Από τις σούζες στην Αβάνα, στις business με τα «δελφίνια»

Ο εφοπλιστής που θέλει να κυριαρχήσει στον ΑργοσαρωνικόΣτα 46 του χρόνια, ο Μάριος Ηλιόπουλος έχει ήδη ζήσει και πραγματοποιήσει πολύ περισσότερα από τον μέσο επιτυχημένο επιχειρηματία της γενιάς του. Σήμερα, τα επιχειρηματικά του συμφέροντα ξεκινούν από την ποντοπόρο ναυτιλία και τα δεξαμενόπλοια μεταφοράς πετρελαίου και εκτείνονται σε σειρά επενδύσεων τόσο στη στεριά όσο και τη θάλασσα.

Τώρα, δείχνει έτοιμος για ένα ακόμα δύσκολο εγχείρημα: τη στιγμή που οι άλλοτε κραταιές εισηγμένες ακτοπλοϊκές ατενίζουν το μέλλον υπό το βάρος ζημιών που ξεπερνούν τα 400 εκατομμύρια ευρώ, επιδιώκει να αναλάβει τις γραμμές του Αργο-σαρωνικού της Hellenic Seaways και να δώσει λύση στο μεγάλο πρόβλημα της σύνδεσης μερικών από τα σημαντικότερα νησιά για τον εγχώριο και τον διεθνή τουρισμό.

Οι δύο πλευρές φέρονται να έχουν έρθει σε επαφή, αλλά, όπως εξηγούν στο «Κ» καλά πληροφορημένες πηγές, υπάρχουν ακόμη εκκρεμότητες. Οι πληροφορίες ότι το deal έχει κλείσει, και μάλιστα ότι το τίμημα ανέρχεται στα επίπεδα των 7 εκατομμυρίων ευρώ, ελέγχονται, έτσι, ως «πρόωρες». Γιατί, όμως, να επιθυμεί κάποιος να μπει σε μια τέτοια αγορά, την ώρα που όλα συνηγορούν στο αντίθετο;

Ρίσκο

Σε όσους δεν γνωρίζουν τον Μάριο Ηλιόπουλο, η είδηση ότι ενδέχεται να μπει στα «πέτρινα» δρομολόγια του Αργο-σαρωνικού προκαλεί απορία. Και αυτό, διότι όχι μόνον η οικονομική κρίση πιέζει ασφυκτικά τους κύκλους εργασιών της ακτοπλοΐας, αλλά και επειδή η άνοδος των τιμών των ναυτιλιακών καυσίμων εκτοξεύει τα κόστη, ενώ ήδη η πτώση στον εξωτερικό τουρισμό και η εγχώρια συγκυρία έχουν οδηγήσει τις κρατήσεις για πολλούς δημοφιλείς προορισμούς από -20% έως και -70%, ανάλογα με την περίπτωση και την περίοδο, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς.


Η κατάσταση στον Αργοσαρωνικό επιδεινώθηκε, μάλιστα, πρόσφατα και από την αποδρομολόγηση δύο πλοίων της Hellenic Seaways -του καταμαράν «Flyingcat 2» και του συμβατικού πλοίου «Νεφέλη»-, τα οποία πωλήθηκαν, με αποτέλεσμα οι τοπικές κοινωνίες να παρατηρούν γνώριμα πλοία και δρομολόγια να εξαφανίζονται.

«Όσοι κρίνουν ως παράτολμο το εγχείρημα της εισόδου του Ηλιόπουλου σε αυτές τις γραμμές πιθανότητα δεν έχουν δει τον Μάριο να οδηγεί αγωνιστικό αυτοκίνητο στους αγώνες του πανελληνίου πρωταθλήματος αναβάσεων», εξηγεί στο «Κ» άνθρωπος που γνωρίζει τον επιχειρηματία καλά.

Πρωταγωνιστής του απαιτητικού αυτού segment των αγώνων rally, ο Ηλιόπουλος θεωρείται ένας από τους κορυφαίους Έλληνες οδηγούς. Πάντοτε στις πρώτες θέσεις, προκαλεί τον σεβασμό ακόμα και των πιο άσπονδων ανταγωνιστών του, όπως ο Λεωνίδας Κύρκος, με τον οποίο η κόντρα έχει εξελιχθεί σε οδηγικό έπος.

[[pagebreak]]


«Έχει ψυχή και είναι οδηγάρα, αλλά δεν έχει και μέτρο. Όταν του βγαίνουν, όμως, αυτά που κάνει στις αναβάσεις, ξεσηκώνει τα χειροκροτήματα του κόσμου όπως κανένας άλλος». Τα λόγια ανήκουν σε βετεράνο αρχιμηχανικό, που για ευνόητους λόγους δεν επιθυμεί να κατονομαστεί. Στην Κύμη το προηγούμενο Σαββατοκύριακο βγήκε τρίτος, οδηγώντας ένα WRC Ford Escort με 300 και πλέον άλογα.

Πέρυσι, στους ίδιους δρόμους, κατάστρεψε ολοσχερώς ένα Peugeot super 2000. Δεν τον πτόησε ούτε λεπτό. Το επόμενο ραντεβού του στους αγώνες rally είναι στην Κρήτη στις 3 Σεπτεμβρίου, στην Ανάβαση Ομαλού στα Χανιά. Το ταμπεραμέντο του γίνεται εύκολα αντιληπτό.

Άλλωστε, όσοι τον θυμούνται από τα πρώτα χρόνια της επαγγελματικής του διαδρομής σημειώνουν πως έχει στο DNA του την ταχύτητα, το θάρρος, αλλά και την αισιοδοξία. Κάποιοι που τον θυμούνται από παιδί στο Κολλέγιο Αθηνών και στην Αβάνα έχουν να διηγούνται ιστορίες για τον Ηλιόπουλο και τις μεγάλες μηχανές enduro που καβαλούσε επιδέξια από παιδί.

Μέχρι τότε πιθανότατα να έχει κερδίσει και τον αγώνα επικράτησης και στην ακτοπλοΐα. Άλλωστε, ένα από τα πλοία που πέρασαν από τον στόλο του είναι και το 74μετρο «HSC Sea Runner», που χτίστηκε από τη βρετανική Incat για την ομοεθνή ακτοπλοϊκή Hoverspeed και το οποίο κέρδισε το τρόπαιο του ταχύτερου διάπλου του Ατλαντικού (Hales Trophy), καλύπτοντας την απόσταση σε τρεις ημέρες, επτά ώρες και 44 λεπτά, με μέση ωριαία ταχύτητα, δηλαδή, 36,6 κόμβων.

Στο τιμόνι της SeaJets

Στο πηδάλιο σήμερα της SeaJets, ο Μάριος Ηλιόπουλος, ένα από τα τρία αδέλφια της οικογένειας, ελέγχει, μεταξύ άλλων, στόλο τριών ταχύπλοων καταμαράν που συνδέουν τον Πειραιά με τις Κυκλάδες και την Κρήτη. Η Iliopoulos Group, συμφερόντων της οικογενείας του, ξεκίνησε τη δραστηριότητά της στην ακτοπλοΐα το 1997, με την αγορά ταχύπλοου το οποίο είχε υπηρεσιακή ταχύτητα 50 ναυτικών μιλίων.


Το 2003 αγόρασε δύο ταχύπλοα, το «SeaJets Ι» και το «SeaJet II», και το 2007 έφτασε να διαχειρίζεται έναν στόλο 9 πλοίων, από τα οποία 2 είναι ταχύπλοα και 7 υδροπτέρυγα, με κύρια περιοχή δραστηριοποίησης τις Κυκλάδες και Δωδεκάνησα.

Ο Αργοσαρωνικός, όμως, είναι από τις πιο επικίνδυνες θάλασσες, λένε στον Πειραιά, μεταφορικά και κυριολεκτικά, και η είσοδός του σε αυτόν, εφόσον επιβεβαιωθεί, ενδέχεται να αποδειχθεί μεγάλη πρόκληση ακόμα και γι΄ αυτόν. Πόσω μάλλον, άλλωστε, όταν ο πωλητής των δρομολογίων δεν είναι άλλος από τη Hellenic Seaways, που ανήκει στα συμφέροντα του Ιωάννη του Σήφη Βαρδινογιάννη, γνωστό και ως Γιαννόσηφο στους Κρητικούς, για να μην τον μπερδεύουν με τον Γιάννη, τον γιο του Βαρδή.

Προσοχή

Τα καθαρά, μετά από φόρους αποτελέσματα του ομίλου της Hellenic Seaways ήταν το 2011 ζημίες 29,52 εκατομμυρίων ευρώ. Όμως, ο Ηλιόπουλος δεν κουβαλάει τις υποχρεώσεις των «μεγάλων» του Αιγαίου, υπενθυμίζουν οι ψυχραιμότεροι στην Ακτή Μιαούλη. Σε κάθε περίπτωση, όταν επιχειρήσεις τόσο ισχυρές «και με πλάτες» όπως η HSW παραπατούν, οι νεότεροι καλό είναι να προσέχουν, λένε στον Πειραιά.

* Αναδημοσίευση από την εφημερίδα "Κεφάλαιο" της 14ης Ιουλίου