Άρση αναστολής διαπραγμάτευσης για ΝΕΛ

Παρασκευή, 25-Ιουλ-2008 10:13

Την άρση της αναστολής διαπραγμάτευσης των μετοχών της ΝΕΛ από σήμερα 25 Ιουλίου 2008, αποφάσισε η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς, λαμβάνοντας υπόψη τη της εταιρείας. Η ΝΕΛ είχε ζητήσει στις 30 Ιουνίου από το Χρηματιστήριο Αθηνών και την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς την προσωρινή αναστολή διαπραγμάτευσης της μετοχής στο Χ.Α. ύστερα από το συμβάν με το πλοίο "Θεόφιλος" στις Οινούσσες.

Υπενθυμίζεται ότι η ΝΕΛ στην ανακοίνωσή της ανέφερε, μεταξύ άλλων, πως επεκτείνεται στην αγορά της Αιγύπτου, καθώς προχωρά στην ίδρυση θυγατρικής εταιρείας με έδρα στο Κάιρο. Ειδικότερα, η νέα εταιρεία θα έχει την επωνυμία NEL Lines Egypt και ως σκοπό την διαχείριση πλοίων και θα αναλάβει, πέρα από την διαχείριση του "Red Sea I" (πρώην Αίολος Κεντέρης), την διαχείριση των πλοίων "Αίολος Κεντέρης ΙΙ" και "Παναγιά Θαλασσινή", τα οποία θα δραστηριοποιηθούν σε δρομολογιακές γραμμές στην Ερυθρά Θάλασσα συνδέοντας την Αίγυπτο με την Σαουδική Αραβία με εκτιμώμενο χρόνο έναρξης δρομολογίων το πρώτο δεκαήμερο του Αυγούστου. 

Επίσης, στην ίδια ανακοίνωση και σχετικά με την απαίτηση από την πώληση του ΤΧΠ Ε/Γ - Ο/Γ Αίολος Κεντέρης, αναφερόταν πως παρά την πίστωση χρόνου που δόθηκε στους αγοραστές του πλοίου, αυτοί δεν μπόρεσαν να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους με αποτέλεσμα η ΝΕΛ να αναγκασθεί να αποστείλει ειδοποίηση υπερημερίας.

Μετά το συμβάν με το "Ε/Γ - Ο/Γ Θεόφιλος" οι αγοραστές δήλωσαν ότι δεν προτίθενται να καταβάλλουν το υπόλοιπο τίμημα οπότε η ΝΕΛ αποφάσισε να αναλάβει αναγκαστικά την εμπορική διαχείριση του πλοίου το οποίο θα δραστηριοποιηθεί σε γραμμές του εξωτερικού και η NEL Lines θα παρακρατά τα έσοδα από την δραστηριότητά του έναντι της απαιτήσεώς της.

Σε συνεργασία με εξειδικευμένους νομικούς τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, η εταιρεία, εξετάζει και άλλες πιθανές λύσεις οι οποίες περιλαμβάνουν την κατάσχεση του πλοίου ή / και την απόκτηση από την NEL Lines πλήρους ελέγχου της πλοιοκτήτριας εταιρείας και κατ΄ επέκταση του πλοίου. 

Η εταιρεία εκτιμά πως θα απαιτηθεί διάστημα τουλάχιστον ενός μηνός μέχρι να εκτιμηθούν οι πρακτικές συνέπειες και επιπτώσεις των πιθανών λύσεων.


Δεδομένου ότι η εύλογη αξία του πλοίου (67,5 εκατ. ευρώ) υπερβαίνει κατά πολύ την απαίτηση της NEL Lines (25 εκατ. ευρώ) η Διοίκηση της εταιρείας εκτιμά ότι οι αρνητικές επιπτώσεις της υπερημερίας των αγοραστών θα εκμηδενιστούν.

Επιπροσθέτως, στην ίδια ανακοίνωση, η ΝΕΛ τόνιζε πως ο εκτιμώμενος χρόνος αποκατάστασης των ζημιών που υπέστη το "Ε/Γ - Ο/Γ Θεόφιλος" την 28/6/2008 ανέρχεται σε 3 μήνες περίπου και το εν λόγω πλοίο αναμένεται να επανέλθει στη δραστηριότητά του εντός του πρώτου 15νθήμερου του μηνός Οκτωβρίου. Το κόστος αποκατάστασης των ζημιών δεν έχει μέχρι στιγμής εκτιμηθεί με ακρίβεια και κατά συνέπεια η ΝΕΛ δεν μπορεί να ανακοινώσει μεγέθη που ενδέχεται να μεταβληθούν σημαντικά. 

Σε κάθε περίπτωση το ανωτέρω κόστος καλύπτεται ασφαλιστικά και κατά συνέπεια δεν αναμένεται βραχυπρόθεσμα να "επηρεάσει ουσιωδώς την οικονομική κατάσταση του Ομίλου. Τα διαφυγόντα κέρδη σε επίπεδο ΕΒΙTDΑ εξαιτίας του ατυχήματος εκτιμώνται σε 1 εκατ. ευρώ περίπου και κατ΄ αυτό το ποσό αναμένεται να επηρεαστούν αρνητικά τα αποτελέσματα του Ομίλου". 

Τέλος, η ΝΕΛ υπογράμμιζε  πως η ζημία που είχε παρουσιασθεί στην αριστερή προωστήρια μηχανή του Φ/Γ - Ο/Γ Ταξιάρχης αποκαταστάθηκε και επιθεωρήθηκε επιτυχώς και το πλοίο έχει ήδη από 16/07/2008 επιστρέψει στα δρομολόγιά του. Λόγω της μικρής εκτάσεως της ζημιάς και του κόστους αποκατάστασής της, το γεγονός αυτό δεν αναμένεται να έχει ουσιώδη επίδραση στα αποτελέσματα του Ομίλου.