Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 28-Σεπ-2020 00:05

    Σκέτη πρόκληση

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Απόστολου Μάνθου

    Χτυπημένος αλλά ποτέ παραδομένος στην κρίση που προκάλεσε παγκοσμίως η πανδημία της Covid-19 παρουσιάζεται ο κλάδος των διυλιστηρίων και της εμπορίας πετρελαιοειδών με τις εισηγμένες εταιρείες που τον απαρτίζουν όχι μόνο να μην κατεβάζουν τα χέρια αλλά να ετοιμάζονται πυρετωδώς για τη νέα εποχή του ενεργειακού μετασχηματισμού. Οι εταιρείες, παρά την ισχυρή οικονομική πρόκληση από τα επανωτά χτυπήματα (καθολικό lockdown, τουρισμός σε επίπεδα πρωτόγνωρου κραχ, φθινοπωρινή έγερση κορονοϊού), εμφανίζονται αισιόδοξες τόσο για το τέλος του τρέχοντος οικονομικού έτους όσο κυρίως για το 2021 προωθώντας στρατηγικές κινήσεις με αναπτυξιακές επενδύσεις στα έργα ΑΠΕ, με το χτίσιμο βάσεων για την επανάσταση στην ηλεκτροκίνηση, με την έναρξη του προγράμματος του ψηφιακού μετασχηματισμού κ.ά. 

    Ξεκινάμε με τα Ελληνικά Πετρέλαια (ΕΛΠΕ), που ναι μεν εμφάνισαν στο πρώτο εξάμηνο του 2020 μειωμένα ενοποιημένα EBITDA κατά -24% στα 191 εκατ. ευρώ από 252 εκατ. ευρώ του αντίστοιχου περσινού εξαμήνου, αλλά ο όμιλος διατήρησε το χρηματοοικονομικό κόστος στα χαμηλότερα επίπεδα των τελευταίων ετών, σημειώνοντας μείωση 15%. Στις ράγες βρίσκονται η επένδυση των 130 εκατ. ευρώ για το Διυλιστήριο Ασπροπύργου, όπου είναι και το μεγαλύτερο αντίστοιχο έργο στην ιστορία των Ελληνικών Πετρελαίων, το τεράστιο πάρκο φωτοβολταϊκών στην Κοζάνη (204MW) και φυσικά η ΔΕΠΑ. Τεχνικά, τώρα, η μετοχή των ΕΛΠΕ φαίνεται να δυναστεύεται από τον καθοδικό στροφέα του Αυγούστου του 2019 με τιμή εκκίνησης τα 9,60 ευρώ, καθώς έχουν παρέλθει 13 μήνες και η τιμή της μετοχής δεν έχει μπορέσει να τον καταστρατηγήσει χάνοντας τη μία στήριξη μετά την άλλη. Τελευταία έχει απολέσει και τη στήριξη των 5 ευρώ ανοίγοντας τον δρόμο για τα 4,30 ευρώ, επίπεδο που είχε να δει από τον Μάρτιο του 2017. Τιμές μεταξύ του ισχυρού επιπέδου στήριξης των 4,30 με 3,55 ευρώ θα είναι σκέτη πρόκληση, δίνοντας αγοραστική ευκαιρία στους επενδυτές, καθώς δεν αντικατοπτρίζουν τα ισχυρά θεμελιώδη του ομίλου. 

    πιν

     

    Ο όμιλος Motor Oil Hellas (ΜΟΗ) παρουσίασε στο πρώτο εξάμηνο του 2020 ζημιές στα EBITDA 63,15 εκατ. ευρώ από κέρδη 291,77 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο εξάμηνο του 2019, με τις ζημιές μετά από φόρους να φτάνουν τα 150,58 εκατ. ευρώ από κέρδη 147,44 εκατ. ευρώ πέρυσι. Όμως για το δεύτερο εξάμηνο της τρέχουσας χρήσης, αναμένεται βελτίωση των λειτουργικών αποτελεσμάτων του ομίλου λαμβάνοντας υπόψη ότι οι εργασίες συντήρησης των μονάδων του διυλιστηρίου έχουν ολοκληρωθεί επιτυγχάνοντας έτσι περιθώρια διύλισης στο ανώτερο εύρος του κλάδου. Παράλληλα ο όμιλος προχωρά στη δημιουργία επιχειρησιακής μονάδας, που θα ασχολείται με τον τομέα των ΑΠΕ με πλάνο ανάπτυξης, που φιλοδοξεί στα επόμενα χρόνια να ξεπεράσει τα 300MW. Κινήσεις γίνονται και στην ηλεκτροκίνηση μέσω της θυγατρικής nrg με το πρόγραμμα OnTheGo. Διαγραμματικά η μετοχή έχει πραγματοποιήσει καθοδική διάτρηση της μακροπρόθεσμης στήριξης των 11,20 ευρώ ανοίγοντας δίαυλο επικοινωνίας τόσο με την οριζόντια στήριξη των 8,65 ευρώ όσο και με τη μακροπρόθεσμη γραμμή τάσης "S" στα 9,40 ευρώ περίπου. Κοιτώντας τη διάταξη του μηνιαίου διαγράμματος είναι ευκόλως κατανοητό ότι τα περιθώρια περαιτέρω πτώσης της μετοχής είναι σχεδόν ισχαιμικά σε σχέση με τα περιθώρια ακαριαίας ανάτασης ανεβάζοντας στα ύψη το ενδιαφέρον των μακροπρόθεσμων swing επενδυτών.

    πιν


    Η ΕΛΙΝΟΙΛ (ΕΛΙΝ), που έχει σημαντική εξάρτηση από τον τουρισμό, καθώς διαθέτει εκτεταμένο νησιωτικό δίκτυο και μαρίνες, αναμένεται να ανακοινώσει τα οικονομικά αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου στις 30 Σεπτεμβρίου. Παρά όμως το δεινό πλήγμα που της έχει επιφέρει η πανδημία ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΛΙΝΟΙΛ, κ. Αληγιζάκης, δηλώνει έτοιμος για τον ενεργειακό μετασχηματισμό, με τη δημιουργία πρατηρίων πανελλαδικά, που θα μπορούν να υποστηρίζουν όλο το φάσμα των καυσίμων (φυσικό αέριο, LNG, αλλά και φορτιστές για ηλεκτρικά οχήματα). Η μετοχή της εταιρείας έχει από την αρχή του έτους απώλειες -15% με τον πραγματοποιηθέν όμως όγκο συναλλαγών να μην ξεπερνάει τα 90 χιλ. τεμάχια. Διαγραμματικά τα τελευταία τρία χρόνια η διαδρομή της τιμής της μετοχής είναι από τα 1,20 στα 2 ευρώ με το τελευταίο επίπεδο να αποτελεί δεκαετή βραχνά στις όποιες προσπάθειες ανοδικής διάσπασης. Τώρα η μετοχή βρίσκεται λίγο πάνω, στα 1,36 ευρώ, από το κάτω εύρος διακύμανσης των 1,20 ευρώ. Ο κυματοειδείς αυτός σχηματισμός, εάν δεν λυθεί καθοδικά θα οδηγήσει εκ νέου τη μετοχή προς τα 2 ευρώ.

    πιν


    Τέλος, η Revoil (ΡΕΒΟΙΛ) κλείνοντας 25 χρόνια διαδρομής παρουσίασε στο πρώτο τρίμηνο του 2020 (το εξάμηνο δεν έχει ακόμα ανακοινωθεί) μείωση 10,53% στα EBITDA κλείνοντας στα 2,21 εκατ. ευρώ με το δίμηνο όμως που ακολούθησε Απριλίου-Μαΐου να καταγράφει σημαντική άνοδο (πάνω από 30%) λόγω των αυξημένων πωλήσεων του πετρελαίου θέρμανσης. Τεχνικά η μετοχή δείχνει να πατάει πάνω από τη στήριξη των 0,55 ευρώ έχοντας ως χορηγό και τη μακροπρόθεσμη ανοδική γραμμή τάσης "W". Σθεναρή άρνηση στη καθοδική λύση των δύο σχηματισμών στήριξης μπορεί να φέρει την τιμή της μετοχής άνω της αντίστασης των 0,72 ευρώ βάζοντας ως μακρύ στόχο τα 0,90 ευρώ.

    πιν


     
    * Ο κ. Απόστολος Μάνθος είναι υπεύθυνος τεχνικής ανάλυσης και επενδυτικής στρατηγικής στην Aenaon Markets.  

    ** Αναδημοσίευση από την εφημερίδα "Κεφάλαιο"

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ