Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 16-Οκτ-2018 08:31

    Μία ελληνική εταιρία αλλάζει τα δεδομένα στη ναυτιλιακή αγορά

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    της Νένας Μαλλιάρα

    Η περίπτωση της Vesselbot αποτελεί ένα από τα success stories του προγράμματος egg της Eurobank για τη στήριξη της νεανικής, καινοτόμου επιχειρηματικότητας. Η εταιρία, μάλιστα, ήταν μία από τις τρεις εταιρίες που συμμετείχαν πρόσφατα στην πρώτη αποστολή του προγράμματος egg στον Καναδά, σε ένα ειδικά σχεδιασμένο πρόγραμμα του DMZ business incubator στο Τορόντο. Κατά τη διάρκεια αυτού του ταξιδιού, πέραν των πολύτιμων γνώσεων που οι τρεις εταιρίες – "παιδιά" του egg  απέκτησαν μέσω των workshops και των σεμιναρίων που παρακολούθησαν στο DMZ, ανέπτυξαν σημαντικά το δίκτυο των συνεργατών και των πελατών τους.

    Για την διαδρομή και τους στόχους της Vesselbot και την καινοτομία που φέρνει στη ναυτιλιακή αγορά όπου η τεχνολογία αλλάζει με ταχείς ρυθμούς τα μέχρι σήμερα δεδομένα, μιλάει στο Capital.gr, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Vesselbot, Κωνσταντίνος Κωμοδρόμος.

    Επίτιμο μέλος του Συνδέσμου Εγκεκριμένων Λογιστών της Μ. Βρετανίας (FCCA), ο κ. Κωμοδρόμος έχει εργαστεί τα τελευταία 18 χρόνια σε πολυεθνικές, καθώς επίσης και σε ναυτιλιακές εταιρείες σε διευθυντικές θέσεις στις αγορές της Αγγλίας, της Ελλάδας και της Κύπρου. Ως ένας από τους ιδρυτές του VesselBot, τα τελευταία  χρόνια συνεργάζεται με μεγάλο αριθμό εφοπλιστών και ναυλωτών ανά την υφήλιο με σκοπό να ψηφιοποιήσουν τη διαδικασία της ναύλωσης και να την φέρουν στον 21ο αιώνα.

    Όπως εξηγεί ο κ. Κωμοδρόμος, τo VesselBot είναι μία τεχνολογική εταιρεία που παρέχει μια καινοτόμο διαδικτυακή πλατφόρμα ναύλωσης πλοίων εμπορικής ναυτιλίας χύδην φορτίου, η οποία επιτρέπει τόσο στους πλοιοκτήτες, όσο και στους ναυλωτές να εντοπίζουν τον ιδανικό αντισυμβαλλόμενο και να διεκπεραιώνουν αποτελεσματικότερα τις συναλλαγές ναύλωσης πλοίων. 

    "Μέσω μιας αυτοματοποιημένης διαδικασίας οι δυο πλευρές, αφού πρώτα δηλώσουν τη διαθεσιμότητα των πλοίων και των φορτίων τους, μέσα σε λίγα μόνο δευτερόλεπτα λαμβάνουν τις καλύτερες προτάσεις προς συνεργασία για μεταφορά των φορτίων και τη ναύλωση των πλοίων αντίστοιχα. Οι προτάσεις αυτές προκύπτουν από τη χρήση των αλγορίθμων αντιστοίχισης που έχουμε αναπτύξει λαμβάνοντας  υπόψη έναν αριθμό παραμέτρων. Η όλη διαδικασία της ναύλωσης, τόσο της διαπραγμάτευσης του ναύλου όσο και του ναυλοσυμφώνου, διεκπεραιώνονται με τη χρήση των τεχνολογικών εργαλείων που παρέχονται στην πλατφόρμα του VesselBot και με την συμβολή και την υποστήριξη του εξειδικευμένου προσωπικού μας", εξηγεί ο κ. Κωμοδρόμος.

    Όπως λέει, το VesselBot παρέχει στην παγκόσμια αγορά της ναυτιλίας μια τεχνολογικά εξελιγμένη πλατφόρμα, με τη χρήση της οποίας η διαδικασία της ναύλωσης πραγματοποιείται με διαφάνεια και αποτελεσματικότητα, επιτυγχάνοντας έτσι μείωση στα λειτουργικά κόστη, καθώς και στον απαιτούμενο χρόνο για την διεκπεραίωση των ναυλώσεων. 

    Η ιστορία του VesselBot ξεκινά πολλά χρόνια πριν, όταν η ιδέα γεννήθηκε στο μυαλό του Κωνσταντίνου Κωμοδρόμου, ενός εκ των συνιδρυτών της εταιρίας. Μέσα από την πολυετή εμπειρία του, ως Οικονομικός Διευθυντής, στην αγορά της ναυτιλίας, εντόπισε το κενό που υπήρχε σε σχέση με τον τρόπο με τον οποίο πραγματοποιούνταν οι ναυλώσεις πλοίων εμπορικής ναυτιλίας. Γνωρίζοντας, ωστόσο, πως η αγορά δεν ήταν έτοιμη για μία τόσο μεγάλη αλλαγή, κράτησε την ιδέα του μέχρι αυτή να ωριμάσει και να εντάξει τεχνολογικές λύσεις, όπως αυτή του VesselBot, στον τρόπο λειτουργίας της.

    "Η διαδικασία της ναύλωσης  στη ναυτιλία μέχρι σήμερα διεκπεραιώνεται, στην πλειοψηφία της, χρησιμοποιώντας τις παραδοσιακές μεθόδους της ηλεκτρονικής αλληλογραφίας (email), της τηλεφωνικής επικοινωνίας και των αμέτρητων αρχείων Excel. Το γεγονός ότι στην εποχή της τεχνολογίας η συγκεκριμένη αγορά δεν έχει επωφεληθεί ακόμα από τα οφέλη της και συνεχίζει να λειτουργεί με τη χρήση παραδοσιακών μεθόδων, αποτέλεσε μεγάλη πρόκληση για εμάς", επισημαίνει ο κ. Κωμοδρόμος.  

    Το 2015 σε μια συζήτηση μεταξύ των δυο εκ των τριών συνιδρυτών, ο Κωνσταντίνος Κωμοδρόμος και η Αθανασία Παναγιωτοπούλου αποφάσισαν να προχωρήσουν στην υλοποίηση της ιδέας, έτσι έκαναν το πρώτο βήμα, υποβάλλοντας αίτηση στο incubation πρόγραμμα της Eurobank, egg. 

    "Η επιχειρηματική πρόταση του VesselBot επιλέχθηκε από ένα μεγάλο αριθμό αιτήσεων και έτσι είχαμε την χαρά να είμαστε μία από τις ομάδες που συμμετείχαν στον 3ο κύκλο του προγράμματος. H συμμετοχή μας στο πρόγραμμα ήταν η κινητήριος δύναμη στο να προχωρήσουμε στη σύσταση της εταιρείας και να μετατρέψουμε, έπειτα από πολλή δουλειά, την ιδέα σε προϊόν. Μέσα σε αυτό το διάστημα διαμορφώθηκε και η τελική σύσταση της ιδρυτικής ομάδας, με την προσθήκη του Μανώλη Χατζηστρατή, ο οποίος ανέλαβε το τεχνολογικό κομμάτι. Από τότε μέχρι σήμερα έχουμε κατορθώσει να δημιουργήσουμε μια εξωστρεφή εταιρία, αναγνωρίσιμη σε όλες τις χώρες όπου χτυπά η καρδιά της παγκόσμιας ναυτιλίας. Ενδεικτικά αναφέρω την δήλωση που έκανε πριν από λίγο καιρό ο Αναπληρωτής Υπουργός Μεταφορών της Σιγκαπούρης, σε ένα συνέδριο για τεχνολογία στη ναυτιλία, κατά την οποία έκανε αναφορά σε εταιρείες όπως η Amazon, η IBM και το VesselBot, λέγοντας πως αναδιαμορφώνουν την παρούσα κατάσταση στην αγορά". 

    Η συνέντευξη

    - Ποιο είναι το όραμά σας;

    Το όραμά μας είναι να οδηγήσουμε την αγορά της ναυτιλίας στην τεχνολογικά εξελιγμένη εποχή των Big Data και του Artificial Intelligence όπου μέσω της χρήσης καινοτόμων τεχνολογιών θα παρέχουμε στους πελάτες μας αποτελεσματικότητα, αποδοτικότητα και οικονομίες κλίμακας που θα καταστήσουν το VesselBot σημείο αναφοράς στην αγορά της ναύλωσης.

    - Ποιες δυσκολίες έχετε συναντήσει στην πορεία σας;

    Οι δυσκολίες που έχουμε συναντήσει μέχρι σήμερα είναι πολλές, αλλά αυτό είναι απόλυτα λογικό καθώς έτσι συμβαίνει σε κάθε επιχείρηση. Η μεγαλύτερη όμως πρόκληση που αντιμετωπίσαμε όντας μια τεχνολογική εταιρία που απευθύνεται στην παραδοσιακή αγορά της ναυτιλίας, ήταν η έλλειψη γνώσης της αγοράς, τόσο για τα οφέλη που προσφέρει η τεχνολογία, όσο και για τη νέα εποχή του digitalization, καθώς και τους τρόπους με τους οποίους μπορεί να έχει εφαρμογές με στόχο τη μεγιστοποίηση της αποτελεσματικότητας. Αυτή η πρόκληση μπορεί να αντιμετωπισθεί μόνο μέσω της εκπαίδευσης της αγοράς. Μία συνεχής διαδικασία, η οποία βέβαια θα είναι μακρόχρονη και θα υποστηρίζεται όχι μόνο από εμάς, αλλά από το σύνολο των εταιριών που λαμβάνουν μέρος στη μετάβαση της αγοράς σε αυτή τη νέα τεχνολογική εποχή, προτείνοντας αντίστοιχες τεχνολογικές λύσεις.

    - Ποιοι είναι οι επόμενοι στόχοι της εταιρείας;

    Στους επόμενους στόχους του VesselBot ανήκει η δημιουργία επιπλέον προϊόντων, τα οποία θα λειτουργήσουν συμπληρωματικά στη βασική μας υπηρεσία. Ένας επιπλέον σημαντικός στόχος για εμάς είναι η περαιτέρω ανάπτυξη των τοπικών αγορών στις οποίες έχουμε ήδη ξεκινήσει να έχουμε παρουσία.

    - Ποια ήταν η εμπειρία σας από τη συμμετοχή σας στην πρώτη αποστολή του προγράμματος egg στον Καναδά;

    Το VesselBot ήταν μία από τις τρεις εταιρείες της πρώτης αποστολής του προγράμματος egg που σκοπό είχε τη συμμετοχή μας σε ένα ειδικά σχεδιασμένο πρόγραμμα του DMZ business incubator στο Τορόντο. Κατά τη διάρκεια αυτού του ταξιδιού, πέραν των πολύτιμων γνώσεων που αποκτήσαμε μέσω των workshops και των σεμιναρίων που παρακολουθήσαμε στο DMZ,  αναπτύξαμε σημαντικά το δίκτυο των συνεργατών και των πελατών μας. Δημιουργήσαμε νέες σχέσεις και συνεργασίες με έναν σημαντικό αριθμό καναδικών εταιριών, ενώ παράλληλα κάναμε κάποιες συζητήσεις με μεγάλα επενδυτικά funds, καθώς βρισκόμαστε σε αναζήτηση του πρώτου γύρου χρηματοδότησης της εταιρίας μας.   

    - Πώς βλέπετε την πορεία της ναυτιλίας στην Ελλάδα; Πώς οι καινοτόμες τεχνολογίες και η εφαρμογή τους  στη ναυτιλία μπορούν να αλλάξουν τον τρόπο που λειτουργεί σήμερα η αγορά;

    Η Ελλάδα είναι ένα ναυτιλιακό έθνος, καθώς η ναυτιλία είναι αναμφισβήτητα η παλαιότερη μορφή απασχόλησης των Ελλήνων και αποτελεί βασικό στοιχείο της ελληνικής οικονομικής δραστηριότητας μέχρι σήμερα. Σε συνδυασμό της μακρόχρονης παράδοσης αλλά και της ικανότητας των εφοπλιστών, η Ελλάδα συνεχίζει να αποτελεί ένα από τα πιο σημαντικά ναυτιλιακά κράτη του κόσμου. Ωστόσο, θα πρέπει να λάβουμε υπόψη μας τον έντονο και συνεχώς αυξανόμενο διεθνή ανταγωνισμό, ο οποίος διαφοροποιείται όλο και περισσότερο από την ελληνική ναυτιλία, καθώς όχι μόνο υιοθετεί την τεχνολογία, αλλά λαμβάνει ενεργά μέρος στη δημιουργία της, προχωρώντας σε συνέργειες με τεχνολογικές εταιρείες. 

    Τα τελευταία χρόνια έχουν αναπτυχθεί ιδιαίτερα καινοτόμες τεχνολογίες, οι οποίες έχουν εφαρμογές σε πολλές διαφορετικές λειτουργίες της ναυτιλίας, τόσο στη θάλασσα όσο και στην ξηρά, με αποτέλεσμα την αλλαγή στον τρόπο λειτουργίας των διαφόρων τμημάτων στις εταιρίες που δραστηριοποιούνται σε αυτή.

    Ενδεικτικά θα μπορούσαμε να αναφερθούμε στο Artificial Intelligence, τα Big Data, τα αυτόνομα πλοία.

    Τα πλεονεκτήματα που προσφέρουν οι τεχνολογίες αυτές, σε μια αγορά με τόσο παραδοσιακό χαρακτήρα και μεθόδους λειτουργίας, είναι πολλά και στην πλειοψηφία τους μετρήσιμα. Γνωρίζουμε πως η τεχνολογία προσφέρει αυξημένη αποτελεσματικότητα, καθώς απλοποιεί τις διαδικασίες και εξοικονομεί χρόνο και χρήμα στις εταιρίες, αυξάνοντας τα καθαρά κέρδη τους. Επιτρέπει με τη χρήση μεγάλων δεδομένων να λαμβάνονται, από τις εταιρίες που τα χρησιμοποιούν, αποφάσεις οι οποίες υπό άλλες συνθήκες λαμβάνονταν με βάση ιστορικά στοιχεία μικρότερου εύρους. Επιπλέον, με τη χρήση σύγχρονων τεχνολογιών μπορούν να αναγνωριστούν αδύναμα σημεία που χρήζουν βελτίωσης, επιτρέποντας στις εταιρείες να πάρουν τα απαραίτητα διορθωτικά μέτρα για να βελτιώσουν την αποτελεσματικότητα των επιχειρήσεων τους. 

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων