Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 18-Ιουλ-2014 17:05

    Ένα εγχείρημα μοναδικό στην Ελλάδα (vid.)

    Ένα εγχείρημα μοναδικό στην Ελλάδα (vid.)
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

     

     Πολλές φορές αισθάνεσαι τυχερός, που έχεις γνωρίσει από κοντά ορισμένους ανθρώπους. Ένας από αυτούς είναι σίγουρα ο Άγγελος Χριστοφίδης. Συνάδελφος στο παρελθόν διακρίνεται για την οξυδέρκεια και την καθαρή-απόλυτη σκέψη του. Επιπρόσθετα για την μεγάλη του αγάπη, την θάλασσα. Έχοντας περάσει αρκετές ώρες στο παρελθόν μιλώντας για αυτοκίνητα σκάφη και κάθε είδους διαδρομές δεν μπορούμε παρά να αισθανόμαστε υπερήφανοι για εκείνον.

     

     


    Εδώ και αρκετά χρόνια έχει αφιερώσειπολύ μεγάλο μέρος της ζωής του στο καγιάκ με έναν διαφορετικό τρόπο. Ταξιδεύοντας και μεταφέροντας σπουδαία μηνύματα με την South Evian Gulf Team. Το ταξίδιξεκίνησε το 2011 με τον διάπλου του Αιγαίου. Το 2012 ο πήχης ανέβηκε με την διάσχιση του Βορείου Αιγαίου. Το 2013 η διαδρομή έγινε ακόμα μεγαλύτερη μιας και από τoν Πειραιά η ομάδα έφτασε στα Χανιά.

     

     Αυτή την φορά όμως το ταξίδι έδειχνε στα μάτια μας μεγάλο και παράτολμο. Διάσχιση της Ελλάδας από το Δυτικότερο σημείο της χώρας, τους Οθωνούς μέχρι το ανατολικότερο, το ακριτικό Καστελόριζο. Πρόκειται για μια απόσταση 1000 μιλίων που ακόμα και με σκάφος είναι πολύ δύσκολη να πραγματοποιηθεί, πόσο μάλλον με καγιάκ. Η μάχη με την θάλασσα αλλά και την ανθρώπινη δύναμη-ψυχική και σωματική- τεράστια.

     

     

    Μετά από 46 μέρες και με την συμμετοχή του συναθλητή του Κώστα Μανατάκη σε ένα σκέλος της διαδρομής ο Άγγελος ολοκλήρωσε το μεγάλο ταξίδι. Οι δύσκολες στιγμές πολλές και οι εικόνες άπειρες. Το εγχείρημα ήταν αφιερωμένο στο σύλλογο γονέων καρκινοπαθών παιδιών «η Πίστη» (www.pisti.gr), με κύριο στόχο τη διάδοση της εθελοντικής δωρεάς μυελού των οστών και την υποστήριξη των παιδιών που νοσηλεύονται στην ογκολογική μονάδα του νοσοκομείου «Παίδων», «Αγία Σοφία». Καλύτερα όμως να μάθουμε ορισμένες λεπτομέρειες από τον πιο κατάλληλο, τον Άγγελο Χριστοφίδη.

     
     

    Capital : Πώς προέκυψε η ιδέα αυτής της αποστολής και πώς έγινε η επιλογή της διαδρομής?
    Άγγελος Χριστοφίδης
    : Η ιδέα γεννήθηκε κατά τα τέλη του 2011. Είχαμε μόλις ολοκληρώσει τον 1ο διάπλου της ομάδας, το Ερέτρια – Ηράκλειο Κρήτης και έψαχνα στον χάρτη για νέες διαδρομές. Η αρχική σκέψη ήταν ένα ταξίδι από τους Οθωνούς μέχρι απέναντι, Ιταλία, στον Τάραντα με διάσχιση της Αδριατικής. Όμως σκέφτηκα ότι θα ήταν κάπως πρόωρο να επιχειρήσουμε να βγούμε εκτός συνόρων, χωρίς να έχουμε πρώτα εξαντλήσει την Ελλάδα. Τότε, το κουμπάσο γύρισε από την άλλη και έδειξε Καστελλόριζο. Όταν πρωτοείδα τη διαδρομή χαραγμένη στον χάρτη, από το ένα άκρο της Ελλάδας στο άλλο, με έπιασε δέος. Ο στόχος όμως είχε τεθεί. Οι επόμενες αποστολές που ακολούθησαν, του 2012 και του 2013, έγιναν και για να αποκτήσουμε πείρα ως ομάδα για το μεγάλο αυτό ταξίδι των 1000 μιλίων.

     

    Capital : Πόσο καιρό κράτησε η προετοιμασία και τι περιελάμβανε?

    Αγγελος
    :Η προετοιμασία ουσιαστικά κρατάει μια ολόκληρη ζωή, τα παιδικά μας βιώματα και οι πρώτες μας εμπειρίες στο νερό ενέχουν καταλυτικό ρόλο στο πώς θα εξελιχθεί η σχέση μας με τη θάλασσα. Έχοντας ασχοληθεί με τη θάλασσα, με διάφορους τρόπους και με διαφορετικά μέσα, από μικρό παιδί, η εξοικείωσή μου με το καγιάκ ανοιχτής θαλάσσης ήρθε σχετικά γρήγορα, γνωρίζοντας ωστόσο από την αρχή ότι δεν επιτρεπόταν κανένας συμβιβασμός σε ό,τι αφορά την εκπαίδευση, η οποία θα έπρεπε να είναι απόλυτα επαγγελματική. Τα τελευταία 4 χρόνια δούλεψα χιλιάδες ώρες στο νερό, με κάθε καιρό και κάτω από τις πιο δύσκολες συνθήκες, μελετώντας παράλληλα όλη τη σχετική βιβλιογραφία για το αντικείμενο. Βέβαια, τη θάλασσα δεν σταματάς ποτέ να τη μαθαίνεις και σίγουρα μια ζωή δεν επαρκεί για να πεις ότι την έχεις μάθει ικανοποιητικά.

     

    Capital : Οικονομικά πως καλύφθηκε αυτή η αποστολή?

    Άγγελος : Μέσω της στήριξης από τον Χορηγό μας, την Alpha Bank, η οποία βρίσκεται σταθερά στο πλευρό μας. Καταλυτική υπήρξε η στήριξη από τον Επίτιμο Πρόεδρο της Τραπέζης και βαθύ γνώστη της θάλασσας, Γιάννη Κωστόπουλο, ο οποίος πίστεψε στις δυνατότητες της ομάδας από τα πρώτα της βήματα.

    Capital : Τι θυσίες χρειάστηκαν για να προετοιμαστείς?

    Άγγελος : Απαιτείται στρατιωτική πειθαρχία στην προετοιμασία. Η ζωή μου τα τελευταία χρόνια είναι σχεδόν ασκητική. Τις καθημερινές στεριανή άσκηση, τρέξιμο και βάρη, τις λίγες ώρες που έχω διαθέσιμες, και τα σαββατοκύριακα μέσα στο νερό από το πρωί μέχρι το βράδυ, ακολουθώντας ένα πολύ εξειδικευμένο προπονητικό πρόγραμμα. Σε αυτό συμπεριλαμβάνονται και νυχτερινές προπονήσεις, καθώς και όλα τα διασωστικά πρωτόκολλα και οι τεχνικές ελέγχου του σκάφους. Κύριο ζητούμενο σε κάθε εγχείρημα είναι να βρίσκεσαι αισθητά κάτω από το προσωπικό σου όριο, να έχεις εφεδρείες. Δεδομένου ότι οι συνθήκες είναι αυτές που είναι κάθε φορά, και μερικές φορές δεν θα μπορέσεις καν να τις αποφύγεις, είναι απαραίτητο να έχεις διευρύνει από πριν όσο περισσότερο γίνεται τα όριά σου, σωματικά, διανοητικά και ψυχολογικά, προκειμένου να ελαχιστοποιήσεις και το ρίσκο. Ιδιαίτερη προσοχή αφιερώνουμε τέλος στον ναυσιπλοϊκό σχεδιασμό, στο πλάνο της αποστολής, στις στρατηγικές και στη συνολική επιμελητεία. Υπάρχει πολλή δουλειά και πολλή λεπτομέρεια πίσω από κάθε ταξίδι.

    Capital : Ποια ήταν η πιο δύσκολη στιγμή του ταξιδίου?

     Άγγελος : Από Κινέττα για Σαλαμίνα, όπου είχα ανεβάσει πυρετό και ένιωθα μια ιδιαίτερα έντονη εξάντληση. Δεν ξέρω αν ήταν κάποια ίωση, αλλά εκείνη τη βραδιά στη Σαλαμίνα, η χειρότερή μου σε όλο το ταξίδι, για πρώτη φορά μού πέρασε από το μυαλό η πιθανότητα της εγκατάλειψης, αν τις επόμενες μέρες χειροτέρευα. Για πολλά βράδια έβλεπα τον ίδιο εφιάλτη στον ύπνο μου, ότι έχω εγκαταλείψει και έχω επιστρέψει στη δουλειά.

    Capital : Ποια ήταν η πιο έντονη στιγμή του ταξιδίου?

     

    Άγγελος : Αναμφίβολα η νυχτερινή πλεύση στο τελευταίο σκέλος από τη Ρόδο μέχρι το Καστελλόριζο. Επρόκειτο για μια σχεδόν υπερβατική εμπειρία. Τέλος, μεγάλη ήταν η συγκίνηση στον τερματισμό, το σύντομο προσκύνημα στον τάφο της Κυράς της Ρω και ο τελικός κατάπλους στο Καστελλόριζο, μετά από 20 ώρες κουπί σερί.

     

    Capital : Συνάντησες κακούς καιρούς και πως τους αντιμετώπισες?

     Άγγελος : Όσο κι αν προσπαθούμε τον καιρό να τον «φυλάμε», -και εδώ θα ήθελα να αναφέρω την πολύτιμη συνδρομή της μετεωρολόγου μας, Χρυσούλας Πέτρου- είναι αδύνατον τόσες μέρες στη θάλασσα και ειδικά στο Αιγαίο, που όπως ξέρεις κάθε άλλο παρά εύκολη θάλασσα είναι, να μην σε βρει κάπου ο καιρός. Δεδομένου και ότι υπάρχει εξαιρετικά μεγάλη πίεση χρόνου, κάποιες μέρες ήταν αναπόφευκτο να ταξιδέψω και με θάλασσα, πάντα βέβαια αισθητά κάτω από τα προσωπικά μου όρια, όπως είπαμε, και με όλα τα μέτρα ασφαλείας. Την περισσότερη θάλασσα τη βρήκα από Κουφονήσι για Αμοργό, έναν Βοριά 5 προς 6 και με πολλά αντιμάμαλα παράκτια της Κέρου. Τον αντιμετώπισα ψύχραιμα και χωρίς κανένα πρόβλημα.

    Capital : Σε ποια σημεία της Ελλάδας έτυχες της πιο θερμής αποδοχής?

     

    Άγγελος : Οι περισσότεροι άνθρωποι σε υποδοχή ήταν οι πολίτες της Πάτρας, οι οποίοι μας επιφύλαξαν ένα πολύ συγκινητικό καλωσόρισμα. Να πούμε και ότι στην Πάτρα το Πανεπιστήμιο και ο σύλλογος «Χάρισε Ζωή» έχουν κάνει σπουδαία δουλειά σε ό,τι αφορά την εθελοντική δωρεά μυελού των οστών, που η διάδοσή της ήταν άλλωστε και ο κύριος σκοπός της αποστολής μας, σε συνεργασία με τον σύλλογο «η Πίστη». Επίσης με πολλή αγάπη μας υποδέχθηκαν στη Λευκάδα, στην Ιθάκη, τη Ζάκυνθο, στη Ναύπακτο, σε Γαλαξίδι και Ιτέα, στην Κέα, στη Σύρο, στην Τήνο, στη Νάξο, στην Ηρακλειά, στο Κουφονήσι, στην Κάλυμνο, στην Κω, την Νίσυρο και την Τήλο.

    Capital : Τι να περιμένουμε στο μέλλον?

     

    Άγγελος : Ένα μακρινό προς το παρόν όνειρο είναι ο περίπλους ολόκληρης της Μεσογείου, που δεν έχει επιχειρηθεί μέχρι σήμερα με καγιάκ. Ίσως σε λίγα χρόνια να το βάλουμε μπροστά, αν είμαστε καλά και αν οι συνθήκες το επιτρέψουν. Μέχρι τότε θα συνεχίσουμε με αποστολές εντός Ελλάδας και με κάποια μικρά ταξίδια στο εξωτερικό, διαδίδοντας μηνύματα αλήθειας, ζωής, αγωνιστικότητας και αγάπης προς τον συνάνθρωπο.

     

    Η ομάδα

    Το South Evian Gulf team (www.seviangt.gr) γεννήθηκε στον Νότιο Ευβοϊκό κόλπο το 2010, από τους Άγγελο Χριστοφίδη, Άγγελο Μηνούδη, Χρήστο Φλεβοτόμο και Κώστα Μανατάκη, με κίνητρο τη βαθιά αγάπη για τη θάλασσα και τα ναυτικά ταξίδια και βαθύτερη επιθυμία την προσφορά προς το κοινωνικό σύνολο. Μέσα από έναν διαρκή αγώνα με τον ίδιο τους τον εαυτό, με δέος και σεβασμό απέναντι στην ανυπέρβλητη δύναμη του υγρού στοιχείου και με πίστη στο ομαδικό πνεύμα, οι αθλητές της ομάδας χαράσσουν κάθε χρόνο και νέες ρότες στο ανοιχτό πέλαγος, με πυξίδα τους την ιδέα της προσφοράς προς τον συνάνθρωπο.

     


     Κάθε μεγάλη αποστολή του South Evian Gulf team είναι ένας κωπηλατικός μαραθώνιος εκατοντάδων ναυτικών μιλίων στην ανοιχτή θάλασσα, με όλες τις προκλήσεις που αυτό συνεπάγεται, ο οποίος πρωτίστως υπηρετεί έναν κοινωνικό σκοπό. Κάθε θαλασσινό ταξίδι της ομάδας είναι ταυτόχρονα μια δυνατότητα επικοινωνίας με ανθρώπους από κάθε γωνιά της Ελλάδας και όχι μόνο, με σκοπό τη σύμπλευση για την υποστήριξη όσων έχουν ανάγκη, και ειδικότερα των παιδιών που αντιμετωπίζουν προβλήματα υγείας.

     

     To South Evian Gulf team δεν είναι ναυτικός όμιλος, ούτε αθλητικός σύλλογος. Είναι μια δεμένη ομάδα ανθρώπων που μέσα στη μεγάλη αβεβαιότητα της ζωής και της θάλασσας αγωνίζονται με το σώμα, το μυαλό και την ψυχή, για όσα αξίζει να αγωνίζεται κανείς. Σε μια θάλασσα πιθανοτήτων, κυνηγώντας το απίθανο.


    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    19:05 15/04

    H ηλεκτρική κινητικότητα είναι ήδη κλιματικά ουδέτερη

    Είναι το ηλεκτρικό αυτοκίνητο πιο φιλικό προς το περιβάλλον και το κλίμα από ένα σύγχρονο μοντέλο με κινητήρα εσωτερικής καύσης;

    18:58 15/04

    Seat: Δωρεάν καύσιμα για 1 χρόνο για όλα τα μοντέλα TGI

    Προβλέπει όφελος για τον πελάτη ισάξιο με την κατανάλωση καυσίμου για έναν ολόκληρο χρόνο.

    18:56 15/04

    Το Fiat 127 γιορτάζει τα 50 του χρόνια

    Τον Απρίλιο του 1971 η ιταλική εταιρεία παρουσίαζε το Fiat 127, ένα μοντέλο που γνώρισε τεράστια εμπορική επιτυχία, αλλά κυρίως άνοιξε τον δρόμο για τη σύγχρονη εποχή των αυτοκινήτων με συμπαγείς...

    16:19 14/04

    Η Yokohama δοκιμάζει ελαστικά σε εσωτερικές επιφάνειες πάγου

    Η Yokohama ανακοίνωσε πρόσφατα τη δημιουργία μιας νέας μονάδας στην εσωτερική εγκατάσταση του κέντρο της στο Χοκάιντο.

    16:18 14/04

    Carsharing ηλεκτρικών αυτοκινήτων στο Αμβούργο από την VW

    Η δυνατότητα κοινής χρήσης ηλεκτρικών αυτοκινήτων ξεκίνησε στο Αμβούργο πριν μερικούς μήνες και αποτελεί τμήμα της στρατηγικής της Volkswagen.

    16:10 14/04

    H Ford χτίζει έναν καλύτερο κόσμο

    Θέλοντας να συμβάλλει στη δημιουργία ενός καλύτερου κόσμου για τις μελλοντικές γενιές.

    15:49 13/04

    Tο Jeep Gladiator ήρθε στη Ελλάδα

    Ένα πανίσχυρο pick-up με DNA από το σύμβολο των εκτός δρόμου οχημάτων, το Jeep Wrangler.

    15:43 13/04

    H νέα γκάμα των LCV μοντέλων της Renault

    Παρουσιάζει τα νέα Kangoo Van και Express Van, καθώς και τα νέα Trafic Kombi και Spaceclass.

    15:38 13/04

    Το πρώτο ηλεκτρικό MINI σε ρόλο Safety Car στην Formula E

    Εμπνευσμένο από την JCW.

    16:37 12/04

    EVziiin©: Η έξυπνη πλατφόρμα για φόρτιση ηλεκτρικών αυτοκινήτων τώρα και στην Ελλάδα

    Η καινοτόμα εφαρμογή EVziiin© έρχεται να διαμορφώσει ένα προηγμένο δίκτυο φόρτισης με περισσότερα από 95.000 σημεία σε Ελλάδα και εξωτερικό.

    16:30 12/04

    H Kia παρουσιάζει το ηλεκτρικό EV6

    Αυτονομία, μηδενικές εκπομπές, εξαιρετικά γρήγορη φόρτιση 800V και ελκυστικό στυλ.

    16:22 12/04

    Πρεμιέρα για το Lexus LF-Z Electrified

    Το LF-Z Electrified δίνει μία πρώτη εικόνα από το μέλλον της Lexus.

    22:13 09/04

    Ο Opel παρουσιάζει τον Universal Charger για εύκολη φόρτιση

    Το Universal Charger (καλώδιο φόρτισης πολλαπλών επιλογών σύνδεσης) συνδυάζει τις λειτουργίες των καλωδίων "Mode 2" και "Mode 3" με διάφορους αντάπτορες σε μία συσκευή.

    20:53 09/04

    Σχεδιάζοντας το νέο Honda HR-V e:HEV

    Η επόμενη γενιά του αποκλειστικά υβριδικού Honda HR-V e:HEV είναι το αποτέλεσμα μιας ευρείας επαναξιολόγησης της νοοτροπίας των σύγχρονων καταναλωτών.