Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 20-Νοε-2018 00:05

    Blueground: H ελληνική startup που κέρδισε τους επενδυτές

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Συνέντευξη στη Βίκυ Κουρλιμπίνη 

    Ξεκίνησε το 2013 και κατάφερε να αναπτυχθεί με γρήγορους ρυθμούς, να εδραιώσει την παρουσία της στην αγορά ακινήτων της Αθήνας και να κάνει μεγάλο άνοιγμα στις ΗΠΑ. Ο λόγος για τη Blueground, την ελληνική εταιρεία που μισθώνει και διαχειρίζεται ακίνητα για στελέχη μεγάλων επιχειρήσεων, που ξεκίνησε ως startup και μέχρι τώρα έχει σηκώσει χρηματοδότηση 20 εκατ. δολ. 

    Σήμερα, η εταιρεία απασχολεί συνολικά 220 εργαζόμενους, ενώ διαχειρίζεται περισσότερα από 1.500 ακίνητα σε εννέα πόλεις (Αθήνα, Κωνσταντινούπολη, Ντουμπάι, Νέα Υόρκη, Βοστώνη, Σικάγο, Ουάσινγκτον, Σαν Φρανσίσκο και Λος Άντζελες). 

    Ο Θάνος Γεραμάνης, COO και Επικεφαλής της Ελλάδας, μιλά στο Capital.gr για το νέο κύκλο χρηματοδότησης των 12 εκατ. δολ. και τα σχέδια της Blueground σε Ελλάδα και εξωτερικό.

     

     

    - Μόλις πριν τρεις εβδομάδες η Blueground ανακοίνωσε ένα νέο κύκλο χρηματοδότησης ύψους 12 εκατ. δολ. Συνολικά έχετε σηκώσει χρηματοδότηση 20 εκατ. δολ. Ποιοι θεωρείτε ότι είναι οι λόγοι που σας "αγαπούν" οι επενδυτές;

    Η Blueground καλύπτει ένα σημαντικό κενό στην αγορά των ακινήτων παγκοσμίως, την έλλειψη επιπλωμένων διαμερισμάτων υψηλής ποιότητας. Παράλληλα, οι αλλαγές στον τρόπο ζωής και η εξέλιξη της τεχνολογίας κάνουν τον άνθρωπο να αναζητά ολοένα και πιο ευέλικτες και καινοτόμες λύσεις. Όραμά μας λοιπόν είναι να μεταμορφώσουμε την εμπειρία ενοικίασης διαμερισμάτων παγκοσμίως. 

    Από το 2013, όταν και ιδρύθηκε η εταιρεία, υπήρξαν άνθρωποι που πίστεψαν όχι μόνο στην ιδέα μας, αλλά και στο επιχειρηματικό μας μοντέλο. Ανάμεσά τους και οι Venture Friends, οι οποίοι αποτελούν και τους βασικούς μας επενδυτές μέχρι σήμερα. Στα χρόνια που ακολούθησαν, η επιτυχία του μοντέλου αυτού, σε τόσο διαφορετικές αγορές, είχε ως αποτέλεσμα να κερδίσουμε την εμπιστοσύνη περισσότερων επενδυτών, όπως του αμερικανικού fund Endeavor Catalyst και του Jabbar Internet Group, με έδρα τη Μέση Ανατολή. 

    - Πως σκοπεύετε να αξιοποιήσετε τη νέα χρηματοδότηση και ποιοι είναι οι επόμενοι στόχοι σας;

    Η νέα χρηματοδότηση ενισχύει ακόμη περισσότερο τις προσπάθειές μας για την επίτευξη των τριών βασικών στόχων μας. Την περαιτέρω επέκταση του κύκλου εργασιών μας στις υπάρχουσες πόλεις που δραστηριοποιούμαστε όσο και σε νέες αγορές. Τη συνεχή βελτίωση του προϊόντος μας. Τη δημιουργία ενός υγιούς οργανισμού που θα συνεχίσει να προσελκύει και να αναπτύσσει ταλαντούχους επαγγελματίες στην Ελλάδα και το εξωτερικό. 

    Αυτή τη στιγμή, δραστηριοποιούμαστε σε 9 πόλεις σε Αμερική, Ευρώπη και Μέση Ανατολή, έχοντας στο χαρτοφυλάκιό μας περισσότερα από 1.500 ακίνητα. Στόχος μας είναι μέχρι το 2023 να βρισκόμαστε σε 50 πόλεις με 50.000 ακίνητα.

    - Πως βλέπετε την αγορά ακινήτων στην Αθήνα;

    Σήμερα, η αγορά των ακινήτων στην Αθήνα δείχνει να ανακάμπτει. Βλέπουμε αρκετά θετικά σημάδια όπως επενδύσεις από το εξωτερικό ακόμη και σε καταστήματα και ακίνητα για επαγγελματική χρήση. Παρ’ όλα αυτά οι ιδιοκτήτες ακινήτων συνεχίζουν να αντιμετωπίζουν τα ίδια προβλήματα, όπως ενοικιαστές που δεν πληρώνουν ή φεύγουν και αφήνουν πίσω σημαντικές ζημιές. Για τον λόγο αυτό, ολοένα και περισσότεροι ιδιοκτήτες αναζητούν αξιόπιστες λύσεις για τη μίσθωση των ακινήτων τους σε μία προσπάθεια να εξασφαλίσουν σταθερό εισόδημα. Εμείς αποτελούμε μια τέτοια λύση για τους ιδιοκτήτες ακινήτων και αυτό αποδεικνύεται καθημερινά από τα πολλαπλά αιτήματα που λαμβάνουμε. Αν κάτι συνιστά πρόκληση για τον χώρο των ακινήτων στην Αθήνα είναι ότι τα περισσότερα ακίνητα είναι αρκετά παλιά. Στην Blueground, με στόχο να έχουμε εξασφαλισμένα αποτελέσματα και ευχαριστημένους πελάτες, φροντίζουμε να μισθώνουμε κυρίως νεόδμητα και προσφάτως ανακαινισμένα ακίνητα. Παράλληλα, υπάρχει και μεγάλη ζήτηση από εταιρείες για επιπλωμένα διαμερίσματα για τη διαμονή των στελεχών τους. Συνεπώς, η Blueground καλύπτει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τις ανάγκες τόσο της προσφοράς όσο και της ζήτησης. 

    Όπως και στις άλλες πόλεις, έτσι και στην Αθήνα μεγαλώνουμε πολύ γρήγορα, τριπλασιάζοντας κάθε χρόνο τα μεγέθη μας. Στην Αθήνα, αυτή τη στιγμή, μισθώνουμε περισσότερα από 450 ακίνητα σε διάφορες περιοχές. Ο στόχος μας για την Αθήνα είναι όχι μόνο να διατηρήσουμε την ταχεία ανάπτυξή μας αλλά και να ενισχύσουμε την παρουσία μας στην πρωτεύουσα, ξεπερνώντας τα 1.000 διαμερίσματα μέσα στα επόμενα χρόνια.

    - Τους τελευταίους μήνες έχετε επικεντρωθεί σε πόλεις των ΗΠΑ. Ποιοι λόγοι σας οδήγησαν στο άνοιγμα στην αμερικανική αγορά;

    Η εδραίωση στις πόλεις που ήδη δραστηριοποιούμαστε αλλά και η εξάπλωση σε νέες αγορές είναι ένας από τους βασικούς μας στόχους. Καθημερινά, επενδύουμε όλο και περισσότερο στη στελέχωση των τμημάτων μας, ώστε η Blueground να αγγίξει ακόμη περισσότερες αγορές. Η επιλογή μεγάλων πόλεων της Αμερικής, όπως είναι η Νέα Υόρκη και το Σαν Φρανσίσκο, αποτελεί στρατηγική απόφαση για εμάς, καθώς κάθε χρόνο φιλοξενούν χιλιάδες εταιρικά στελέχη και ανθρώπους που ψάχνουν ολοκληρωμένες λύσεις προς ενοικίαση. Στην Αμερική υπάρχει η ίδια ανάγκη για επιπλωμένα διαμερίσματα όπως και στην Αθήνα, καθώς ένα πολύ μικρό ποσοστό διαμερισμάτων είναι επαρκώς επιπλωμένα και εξοπλισμένα. Όταν λοιπόν αποφασίσαμε να επεκταθούμε στην αμερικανική αγορά, γνωρίζαμε ότι το επιχειρηματικό μας μοντέλο είχε ήδη δοκιμαστεί επιτυχώς σε τρεις πολύ διαφορετικές αγορές - της Αθήνας, της Κωνσταντινούπολης και του Ντουμπάι. Αυτό μας έδωσε και την αυτοπεποίθηση να συνεχίσουμε. Τέλος, σημαντικό ρόλο στην απόφασή μας έπαιξε και το γεγονός πως η επιτυχής εξάπλωση στην Αμερική προσελκύει ολοένα και περισσότερα επενδυτικά σχήματα. 

    - Δεδομένης της ανόδου του Τουρισμού, σκέφτεστε να επεκτείνετε τις δραστηριότητές σας και στον τομέα των βραχυχρόνιων μισθώσεων;

    Οι βραχυπρόθεσμες μισθώσεις είναι κάτι που δοκιμάσαμε στο ξεκίνημά μας και εμείς οι ίδιοι ήμασταν που αποφασίσαμε να στρέψουμε τις δυνάμεις μας σε κάτι διαφορετικό και σε μία καινοτόμα ιδέα που απαντά σε μία ανάγκη που υπάρχει όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και παγκοσμίως. Στην Blueground πιστεύουμε ότι οι άνθρωποι σήμερα έχουν ανάγκη για λύσεις μακροπρόθεσμες χωρίς να χρειάζεται να επενδύσουν στην αγορά σπιτιού ή ακόμη και επίπλων. Λύσεις που θα βελτιώσουν τον τρόπο ζωής τους. Έτσι, ειδικευόμαστε σε διαμονές μεσαίας και μεγάλης διάρκειας, με όραμα να μεταμορφώσουμε την εμπειρία ενοικίασης διαμερισμάτων παγκοσμίως. 

    vicky.kourlibini@capital.gr

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων