Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 10-Απρ-2020 01:32

    Τα ρέστα μου…

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Απόστολου Μάνθου

    Η ισχυρή πολιτική βούληση, που θα χρειαστεί για να μπορέσει η χώρα να επιστρέψει στην κανονικότητα μέσω της διαμόρφωσης ενός τεράστιου οικονομικού πλαισίου για την επανατοποθέτηση της ελληνικής οικονομίας στις ράγες της  αναπτυξιακής πορείας θα αναγκάσει την κυβέρνηση να ρίξει πάνω στο τραπέζι και τα ρέστα της. Το σχέδιο επανεκκίνησης θα στηριχθεί πάνω σε ισχυρούς πυλώνες της επιχειρηματικής κοινότητας που θα  μπορούν μέσα από το κατάλληλο κλίμα  θωράκισης να βοηθήσουν την ελληνική οικονομία  να ανακάμψει πλήρως έως τα μέσα του 2021. Επίθεση λοιπόν με το  ελληνικό επιχειρείν  να μπαίνει  για ακόμα μια φορά στην πρώτη γραμμή του πυρός για την ανάφλεξη της εθνικής οικονομικής ανάπτυξης. Μερικές  από τις εταιρείες που αναμένεται να πρωταγωνιστήσουν συμμετέχοντας σε αυτή είναι:

    Η Lamda Development η οποία εν μέσω του επενδυτικού πανικού από τον ιό COVID-19 έχασε έως και 811 εκατ. ευρώ (!) από την κεφαλαιοποίησή της βρίσκοντας στήριξη στα 4,26 ευρώ ή 753 εκατ. κεφαλαιοποίηση. Την ίδια ώρα η εταιρεία ανακοίνωσε ρεκόρ κερδοφορίας για το 2019, εμφανίζοντας κέρδη προ τόκων φόρων και αποσβέσεων  ύψους 64,3 εκατ. ευρώ με την καθαρή  αξία του ενεργητικού (NAV) στο 1,2 δισ. ευρώ. H πρόβλεψη δε που έκανε  για τις μηνιαίες απώλειες στη λειτουργική κερδοφορία της λόγω της αναστολής της λειτουργίας των εμπορικών κέντρων  είναι στα 2,6 εκατ. ευρώ (βάσει της είσπραξης του 60% των ενοικίων). Στοιχεία φυσικά, που αντικατοπτρίζουν την υπερβολή των πωλητών. Βέβαια το βλέμμα όλων, όπως και της κυβέρνησης είναι στραμμένο στην  έναρξη της μεγαλύτερης οικιστικής επένδυσης στο  Ελληνικό. Ήδη ο υπουργός Ανάπτυξης Άδωνις Γεωργιάδης, ανακοίνωσε ότι οι εργασίες κατεδάφισης των 900 κτιριακών όγκων  θα ξεκινήσουν μετά τη Δευτέρα του Θωμά.  Τεχνικά τώρα η μετοχή έχει αποτυπώσει στο μηνιαίο chart τιμών μια υπερμεγέθη θετική κάτω σκιά από την περιοχή των 5,50 ευρώ έως τη ζώνη στήριξης των 4,50 με 4,20 ευρώ που εσωκλείει όγκο 5 εκατ. τεμ. Ζητούμενο για τη μετέπειτα πορεία η διακράτηση της τιμής πάνω από τα 5,50 ευρώ. Όσο η μετοχή κρατάει αποστάσεις από αυτό το επίπεδο τιμών  και μαζεύει τα "ορφανά" γύρω από τα  6 ευρώ τόσο θα πρέπει να αναμένουμε μια βίαιη κίνηση προς  τα 6,70 με 7 ευρώ.

    πιν

     

    Η Aegean η οποία χρηματιστηριακά έχει χτυπηθεί αδυσώπητα από την πανδημία του   κορονοϊού, καθώς έχασε με συνοπτικές διαδικασίες  420 εκατ. ευρώ από την κεφαλαιοποίησή της τρέχοντας κατηφορικά από τα 9,08 στα 3,20 ευρώ φτάνοντας έτσι μέσα στον πανικό των πωλήσεων  να κοστολογείται με 228,5 εκατ. ευρώ. Και όμως ο πρόεδρος της Aegean  Ευτύχιος Βασιλάκης στις τελευταίες του δηλώσεις αναφέρει ότι η ρευστότητα κινείται στα επίπεδα των 500 εκατ. ευρώ ενώ η  εταιρεία εξακολούθησε να βελτιώνει περαιτέρω τα μεγέθη της στο δίμηνο Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου. Όσον αφορά τις επιπτώσεις του COVID-19  εξήγησε ότι τα πάγια κόστη της εταιρείας, ακόμα και στην περίπτωση, που διακόψει τα δρομολόγιά της, ανέρχονται σε 32-34 εκατ. ευρώ τον μήνα. Το ποσό αυτό αφορά το κόστος δικτύου, την καταβολή μισθωμάτων (leasing) αεροσκαφών σε μεσιτικούς οίκους (lesor) και το κόστος μισθοδοσίας των 3.000 εργαζομένων. Κάτω από αυτό το οικονομικό πρίσμα  οι συντριπτικές απώλειες που έχει υποστεί η  μετοχή είναι κάτι παραπάνω από υπερβολικές ενώ είναι ηλίου φαεινότερον για την κυβέρνηση ότι ο κλάδος των αερομεταφορών έχει προσφέρει και θα συνεχίσει να  προσφέρει πολλά στην ελληνική οικονομία. Διαγραμματικά η μετοχή μετά την καταιγίδα προσπαθεί να αρπάξει το επίπεδο των 5 ευρώ έχοντας ως βάση τη στήριξη των 4.39 ευρώ. Πάτημα στα 5 ευρώ θα ωθήσει τη μετοχή  κατά πρώτον να γεμίσει το χάσμα στα 5,50 ευρώ και κατά δεύτερον να δοκιμάσει τις δυνάμεις της πάνω στα 5,80.

    πιν

     

    Χρηματιστηριακή αξία 224 εκατ. ευρώ έχασε μέσα στην καθοδική καταιγίδα και η Autohellas πέφτοντας από τα 8,28 ευρώ στα 3,70 ευρώ ή στα 181 εκατ. ευρώ κεφαλαιοποίηση την ίδια ώρα που τα ίδια της κεφάλαια ανήλθαν σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα του 2019 στα 294,5 εκατ. ευρώ. Να σημειωθεί επίσης ότι κατά τη διάρκεια του 2019 επενδύθηκαν 169,9 εκατ. ευρώ  στην αγορά νέων οχημάτων, με τον στόλο να έχει περάσει πλέον τα  3.000 αυτοκίνητα. Η ισχυρή κεφαλαιακή διάρθρωση και η δομή του ομίλου δεν δικαιολογεί πάντως τέτοιες τιμές στο ταμπλό. Διαγραμματικά η μετοχή έχει σχηματίσει μια πυθμενική δεξαμενή ρευστοποιήσεων μεταξύ των 3,90 με 3,70 ευρώ σπρώχνοντας την τιμή πάνω από το όριο των 4 ευρώ. Γεγονός - κλειδί για ένα ανοδικό άπλωμα προς τα 5 με 5,20 ευρώ είναι η αρπαγή των 4,64 ευρώ.

    πιν

     

    Τέλος η Βιοχάλκο, όπου απώλεσε μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα το ποσό των 653 εκατ. ευρώ (!) από τη χρηματιστηριακή της αξία έχει βρεθεί το τελευταίο χρονικό διάστημα να συναλλάσσεται κατά μέσο όρο κάτω από τα 2 ευρώ. Ναι μεν ο όμιλος αποφάσισε  την  αναστολή της παραγωγικής λειτουργίας των εγχώριων εργοστασίων χάλυβα, μειώνοντας  έτσι το κόστος και εξοικονομώντας ρευστότητα, η οποία θα χανόταν μέσω μιας υπεραποθεματοποίησης, αλλά οι σημαντικότερες εξελίξεις παραμένουν μπροστά. Η εκτίναξη των επιδόσεων του κλάδου των καλωδίων, η πολύ καλή πορεία των αποτελεσμάτων σε αλουμίνιο και χαλκό και η ανάπτυξη του κλάδου των ακινήτων δεν δύνανται  να δηλώσουν το "παρών" υπέρ της διακράτησης της μετοχής κάτω από τα 2 ευρώ. Η μετοχή δε στο ημερήσιο διάγραμμα τιμών δείχνει να σχηματίζει ένα τοπικό πυθμένα μέσα στη ζώνη των 1,60 με 1,47 ευρώ, δηλώνοντας έτοιμη για να επιστρέψει πάνω από τα 2,08 ευρώ, βάζοντας στη συνέχεια πλώρη για τα 2,50 με 2,60 ευρώ. Να τονιστεί ότι κάτω από τα 2 ευρώ έχουν μαζευτεί περί των 4,18 εκατ. μετοχών με μέσο όρο τα 1,75 ευρώ. 

    πιν

     

    * Ο κ. Απόστολος Μάνθος είναι υπεύθυνος τεχνικής ανάλυσης και επενδυτικής στρατηγικής στην Aenaon Markets  

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ