Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 22-Μαϊ-2017 11:34

    Η κρουαζιέρα μοχλός για την ανάπτυξη του λιμανιού του Πειραιά

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Η κρουαζιέρα μοχλός για την ανάπτυξη του λιμανιού του Πειραιά

    Το μεγαλύτερο λιμάνι ακτοπλοΐας μεταξύ των 69 οργανωμένων λιμένων της Μεσόγειου αναδείχθηκε ο Πειραιάς με 16,540 εκατομμύρια επιβάτες, σύμφωνα με την ετήσια μελέτη της Ένωσης Λιμένων Κρουαζιέρας Μεσογείου (MedCruise). Πίσω από τον Πειραιά ακολουθούν η Νάπολη, η Μεσσήνη (Σικελία), οι Βελεαρίδες (Ισπανία) και το Σπλίτ (Κροατία).

    Η Μεσογειακή πρωτιά όπως αποτυπώνεται στα στοιχεία της MedCruise, ωστόσο δεν αποτελεί λόγο εφησυχασμού καθώς ο Πειραιάς ήδη από φέτος αναβαθμίζεται περαιτέρω ενισχύοντας με νέες επενδύσεις τις λιμενικές του υποδομές (κρηπιδώματα, εκβαθύνσεις, ράμπες, καθαρισμός κλπ) στο πλαίσιο του επενδυτικού πλάνου του ΟΛΠ (www.olp.gr) . Παράλληλα η διοίκηση του ΟΛΠ καταρτίζει και σχέδιο ανάπτυξης του real estate, με ανάπτυξη ξενοδοχειακού συγκροτήματος, καταστημάτων και χώρων υποδοχής και αναμονής με στόχο να δημιουργηθεί ενδιαφέρον στους επιβάτες, και όχι μόνο, για μεγαλύτερη διάρκεια παραμονής στην περιοχή του λιμανιού.

    Τα περιθώρια περαιτέρω ανάπτυξης του Πειραιά στον τομέα της ακτοπλοΐας και της κρουαζιέρας αποτυπώνονται και στα δεδομένα της MedCruise σύμφωνα με τα οποία στη Μεσόγειο διακινούνται 77 εκατομμύρια επιβάτες που επιβιβάζονται και αποβιβάζονται κατά τη διάρκεια 281 χιλιάδων προσεγγίσεων πλοίων σε λιμάνια. Στον Πειραιά πραγματοποιούνται ετησίως 14 χιλιάδες προσεγγίσεις πλοίων.

    Στα λιμάνια της Δυτικής Μεσογείου διακινούνται 41,17 εκατομμύρια επιβάτες ακτοπλοΐας μέσω 199.495 προσεγγίσεων πλοίων, ενώ στα λιμάνια της Ανατολικής Μεσογείου 23,88 εκατομμύρια επιβάτες πλοίων μέσω 41.304 προσεγγίσεων. Στα λιμάνια της Αδριατικής, συμπεριλαμβανομένων δηλαδή αυτών της Πάτρας και της Ηγουμενίτσας, διακινούνται 11,94 εκατομμύρια επιβάτες  μέσω 40.708 προσεγγίσεων. Σημειώνεται πως κάθε ταξίδι είναι κυκλικό και περιλαμβάνει προσεγγίσεις πέραν του ενός προορισμού και έτσι τα παραπάνω στοιχεία απεικονίζουν επισκέψεις ίδιων πλοίων και επιβατών σε περισσότερα απο ένα λιμάνια.

    Επενδύσεις 

    Ο τομέας της κρουαζιέρας αποτελεί έναν από τους βασικούς πυλώνες στο νέο επενδυτικό πρόγραμμα του ΟΛΠ που υλοποιείται το 2017 ως αναπόσπαστο τμήμα του υποχρεωτικού προγράμματος αλλά και  του οικειοθελούς προγράμματος επενδύσεων που σχεδιάζει η China Cosco Shipping Corporation Limited προκειμένου το λιμάνι του Πειραιά να αναδειχθεί περαιτέρω ως εμπορικός κόμβος αλλά και ως διεθνές κέντρο κρουαζιέρας. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται τα έργα αναβάθμισης με  τη δημιουργία συνολικά έξι νέων θέσεων ελλιμενισμού με δυνατότητα υποδοχής των μεγαλύτερων κρουαζιεροπλοίων διεθνώς καθώς επίσης και η αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας της Λιμενικής Ζώνης του Κεντρικού Λιμένα με στόχο την μεγαλύτερης διάρκειας παραμονή στο λιμάνι των επιβατών Κρουαζιέρας και Ακτοπλοΐας.

    Σημειώνεται ότι έχει ήδη ολοκληρωθεί εντός χρονοδιαγράμματος η κατασκευή του νέου κρηπιδότοιχου εξυπηρέτησης  πλοίων στην περιοχή Αγ. Νικολάου Κεντρικού Λιμένα Πειραιά. Ο νέος κρηπιδότοιχος, τα εγκαίνια του οποίου πραγματοποιήθηκαν αρχές Οκτωβρίου παρουσία του Προέδρου της China Cosco Shipping Corporation Limited, Captain Xu Lirong, έχει μήκος 281μ, βάθος -11,50μ και καταλαμβάνει χερσαίο χώρο 8.432 μ2. 

    Στοχευμένα ανοίγματα

    Εκτός όμως από τις επενδύσεις, ήδη βρίσκονται σε εξέλιξη στοχευμένες κινήσεις με στόχο το άνοιγμα του τομέα της κρουαζιέρας και σε νέες αγορές όπως η αχανής ασιατική αγορά της Κίνας. Ήδη στις αρχές Μαΐου ξεκίνησε από τον Πειραιά το πρώτο κρουαζιερόπλοιο με οργανωμένο γκρουπ επιβατών από την Κίνα. Το πρώτο "πιλοτικό" αυτό ταξίδι πραγματοποιήθηκε από τη Celestyal Cruises, η οποία χρησιμοποιεί τον ΟΛΠ και το Λαύριο ως λιμάνια εκκίνησης (home port) και αναπτύσσει το συγκεκριμένο project εδω και δυο τουλάχιστον χρόνια. Το πρώτο γκρουπ αποτελείτο από 250 άτομα ενώ έχουν ήδη προγραμματιστεί επισκέψεις για τουλάχιστον 2.000 κινέζους επιβάτες εντος των αμέσως επομένων μηνών.

    Σημαντική αύξηση των μεγεθών της Κρουαζιέρας

    Ήδη στα αποτελέσματα του 2016 αποτυπώνεται το ενδιαφέρον για την ανάπτυξη του τομέα της κρουαζιέρας, καθώς καταγράφηκε σημαντική αύξηση του διακινηθέντος επιβατικού έργου,  τόσο για τους επιβάτες home όσο και για τους επιβάτες transit.

    Το συνολικό διακινηθέν επιβατικό έργο την περασμένη χρονιά αυξήθηκε κατά περίπου 12% σε σχέση με το 2015, από 980.149 σε 1.094.135 επιβάτες, κυρίως λόγω της αύξησης κατά 24% (από 284.241 σε 352.663 επιβάτες) του αριθμού των επιβατών κρουαζιέρας που χρησιμοποίησαν τον Πειραιά ως λιμάνι αφετηρίας ή τελικού προορισμού αλλά και σε μικρότερο βαθμό λόγω της αύξησης των διερχόμενων επιβατών (τράνζιτ) κρουαζιέρας κατά 7% (από 695.908 σε 741.472 επιβάτες).  Σημειώνεται ότι ο αριθμός των προσεγγίσεων πλοίων παρέμεινε σχεδόν σταθερός ωστόσο λόγω των επενδύσεων κατέστη εφικτή η εξυπηρέτηση μεγαλύτερων πλοίων, όπως το μήκους 321 μ. Carnival Vista, της εταιρείας Carnival Cruise Lines, που χρησιμοποίησε πέντε φορές τον Πειραιά ως λιμένα αφετηρίας (home porting) και μία φορά ως λιμάνι διέλευσης (transit), και το νεότευκτο κρουαζιερόπλοιο Ovation of the Seas της εταιρείας Royal Caribbean, μήκους 348 μ., χωρητικότητας 4.180 επιβατών και 1.300 μελών πληρώματος.

    Αξίζει να αναφερθεί επίσης ότι η εταιρεία κατάφερε να ανταποκριθεί με ειδοποίηση μόλις λίγων ωρών στην έκτακτη εκτροπή προσεγγίσεων κρουαζιεροπλοίων από την Κωνσταντινούπολη στον Πειραιά, εξαιτίας των γεγονότων του περυσινού καλοκαιριού.  Μέσα σε ελάχιστο χρονικό διάστημα ο ΟΛΠ ήταν έτοιμος τόσο σε επίπεδο ετοιμότητας εγκαταστάσεων όσο και σε ετοιμότητα προσωπικού για να υποδεχθεί τα έκτακτα δρομολόγια. 

    Ενίσχυση κερδών 

    Σημειώνεται ότι για το 2016 χρονιά κατά την οποία στο τέταρτο τρίμηνο πέρασε ο έλεγχος της διοίκησης στην China Cosco Shipping καταγράφηκε αύξηση 13% στα προ φόρων κέρδη. Ειδικότερα ο κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε στα 103.5 εκατ. έναντι 99,9 εκατ. το 2015 (+ 3,6 %) ενώ τα κέρδη προ φόρων έφτασαν τα 11 εκατ. ευρώ έναντι 9,8 εκατ. το 2015. Καθοριστική παράμετρος για τη βελτίωση της κερδοφορίας στάθηκε η μείωση κατά 8,0% των συνολικών λειτουργικών εξόδων της χρήσης ενώ σημαντική μείωση παρουσίασαν  και τα έξοδα διοίκησης κατά € 5,5 εκ (-20,2%) . Για την τρέχουσα χρονιά η διοίκηση αναμένει περαιτέρω ενίσχυση των κερδών και του κύκλου εργασιών με οδηγό την ανάπτυξη των δραστηριοτήτων στους τερματικούς σταθμούς εμπορευματοκιβωτίων, αυτοκινήτων και κρουαζιέρας αλλά και της ναυπηγοεπισκευής.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ