Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 15-Οκτ-2018 14:26

    Andrew Weld-Moore (Facebook): Η ελληνική αγορά αποτελεί για εμάς ευκαιρία

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Για τα νέα εργαλεία του Facebook που επιτρέπουν την ανάπτυξη, την ενίσχυση των επιδόσεων των επιχειρήσεων και την είσοδό τους σε νέες αγορές, μίλησε αποκλειστικά στο Capital.gr o επικεφαλής για το Global Marketing Solution του Facebook, Andrew Weld-Moore. 

    H Ελλάδα σύμφωνα με το στέλεχος του γνωστού κοινωνικού δικτύου, αποτελεί ευκαιρία για τις υπηρεσίες του Facebook που απευθύνονται σε επιχειρήσεις, καθώς υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον τόσο από τις μεγάλες όσο και από τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις. 

    Ενδεικτικό είναι το γεγονός πως υπάρχουν 5,3 εκατομμύρια μέλη στο Facebook στην ελληνική αγορά, ενώ το 89% αυτών των μελών συνδέονται με κάποιον τρόπο με τουλάχιστον μια επιχείρηση. Σε παγκόσμιο επίπεδο, 56 εκατομμύρια χρήστες συνδέονται στο Facebook τουλάχιστον με μία ελληνική επιχείρηση.

    Συνέντευξη στην Ειρήνη Γεωργιλέα 

    - Βρίσκεστε στην Ελλάδα προκειμένου να ενημερώσετε το ελληνικό επιχειρηματικό κοινό σχετικά με τις ψηφιακές λύσεις του Facebook. Ποιες δυνατότητες προσφέρει το Facebook στους χρήστες για την προώθηση της επιχείρησής τους; 

    Βρεθήκαμε στην Ελλάδα για να δείξουμε μέσω του Facebook Business πώς μπορούν οι επιχειρήσεις να επιταχύνουν την απόδοσή τους. Επεμβαίνουμε στη δημιουργικότητα με τη βοήθεια των εργαλείων που διαθέτουμε. Αφενός έχουμε εξειδικευμένες μεθόδους που έχουν αποδειχτεί αποτελεσματικές και βοηθούν τις επιχειρήσεις να προσεγγίσουν το κοινό που τους ενδιαφέρει κι αφετέρου η ευρεία κοινότητα χρηστών της πλατφόρμας μας περιλαμβάνει όλες εκείνες τις κατηγορίες κοινού τις οποίες οι επιχειρήσεις επιθυμούν να προσεγγίσουν. Η ολοκληρωμένη μέθοδος που χρησιμοποιείται είναι αυτό που εμείς ονομάζουμε "advanced bidding". Πρόκειται δηλαδή, ουσιαστικά, για δημοπρασία διαφημίσεων. 

    - Πώς ακριβώς λειτουργεί η δημοπρασία διαφημίσεων; 

    Ένα σύστημα δημοπρασίας θα μπορούσε να είναι πολύπλοκο, ωστόσο εμείς το κάναμε εύκολο. Αυτή η μέθοδος διαφέρει από μια παραδοσιακή δημοπρασία, επειδή δεν κερδίζει η διαφήμιση με τη μεγαλύτερη χρηματική προσφορά, αλλά η διαφήμιση που παράγει τη μεγαλύτερη συνολική αξία η οποία είναι αποτέλεσμα τριών παραγόντων (προσφορά, εκτιμώμενα ποσοστά ενεργειών, ποιότητα και συνάφεια διαφήμισης). Είναι μια αυτόματη διαδικασία και σου εξασφαλίζει να φτάσεις στις κατηγορίες κοινού που θέλεις με το κόστος που επιθυμείς και να πετύχεις, έτσι, τη μέγιστη δυνατή απόδοση στην επένδυσή σου. 

    Άλλο ένα εργαλείο είναι η εξελιγμένη τοποθέτηση (advanced placement). Η επιχείρηση μπορεί να τοποθετήσει τη διαφήμιση ή το περιεχόμενό της σε οποιαδήποτε από τις προβλεπόμενες θέσεις του Facebook και έτσι ο επιχειρηματίας να είναι σίγουρος πως η συγκεκριμένη τοποθέτηση θα αποδώσει, χωρίς αμφιβολία,  τα μέγιστα. Και αυτό μπορεί επίσης να γίνει αυτόματα. 

    pin

    - Άλλη μία υπηρεσία που προσφέρεται στις επιχειρήσεις είναι οι δυναμικές διαφημίσεις (dynamic ads). Εξηγήστε μας τη λειτουργία τους. 

    Για να γίνει κατανοητή η λειτουργία των dynamic ads, ας φανταστούμε ότι βρισκόμαστε σε έναν εμπορικό δρόμο και την ώρα που κοιτάμε τις βιτρίνες εμφανίζεται μπροστά μας μια εξατομικευμένη λίστα, βασισμένη σε παλαιότερες αγορές και αναζητήσεις μας. Αυτές είναι οι δυναμικές διαφημίσεις του Facebook που προωθούν αυτόματα τα προϊόντα σε άτομα που έχουν εκφράσει ενδιαφέρον στον ιστότοπο, στην εφαρμογή ή οπουδήποτε αλλού στο διαδίκτυο.  Ο χρήστης διαμορφώνει μία εκστρατεία (διαφημιστική εκστρατεία) και η εκστρατεία αυτή συνεχίζει να προβάλλεται για όσο επιθυμεί ο καθένας, εντοπίζοντας κάθε φορά τα κατάλληλα άτομα για κάθε προϊόν, ενώ χρησιμοποιούνται πάντα ενημερωμένες τιμές και πληροφορίες διαθεσιμότητας.

    - Είναι εξοικειωμένοι οι Έλληνες επιχειρηματίες με όλα αυτά τα πλεονεκτήματα που προσφέρει το Facebook; 

    Ναι είναι αρκετά εξοικειωμένοι και βρίσκονται σε ένα πολύ καλό επίπεδο γι’ αυτό βρεθήκαμε και εμείς εδώ στην Ελλάδα τις τελευταίες ημέρες. Βλέπουμε τη χώρα σας ως μια μοναδική ευκαιρία, γεγονός που αποδεικνύεται και από τις πολλές συναντήσεις που πραγματοποιήσαμε με διάφορες επιχειρήσεις. Μία από αυτές είναι η Beat, μαζί της εργαζόμαστε για την ενίσχυση της παρουσίας της στη Λατινική Αμερική.  Μέσω της πλατφόρμας και των υπηρεσιών μας, η εταιρεία συνδέεται με πελάτες που έχουν δείξει ενδιαφέρον στις υπηρεσίες και στα προϊόντα που προσφέρει. Έτσι εξασφαλίζει μεγάλο αριθμό δυνητικών πελατών. 

    Με αυτόν τον τρόπο συμβάλλουμε κατά 25% στην ανάπτυξή της κάθε μήνα. 

    - Κάνατε λόγο για πολλές και διάφορες επιχειρήσεις. Από ποιους κλάδους προέρχονται οι επιχειρήσεις με τις οποίες συνεργάζεστε;

    Σήμερα συνεργαζόμαστε με πολλές εταιρείες του ηλεκτρονικού εμπορίου όπως επίσης και με εταιρείες υγείας, φαρμακευτικές, ηλεκτρονικών ειδών, τουριστικές, εταιρείες καλλυντικών και άλλες. Βλέπουμε την Ελλάδα ως μια τεράστια ευκαιρία. Είναι πολύ σημαντικό για εμάς το γεγονός πως μπαίνουμε σε μια "ζωντανή" κοινότητα, όπως χαρακτηρίζουμε την ελληνική. Υπάρχουν 5,3 εκατ. μέλη στο Facebook σε αυτή την αγορά και ήδη γνωρίζουμε πως 89% από αυτά τα μέλη συνδέονται με τουλάχιστον μία μικρή επιχείρηση. Αν θέλετε, δε, να ρίξουμε μια ευρύτερη ματιά παγκοσμίως, τότε θα δούμε ότι 56 εκατ. χρήστες συνδέονται με τουλάχιστον μία ελληνική επιχείρηση. 

    - Ως προς το μέγεθος των επιχειρήσεων, υπάρχει χώρος για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις;

    Για εμάς ενδιαφέρον έχουν όχι μόνο οι μεγάλες αλλά οι μικρές και οι μεσαίες επιχειρήσεις. Συγκεκριμένα, έχουμε την πλατφόρμα "Blueprint" η οποία έχει εκπαιδευτικό χαρακτήρα, καθώς μαθαίνει, μεταξύ άλλων, στους χρήστες την εφαρμογή του μάρκετινγκ στο Facebook. Μέσω των εργαλείων που διαθέτει, δίνει τη δυνατότητα σε αυτές τις επιχειρήσεις να ορίσουν τη στρατηγική τους και τα μελλοντικά τους σχέδια. 

    - Πόσο σημαντική είναι η χρήση κινητών τηλεφώνων στην προώθηση μιας επιχείρησης;

    Για τις επιχειρήσεις θεωρώ πολύ σημαντικό τον τομέα που σχετίζεται με τη δημιουργία περιεχομένου για κινητά. Σημειωτέον πως ένα ποσοστό 83% των χρηστών του Facebook χρησιμοποιούν το κινητό τους τηλέφωνο στην Ελλάδα. Κι αυτό είναι σημαντικό, διότι οι χρήστες κινητών "καταναλώνουν" πληροφορίες 41% πιο γρήγορα σε σχέση με τους χρήστες άλλων συσκευών. Τελευταία τα stories κερδίζουν συνεχώς έδαφος, μάλιστα τα στοιχεία μας λένε πως το 68% των χρηστών χρησιμοποιούν stories σε τουλάχιστον τρεις εφαρμογές. Επίσης περισσότεροι από 300 εκατ. άνθρωποι χρησιμοποιούν καθημερινά stories στο Facebook και στο Messenger. Γι' αυτό ακριβώς τον λόγο δημιουργήσαμε και τις Facebook Stories Ads που είναι διαθέσιμες σε όλους τους επιχειρηματίες.

    - Πού πιστεύετε πως πρέπει οι επιχειρήσεις να εστιάσουν, ανεξαρτήτως μεγέθους και κλάδου, προκειμένου να πετύχουν;

    Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποιήσαμε, είδαμε πως οι περισσότεροι ψωνίζουν χωρίς να ψάχνουν πάρα πολύ στο διαδίκτυο. Οι επιχειρήσεις λοιπόν θα πρέπει να είναι ξεκάθαρες στη στρατηγική περιεχομένου που ακολουθούν κυρίως για τα κινητά. Θα πρέπει να ξέρουν τι είναι αυτό που τις καθιστά μοναδικές, ποιο είναι αυτό το χαρακτηριστικό που τις διαφοροποιεί από τους ανταγωνιστές και επίσης να είναι σίγουρες πως με το περιεχόμενο που προσφέρουν δίνουν αξία στο κοινό. Οι επιχειρήσεις που ακολουθούν αυτήν τη στρατηγική είναι σίγουρα πιο επιτυχημένες.

    - Πόσα θα πρέπει να δαπανήσει ένας χρήστης προκειμένου να αυξήσει την απόδοση της επιχείρησής του; 

    Ειδικά για τις μικρές επιχειρήσεις δεν χρειάζεται να ξεκινήσεις με ένα μεγάλο ποσό. Υπάρχουν εταιρείες που ξοδεύουν λίγα δολάρια και εταιρείες που ξοδεύουν πολλά. Το σημαντικό είναι να ξέρεις το κοινό σου και να ξεκινήσεις με ένα μικρό ποσό. Αφού πρώτα δεις τον τρόπο με τον οποίο δουλεύει, μετά μπορείς να ξοδέψεις περισσότερα. Μπορείς να ξεκινήσεις με ένα οποιαδήποτε ποσό. Αυτό  το οποίο πρέπει να γνωρίζεις, επαναλαμβάνω, είναι το κοινό, το μέγεθος του κοινού και πως να το προσεγγίσεις. 

    - Τον προηγούμενο μήνα εντοπίστηκε ένα σοβαρό κενό ασφάλειας που έθεσε σε κίνδυνο 50 εκατ. χρήστες του Facebook. Ποια είναι η δική σας τοποθέτηση;

    Αμέσως μόλις έγινε αντιληπτός ο κίνδυνος η εταιρεία αντέδρασε προκειμένου να προστατέψει την ασφάλεια των χρηστών. Όπως έχει κάνει γνωστό και το Facebook με ανάρτησή του, επαναφέραμε τα αναγνωριστικά πρόσβασης των σχεδόν 50 εκατομμυρίων λογαριασμών που γνωρίζαμε ότι επηρεάστηκαν για να προστατεύσουμε την ασφάλειά τους. Λάβαμε επίσης το προληπτικό βήμα για την επαναρρύθμιση των αναγνωριστικών πρόσβασης για άλλους 40 εκατομμύρια λογαριασμούς που υποβλήθηκαν σε αναζήτηση "View As" κατά το τελευταίο έτος. Επίσης απενεργοποιήσαμε προσωρινά τη λειτουργία "View As" ενώ διεξάγουμε διεξοδική επισκόπηση ασφαλείας. Επειδή η έρευνα βρίσκεται σε πρώιμο στάδιο δεν έχουμε ακόμη προσδιορίσει κατά πόσο οι εν λόγω λογαριασμοί χρησιμοποιήθηκαν κατά λάθος ή ότι είχαν πρόσβαση σε οποιαδήποτε πληροφορία. Επίσης, δεν γνωρίζουμε ποιος είναι πίσω από αυτές τις επιθέσεις ή πού βασίζονται. Σε σχέση με τους Έλληνες χρήστες που μπορεί να έχουν επηρεαστεί, το Facebook τούς ενημερώνει πως βρίσκεται σε στενή συνεργασία με την  Ιρλανδική Επιτροπή Προστασίας Δεδομένων, ηγετικό ρυθμιστή της ΕΕ, για να μοιραστεί προκαταρκτικά στοιχεία σχετικά με το ζήτημα ασφάλειας. Σύντομα θα έχουμε περισσότερες πληροφορίες, προς το παρόν η έρευνά μας συνεχίζεται. 

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ