Lamda Development: Άνοδος 27,5% στα κέρδη στο 9μηνο
Τρίτη, 11-Νοε-2008 17:39
Αύξηση 11% παρουσιάζει η Καθαρή Αξία Ενεργητικού προ φόρων της Lamda Development στο 9μηνο του 2008, ενώ βελτιωμένα εμφανίζονται στην ίδια στιγμή και τα αποτελέσματα μετά φόρων και δικαιωμάτων μειοψηφίας της εταιρείας.
Ειδικότερα, όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση η Καθαρή Αξία Ενεργητικού προ Φόρων διαμορφώθηκε στα 463 εκατ. ευρώ, σε σχέση με τα 418 εκατ. ευρώ πέρυσι. Τα κέρδη μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας ανήλθαν στα 30,6 εκατ. ευρώ, ενισχυμένα κατά 27,5%.
Όπως τονίζεται στην ανακοίνωση η επαναλαµβανόµενη κερδοφορία του Οµίλου (Recurring EBITDA) έχει αυξηθεί σηµαντικά σε ποσοστό 42%, από 15,3 εκατ. ευρώ σε 21,7 εκατ. ευρώ κυρίως λόγω της πορείας των δύο Εµπορικών και Ψυχαγωγικών Κέντρων καθώς επίσης και της θεαµατικής βελτίωσης των αποτελεσµάτων της Μαρίνας Φλοίσβου.
Πιο αναλυτικά, στο εννεάµηνο του 2008 το Εµπορικό Κέντρο “The Mall Athens” παρουσίασε αύξηση εσόδων κατά 8,4%, επισκεψιµότητά της τάξεως των 7,9 εκατ. και αύξηση τζίρου καταστηµάτων κατά 6,7%.
Τα αντίστοιχα µεγέθη για το “Mediterranean Cosmos” είναι αύξηση εσόδων κατά 14,9%, 6,1 εκατ. επισκέπτες και αύξηση τζίρου καταστηµάτων κατά 12,8%.
Όσον αφορά τη Μαρίνα Φλοίσβου, επισηµαίνεται ότι τόσο οι 250 θέσεις ελλιµενισµού όσο και τα 3.000 τ.µ. εµπορικών και ψυχαγωγικών δραστηριοτήτων έχουν µισθωθεί πλήρως και παρουσιάζουν ιδιαίτερα ικανοποιητική επισκεψιµότητα. Τα έσοδα στο εννεάµηνο του 2008 ανήλθαν στα €8,5 εκατ. έναντι €6,1 εκατ. το εννεάµηνο του
2007.
Τα Ενοποιηµένα αποτελέσµατα του Οµίλου µετά φόρων και δικαιωµάτων µειοψηφίας διαµορφώθηκαν σε €30,6 εκατ. έναντι €24,0 εκατ. την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Η άνοδος αυτή αποδίδεται στη βελτίωση της επαναλαµβανόµενης κερδοφορίας και στην θετική επίδραση της αναπροσαρµογής του ποσού της αναβαλλόµενης φορολογίας κατά €13,3 εκατ. σύµφωνα µε τον πρόσφατο νόµο 3697/2008. Αφαιρετικά στα ενοποιηµένα αποτελέσµατα επέδρασε η αύξηση των χρηµατοοικονοµικών εξόδων κατά 6,9 εκατ. ευρώ λόγω της επαύξησης του δανεισµού ως συνέπεια της υλοποίησης του επενδυτικού σχεδίου του Οµίλου.
Παράλληλα, σημειώνεται ότι τα κέρδη από αποτίµηση των επενδυτικών ακινήτων του Οµίλου ανήλθαν στα €20,6 εκατ. αντικατοπτρίζοντας τη συνεχιζόµενη επιτυχή λειτουργία και τη συνεπακόλουθη αύξηση της κερδοφορίας. Όσο αφορά στους συντελεστές κεφαλαιοποίησης (yields), αυτοί παρέµειναν σταθεροί, και σε συντηρητικά κατά την εκτίµησή µας, επίπεδα. Πιο συγκεκριµένα, ανήλθαν µεσοσταθµικά στο 6,4% για τα Εµπορικά Κέντρα και 6,6% για τα κτίρια γραφείων.
Ο δείκτης καθαρού δανεισµού προς την αξία των επενδύσεων της εταιρείας ανέρχεται στο 46% που θεωρείται χαµηλός λόγω της διεθνούς συγκυρίας. Επιπλέον, επισηµαίνεται ότι ο Όµιλος έχει εξασφαλίσει επαρκή ρευστότητα που επιτρέπει την άνετη ικανοποίηση των υποχρεώσεων που απορρέουν από τις δανειακές συµβάσεις αλλά και την υλοποίηση του επενδυτικού σχεδίου.
Τέλος και όσον αφορά τα έσοδα σημειώνεται ότι διαμορφώθηκαν στα 48,7 εκατ. ευρώ στο 9μηνο του 2008 από τα 67,3 εκατ. ευρώ πέρυσι. Στην ανακοίνωση σημειώνεται πως η μείωση του κύκλου εργασιών οφείελται κατά κύριο λόγο στην πώληση κτιρίου γραφείων θυγατρικής εταιρείας LOV στο 9μηνο του 2007.
Οι στόχοι ανάπτυξης και στρατηγικής
Όπως τονίζεται στην ανακοίνωση οι στόχοι ανάπτυξης και στρατηγικής της εταιρείας συνοψίζονται ως ακολούθως:
• Περαιτέρω βελτίωση της κερδοφορίας των υπαρχουσών επενδύσεων.
• Ολοκλήρωση και λειτουργία εντός του έτους του νέου εµπορικού κέντρου «Golden Hall» στην Αθήνα, το οποίο είναι ήδη προµισθωµένο κατά 99%.
• Επαναξιολόγηση των επιµέρους στρατηγικών που αφορούν τις νέες επενδύσεις µε γνώµονα τις πρόσφατες οικονοµικές εξελίξεις στην ευρύτερη περιοχή δραστηριοποίησής της.
• Στρατηγική νέων επενδύσεων στην Ελλάδα σε αναπτύξεις που σχετίζονται µε εµπορικές χρήσεις (malls, outlets, big boxes), καθώς και σε αναπτύξεις υψηλής ποιότητας παραθεριστικών συγκροτηµάτων. Επίσης, η εταιρεία επιδιώκει την συµµετοχή της σε διαγωνισµούς έργων ΣΔΙΤ.
• Συνέχιση και ενδυνάµωση των στρατηγικών συνεργασιών µε διεθνείς και µε Ελληνικούς οµίλους καθώς και προσεκτική δραστηριοποίηση σε νέες αγορές όπως η Τουρκία.