Reds: "Εμπόδια" από τη Νομαρχία για την επένδυση στην Κάντζα

Τετάρτη, 07-Νοε-2007 15:40

Το Νομαρχιακό Συμβούλιο Ανατολικής Αττικής με ομόφωνη απόφασή του γνωμοδότησε αρνητικά για την υποβληθείσα Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για το χαρακτηρισμό και οριοθέτηση Περιοχής Οργανωμένης Ανάπτυξης Παραγωγικών/Επιχειρηματικών Δραστηριοτήτων (Π.Ο.Α.Π.Δ.) Τριτογενούς Τομέα στην θέση Κάντζα του Δήμου Παλλήνης (κτήμα Καμπά, της εταιρείας Reds), όπως μεταδίδει το ΑΠΕ.

Στο εν λόγω ακίνητο έκτασης 350 στρεμμάτων ο όμιλος της Ελληνικής Τεχνοδομικής, μέσω της θυγατρικής Reds, και η γαλλικών συμφερόντων LSGIE είχαν συμφωνήσει το 2005 να αξιοποιήσουν από κοινού το ακίνητο για την ανάπτυξη ενός μεγάλο ψυχαγωγικού-εμπορικού κέντρου. Μάλιστα, το τίμημα που είχε συμφωνηθεί ανάμεσα στις δυο πλευρές και το οποίο επρόκειτο να λάβει η ΕΛΤΕΧ από την πώληση του ακινήτου, εφόσον πρώτα εξασφάλιζε την έκδοση των απαραίτητων οικοδομικών αδιεών, θα ανέρχονταν στο ποσό των 70 εκατ. ευρώ.

Η απόφαση του νομαρχιακού συμβουλίου, σύμφωνα με τη διοίκηση της Reds, ουσιαστικά δεν αλλάζει τα δεδομένα και δε μεταβάλλει την προσπάθεια που γίνεται για την εξασφάλιση των οικοδομικών αδειών, αφού είναι καθαρά γνωμοδοτική. Την απόφαση για τη χωροθέτηση και την υλοποίηση της επένδυσης, σύμφωνα πάντα με τους επικεφαλής της Reds, θα λάβει κατόποιν εισήγησης του Οργανισμού Ρυθμιστικού Σχεδίου Αθήνας, ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ. 

Η απόφαση αυτή του Νομαρχιακού Συμβουλίου, σύμφωνα με το ΑΠΕ ελήφθη μετά από σχετική εκτενή συζήτηση για όλες της παραμέτρους του θέματος, στην οποία έλαβαν μέρος πέραν των μελών του Νομαρχιακού Συμβουλίου και οι βουλευτές Ν. Καντερές και Β. Οικονόμου, ο Δήμαρχος Παλλήνης Σ. Κωνσταντάς, Δημοτικοί Σύμβουλοι του Δήμου Παλλήνης καθώς και εκπρόσωποι τοπικών φορέων του Δήμου Παλλήνης.

 

Το Νομαρχιακό Συμβούλιο Ανατολικής Αττικής , αφού έλαβε υπόψη:

 

· την ομόφωνη απόφαση της 3ης Νομαριακής επιτροπής

· την ομόφωνη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Παλλήνης

· τις απόψεις των συλλογικών φορέων Παλλήνης

 

εξέδωσε την αρνητική γνωμοδότησή του, τα κύρια σημεία της οποίας είναι τα εξής:

 

1.  Δεν έχει συνταχθεί και εγκριθεί το περιφερειακό πλαίσιο χωροταξικού σχεδιασμού και αειφόρου ανάπτυξης σύμφωνα με το άρθρο 10 παρ. 3 του Νόμου 2742/99 ώστε να υπάρχει μια συνολική άποψη για τη φέρουσα ικανότητα της ευρύτερης περιοχής της Αν. Αττικής σε τέτοιου είδους δραστηριότητα.


2. Υπάρχουν σοβαρές ενστάσεις και ερωτήματα για το αν οι δραστηριότητες που προβλέπεται να αναπτυχθούν είναι παραγωγικές προκειμένου το εν λόγω έργο να εμπίπτει στο νομοθετικό πλαίσιο των (Π.Ο.Α.Π.Δ).


3. Παρότι οι προτεινόμενες χρήσεις των (Π.Ο.Α.Π.Δ) είναι ηπιότερες του σημερινού καθεστώτος χρήσεων γης (ΖΟΕ 199Δ/03, χρήση Κ1), στην πραγματικότητα ανατρέπεται το ισοζύγιο χρήσεων όπως αυτό έχει προβλεφθεί από τη ΖΟΕ και είναι προφανές ότι με την πρόσθεση εμπορικών δραστηριοτήτων δεν επιτυγχάνονται οι κατευθύνσεις του ΡΣΑ και ειδικότερα ως προς το στόχο για την ανάσχεση της εξάπλωσης των πόλεων. Σημειώνεται δε ότι σύμφωνα με το παραπάνω σκεπτικό ακυρώθηκε και η τροποποίηση του ΓΠΣ κατά το μέρος που αφορούσε το κτήμα Καμπά με την υπ’ αριθμ 2675/01 Απόφαση του ΣτΕ.


4. Δεν είναι επαρκώς τεκμηριωμένο το αν η συγκεκριμένη ΣΜΠΕ αφορά έργο ή Πρόγραμμα όπως θα έπρεπε, γιατί είναι δεδομένο ότι διαφοροποιούνται οι θετικές και αρνητικές επιπτώσεις στο φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον ανάλογα με την κατηγοριοποίηση.


5. Διαφωνούμε με το έργο "μαμούθ" που προτείνει ο ενδιαφερόμενος όμιλος για την χωροθέτηση Π.Ο.Α.Π.Δ στην περιοχή Κόντρα Παλλήνης.


6. Διαφωνούμε με την Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων γιατί δεν δίνει λύση στα παρακάτω προβλήματα:


α. Διάνοιξη οδού Σολωμού.

β. Διάνοιξη οδού Μάνης.

γ. Σύνδεση ΑΚ1 με Κ3 Συνδετήριος Περιφερειακής Υμηττού - Ραφήνας μέσω Λουτρού και Παλαιοπαναγιάς με την Αττική Οδό.

δ. Υπογειοποίηση των οδών πρόσβασης προς το Εμπορικό Κέντρο αντί της εντατικοποιημένης χρήσης της οδού Λεονταρίου.


7. Δεν αντιμετωπίζεται η ηχορύπανση καθώς τα προτεινόμενα ηχοπετάσματα κρίνονται ανεπαρκή.


8. Δεν υπάρχουν προτάσεις για την αντιμετώπιση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης σε μια περιοχή που έχει ήδη επιβαρυνθεί από την λειτουργία της Αττικής Οδού.


9. Δεν αντιμετωπίζεται από την ΣΜΠΕ επαρκώς η διαχείριση των ομβρίων υδάτων και ιδιαίτερα των λυμάτων δεδομένου ότι ο υδροφόρος ορίζοντας βρίσκεται πολύ ψηλά.


10. Δεν υπάρχουν συγκεκριμένες προτάσεις χωροθέτησης και χρήσεων για το 40% των κοινοχρήστων χώρων που η μελέτη προβλέπει να παραχωρηθούν στο Δήμο ως κοινόχρηστοι.


11. Δεν δίνεται λύση στην έλλειψη περιφερειακού χωροταξικού σχεδιασμού που θα προσδιόριζε την ανάγκη ελεύθερων χώρων οικιστικής και παραγωγικής ανάπτυξης καθώς και τους ελεύθερους αδόμητους χώρους προστασίας του περιβάλλοντος και της πολιτιστικής κληρονομιάς σύμφωνα με το Ν. 2742/99.


12. Προβλέπεται η παρεμβολή νέων κτιρίων (κινηματογράφων) μεταξύ των διατηρητέων (οινοποιείου και σταθμαρχείου) στην παρουσιασθείσα προμελέτη αντί της οπτικής και λειτουργικής ενοποίησης των διατηρητέων με κοινόχρηστο πράσινο. Επίσης σε επαφή με το διατηρητέο οινοποιείο εμφανίζονται καταστήματα.

Τέλος διατυπώνονται :

 

· Αίτημα προς τον Υπουργό ΠΕΧΩΔΕ να γίνει σεβαστή η ιστορία και η παράδοση της περιοχής με τροποποίηση του ΦΕΚ 196/5-3-2004, έτσι ώστε να παραμείνουν μόνο οι χρήσεις για πολιτιστικές δραστηριότητες, Μουσείου Οίνου και αρχαιολογικών ευρημάτων και να εξαιρεθούν οι υπόλοιπες τέσσερις χρήσεις.


· Αίτημα προς τον Υπουργό Πολιτισμού για χαρακτηρισμό του εργοστασίου ως "Μνημείο της νεότερης βιομηχανικής ιστορίας της Ελλάδας" και την προστασία του όπως προβλέπεται από την κείμενη νομοθεσία.