Renault Clio 1.5 dCi 90hp DYNAMIC
Παρασκευή, 04-Ιουλ-2014 17:01
Το νέο Clio από την στιγμή ου παρουσιάστηκε προκάλεσε αίσθηση. Η σχεδίαση του το διαφοροποιούσε από κάθε μοντέλο της κατηγορίας αλλά και από τους προγόνους του. Πολύ μοντέρνο δεν περνά ποτέ απαρατήρητο ακόμα και αν δεν ασχολείσαι με τα αυτοκίνητα. Με διαφορά το πιο “διαφορετικό” μοντέλο της κατηγορίας. Μάλιστα εντύπωση προκάλεσε το γεγονός πως η Renault επέλεξε να μην παράγει το μοντέλο σε τρίπορτη έκδοση αλλά μόνο πεντάπορτο. Για τον λόγο αυτό σχεδιάστηκε να δείχνει όσο πιο τρίπορτο γίνεται συνδυάζοντας έτσι και τους δυο κόσμους.
Στο εμπρός μέρος ξεχωρίζουν τα έντονα φωτιστικά σώματα, ενώ στο πλάι όπως είπαμε και πριν, η αίσθηση τρίθυρου αμαξώματος αλλά και τα πίσω τομισμένα φτερά. Στο πίσω μέρος τα κοφτά φωτιστικά σώματα θυμίζουν σπορ αυτοκίνητα αλλά και κάτι από ιταλικό design! Στα χέρια μας είχαμε την πλούσια έκδοση DYNAMIC που περιλαμβάνει και όμοερφες ζάντες αλουμινίου 15In.
Στο εσωτερικό η επιλογή του κόκκινου χρώματος στις ταπετσαρίες είναι τολμηρή και όπως συμβαίνει με κάθε τι ιδιαίτερο οι γνώμες διχάζονται. Εμάς μας άρεσε θεωρώντας πως προσθέτει ζωντάνια και δημιουργεί μια ευχάριστη ατμόσφαιρα σε μια κατηγορία αυτοκινήτου που το επιτρέπει. Από την άλλη οι πιο συντηρητικοί το βρήκαν κάπως τραβηγμένο. Για εκείνους βέβαια η Renault διαθέτει και πιο ήπιες χρωματικά επενδύσεις. Εντύπωση αντίστοιχα προκαλούν και οι επενδύσεις από μαύρο glossy σε τιμόνι και κεντρική κονσόλα. Θυμίζουν μοντέλα ανώτερων κατηγοριών αλλά και πάλι διχάζουν. Από ανώτερη κατηγορία είναι και η εντυπωσιακή οθόνη αφής των 7in της LG στο πάνω μέρος της κεντρικής κονσόλας. Περιλαμβάνει πλοήγηση Nav N Go, Ραδιόφωνο, 4 ηχεία, Audio streaming, Bluetooth, θύρες USB-AUX, ευρωπαϊκή χαρτογράφηση. Είναι πολύ εντυπωσιακή στην όψη αλλά και πολύ πρακτική στην χρήση με πολλές λειτουργίες δίνοντας έναν αέρα πολυτέλειας αλλά και κορυφαίας τεχνολογίας στο εσωτερικό.
Κάτω από το καπό του Clio μας βρίσκεται ένας από τους καλύτερους κινητήρες πετρελαίου στην μικρή κατηγορία. Αποδίδει 90 Ps από 1,5 lt. και έχει εφαρμογές σε μοντέλα πολλών εταιριών, ακόμα στην Mercedes-Benz A Class. Χαρακτηρίζεται από την πολύ καλή απόδοση σε όλο το φάσμα των στροφών αλλά και από την οικονομία στο καύσιμο. Αυτό είδαμε και στην πράξη. Σε αντίθεση με τους περισσότερους ανταγωνιστές που χρησιμοποιούν μικρότερου κυβισμού κινητήρες, το Clio έχει μια πολύ πιο στρωτή και γεμάτη απόδοση σε ολόκληρη την κλίμακα των στροφών. Ελαστικός από πολύ χαμηλά επιτρέπει να βάλουμε μεγάλη σχέση στο κιβώτιο από νωρίς, μειώνοντας έτσι την κατανάλωση και τα επίπεδα θορύβου. Ταυτόχρονα έχει μεγάλα αποθέματα ροπής στις μεσαίες στροφές ώστε να επιταχύνει το Clio όποτε το ζητήσουμε.
Κερασάκι στην τούρτα η οδική συμπεριφορά του μοντέλου. Σε ωθεί να κινηθείς γρήγορα χάρη στο ευχάριστο τιμόνι, αλλά και το στιβαρό πλαίσιο που συνδυάζεται με μια πολύ καλά ρυθμισμένη ανάρτηση. Ο ρυθμός ανεβαίνει και ανακαλύπτεις πως τα περιθώρια πρόσφυσης είναι πολύ υψηλά. Τα ηλεκτρονικά βοηθήματα δεν απενεργοποιούνται αλλά είναι τόσο καλά ρυθμισμένα που δεν ενοχλούν στην γρήγορη οδήγηση. Μοναδικό σημείο που χρήζει βελτίωσης είναι τα φρένα. Σε κατηφορική διαδρομή έδειξαν να κουράζονται χωρίς όμως να χάσουν την απόδοση τους σε σημείο προβληματισμού. Ενδεχομένως η χρήση δίσκων και στον πίσω άξονα να βοηθούσε. Ωστόσο το φαινόμενο θα παρατηρηθεί σπάνια και δεν αφορά την κανονική οδήγηση.
Το Clio μας άρεσε. Έχει χαρακτήρα, είναι πρακτικό, έχει πολύ καλή οδική συμπεριφορά και έναν από τους καλύτερους κινητήρες πετρελαίου στην μικρή κατηγορία. Η τιμή του μπορεί να δείχνει κάπως υψηλή αλλά ότι πληρώνεις παίρνεις!
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Διαστάσεις (Μήκος/ πλάτος/ύψος) : 4.062/1.732/1.448 mm
Βάρος : 1071 kg
Κινητήρας : 1461 cc
Ιπποδύναμη : 90 Ps/4000 rpm
Ροπή : 22,4 kg.m/1750 rpm
Τελική Ταχύτητα : 178 km/h
0-100 km/h : 11,7 sec
Μέση Κατανάλωση Δοκιμής : 5,5 lt/100km
Ρύποι CO2 : 90 g/km
Τιμή: Από €14.820 (για την βασική έκδοση)
Στο εμπρός μέρος ξεχωρίζουν τα έντονα φωτιστικά σώματα, ενώ στο πλάι όπως είπαμε και πριν, η αίσθηση τρίθυρου αμαξώματος αλλά και τα πίσω τομισμένα φτερά. Στο πίσω μέρος τα κοφτά φωτιστικά σώματα θυμίζουν σπορ αυτοκίνητα αλλά και κάτι από ιταλικό design! Στα χέρια μας είχαμε την πλούσια έκδοση DYNAMIC που περιλαμβάνει και όμοερφες ζάντες αλουμινίου 15In.
Στο εσωτερικό η επιλογή του κόκκινου χρώματος στις ταπετσαρίες είναι τολμηρή και όπως συμβαίνει με κάθε τι ιδιαίτερο οι γνώμες διχάζονται. Εμάς μας άρεσε θεωρώντας πως προσθέτει ζωντάνια και δημιουργεί μια ευχάριστη ατμόσφαιρα σε μια κατηγορία αυτοκινήτου που το επιτρέπει. Από την άλλη οι πιο συντηρητικοί το βρήκαν κάπως τραβηγμένο. Για εκείνους βέβαια η Renault διαθέτει και πιο ήπιες χρωματικά επενδύσεις. Εντύπωση αντίστοιχα προκαλούν και οι επενδύσεις από μαύρο glossy σε τιμόνι και κεντρική κονσόλα. Θυμίζουν μοντέλα ανώτερων κατηγοριών αλλά και πάλι διχάζουν. Από ανώτερη κατηγορία είναι και η εντυπωσιακή οθόνη αφής των 7in της LG στο πάνω μέρος της κεντρικής κονσόλας. Περιλαμβάνει πλοήγηση Nav N Go, Ραδιόφωνο, 4 ηχεία, Audio streaming, Bluetooth, θύρες USB-AUX, ευρωπαϊκή χαρτογράφηση. Είναι πολύ εντυπωσιακή στην όψη αλλά και πολύ πρακτική στην χρήση με πολλές λειτουργίες δίνοντας έναν αέρα πολυτέλειας αλλά και κορυφαίας τεχνολογίας στο εσωτερικό.
Κάτω από το καπό του Clio μας βρίσκεται ένας από τους καλύτερους κινητήρες πετρελαίου στην μικρή κατηγορία. Αποδίδει 90 Ps από 1,5 lt. και έχει εφαρμογές σε μοντέλα πολλών εταιριών, ακόμα στην Mercedes-Benz A Class. Χαρακτηρίζεται από την πολύ καλή απόδοση σε όλο το φάσμα των στροφών αλλά και από την οικονομία στο καύσιμο. Αυτό είδαμε και στην πράξη. Σε αντίθεση με τους περισσότερους ανταγωνιστές που χρησιμοποιούν μικρότερου κυβισμού κινητήρες, το Clio έχει μια πολύ πιο στρωτή και γεμάτη απόδοση σε ολόκληρη την κλίμακα των στροφών. Ελαστικός από πολύ χαμηλά επιτρέπει να βάλουμε μεγάλη σχέση στο κιβώτιο από νωρίς, μειώνοντας έτσι την κατανάλωση και τα επίπεδα θορύβου. Ταυτόχρονα έχει μεγάλα αποθέματα ροπής στις μεσαίες στροφές ώστε να επιταχύνει το Clio όποτε το ζητήσουμε.
Κερασάκι στην τούρτα η οδική συμπεριφορά του μοντέλου. Σε ωθεί να κινηθείς γρήγορα χάρη στο ευχάριστο τιμόνι, αλλά και το στιβαρό πλαίσιο που συνδυάζεται με μια πολύ καλά ρυθμισμένη ανάρτηση. Ο ρυθμός ανεβαίνει και ανακαλύπτεις πως τα περιθώρια πρόσφυσης είναι πολύ υψηλά. Τα ηλεκτρονικά βοηθήματα δεν απενεργοποιούνται αλλά είναι τόσο καλά ρυθμισμένα που δεν ενοχλούν στην γρήγορη οδήγηση. Μοναδικό σημείο που χρήζει βελτίωσης είναι τα φρένα. Σε κατηφορική διαδρομή έδειξαν να κουράζονται χωρίς όμως να χάσουν την απόδοση τους σε σημείο προβληματισμού. Ενδεχομένως η χρήση δίσκων και στον πίσω άξονα να βοηθούσε. Ωστόσο το φαινόμενο θα παρατηρηθεί σπάνια και δεν αφορά την κανονική οδήγηση.
Το Clio μας άρεσε. Έχει χαρακτήρα, είναι πρακτικό, έχει πολύ καλή οδική συμπεριφορά και έναν από τους καλύτερους κινητήρες πετρελαίου στην μικρή κατηγορία. Η τιμή του μπορεί να δείχνει κάπως υψηλή αλλά ότι πληρώνεις παίρνεις!
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Διαστάσεις (Μήκος/ πλάτος/ύψος) : 4.062/1.732/1.448 mm
Βάρος : 1071 kg
Κινητήρας : 1461 cc
Ιπποδύναμη : 90 Ps/4000 rpm
Ροπή : 22,4 kg.m/1750 rpm
Τελική Ταχύτητα : 178 km/h
0-100 km/h : 11,7 sec
Μέση Κατανάλωση Δοκιμής : 5,5 lt/100km
Ρύποι CO2 : 90 g/km
Τιμή: Από €14.820 (για την βασική έκδοση)