Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 24-Μαϊ-2013 17:01

    Η αναγέννηση της Volvo

    Η αναγέννηση της Volvo
    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Η Volvo αναμφίβολα είναι μια από τις εταιρείες που τον τελευταίο καιρό μάς έχει εντυπωσιάσει με τις επιδόσεις της. Σε μια εποχή που η οικονομική κρίση θα όριζε μείωση των πωλήσεων, η Volvo αναπτύσσεται. Τα νέα μοντέλα και η αύξηση των πωλήσεων μας οδηγούν σε συνέντευξη με τον Διευθυντή Marketing της Volvo Car Hellas, Αλέξανδρο Κωστήρογλου

    - Η Volvo βρίσκεται σε τροχιά ανάπτυξης. Πού οφείλεται αυτό κατά τη γνώμη σας;


    Οφείλεται καταρχήν στη σύγχρονη γενιά των αυτοκινήτων Volvo (V40, S60/V60 και XC60), τα οποία συνδυάζουν κορυφαία τεχνολογία ασφάλειας, εξαιρετικά οικονομικούς κινητήρες και μια ξεχωριστή προσωπικότητα που απορρέει από το σκανδιναβικό design. Βλέπετε, για τους Σουηδούς το εξαιρετικό design δεν είναι πολυτέλεια ή τρόπος προβολής, αλλά τρόπος ζωής που απλουστεύει και κάνει πιο όμορφη την καθημερινότητά μας. Σε όλη την Ευρώπη, αλλά και στην Ελλάδα, ο κόσμος εκτιμά ολοένα και περισσότερο τις πραγματικές αξίες της ποιότητας, της προσοχής στη λεπτομέρεια και των κορυφαίων υλικών που έχουν αποδέκτη εμάς (και όχι τους άλλους…) και απώτερο στόχο να μας προσφέρουν μια μοναδική εμπειρία συμβίωσης με το αυτοκίνητο, με διάρκεια στο χρόνο.

    - Ποιο είναι το πιο σημαντικό μοντέλο στην γκάμα σας και γιατί;

    Θα έλεγα χωρίς δεύτερη σκέψη το V40, γιατί, ως νεότερο, ενσωματώνει όλες τις τελευταίες καινοτομίες της Volvo: καταρχάς, χάρη και στον πρώτο στον κόσμο αερόσακο για πεζούς (!) απέσπασε ρεκόρ βαθμολογίας στις δοκιμές ασφαλείας του EuroNCAP, γεγονός που τα κάνει αυτόματα το ασφαλέστερο αυτοκίνητο που κατασκευάστηκε ποτέ, ανεξαρτήτως κατηγορίας. Έπειτα, στην έκδοση diesel D2 είναι το πιο οικονομικό αυτοκίνητο στην κατηγορία του, με κατανάλωση μόλις 3,4l/100km στο μικτό κύκλο (μικρότερη ακόμα και από υβριδικό!) και εκπομπές CO2 88g/100km που, φυσικά, το απαλλάσσουν από τέλη κυκλοφορίας. Επίσης, έχει κορυφαία οδική συμπεριφορά και αίσθηση στη γρήγορη οδήγηση, γεγονός που αναμφίβολα συνετέλεσε στην απονομή του τίτλου «Αυτοκίνητο του 2013» από τους Έλληνες δημοσιογράφους του ειδικού Τύπου. Και, βέβαια, διαθέτει πρωτοποριακή τεχνολογία, όπως ο ψηφιακός πίνακας οργάνων TFT που αλλάζει φωτισμό και όργανα ανάλογα με τη διάθεση του οδηγού. Και, τέλος, γιατί είναι απλά πανέμορφο.

    - Τη χρονιά που μας πέρασε, τα S60 και V60 κατέκτησαν την πρώτη θέση στην κατηγορία των μεσαίων-μεγάλων αυτοκινήτων στα 1.600 κ.εκ. Πού αποδίδετε αυτήν την επιτυχία;

    Η επιτυχία αυτή είναι ακόμα πιο σημαντική αν αναλογιστούμε πως μιλάμε για premium μοντέλα, άρα εξ ορισμού αυτοκίνητα τα οποία δεν απευθύνονται στην πλειοψηφία των αγοραστών μιας κατηγορίας. Η επιτυχία είναι απόρροια του κορυφαίου συνδυασμού ποιότητας, αξιοπιστίας και χαμηλού λειτουργικού κόστους είτε κανείς επιλέξει την έκδοση βενζίνης Τ3 με τους 150 ίππους είτε την έκδοση diesel D2 με τους 115. Και οι δύο προσφέρουν επιδόσεις με χαμηλά τέλη κυκλοφορίας, ελεύθερη κυκλοφορία στον πράσινο δακτύλιο και χαμηλή κατανάλωση που, ειδικά στην περίπτωση του D2, επαρκεί μέχρι και για πάνω από 1400 km με ένα μόνο γέμισμα! Εύκολα καταλαβαίνει κανείς ότι είναι μια ασυναγώνιστη πρόταση πώλησης, που μάλιστα γίνεται ακόμα πιο ελκυστική με τα τελευταία προωθητικά προγράμματα, που ισχύουν για περιορισμένο αριθμό ετοιμοπαράδοτων αυτοκινήτων και προβλέπουν συνολικό όφελος έως και €5.000, συμπεριλαμβανομένου αυτού της απόσυρσης.

    - Πρόσφατα η Volvo παρουσίασε ένα πρωτοποριακό σύστημα για την εξοικονόμηση καυσίμου. Μιλήστε μας γι’ αυτό.

    Η Volvo παρουσίασε πρόσφατα ένα επαναστατικό σύστημα ψεκασμού για κινητήρες diesel, που δεν θα ήταν υπερβολή να το συγκρίνουμε με τον αισθητήρα λ – μια εφεύρεση της Volvo από το 1976 που σήμερα χρησιμοποιείται σε κάθε βενζινοκίνητο αυτοκίνητο. Πρόκειται για ένα σύστημα αισθητήρων που ρυθμίζει την πίεση του καυσίμου ξεχωριστά σε κάθε μπεκ (εγχυτήρα), αντί της παραδοσιακής μεθόδου του ενός αισθητήρα για το σύνολο των μπεκ του common rail, σε συνδυασμό με αυξημένη πίεση στα 2.500 bar. Με τον τρόπο αυτό, δίνεται η δυνατότητα να αυξομειώνεται ο ψεκασμός καυσίμου σε κάθε έναν από τους κυλίνδρους ανεξάρτητα, με στόχο τη βέλτιστη απόδοση. Το σύστημα αυτό, με την ονομασία i-ART, θα παρουσιαστεί για πρώτη φορά στη νέα γενιά εξελιγμένων κινητήρων diesel της Volvo από το Σεπτέμβριο.

    - Σε ποιον τομέα θα δώσετε βάση, όσον αφορά την εξέλιξη νέων τεχνολογιών;

    Τρεις είναι οι στρατηγικές κατευθύνσεις για τη Volvo: Καταρχάς, η οικονομία καυσίμου, με πρωτοποριακές τεχνολογίες όπως αυτή που μόλις περιγράψαμε. Η νέα γενιά κινητήρων που θα παρουσιαστεί τον Σεπτέμβριο, με την ονομασία VEA (Volvo Engine Architecture) θα έχει μόνο 4κύλινδρους κινητήρες που θα αποδίδουν πολύ περισσότερο από τους σημερινούς 6κύλινδρους και με χαμηλότερη κατανάλωση από τους υπάρχοντες 4κύλινδρους. Με τη χρήση turbo και υβριδικών συστημάτων η απόδοση των κινητήρων VEA θα φθάνει τα επίπεδα των σημερινών V8 κινητήρων! Δεύτερος τομέας προτεραιότητας είναι η «συνδεσιμότητα» (connectivity) και εδώ η Volvo θα παρουσιάσει άμεσα νέες πλατφόρμες που θα μετατρέπουν το κάθε Volvo σε διαδικτυακό κόμβο πολυμέσων με πρόσβαση σε υπηρεσίες πλοήγησης, ταξιδιωτικές υπηρεσίες, μουσικές βιβλιοθήκες και αμέτρητες άλλες εφαρμογές. Και τέλος – και πιο σημαντικό – η αδιαμφισβήτητη προσήλωση της εταιρείας στην ασφάλεια, με τη χρήση τεχνολογιών που «διαβάζουν» προπορευόμενα αυτοκίνητα, πεζούς ακόμα και ποδηλάτες με απώτερο στόχο την υλοποίηση του φιλόδοξου οράματος της εταιρείας για μηδενικά θανατηφόρα ατυχήματα μέσα ή γύρω από ένα Volvo μέχρι το 2020!

    - Ποιο πιστεύετε πως θα είναι το μέλλον στα καύσιμα κίνησης;

    Η Volvo πιστεύει ότι ο καλύτερος συνδυασμός επιδόσεων, οικονομίας και χρηστικότητας θα επιτευχθεί στο άμεσο μέλλον αποκλειστικά με 4κύλινδρους turbo κινητήρες, οι οποίοι, με τη χρήση υβριδικών συστημάτων και με διαφορετικά στάδια ρύθμισης του turbo ανά μοντέλο, θα είναι σε θέση να παρέχουν μια πληρέστατη γκάμα, από ιδιαίτερα οικονομικά έως πολύ ισχυρά σε ιπποδύναμη μοντέλα. Δείγμα γραφής αυτής της τεχνολογίας είναι το V60 Plug-In Hybrid, που κυκλοφορεί ήδη στις μεγάλες αγορές της Ευρώπης και σύντομα και στην Ελλάδα. Με τη χρήση αυτών των τεχνολογιών, το V60 Plug-In Hybrid μπορεί να κινείται ως αμιγώς ηλεκτρικό με μηδενικές εκπομπές και ακτίνα δράσης πάνω από 50km, με συνδυασμό ηλεκτροκινητήρα και κινητήρα diesel για μέγιστη αυτονομία και κατανάλωση 1,8l/100km ή, τέλος, με τους δύο κινητήρες σε πλήρη ισχύ για maximum απόδοση (283 ίππους, 0-100km/h σε 6,1 δευτ.) και τετρακίνηση, καθώς ο ηλεκτροκινητήρας κινεί τον πίσω άξονα!

    -  Πρόσφατα ανανεώθηκε μεγάλο μέρος της γκάμας. Είναι μια κίνηση ασυνήθιστη· πώς προέκυψε;


    Η Volvo διάγει μια πολύ δημιουργική φάση στην ιστορία της. Με το νέο V40 εισήγαγε πολλά και νέα πρωτοποριακά συστήματα τα οποία, σε συνδυασμό με άλλα που εξελίσσονται διαρκώς, έπρεπε να βρουν τη θέση τους στα υπάρχοντα μοντέλα και έτσι προέκυψε η ανανέωση 6, συνολικά, μοντέλων, η εκτενέστερη που έχει γίνει ποτέ στην ιστορία της εταιρείας. Έτσι, στα νέα S60 και V60, για παράδειγμα, συναντάμε καινούργιες τεχνολογίες, όπως η ανίχνευση ποδηλατών, αλλά και προσαρμοζόμενους προβολείς που θα είναι μονίμως αναμμένοι στη μεγάλη σκάλα, αλλά θα φροντίζουν να μην θαμπώνουν τα προπορευόμενα ή τα αντιθέτως ερχόμενα αυτοκίνητα. Πώς; Διαβάζοντας τη θέση τους με ειδική κάμερα και σκιάζοντας με χειρουργική ακρίβεια τα κομμάτια εκείνα της δέσμης των φώτων που χρειάζεται, διατηρώντας την ένταση και το εύρος της μεγάλης σκάλας!

    - Ποιες κατηγορίες πιστεύετε θα εξελιχθούν στο μέλλον;


    Η αυτοκινητοβιομηχανία αναζητά διαρκώς καινούργιες κατηγορίες, όπως αυτή των «παντός δρόμου» μεσαίων-μικρών χάτσμπακ, στην οποία ανήκει και το V40 Cross Country. Αυτό που θα καθορίσει τις επιτυχείς προτάσεις είναι το κατά πόσο θα μπορέσουν να απαντήσουν στις ανάγκες που διαμορφώνονται και θα συνεχίσουν να διαμορφώνονται. Το V40 Cross Country είναι ακριβώς παράδειγμα ενός τέτοιου πετυχημένου μοντέλου στην ελληνική αγορά: Η «περιπετειώδης» σχεδίασή του μιλάει από μόνη της για τον τρόπο ζωής του οδηγού του και η αυξημένη απόσταση από το έδαφος δίνει τη δυνατότητα κίνησης σε κάθε είδους δρόμο, αλλά όλα αυτά χωρίς να επιβαρύνει τον οδηγό με αυξημένα κόστη (κατανάλωση 3,8l/100km, μηδενικά τέλη κυκλοφορίας) ή άλλους συμβιβασμούς (π.χ. άνεση, επιδόσεις).

    - Εν τέλει, γιατί κάποιος να αγοράσει Volvo στην Ελλάδα σήμερα;

    Γιατί αποκτά ένα κορυφαίο από κάθε άποψη (ποιότητα, τεχνολογία, οδική συμπεριφορά) premium αυτοκίνητο, με σκανδιναβικό design που τον ξεχωρίζει από τους πολλούς και του προσδίδει το κύρος της διακριτικότητας.


    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Επιμέλεια ύλης

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ