Όταν η τάση οδηγεί σε υψηλότερα επίπεδα τιμών
Τετάρτη, 31-Ιαν-2024 00:07
Έντονο ενδιαφέρον παρουσιάζει η διαγραμματική συμπεριφορά τόσο της Πειραιώς Financial Holdings με την καταγραφή νέων υψηλών όσο και της Aegean Airlines με τα φώτα που αναμένεται να πέσουν στις επόμενες μέρες πάνω στον "ανανεωμένο" τουριστικό κλάδο.
Ξεκινάω λοιπόν με την Πειραιώς Financial Holdings (ΠΕΙΡ), όπου προσπέρασε κατά τη χθεσινή συνεδρίαση την κεφαλαιοποίηση των 4,5 δισεκατομμυρίων ευρώ και την τιμή των 3,60 ευρώ, γράφοντας έτσι νέα υψηλά σε σχέση με τα επίπεδα των 3,596 ευρώ που είχε γράψει στα μέσα του περασμένου Ιουλίου. Την αφορμή έδωσε διαγραμματικά η ανοδική διαφυγή της τιμής της μετοχής πάνω από το τόξο αντίστασης "W” που είχε αποτυπωθεί από τις αρχές του έτους πέριξ του επιπέδου των 3,475 ευρώ. Η επιβεβαίωση τώρα και στις επόμενες συνεδριάσεις της ανοδικής τμήσης θα ανοίξει διάπλατα την πύλη για το στόχο των 4 ευρώ με την Πειραιώς να προσεγγίζει στο ταμπλό την κεφαλαιοποίηση των 5 δισεκατομμυρίων ευρώ.
Στην περίπτωση όμως που η μετοχή δεν μπορέσει να κρατήσει στις επόμενες δύο μέρες τα κεκτημένα της ανοδικής διάσπασης, χάνοντας πτωτικά τη ζώνη των 3,52 ευρώ, τότε θα πρέπει να αναμένουμε την εκδήλωση ενός νέου pullback προς το σημείο των 3,38 ευρώ. Ένα σενάριο φυσικά που εμφανίζεται σύμφωνα και με το χθεσινό έντονα ανοδικό κλείσιμο στα 3,648 ευρώ να μην έχει και μεγάλη πιθανότητα πραγματοποίησης.
Με την κίνηση αυτή που βρίσκεται ακόμα σε εξέλιξη, η μετοχή έχει φτάσει αισίως να καταγράφει μια σημαντική άνοδο της τάξης του +45% από τα χαμηλά που είχε δώσει στις αρχές του περασμένου Οκτώβρη στα 2,52 ευρώ. Όλα πλέον δείχνουν ότι η Πειραιώς έχει μπει για τα καλά στην τελική ευθεία για την πώληση του 27% του μετοχικού κεφαλαίου της που κατέχει το ΤΧΣ με την καταληκτική ημερομηνία να κουμπώνει λίγο μετά την ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων για το 2023 που θα γίνει στις 23 Φεβρουαρίου. Εκείνη ακριβώς την ημέρα η διοίκηση της Πειραιώς πέρα από τα αποτελέσματα θα φέρει στο φως στοιχεία για την κίνηση των εσόδων όπως επίσης και για το ποσό που θα δοθεί ως μέρισμα μετά από 16 ολόκληρα χρόνια. Τελευταία φορά που η Πειραιώς έδωσε μέρισμα ήταν για τη χρήση του 2007 με το τότε ποσό των 0,72 ευρώ.
Σε κομβικό διαγραμματικό σημείο βρίσκεται τις τελευταίες μέρες η μετοχή της Aegean Airlines (ΑΡΑΙΓ), καθώς εμφανίζεται μετά από μια περίοδο δεκατριών εβδομάδων πλάγιας σταθεροποιητικής κίνησης να ετοιμάζεται να πάρει και πάλι την ανιούσα για την περιοχή όπου σημείωσε τον περασμένο Αύγουστο τα ιστορικά υψηλά στα 13,80 ευρώ. Η πλάγια αυτή συσσώρευση έχει λάβει χώρα ανάμεσα στα 12,10 με 11 ευρώ με το Vwap της να εντοπίζεται στα 11,64 ευρώ. Ο δε συνολικός όγκος που έχει ολοκληρωθεί μέσα σε αυτόν τον κύκλο σταθεροποίησης ξεπερνάει τα 6,5 εκατ. τεμάχια. Εδώ το ανοδικό εναρκτήριο λάκτισμα θα δοθεί από τη διάλυση της περιοχής αντίστασης των 12,10 ευρώ.
Παράλληλα θα πρέπει να τονιστεί ότι η είσοδος στις 7 Φεβρουαρίου του Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ), "Ελ. Βενιζέλος" στο Ελληνικό Χρηματιστήριο θα δράσει θετικά και για τη μετοχή της Aegean μιας που θα αποκτήσει μεγαλύτερη "βαρύτητα" ο κλάδος των εισηγμένων εταιρειών που ασχολούνται με το "poulain” της Ελλάδος, τον τουρισμό. Ο πολύ ισχυρός αυτός τροφοδότης του ΑΕΠ της χώρας είναι κάτι παραπάνω από σίγουρο ότι θα τραβήξει σαν μαγνήτης σημαντικά επενδυτικά κεφάλαια επιτυγχάνοντας ισχυρότατη ανατίμηση των εν λόγω εισηγμένων μετοχικών αξιών.
Πέρα όμως από την είσοδο του ΔΑΑ στο Χρηματιστήριο η Aegean έχει στο μανίκι της και άλλους ανοδικούς καταλύτες όπως είναι για παράδειγμα το γεγονός ότι διαθέτει αυτή τη στιγμή ένα από τα υψηλότερα περιθώρια EBITDA στην Ευρώπη επωφελούμενη όχι μόνο της ισχυρής ελληνικής τουριστικής ζήτησης, που και για το 2024 αναμένεται να σπάσει προς τα πάνω κάθε πρόβλεψη, αλλά και από την αύξηση της χωρητικότητας των επιβατών και της αποδοτικής μείωσης του κόστους. Ας μην ξεχνάμε άλλωστε ότι ο όμιλος στο εννεάμηνο είχε κύκλο εργασιών αυξημένο κατά +31% κλείνοντας στα 1,33 δισ. ευρώ με τα κέρδη μετά φόρων να παρουσιάζουν εκρηκτική αύξηση +83% φτάνοντας στα 170,7 εκατ. ευρώ.
Όσον αφορά τώρα το θέμα που έχει δημιουργηθεί από την έκτακτη συντήρηση των κινητήρων neo η Aegean Airlines βρίσκεται σε προχωρημένες συζητήσεις με τον αμερικάνικη κατασκευαστική εταιρεία Pratt & Whitney ώστε να αποζημιωθεί κατά ένα μεγάλο μέρος για τη ζημιά που άθελά της έχει υποστεί.
* Ο Απόστολος Μάνθος είναι υπεύθυνος τεχνικής ανάλυσης & επενδυτικής στρατηγικής