχούς του στην Ελλάδα. Τότε πήραμε μια πρώτη γεύση από σχεδόν όλες τις εκδόσεις, ωστόσο εκείνη που θέλαμε να ζήσουμε για περισσότερο διάστημα ήταν η έκδοση με τον κινητήρα τον 1,4lt. πετρελαίου και απόδοση 90 Ps. Μάλιστα η μοίρα το έφερε έτσι και την εβδομάδα που είχαμε το Polo προέκυψαν διαδρομές εντός και εκτός πόλης που συνολικά έφτασαν τα 1300 km! Καλύτερη εβδομάδα δεν θα μπορούσαμε να έχουμε το Polo!

    Το δικό μας Polo ήταν μπλε σε μια πολύ ελκυστική απόχρωση. Δεν ήταν λίγες οι φορές που μας σχολίασαν το ωραίο χρώμα του αυτοκινήτου. Η αλήθεια είναι πως οι πιθανότητες κάποιος να καταλάβαινε από την εξωτερική σχεδίαση πως πρόκειται για το νέο Polo ήταν μικρότερη. Μπορεί να παραμένει επίκαιρο και ευχάριστο αισθητικά αλλά το νέο Polo δεν διαφέρει ιδιαίτερα από το μοντέλο που αντικαθιστά και χρειάζεται πολύ έμπειρο μάτι για να δει τις διαφορές στους προφυλακτήρες και τα φωτιστικά σώματα.

    Στο εσωτερικό οι διαφορές είναι περισσότερο εμφανής με την τεχνολογία να κάνει αισθητή την παρουσία της. Παρά το γεγονός πως η σχεδίαση παραμένει παρόμοια το Polo δείχνει αρκετά πιο φρέσκο. Πολύ όμορφο το τιμόνι που προέρχεται από το Golf αλλά και η οθόνη στο πάνω μέρος της κονσόλας, που πριν λίγα χρόνια θα αποτελούσε όνειρο για την κατηγορία. Η ποιότητα των υλικών είναι στα γνωστά επίπεδα της VW ενώ οι επενδύσεις στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν σε αποχρώσεις του μαύρου.

    Η θέση οδήγησης είναι άριστη, όπως μας έχουν συνηθίσει όλα τα VW. Παρά τις μαζεμένες διαστάσεις το Polo είναι ευρύχωρο και μέσα σε αυτό θα βολευτούν άνετα τέσσερις ενήλικες. Ο συμπλέκτης θέλει λίγο συνήθεια όπως και η εκκίνηση λόγω των μακριών σχέσεων του κιβωτίου των 5 σχέσεων. Στην προηγούμενη γενιά του Polo είχαμε εκτιμήσει ιδιαίτερα τον 1,6 lt. πετρελαίου που πλέον αντικαθίσταται από τον κινητήρα της δικής μας έκδοσης. Είναι τρικύλινδρος και από 1,4 lt. αποδίδει όσο και ο 1,6lt., δηλαδή 90 Ps. Υπάρχει και έκδοση με 75 Ps του ιδίου κινητήρα που αντικαθιστά την έκδοση των 1,2 lt.

    Μέχρι να ζεσταθεί η χροιά του είναι τραχιά, όπως μας έχουν συνηθίσει οι περισσότεροι κινητήρες diesel. Η απόδοση του στις χαμηλές στροφές είναι πολύ καλή και η ισχύς αυξάνεται πολύ προοδευτικά. Ακόμα και κοντά στο όριο των στροφών η απόδοση του είναι ικανοποιητική, υπογραμμίζοντας πως πρόκειται για ένα από τα καλύτερα μοτέρ της κατηγορίας. Αυτό όμως που μας έλειψε ήταν ένα κιβώτιο 6 σχέσεων. Αφενός θα επέτρεπε στις πέντε πρώτες σχέσεις να είναι λίγο πιο κοντές ενώ στο ταξίδι θα κολάκευε ακόμα περισσότερο την οικονομία. Εμείς είχαμε την ευκαιρία να διανύσουμε πολλά km στον ανοικτό δρόμο. Πραγματικά χαιρόμασταν να καταπίνουμε τις αποστάσεις με το Polo. Αθόρυβο με πολύ καλή ποιότητα κύλισης, καλύτερη από του προκατόχου, σε ταξιδεύει με άνεση που θυμίζει την αμέσως μεγαλύτερη κατηγορία αμαξώματος. Εύκολα μπορεί να διατηρεί ταχύτητες κοντά στα 140 km/h αδιαφορώντας για τα φορτία και την κλίση του δρόμου.

    Η συμπεριφορά του στις στροφές είναι ασφαλής ενώ λόγω του χαμηλού βάρους η αίσθηση που μεταφέρει είναι πιο ζωντανή και πιο ευχάριστη από μεγαλύτερα και βαρύτερα μοντέλα. Ειδικά στην χώρα μας χαίρεσαι να κινείσαι με αυτοκίνητα σαν το συγκεκριμένο Polo. Ελίσσεσαι με μοναδική άνεση και εύκολα διατηρείς σβέλτο ρυθμό. Οι κλίσεις στις στροφές δεν τρομάζουν αλλά δείχνουν πως το συγκεκριμένο μοντέλο δίνει μεγαλύτερη έμφαση στην άνεση. Ωστόσο η ανάρτηση είναι πολύ καλά ρυθμισμένη φιλτράροντας τις ανωμαλίες ενώ ποτέ δεν αντιδρά απότομα.

    Στον τομέα της κατανάλωσης η μέση τιμή μας βρέθηκε στα 5,2 lt./100km. Σίγουρα δεν είναι το χαμηλότερο νούμερο της κατηγορίας ωστόσο εν μέρει δικαιολογείται από το περισσότερο γρήγορο από το κανονικό ρυθμό που είχαμε με το Polo αλλά και από τις κακές καιρικές συνθήκες με αφόρητη ζέστη και τo Α/C συνεχώς ενεργοποιημένο. Επιπρόσθετα μια έκτη σχέση θα έριχνε την κατανάλωση. Μην ξεχνάμε πως υπάρχει και έκδοση με αυτόματο κιβώτιο DSG 7 σχέσεων που είμαστε βέβαιοι πως θα κολακεύει περισσότερο τον κινητήρα.

    Το Polo είναι ένα αυτοκίνητο που το συμπαθείς όσο περισσότερο το χρησιμοποιείς. Ο τρόπος που κινείτε θυμίζει μεγαλύτερο αυτοκίνητο ενώ από την άλλη διατηρεί μια ελαφριά αίσθηση στο βαθμό που χρειάζεται ώστε να δείχνει όσο ευέλικτο χρειάζεται. Η τεχνολογία που κουβαλά είναι μοναδική στην κατηγορία ενώ ο κινητήρας αποδείχθηκε πολύ δυνατό χαρτί. Μαζί του τα 1300 km σε μια εβδομάδα έφυγαν χωρίς να το καταλάβουμε και με χαρά θα συνεχίζαμε την συμβίωση μαζί του.

    Τεχνικά Χαρακτηριστικά VW Polo TDI 1,4lt. 90 Ps


    Διαστάσεις (Μήκος/ πλάτος/ύψος) : 3.972/1.682/1.453 mm
    Βάρος : 1160 kg
    Κινητήρας : 1422 cc
    Ιπποδύναμη : 90 Ps/3500 rpm
    Ροπή : 23,5 kg.m/1500-2000rpm
    Τελική Ταχύτητα : 184 km/h
    0-100 km/h : 10,9 sec
    Μέση Κατανάλωση Δοκιμής : 5,2 lt/100km
    Ρύποι CO2 : 88 g/km
    Τιμή: Από €14.269

    Φωτογραφίες: Γιώργος Καραγιωργάκης

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Επιμέλεια ύλης

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    13:00 14/11

    H Hyundai Παγκόσμια Πρωταθλήτρια WRC 2019

    Η Hyundai Motorsport αναδείχθηκε Παγκόσμια πρωταθλήτρια Κατασκευαστών WRC για το 2019 με προβάδισμα 18 βαθμών.

    08:59 14/11

    Η γκάμα της Ducati για το 2020

    Λίγες μέρες πριν την EICMA 2019, η Ducati παρουσίασε στο Ρίμινι τη γκάμα της για το 2020

    12:56 13/11

    Ο Alexey Lukyanuk δεύτερος με την υποστήριξη της SEAJETS

    Πρωταθλητής Ευρώπης ο Chris Ingram και στην δεύτερη θέση o Alexey Lukyanuk με την υποστήριξη της SEAJETS.

    09:00 13/11

    Ο καλύτερος Οκτώβριος στην ιστορία του BMW Group

    Το BMW Group συνέχισε την ανοδική πορεία του, βλέποντας τις παγκόσμιες πωλήσεις του να αυξάνονται και τον Οκτώβριο στα 204.295 οχήματα (+1,7%).

    08:40 13/11

    Στρατηγική συνεργασία BMW Group Hellas και nrg

    To BMW Group Hellas, ανακοίνωσε τη στρατηγική συνεργασία με την nrg, μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες εταιρείες στον τομέα της ενέργειας και της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα.

    13:00 12/11

    Oλοκαίνουργια SKODA OCTAVIA

    Η νέα SKODA OCTAVIA συναρπάζει με προχωρημένο design και καινοτόμες, πρωτοποριακές τεχνολογίες.

    09:38 12/11

    Αύξηση πωλήσεων των αυτοκινήτων τον Οκτώβριο

    Αύξηση των πωλήσεων σημειώθηκε τον Οκτώβριο κατά 2,3% σε σύγκριση με τον Οκτώβριο του 2018.

    09:14 11/11

    Στην Ελλάδα το νέο Hyundai i10

    Παρουσιάστηκε στον ειδικό τύπο το νέο Hyundai i10, που αυτές τις μέρες βρίσκεται στην έκθεση "Αυτοκίνηση Anytime 2019".

    13:13 09/11

    Άνοιξε τις πύλες της η "Αυτοκίνηση Anytime 2019"

    Από σήμερα ξεκινά η έκθεση αυτοκινήτου "Αυτοκίνηση Anytime 2019" με πολλές λαμπερές παρουσίες και "αέρα" Ευρωπαϊκό!

    16:45 08/11

    Ένα καθαρόαιμο-σύγχρονο Jeep

    Δοκιμάζουμε το Jeep Compass, στην έκδοση Trailhawk που ξεφεύγει σε επίπεδο εκτός δρόμου δυνατοτήτων από ένα μέσο SUV.

    10:00 08/11

    Volvo XC90 T8: Η ναυαρχίδα ανανεώνεται

    Το κορυφαίο μοντέλο στην γκάμα του XC90, το Τ8 αναβαθμίζεται δείχνοντας τον δρόμο για το μέλλον στην αυτοκίνηση.

    13:00 07/11

    Νέα BMW M2 CS

    Η BMW M GmbH λανσάρει μία αποκλειστική, ειδική έκδοση περιορισμένης παραγωγής – με εντυπωσιακή σπορ εμφάνιση – στην πολυτελή compact κατηγορία για πρώτη φορά.

    09:00 07/11

    Η Audi παρουσιάζει πισωκίνητο R8!

    Η πισωκίνητη έκδοση του σούπερ σπορ μοντέλου είναι πλέον επίσημο μέλος της γκάμας με V10 κινητήρα και 540 άλογα.

    13:25 06/11

    Νέα BMW X3 xDrive30e

    Το επιτυχημένο Sports Activity Vehicle τώρα και με plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης.

    09:36 06/11

    Παράδοση των πρώτων Bentley Bentayga Hybrid

    Ξεκίνησαν οι παραδόσεις των πρώτων Bentley Bentayga Hybrid, της plug-in υβριδικής έκδοσης του μοντέλου, σε πελάτες.

    13:00 05/11

    SEAT: Nέος Head of Urban Mobility

    Ο Lucas Casanovas θα ηγηθεί της στρατηγικής και των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων της αστικής κινητικότητας της εταιρείας.