Συνεχης ενημερωση

    Σάββατο, 27-Ιουν-2009 00:01

    Mediterra: Ανάπτυξη στις αγορές του εξωτερικού

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Νίκου Β. Τσίτσα

    Με «όπλο» τις ευεργετικές ιδιότητες της χιώτικης μαστίχας και αξιοποιώντας την «στροφή» του παγκόσμιου καταναλωτικού κοινού στα φυσικά προϊόντα τοπικής προέλευσης, η Mediterra προωθεί την επέκταση των Mastiha Shop και των προϊόντων της σε νέες διεθνείς αγορές. Παράλληλα ετοιμάζεται να προσθέσει το 2009, 50 νέα προϊόντα στο χαρτοφυλάκιο της τα οποία θα έχουν ως βάση τους τη μαστίχα και εντάσσονται στην κατηγορία των καλλυντικών, των βιολογικών προϊόντων, και των τροφίμων . Με την υλοποίηση του επιχειρηματικού σχεδίου της περιόδου 2008-2011, προβλέπεται να παραχθούν 200 νέα προϊόντα για τις ανάγκες όλων των εταιρικών business units (mastihashop, mastihatherapy, cultura mediterra) με στόχο τη διάθεσή τους στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

    Η διοίκηση της εταιρείας σχεδιάζει να επεκταθεί και σε άλλες χώρες, όπου η μαστίχα μπορεί να τύχει θερμής υποδοχής. Κυρίως πρόκειται για περιοχές που σε περασμένες δεκαετίες ή αιώνες, οι άνθρωποι χρησιμοποιούσαν τη μαστίχα είτε για τη δημιουργία καλλυντικών είτε για μαγειρική χρήση αλλά στη συνέχεια η εξαγωγή της σταμάτησε με αποτέλεσμα το προϊόν να είναι άγνωστο πια. Ήδη υπάρχουν καταστήματα mastihashop στη Ν. Υόρκη, την Κύπρο και πρόσφατα εγκαινιάστηκε ένα νέο κατάστημα στο Παρίσι.

    Η εταιρεία -η οποία είναι εισηγμένη στην Εναλλακτική Αγορά- σε πρόσφατη παρουσίαση που πραγματοποίησε στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών ανέδειξε το στρατηγικό της στόχο για επέκταση στο εξωτερικό. Για το λόγο αυτό, μέχρι το Σεπτέμβριο θα έχει επιλεγεί εταιρεία η οποία θα συμβάλλει στην ανάπτυξη των πωλήσεων της Mediterra στο εξωτερικό. Στις σκέψεις της διοίκησης υπάρχουν σχέδια για τη διεθνή επέκταση του δικτύου καταστημάτων με τη μέθοδο του franchise. Παράλληλα θα ενισχυθεί η παρουσία και προώθηση των προϊόντων της εταιρείας στα ράφια των καταστημάτων λιανικής όπως για παράδειγμα αναμένεται η νέα σειρά καλλυντικών με βάση τη μαστίχα να διακινηθεί μέσω των φαρμακείων καθώς και να συνεχίσει η προώθηση των βιολογικών προϊόντων από το δίκτυο των αντίστοιχων καταστημάτων πώλησης. Μέσα στο 2008 η εταιρεία ολοκλήρωσε τις παραγωγικές της υποδομές στη Χίο, εκτελώντας ένα έργο ύψους 846.000 ευρώ και διεξήγαγε καμπάνια προβολής της μαστίχας Χίου χώρες του εξωτερικού προϋπολογισμού ύψους 650.000 ευρώ. Σύμφωνα με στελέχη της εταιρείας η Mediterra «έκλεισε» το 2008 με ρυθμό ανάπτυξης που ξεπέρασε το 4% χωρίς να επηρεαστεί αισθητά από την οικονομική κρίση.

    Αξιοσημείωτο είναι πως η Mediterra Α.Ε. ελέγχεται από την Ένωση Μαστιχοπαραγωγών Χίου και δημιουργήθηκε το 2002 προκειμένου να αναδείξει προϊόντα που στηρίζονται στη μαστίχα Χίου. Στο μετοχικό κεφάλαιο συμμετέχει επίσης η Attica Ventures (θυγατρική της Attica Bank) αλλά και η οικογένεια του Χιώτη εφοπλιστή Τσάκου (ΤΕΝ). Στις αρχές Μαϊου ανακοίνωσε τη λειτουργία ενός ακόμα καταστήματος της στο Ναύπλιο. Σημειώνεται πως μετά την προσθήκη του νέου καταστήματος, ο αριθμός των mastihashop στην Ελλάδα ανέρχεται στα 12 και συνολικά –με τα καταστήματα του εξωτερικού -στα 16.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ