Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 06-Απρ-2016 12:38

    Το απόλυτο μπάχαλο με τη φορολογία στα τυχερά παιχνίδια

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ: 19:53

    Του Νίκου Χρυσικόπουλου

    Υπό καθεστώς πλήρους σύγχυσης τελεί για άλλη μια φορά ο κλάδος των τυχερών παιχνιδιών στην Ελλάδα. 

    Τη στιγμή που η κυβέρνηση και το οικονομικό επιτελείο προωθεί την αντικατάσταση του ειδικού τέλους 5 λεπτών του ευρώ ανά στήλη στα 13 παιχνίδια του ΟΠΑΠ, με ισοδύναμο από την αλλαγή του ισχύοντος φορολογικού καθεστώτος (σήμερα ισχύει φόρος 30% επί του GGR – μεικτά κέρδη), ουδείς είναι σε θέση αυτή τη στιγμή να γνωρίζει την έκταση που θα λάβουν τα νέα μέτρα, σε ποιες δραστηριότητες θα επιβληθούν και σε ποιες επιχειρήσεις θα δουν τα business plan τους να ανατρέπονται. 

    Από το ΥΠΟΙΚ γίνεται λόγος πως το "χαράτσι” των 0,05 ευρώ στα παιχνίδια του ΟΠΑΠ θα αντικατασταθεί με αλλαγή του φορολογικού πλαισίου. Μία κίνηση που στην πραγματικότητα αποτελεί μονόδρομο, αφού το ΥΠΟΙΚ αντιλήφθηκε, έπειτα από πολύμηνη... ενδοσκόπηση, ότι η απόφασή του πρακτικά δεν μπορεί να επιβληθεί, κάτι που οδήγησε τυπικά και στην παράταση της πληρωμής του. Το οικονομικό επιτελεί είχε δεχθεί πληθώρα προειδοποιήσεων για το ανέφικτο του εγχειρήματος, το οποίο είχε επιχειρηθεί να εφαρμοστεί δυο φορές στο παρελθόν, χωρίς επιτυχία. 

    Οι πράκτορες του ΟΠΑΠ αλλά και οι γνώστες της αγοράς είχαν αναφέρει πως το ειδικό τέλος αποτελούσε όχι μόνον αθέτηση σύμβασης, αλλά επιπλέον θα αποτύγχανε να εξασφαλίσει στο κράτος τα προσδοκώμενα έσοδα 210 εκατ. ευρώ, καθώς θα οδηγούσε σε μείωση της ζήτησης για τυχερά παιχνίδια, μειώνοντας τα άλλα έσοδα που εισπράττει από αυτά το κράτος καθώς και τους φόρους που εισπράττει επί των κερδών.

    Η προωθούμενη αλλαγή του φορολογικού πλαισίου, σύμφωνα με πληροφορίες, αναμένεται να μην περιοριστεί μόνον στα παιχνίδια του ΟΠΑΠ, κάτι που εάν υλοποιηθεί θα φέρει νέες αλλαγές στον κλάδο, ο οποίος βαρύνεται από φορολογία πολλαπλών ταχυτήτων. Σημειωτέον πως σήμερα η διοίκηση της ΟΠΑΠ πραγματοποιεί τηλεδιάσκεψη με αναλυτές, στο πλαίσιο της ανακοίνωσης των οικονομικών αποτελεσμάτων 2015, και αναμένεται με ενδιαφέρον η τοποθέτηση της διοίκησης. 

    Σε κάθε περίπτωση, είναι χαρακτηριστικό πως σήμερα, διαφορετική φορολογία ισχύει για τον ΟΠΑΠ, τα καζίνο (πολλαπλών "ταχυτήτων”!) και τους 24 προσωρινά αδειοδοτημένους παρόχους στο ίντερνετ. Συγκεκριμένα: 

    * Τέσσερα Καζίνο (Πάρνηθα-Θεσσαλονίκη-Ρίο-Ρόδος) φορολογούνται Αθροιστικά με 34% tax gaming επί του GGR (δηλαδή 30% tax gaming-GGR + 2%-GGR Δημοτικός φόρος + 2% GGR έναντι μειωμένου εισιτηρίου εισόδου στα καζίνο €6 ((με απόφαση που ελήφθη στα τέλη 2012),

    * Το καζίνο Λουτρακίου φορολογείται με τον υψηλότερο συντελεστή tax gaming στην Ελλάδα 37% επί του GGR, (33% tax gaming με απόφαση Βάσως Παπανδρέου + 2%-GGR Δημοτικός φόρος + 2% GGR έναντι μειωμένου εισιτηρίου εισόδου στα καζίνο €6 (με απόφαση που ελήφθη στα τέλη 2012),

    * Τέσσερα καζίνο (Χαλκιδικής, Αλεξανδρούπολης, Σύρου και Κέρκυρας) φορολογούνται Αθροιστικά με 24% tax gaming επί του GGR, ως μικρά-επαρχιακά Καζίνο, (δηλαδή με 20% tax gaming-GGR + 2%-GGR Δημοτικός φόρος + 2% GGR έναντι μειωμένου εισιτηρίου εισόδου στα καζίνο €6 (με απόφαση που ελήφθη στα τέλη 2012). Σημειωτέον, πως τα καζίνο πληρώνουν και το λεγόμενο "τσιγαρόσημο”, δηλαδή ειδικό ετήσιο τέλος 200 ευρώ στο 50% των χώρων παιχνιδιών.

    * Ο ΟΠΑΠ φορολογείται με 30% tax gaming επί του GGR, (δεν έχει εφαρμοστεί το ειδικό τέλος €0,05 σε κάθε στήλη),

    * Ο Ιππόδρομος-Ιπποδρομιακό στοίχημα φορολογείται με 30% tax gaming επί του GGR,

    * Τα Λαχεία-Ξυστό φορολογούνται με 30% tax gaming επί του GGR,

    * Οι 24 διαδικτυακές εταιρείες (προσωρινές άδειες από το 2011) θεωρητικά υπόκεινται σε tax gaming, ωστόσο το ΥΠΟΙΚ έχει δηλώσει πως υπάρχει ασάφεια στο πλαίσιο φορολόγησής τους ενώ και η ίδια η ΕΕΕΠ δεν συμπεριλαμβάνει τις 24 εταιρείες στα έσοδα από τον κλάδο των τυχερών παιχνιδιών.

    Όπως αναφέρουν στελέχη του κλάδου, προφανώς και μια ενοποίηση του Tax Gaming στα Τυχερά παίγνια είναι απαραίτητη και μια από τις προτάσεις που έχει κατατεθεί είναι το κριτήριο για τις κλίμακες να αποτελέσει ο διαχωρισμός σε Εντάσεως Εργασίας, όπως τα καζίνο και ο ιππόδρομος με μεγάλη απασχόληση και σε Εντάσεως Κεφαλαίου όπως όλες οι υπόλοιπες (λόγω τεχνολογίας).

    Τι αναφέρει η Gambling Malta Ltd

    Σε επιστολή που απέστειλε ο κ. Σπανουδάκης, μέλος Δ.Σ. της εταιρείας "Gambling Malta Ltd”, σχετικά με το θέμα, μεταξύ άλλων αναφέρει πως "σε συνέχεια της ψήφισης του Ν. 4002/2011, την 01.01.2012 τέθηκε σύμφωνα με την ΠΟΛ 1248 σε ισχύ το μεταβατικό καθεστώς του Νόμου (με βάση το άρθρο 50 παράγραφος 12 ως ισχύει σήμερα) που έδωσε την δυνατότητα σε 24 εταιρείες, που δήλωσαν υπαγωγή σε αυτό μέχρι 31.12.2011 και απέκτησαν ελληνικό ΑΦΜ, να δραστηριοποιούνται νόμιμα στην ελληνική αγορά έως και σήμερα πληρώνοντας φόρους ίσους με 30% των μικτών τους εσόδων (ακριβώς ίδια με τον ΟΠΑΠ, βάση του ίδιου νόμου). Σε κάθε περίπτωση η πραγματικότητα είναι ότι ισχύει και για τις 24 εταιρείες το gaming tax ύψους 30% επί του GGR.” 
    Παράλληλα, στην επιστολή τονίζεται ότι "προς ενημέρωσή σας, μόνο το 2014 και το 2015 οι 24 εταιρείες απέδωσαν συνολικό φόρο πλέον των 75 εκατομμυρίων ευρώ ποσό που κάθε άλλο παρά θεωρητικό είναι. Αρμόδια ΔΟΥ είναι η Δ ΄Αθηνών και τα παραπάνω θα μπορούσατε να τα επιβεβαιώσετε με ένα απλό ερώτημα σας είτε στην ΕΕΕΠ είτε στο Υπουργείο Οικονομικών. Επιπλέον η ΕΕΕΠ ενημερώνεται τακτικά για τα αποδοδόμενα ποσά, και επίσης εισπράττει όπως και στην περίπτωση του ΟΠΑΠ 0,5% (του 30%) επί των ανωτέρω ποσών”.

    nikos.chrissikopoulos@capital.gr 

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων