Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 04-Ιουν-2018 16:41

    Βουλή: Έντονες αντιδράσεις για τις αλλαγές στην Παιδεία

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Βουλή: Έντονες αντιδράσεις για τις αλλαγές στην Παιδεία

    της Μαρίας Νταλιάνη

    Πυρ ομαδόν από όλα τα κόμματα της αντιπολίτευσης για το σχέδιο νόμου του υπουργείου Παιδείας "Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις" στην Βουλή.

    Με ιδιαίτερα σκληρές εκφράσεις στην έναρξη της συνεδρίασης της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, τόσο η αξιωματική αντιπολίτευση, όσο και η Δημοκρατική Συμπαράταξη, το ΚΚΕ, το Ποτάμι και η Ένωση Κεντρώων κατήγγειλαν την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας γιατί έφερε το νομοσχέδιο με την διαδικασία του επείγοντος.

    Στις έντονες αντιδράσεις σύσσωμης της αντιπολίτευσης ο κ Κώστας Γαβρόγλου απάντησε συστήνοντάς στους βουλευτές να παίρνουν… βαθιές αναπνοές για να πέσουν οι τόνοι. "Να μάθετε να συζητάτε και να ακούτε, αυτοσυγκρατηθείτε λίγο" σύστησε ο υπουργός, ενώ οι βουλευτές όλων των κομμάτων της αντιπολίτευσης εξακολουθούσαν να διαμαρτύρονται έντονα τόσο για την ουσία όσο και για την διαδικασία.  Σε ότι αφορά την ουσία πάντως ο υπουργός Παιδείας έδωσε αμέσως δείγμα γραφής λέγοντας πως με το νομοσχέδιο αλλάζουν οι διαδικασίες αξιολόγησης των εκπαιδευτικών. "Η αξιολόγηση ήταν άλλοθι για απολύσεις" είπε. Και πρόσθεσε: "Αξιολόγηση που ταυτίζεται με την διαδικασία της απόλυσης είναι υπονομευτική για το έργο του εκπαιδευτικού. Σεβόμαστε τους εκπαιδευτικούς και θέλουμε να έρχονται στην δουλειά χωρίς τέτοιου είδους πράγματα να επικρέμμονται πάνω απ το κεφάλι τους". 

    Υπέρ της διαδικασίας του επείγοντος αλλά με ιδιαίτερα λακωνικό τρόπο, τάχθηκε μόνο ο Κ. Κατσίκης  των ΑΝΕΛ.

    Τα πυρά συγκέντρωσε η επιλογή του υπουργείου Παιδείας να φέρει με την διαδικασία του επείγοντος το σχέδιο νόμου το οποίο κυρίως "ξηλώνει’"μεταρρυθμίσεις που έγιναν στον χώρο της Παιδείας. Όπως είπαν τόσο ο κ. Γ. Ανδριανός από τη ΝΔ, ο Δ. Κωνσταντόπουλος (ΔΗΣΥ) και Γ. Μαυρωτάς από το Ποτάμι διαμαρτυρήθηκαν και χαρακτήρισαν απαράδεκτο το ότι το εν λόγω νομοσχέδιο κατατέθηκε μεσάνυχτα Παρασκευής στην Βουλή.

    Ενώ όπως είπαν δεν είναι δυνατόν να μπαίνουν σε διαβούλευση η οποία κράτησε μόνο από τις 16 έως τις 26 Μαρτίου τα πενήντα άρθρα, ενώ το υπουργείο τελικά κατέθεσε νομοσχέδιο 113 άρθρων. "Και  από τα 4.300 σχόλια που κατατέθηκαν σε αυτή την διαβούλευση δεν λάβατε κανένα υπόψιν" τόνισε ο κ. Κωνσταντόπουλος. Σημειώνοντας πως με το σχέδιο νόμου η κυβέρνηση αποδομεί με διαδικασίες fast track τον θεσμό των Συμβούλων.  Ενώ ο εισηγητής του ΚΚΕ είπε επίσης σε έντονο ύφος "δεν θα κάνετε τις επιτροπές της Βουλής πρωτοκολλητές των νομοσχεδίων σας. Έχετε ξεπεράσει τις πρακτικές που εσείς κάποτε καταγγέλλατε".

    "Το νομοσχέδιο έμεινε στα συρτάρια σας για δύο μήνες μετά την διαβούλευση και μας το φέρνετε τώρα ως επείγον;. Δεν κάνετε τα ίδια, σύμφωνα με όσα καταγγέλλατε,  κάνετε χειρότερα. Επείγεστε και δεν έχετε καμία δικαιολογία, το νομοσχέδιό σας είναι ο ορισμός της κομματικής παρέμβασης και βρίθει αντισυνταγματικών διατάξεων όπως πχ το να βάζετε μετακλητούς, και απλούς διδάσκοντες να κάνουν τις κρίσεις στα ΑΕΙ γιατί προφανώς δεν έχετε εμπιστοσύνη στα μέλη ΔΕΠ" είπε ο κ. Ανδριανός. Ο ίδιος κατήγγειλε επίσης τον υπουργό για "λογοκρισία στην απομαγνητοφώνηση σημερινής του συνέντευξης στο Δεύτερο Πρόγραμμα της ΕΡΤ στην οποία έκανε λόγο για δημοσιογράφους που ελέγχονται και δημοσιογράφους που δεν ελέγχονται". Στην εν λόγω καταγγελία ο κ. Γαβρόγλου δεν απάντησε.

    Αντιθέτως υπερασπίστηκε την διαδικασία του επείγοντος λέγοντας πως η κυβέρνηση δεν θα ήθελε να το φέρει στα θερινά τμήματα της Βουλής που ξεκινούν στις 16 Ιουλίου, ενώ υπογράμμισε εμφατικά πως η διαδικασία αυτή προβλέπεται από τον Κανονισμό της Βουλής και είναι νόμιμη.

    Και υπογράμμισε ότι το σ/ν φέρνει σημαντικές μεταρρυθμίσεις τόσο στην Τριτοβάθμια όσο και την πρωτοβάθμια εκπαίδευση. "Η κοινωνία μας έχει αλλάξει τα τελευταία 15 χρόνια, έχει αλλάξει η οικογενειακή κουλτούρα, έχει αλλάξει η διαδικασία πρόσβασης στην γνώση, και οι εθισμοί όπως αυτός στον ηλεκτρονικό λόγο έχουν μεγιστοποιηθεί. Άρα αυτό που αναζητούμε είναι με ποιο τρόπο θα συνδεθεί το σχολείο με την κοινωνία" είπε ο κ. Γαβρόγλου.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων