Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 12-Ιουν-2009 09:34

    "Ευνοϊκά τα άστρα" για τις κινεζικές εταιρείες ανταλλακτικών αυτοκινήτων

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Της Patricia Jiayi Ho 

    ΠΕΚΙΝΟ (Dow Jones)-- Ενώ η μειούμενη ζήτηση πλήττει τις αυτοκινητοβιομηχανίες στις ανεπτυγμένες χώρες, τα νέα είναι χαρμόσυνα για τις κινεζικές εταιρείες ανταλλακτικών, που ενώ έως τώρα, ελλείψει εμπειρίας, θεωρούνταν ανεπαρκείς για να προμηθεύσουν τις παγκόσμιες αυτοκινητοβιομηχανίες, πλέον είναι σε θέση να αυξήσουν το μερίδιο τους στην παγκόσμια αγορά. 

    Η ανάδειξη της Κίνας ως Νο1 αγοράς αυτοκινήτων στον κόσμο, είχε ως αποτέλεσμα τη διεύρυνση της παρουσίας των τοπικών εταιρειών αυτών στην αγορά, καθώς τους έδωσε τη δυνατότητα να πετύχουν οικονομίες κλίμακας. Την ίδια στιγμή, οι προμηθεύτριες εταιρείες της χώρας με πιο τεχνολογικά εξελιγμένα προϊόντα, ανώτερης ποιότητας, μπορούν να επεκτείνουν, χωρίς μεγάλο κόστος, τις δραστηριότητες τους και να βελτιώσουν την τεχνολογία τους, μέσω εξαγοράς εταιρειών που βρίσκονται σε δυσχερή οικονομική θέση. 

    “Η Κίνα γίνεται ολοένα και πιο ανταγωνιστική” στην αγορά ανταλλακτικών αυτοκινήτων, αναφέρει ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος της Ford Motor Co. (F) για την περιοχή Ασίας-Ειρηνικού και Αφρικής, John Parker. “Παρατηρείται συνεχής βελτίωση της ποιότητας των προϊόντων”. 

    Οι δραστηριότητες στον τομέα ανταλλακτικών αυτοκινήτων της Κίνας αναπτύχθηκαν 30% την περίοδο 2004-2008, σύμφωνα με τον Marcus Hoffmann, μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Roland Berger Strategy Consultants. Ο ίδιος εκτιμά πως η βιομηχανία ανταλλακτικών θα αναπτυχθεί στα 2,5 τρισ. γουάν έως το 2015 από 950 δισ. γουάν το 2008, με τις εξαγωγές να αφορούν το 30% των παραγόμενων προϊόντων, σε σύγκριση με 25% σήμερα. 

    Τον Ιανουάριο, οι πωλήσεις ελαφρών οχημάτων στην Κίνα ξεπέρασαν για πρώτη φορά της αντίστοιχες στις ΗΠΑ, ενώ οι αυτοκινητοβιομηχανίες διεθνώς εκτιμούν πως οι κινεζικές πωλήσεις θα ενισχυθούν περαιτέρω, σε ποσοστό 5-10% το τρέχον έτος, σε αντίθεση με τις αμερικανικές, τις ευρωπαϊκές και τις ιαπωνικές που αναμένεται να συρρικνωθούν σημαντικά. Μάλιστα, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, η Κίνα θα αναδειχθεί φέτος ως η μεγαλύτερη κατασκευάστρια οχημάτων, στη θέση της Ιαπωνίας. 

    “Σε σχέση με τις οικονομίες κλίμακας, δεν μπορείς να έχεις καλύτερη θέση από την πρώτη”, σημειώνει ο Ashvin Chotai, διευθύνων σύμβουλος της Intelligence Automotive Asia. 

    Οι χιλιάδες κινεζικές εταιρείες ανταλλακτικών παράγουν σχεδόν όλα τα εξαρτήματα. Στο παρελθόν, αντικείμενο παραγωγής ήταν κυρίως βαριά ανταλλακτικά, όπως στροφαλοφόροι άξονες, πλέον όμως παράγονται και πιο πολύπλοκα προϊόντα, όπως μέρη του συστήματος ανάρτησης. 

    Ο πρόεδρος της Wonder Auto Technology Inc. (WATG), Zhao Qingji, ανέφερε πως η εταιρεία του, η οποία κατασκευάζει γεννήτριες και μίζες, αναζητά ευκαιρίες εξαγωγών προκειμένου να επεκτείνει το δίκτυο πωλήσεων της και να βελτιώσει την τεχνολογία της. 

    “Στόχος μας είναι να γίνουμε περισσότερο ανταγωνιστικοί εν μέσω κρίσης”, δήλωσε. “Στην Κίνα, υπάρχει αφθονία κεφαλαίων, ενώ η κυβέρνηση στηρίζει τις επενδυτικές πρωτοβουλίες ιδιωτικών εταιρειών στο εξωτερικό». 

    Φέτος το καλοκάιρι, η Wonder Auto αναλαμβάνει την προμήθεια ανταλλακτικών σε αυτοκινητοβιομηχανίες της 
    Βόρειας Αμερικής, ανέφερε ο Zhao, ο οποίος ωστόσο αρνήθηκε να δημοσιοποιήσει τα ονόματα των εταιρειών λόγω συμφωνίων εμπιστευτικότητας. Η Wonder πάντως, έχει ήδη αναλάβει αποκλειστικά την προμήθεια της Νοτιοκορεάτικης Hyundai Motor Co. (005380.SE) με συγκεκριμένα ανταλλακτικά, ενώ συνεργάζεται και με τη μονάδα της Chrysler LLC στη χώρα. Παράλληλα, έχει επεκταθεί και σε διεθνείς συνεργασίες.

    Τη στιγμή που οι προμηθεύτριες εταιρείες των ανεπτυγμένων χωρών, είτε μικρές, είτε μεγάλες, καταρρέουν εξαιτίας της χρηματοοικονομικής κρίσης, η «Κίνα δημιουργεί την πιο ολοκληρωμένη βιομηχανική αλυσίδα», υποστηρίζει ο Zhao.

    Όμως η Wonder Auto δεν είναι η μόνη που επιδιώκει να αναπτυχθεί και να εξελιχθεί τεχνολογικά μέσω εξαγορών. Σύμφωνα με έρευνα της εταιρείας συμβούλων, AlixPartners, το 40% των εταιρειών του δείγματος εκδηλώνει ενδιαφέρον για τοπικές εξαγορές και συγχωνεύσεις, ενώ το 25% προσβλέπει σε διεθνείς συνεργασίες. 

    «Υπάρχουν πολλοί παίκτες στην αγορά με βαθιές τσέπες», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Hoffmann. «Μπορούν να αγοράσουν καλή τεχνολογία, με πολύ χαμηλό κόστος».

    Μεταξύ των πιο γνωστών εταιρειών από τις χιλιάδες του κλάδου κατασκευής ανταλλακτικών στη χώρα, είναι η Wanxiang Group Corp και η Fuyao Glass Industry Group Co. (600660.SH). Στην Κίνα δραστηριοποιούνται επίσης ξένες εταιρείες αλλά και κοινοπραξίες κρατικών και ξένων εταιρειών, όπως αυτή της Shanghai Automotive Industry Corp. με την Visteon Corp. (VSTN). Η τελευταία, η οποία κατέθεσε αίτηση προστασίας από τους πιστωτές στις ΗΠΑ το Μάιο, έχει σημειώσει τόσο ισχυρές πωλήσεις στην Κίνα, που αναβάθμισε τις εκτιμήσεις της για την αύξηση των πωλήσεων επιβατικών οχημάτων το 2009 στο 9% από 4-5% προηγουμένως. 

    Τη στιγμή λοιπόν που οι αμερικανικές εταιρείες ανταλλακτικών ζητούν οικονομική ενίσχυση ύψους έως 10 δισ. δολαρίων από την κυβέρνηση Obama, οι κινεζικές ομοειδείς αναζητούν ευκαιρίες επέκτασης. 

    Την περασμένη εβδομάδα, η αμερικανική Tenneco ανακοίνωσε τη σύσταση κοινοπραξίας με την κινεζική Hainachuan Automotive Parts Co., για την κατασκευή συστημάτων ελέγχου των εκπομπών αερίου αλλά και ειδικών εξατμίσεων σε μονάδα του Πεκίνου. Είναι η έκτη κοινοπραξία στην οποία συμμετέχει η Tenneco, ενώ διαθέτει και μία δική της μονάδα. Αρχικά, η συνδυασμένη εταιρεία θα προμηθεύει τη μονάδα της Hyundai Motor στην Κίνα. 

    Παρ΄ ολ΄ αυτά, ο κινεζικός κλάδος προμήθειας ανταλλακτικών δεν έμεινε αλώβητος από την παγκόσμια κρίση. Κάποιες εταιρείες αποσύρθηκαν εξαιτίας ανυπέρβλητων προβλημάτων ρευστότητας, καθώς η ζήτηση τόσο στο εξωτερικό όσο και στην Κίνα συρρικνώθηκε στο δεύτερο μισό του προηγούμενου έτους. Τα έσοδα των εταιρειών από εξαγωγές στις ΗΠΑ υποχώρησαν σε ποσοστό 10% το 2008 σε σχέση με το 2007, όπως προκύπτει από την έρευνα της AlixPartners. Το τρέχον έτος οι προμηθεύτριες ανταλλακτικών της Κίνας θα στρέψουν τις δραστηριότητες τους, ως επί το πλείστον, στην τοπική αγορά, η οποία ανέκαμψε χάρη στα κυβερνητικά μέτρα στήριξης, με τις πωλήσεις να αυξάνονται 34% το Μάιο. 

    Στο μεταξύ, το ενδιαφέρον των κορυφαίων αυτοκινητοβιομηχανιών για κινεζικά ανταλλακτικά μεγαλώνει. Το 2008, η Ford, η οποία έχει συνάψει συμβάσεις με Κινέζους προμηθευτές, αγόρασε ανταλλακτικά αξίας 2,8 δισ. δολαρίων από την Κίνα για τον εφοδιασμό μονάδων σε άλλες περιοχές του πλανήτη, κυρίως στη Βόρεια Αμερική. Μπορεί το ποσό να είναι μικρό, αναλογικά με το σύνολο των προμηθειών των κινεζικών εταιρειών παγκοσμίως, ωστόσο είναι δεκαπλάσιο σε σύγκριση με πέντε χρόνια νωρίτερα, επεσήμανε ο Parker. 

    Η Κίνα όμως εξακολουθεί να υστερεί έναντι των ανεπτυγμένων χωρών στα προϊόντα εντάσεως τεχνολογίας, όπως τα συστήματα ψεκασμού καυσίμων αλλά και τα ευφυή ηλεκτρονικά συστήματα, αν και αναλυτές υποστηρίζουν πως αυτό μπορεί να αλλάξει. 

    Ένας μεγάλος αριθμός αυτοκινητοβιομηχανιών έχουν ήδη μεταφέρει ή πρόκειται να μεταφέρουν τις ηλεκτρονικές τους δραστηριότητες στην Κίνα, εκτιμά ο Andy Chien, πρόεδρος της Ricardo Strategic Consulting της Βόρειας Αμερικής.

    «Ο πυρήνας βρίσκεται ήδη στο Δέλτα του ποταμού Pearl και στο Guangzhou», είπε και συμπλήρωσε ότι η ανάπτυξη της τεχνολογίας είναι το επόμενο βήμα για τις κινεζικές εταιρείες ανταλλακτικών αυτοκινήτων. 

    © Dow Jones Newswires

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ