Ο μέτοχος που θα πάει ταμείο και η μεγάλη επιστροφή
Τετάρτη, 08-Νοε-2023 00:05
Βολίδα τρέχει η Autohellas (ΟΤΟΕΛ) για να σπάσει το φράγμα των πωλήσεων του 1 δισ. ευρώ, την ίδια ώρα που το περιθώριο των κερδών προ τόκων φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) διαμορφώνεται μέσα στην πολύ ενδιαφέρουσα ζώνη των 31% με 28%.
Ιδιαιτέρως εντυπωσιακό είναι και το γεγονός ότι ο όμιλος έχει γίνει πλέον ο διπλάσιος σε σχέση με εκείνον που ήταν το 2019, με τη διαφορά στα καθαρά κέρδη να είναι θεαματική καθώς το 2019 η Autohellas έφερνε στους μετόχους της 46,6 εκατ. ευρώ ενώ τώρα με βάση τα ετησιοποιημένα κέρδη είναι πολύ πιθανό να ξεπεράσει τα 85 με 90 εκατ. ευρώ παρά τη σημαντική αύξηση του χρηματοοικονομικού κόστους λόγω της ανόδου των επιτοκίων.
Αναλυτικότερα ο όμιλος στο 9μηνο του 2023 παρουσίασε αύξηση +34,1% στον κύκλο εργασιών, ο οποίος ανήλθε σε 762,5 εκατ. ευρώ έναντι 568,6 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2022 με τον ετησιοποιημένο στα 960 εκατ. ευρώ. Το EBITDA είχε σε σχέση με το περσινό 9μηνο μια αύξηση +20,2% κλείνοντας στα 214,2 εκατ. ευρώ από 178,24 εκατ. ευρώ, με το ετησιοποιημένο να διαμορφώνονται στα 261,9 εκατ. ευρώ ενώ η καθαρή κερδοφορία έφτασε τα 74,67 εκατ. ευρώ με την ετησιοποιημένη στα 86,16 εκατ. ευρώ.
Οι επιδόσεις του φετινού 9μήνου έρχονται να καταγράψουν για τρίτη συνεχόμενη χρονιά νέο ιστορικό υψηλό για την Autohellas τόσο από απόψεως εσόδων όσο και σε λειτουργική και τελική κερδοφορία μετά από ένα εξαιρετικά ισχυρό 2022 και 2021. Μάλιστα έτσι όπως αναπτύσσεται ο όμιλος δεν υπάρχει αμφιβολία ότι και το 2024 θα πάει να χτυπήσει νέα ιστορικά υψηλά στα μεγέθη του.
Στο μεταξύ σημαντική επίδραση στα αποτελέσματα του ομίλου είχε η νέα δραστηριότητα της Hertz στην Πορτογαλία που εξαγοράστηκε κατά το τελευταίο τρίμηνο του 2022, έχοντας ήδη συνεισφέρει στο 9μηνο το ποσό των 78 εκατ. ευρώ από τα συνολικά 193,9 εκατ. ευρώ της αύξησης του κύκλου εργασιών της Autohellas, προκαλώντας παράλληλα και μια εκτόξευση κατά +164,7% στον κύκλο εργασιών των θυγατρικών εξωτερικού.
Πέρα όμως από τα πολύ καλά θεμελιώδη στοιχεία υπάρχει και ένα άλλο δεδομένο που είναι ικανό να δώσει ισχυρή ανοδική κίνηση στη μετοχή της Autohellas και αυτό δεν είναι άλλο από τη "συνέχεια" του έργου της εξαγοράς των παραστατικών τίτλων κτήσης (warrants) των μετοχών της Aegean που κατέχει το Δημόσιο.
Η Autohellas ως μέτοχος του 12% του μετοχικού κεφαλαίου της Aegean θα θελήσει να πάει... ταμείο. Μετά λοιπόν από την ολοκλήρωση της συναλλαγής και την πιθανή διαγραφή των μετοχών από τα warrants του Δημόσιου θα ανοίξει και τυπικά ο δρόμος για την πώληση του ποσοστού αυτού μέσω placement σε θεσμικούς επενδυτές. Το 1 δισ. ευρώ κεφαλαιοποίηση της Aegean είναι άλλωστε ένα καλό σημείο αναφοράς για τους ξένους θεσμικούς επενδυτές που θα θέλουν να επενδύσουν στο "investment grade" της χώρας. Μπορεί και παλιότερα να είχε βγει η εν λόγω είδηση πώλησης του ποσοστού στην Aegean αλλά η Autohellas λόγω κυρίως και του τότε ανοιχτού ακόμα θέματος των warrants δεν μπορούσε να προχωρήσει σε αναφορά τέτοιων εξελικτικών σκέψεων.
Σύμφωνα με την τωρινή κεφαλαιοποίηση της Aegean των 1,035 δισ. ευρώ η αξία της συμμετοχής της Autohellas ξεπερνάει τα 124 εκατ. ευρώ. Και το ποσό αυτό είναι για τώρα, μιας που το 2024 η τιμή της Aegean είναι πολύ πιθανό με την αναπτυξιακή πορεία που έχουν πάρει τα οικονομικά της μεγέθη να ξεπεράσει τα υψηλά που είχε γράψει στα 13,80 ευρώ και να κινηθεί προς τα 15 ευρώ.
Φυσικά μια τέτοια εξέλιξη θα δώσει ισχυρότατη ώθηση στην Autohellas διογκώνοντας πέρα από το ταμείο και την κερδοφορία της. Η κεφαλαιοποίηση του ομίλου που αυτή τη στιγμή βρίσκεται πέριξ των 617 εκατ. ευρώ θα μπορούσε να δικαιολογήσει μια κίνηση προς τα 800 εκατ. ευρώ ή μια ποσοστιαία άνοδο της τάξεως του +30%.
Διαγραμματικά η μετοχή έχει ακολουθήσει τη γενική πτωτική πορεία της αγοράς διορθώνοντας από τα ιστορικά υψηλά του περασμένου Μαΐου των 14,76 ευρώ προς την ισχυρότατη βάση των αγοραστών που εκτείνεται από τα 12,60 έως τα 12,00 ευρώ. Εδώ η επαφή που έκανε η μετοχή με το μεγάλο χρονικά ανοδικό στροφέα "W” και η αποτύπωση στο διεβδομαδιαίο chart τιμών μιας άμεσης ανοδικής αντίδρασης ενισχύει το σενάριο έναρξης μιας νέας κυματικής κίνησης που μπορεί να δώσει νέα ιστορικά υψηλά και τιμές πλησίον του στόχου των 16,50 ευρώ. Σημείο κλειδί για το σενάριο αυτό είναι η ανοδική διάσπαση της καθοδικής γραμμής "R” στα 13,82 ευρώ που ενώνει τις δύο προηγούμενες τοπικές κορυφές του Μαΐου και του Αυγούστου.
Χαρακτηριστική είναι η καμπύλη απίσχνασης του όγκου των πωλήσεων κάτω από τα 13 ευρώ πράγμα που σημαίνει ότι οι πωλητές έχουν χάσει πλέον το μεγαλύτερο μέρος της δύναμής τους δίνοντας σημαντικούς πόντους "νίκης" στο στρατόπεδο των αγοραστών.
Κλείνω με ένα "flash note” διαγραμματικής φύσεως για τη μετοχή της Intralot (ΙΝΛΟΤ), όπου σήμερα μετά από μια σχεδόν τετραετία στην επιτήρηση επιστρέφει με μεγάλες αξιώσεις και υψηλούς στόχους στην Κύρια Αγορά του Ελληνικού Χρηματιστηρίου. Η διοίκηση της Intralot αφού πρώτα πέτυχε το ακατόρθωτο μαζεύοντας μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα (15 μήνες) το ποσό των 264,2 εκατ. ευρώ είναι έτοιμη να τρέξει με όλες τις δυνάμεις της μπροστά και μόνο μπροστά για να ανακτήσει όλο αυτό το έδαφος που για χρόνια έχει χάσει.
Διαγραμματικά λοιπόν η μετοχή φαίνεται να έχει τμήσει ανοδικά μετά από 730 μέρες το τεράστιο τριγωνικό σχηματισμό "T” στα 0,70 ευρώ και να ανοίγει το δρόμο για τα υψηλά που είχε γράψει το Νοέμβριο του 2021 στα 0,8450 ευρώ. Φυσικά με τη σημερινή είσοδο των νέων μετοχών θα τοποθετήσουμε ένα φίλτρο τριών συνεδριάσεων μιας που η μεταβλητότητα θα αυξηθεί σημαντικά και είναι πιθανό να πάρουμε έστω και παροδικά "false signal” κυρίως από την πλευρά των πωλητών με τους αγοραστές να αναμένουν "ίσως" μια καλύτερη τιμή για να τοποθετηθούν. Τώρα αν θα τη βρουν θα εξαρτηθεί σε μεγάλο βαθμό από τους… αγοραστές.
Ημερήσια κλεισίματα δίχως καθοδική τμήση του κεντρικού Vwap των τελευταίων 5 μηνών που βρίσκεται στο επίπεδο των 0,665 με 0,630 θα επιβεβαιώσει την ανοδική συνέχεια προς την περιοχή των 0,80 με 0,845 ευρώ. Πάνω από εκεί υπάρχει ένα τεράστιο ανοδικό χάσμα έως το 1 ευρώ που στατιστικά μπορεί να διανυθεί σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα δίχως μεγάλη αντίσταση.
Η μετοχή πάντως, όπως έχω αναφέρει και σε προηγούμενη ανάλυση, χρωστάει μεγάλη ανοδική κίνηση καθώς δεν έχει πάρει σχεδόν τίποτα από την άνοδο του Γενικού Δείκτη τα τελευταία χρόνια.
* Ο Απόστολος Μάνθος είναι υπεύθυνος τεχνικής ανάλυσης & επενδυτικής στρατηγικής