ΕΛΤΕΧ: Κοντά στην ανάληψη της εκμετάλλευσης της Μαρίνας Σύρου
Τρίτη, 27-Ιουν-2006 08:15
Του Κωνσταντίνου Λάμπρου
Πολύ κοντά στην ανάληψη του έργου εκμετάλλευσης της μαρίνας Σύρου βρίσκεται ο όμιλος της Ελληνικής Τεχνοδομικής. Πρόκειται για το πρώτο έργο αυτής της κατηγορίας που αναμένεται να εντάξει στο χαρτοφυλάκιο των παραχωρήσεών του ο όμιλος, ο οποίος επιδιώκει την επέκταση των δραστηριοτήτων του και στις τουριστικού χαρακτήρα υποδομές.
Η διαφαινόμενη συμφωνία αφορά την εκμετάλλευση για περίοδο 30 χρόνων της μαρίνας Σύρου, η οποία έχει χωρητικότητα περίπου 250 σκαφών. Και αυτή η δραστηριότητα θα «στεγαστεί» στο καινούριο εταιρικό σχήμα που έχει στα σκαριά η Ελληνική Τεχνοδομική, για τη συγκέντρωση του συνόλου των παραχωρήσεων που διαθέτει. Στόχος του ομίλου είναι μέχρι το τέλος του χρόνου να έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες δημιουργίας μίας νέας εξειδικευμένης θυγατρικής, η οποία θα συγκεντρώσει το σύνολο των συμβάσεων εκμετάλλευσης, δηλαδή των συμμετοχών του ομίλου στην Αττική Οδό, τη Γέφυρα Ρίου – Αντίρριου, τους χώρους στάθμευσης αυτοκινήτων, τις κτιριακές υποδομές (π.χ. ακίνητα του Πανεπιστημίου Αθηνών) κ.ά.
Στη νέα εταιρεία θα περάσουν και οι συμμετοχές του ομίλου στα προς υπογραφή αυτοχρηματοδοτούμενα έργα της υποθαλάσσιας σήραγγας Θεσσαλονίκης και του άξονα Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα. Όπως ανακοίνωσε χθες το ΥΠΕΧΩΔΕ, τον Αύγουστο αναμένεται να υπογραφεί η σύμβαση ανάθεσης της υποθαλάσσιας σήραγγας Θεσσαλονίκης και τον Οκτώβριο αυτή για τον άξονα Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα. Το πρώτο έργο είναι προϋπολογισμού της τάξης των 450 εκατ. ευρώ, με την Ελληνική Τεχνοδομική να δηλώνει στην πρόσφατη γενική συνέλευσή της εταιρείας ότι η απόδοση της εν λόγω επένδυσής της έχει εκτιμηθεί κοντά στο 4%. Σχεδόν διπλάσια (στα επίπεδα του 8%) εκτιμάται η απόδοση της επένδυσης στο άλλο έργο (Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα) όπου ο όμιλος είναι οριστικός ανάδοχος, με τον προϋπολογισμό του να κινείται κοντά στα 700 εκατ. ευρώ.
Η δημιουργία ειδικής εταιρείας για τις παραχωρήσεις εντάσσεται στον γενικότερο στρατηγικό σχεδιασμό του ομίλου, που προβλέπει ξεχωριστό εταιρικό σχήμα για κάθε δραστηριότητα (κατασκευές, παραχωρήσεις, real estate, ενέργεια – περιβάλλον κ.ά.), αλλά ταυτόχρονα και την ενίσχυση της χρηματιστηριακής παρουσίας της Ελληνικής Τεχνοδομικής. Στο πλαίσιο αυτό, δεν εξετάζεται εισαγωγή της νέας εταιρείας στο ΧΑ, καθώς στόχος είναι (μετά και την έξοδο του Άκτωρα από το χρηματιστήριο) να διατηρηθεί η χρηματιστηριακή «μοναδικότητα» της μητρικής εταιρείας. Αντιθέτως, δεν αποκλείεται τελικά να υπάρξουν εξελίξεις ως προς την έξοδο της REDS από το ΧΑ, ενδεχόμενο που η ίδια η διοίκηση του ομίλου άφησε ανοικτό στην πρόσφατη γενική συνέλευση της εταιρείας.