Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 28-Ιουλ-2011 09:58

    Σπ. Πολλάλης: "Εμείς βάζουμε την γη, ο επενδυτής τα χρήματα"

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Το χρονοδιάγραμμα της αξιοποίησης του «καλύτερου οικοπέδου της Ευρώπης» περιγράφει στο Capital.gr ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Ελληνικό Α.Ε. Σπύρος Πολλάλης. Όπως αναφέρει, η πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος έχει προγραμματιστεί να δημοσιευθεί τον Σεπτέμβριο, ενώ υπολογίζεται ότι οι επενδυτές θα έχουν επιλεγεί αρχές του 2012.

    Η ανάπλαση του Ελληνικού θα γίνει στα πρότυπα του Μονακό, απορρίπτονται αναπτύξεις ανάλογες αυτών που συναντώνται στη Ντόχα και το Κατάρ, ενώ η επένδυση θα πρέπει να είναι φιλική προς το περιβάλλον.

    Ο κ. Πολλάλης τονίζει ότι η δημιουργία χώρων πρασίνου είναι ζωτικής σημασίας και ξεκαθαρίζει πως η αξιοποίηση του πρώην αεροδρομίου δεν θα στηριχθεί στο σχέδιο Αθεμπίγιο.

    Συνέντευξη στο Δημήτρη Δελεβέγκο

    - Κύριε Πολλάλη, πότε θα πραγματοποιηθεί ο διαγωνισμός για την αξιοποίηση του πρώην αεροδρομίου στο Ελληνικό;

    Η πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος θα δημοσιευθεί τον Σεπτέμβριο και θα αφορά την ταυτόχρονη κατάρτιση του γενικού σχεδίου (master plan) και του business plan για την αξιοποίηση της  έκτασης του πρώην αεροδρομίου Ελληνικού.

    Οι υποψήφιοι θα διαθέτουν περίπου τρεις μήνες να καταθέσουν τις προσφορές τους και έως το τέλος του χρόνου-αρχές του 2012 θα πρέπει να βρισκόμαστε σε συζητήσεις με τους επενδυτές.

    - Ποιες προϋποθέσεις θα θέσετε στους υποψήφιους;

    Η επένδυση να είναι φιλική προς το περιβάλλον, να εξυπηρετεί την ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας, να ενισχύει την ανταγωνιστικότητα της Αθήνας, σε σχέση με τις υπόλοιπες μεσογειακές πρωτεύουσες, να αναδεικνύει το εγχώριο, άκρως αξιόλογο, ανθρώπινο δυναμικό και να αναπτυχθούν χρήσεις που θα στηρίζονται στις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας.

    Ουσιαστικά, το Δημόσιο είναι συν-επενδυτής. Εμείς βάζουμε τη γη και ο επενδυτής τα χρήματα. Πρέπει να συμμετέχουμε στην αξιοποίηση του χώρου, αφενός για να βεβαιωνόμαστε ότι θα πραγματοποιούνται όσα έχουν συμφωνηθεί και αφετέρου για να εξασφαλίσουμε τα οφέλη του Δημοσίου σε μακροπρόθεσμο επίπεδο.

    - Το Κατάρ εξακολουθεί να ενδιαφέρεται για το έργο; 

    Βεβαίως. Ωστόσο, με την πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος επιδιώκουμε να προσελκύσουμε και άλλους, πέραν του Κατάρ, υποψήφιους επενδυτές.

    - Ποιο είναι το γενικό περίγραμμα της επένδυσης;

    Θα μπορούσε να υιοθετηθεί ένα πρότυπο ανάπτυξης, ανάλογου αυτού  στο Πριγκιπάτο του Μονακό. Εκεί το αντίστοιχο project καταλαμβάνει έκταση μικρότερη των δύο τετραγωνικών χιλιομέτρων, ενώ το Ελληνικό εκτείνεται σε περίπου έξι τετραγωνικά χιλιόμετρα. Η μαρίνα του Μονακό είναι αντίστοιχου μεγέθους με αυτήν που υπάρχει σήμερα στο Ελληνικό και η οποία θα μπορούσε να επεκταθεί. Στρατηγικά, η θέση του πρώην διεθνούς αεροδρομίου είναι εξαιρετική.

    Στο Ελληνικό θα αναπτυχθούν κτήρια σε ανθρώπινη κλίμακα, δραστηριότητες που θα λειτουργούν τονωτικά για την εγχώρια οικονομία και βέβαια θα υπάρχει πράσινο.  Αποτελεί κοινό τόπο ότι η διαχείριση του χώρου θα ήταν κακή, εάν δεν υπήρχε πρόβλεψη για δημιουργία χώρων πρασίνου, οι οποίοι, εξάλλου, ενισχύουν την αξία της περιοχής. 

    Θεωρούμε, άλλωστε, ότι θα ήταν καταστροφική η υλοποίηση ενός project στα πρότυπα αυτών που συναντώνται στη Ντόχα ή το Κατάρ.

    - Θα υιοθετηθεί το σχέδιο
    που είχε παρουσιάσει ο Χοσέ Αθεμπίγιο αρχές Ιουνίου;

    Η ανάπτυξη του Ελληνικού δεν θα στηριχθεί στο σχέδιο Αθεμπίγιο. Και αυτό διότι έχει σημασία να επιτρέψουμε στους επενδυτές να διαμορφώσουν το δικό τους επενδυτικό σχέδιο, ώστε να μεγιστοποιηθούν τα οφέλη του project για τον επενδυτή και κυρίως για την Ελλάδα.

    Πρέπει ο επενδυτής να έχει τη δυνατότητα να κάνει αλλαγές. Δεν θα ήταν σωστό να προκαθορίσουμε το σχέδιο ανάπτυξης της περιοχής, περιορίζοντας τις δυνατότητες που θα μπορούσαν να υπάρξουν. Από την άλλη πλευρά, απαιτείται μεγάλος έλεγχος από μέρους μας, ώστε οι τροποποιήσεις που ενδεχομένως πραγματοποιήσει ο επενδυτής να καταστούν αποδεκτές από το ελληνικό κράτος και την κοινωνία.

    Η τακτική αυτή που υιοθετούμε είναι πολύ πιο δύσκολη, καθώς θα ήταν ευκολότερο να διαμορφώσουμε ένα σχέδιο και να αναζητήσουμε πλειοδοτικά τον υποψήφιο επενδυτή.

    - Ξεπεράστηκαν τα γραφειοκρατικά και νομοτεχνικά προσκόμματα που παρουσίαζε η  έκταση;

    Σε σχέση με την «μεγάλη εικόνα» της αξιοποίησης του Ελληνικού, αυτά είναι λεπτομέρειες που θα επιλυθούν. Θα ήταν άδικο να τεθούν εμπόδια στην ανάπλαση της περιοχής τέτοιου είδους, ήσσονος σημασίας, ζητήματα. Και άλλωστε, αποδείξαμε στους Ολυμπιακούς Αγώνες ότι μπορούμε να παρακάμψουμε αυτής της μορφής τα θέματα πολύ γρήγορα και επιτυχώς.

    - Τι πρόβλεψη υπάρχει για τη διαχείριση των υφιστάμενων εγκαταστάσεων στο Ελληνικό;

    Θα ήταν λάθος να δοθεί σημασία στις επιμέρους εγκαταστάσεις που υπάρχουν σήμερα στην έκταση του πρώην αεροδρομίου και οι οποίες θα μπορούσαν να απομακρυνθούν.

    Και αυτός είναι ο διαφορετικός τρόπος σκέψης που ακολουθούμε, δηλαδή η αξιοποίηση του χώρου δεν θα γίνει με αφετηρία, για παράδειγμα, τα ολυμπιακά ακίνητα που υπάρχουν σε αυτόν. Βέβαια, υπάρχουν κτίσματα στο πρώην αεροδρόμιο που θα διατηρηθούν, όπως το παλαιό κτήριο του Eero Saarinen που είναι εξαιρετικής αρχιτεκτονικής σημασίας διεθνώς.

    dimitris.delevegos@capital.gr

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων