Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 14-Νοε-2017 20:35

    Αφήνουν "παράθυρο" για ακόμα μεγαλύτερο κοινωνικό μέρισμα

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Αφήνουν "παράθυρο" για ακόμα μεγαλύτερο κοινωνικό μέρισμα

    Του Στέλιου Κράλογλου

    Τη δυνατότητα να δοθεί ακόμα μεγαλύτερο ποσό ως κοινωνικό μέρισμα (από τα 720 εκατ. που ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας) δίνει διάταξη του νομοσχεδίου που κατατέθηκε στη Βουλή για τη διανομή της συγκεκριμένης ενίσχυσης. Με το νομοσχέδιο αποσαφηνίζεται ότι το κοινωνικό μέρισμα είναι αφορολόγητο και ακατάσχετο, δεν υπόκειται σε κρατήσεις, δεν δεσμεύεται και δεν συμψηφίζεται με βεβαιωμένα χρέη, ενώ δεν θα υπολογίζεται στα εισοδηματικά όρια για την καταβολή άλλης παροχής κοινωνικού ή προνοιακού χαρακτήρα.

    Σε άλλη διάταξη, ορίζεται και ο τρόπος που θα γίνει η επιστροφή των ποσών που παρακρατήθηκαν λανθασμένα για τη μηνιαία εισφορά υπέρ της υγειονομικής περίθαλψης των συνταξιούχων (ΕΟΠΥΥ). Συγκεκριμένα ορίζουν ότι θα αφορούν τα ποσά που παρακρατήθηκαν κατά το διάστημα 1/1/2012 έως 30/6/2016 και υπολογίστηκαν επί του ακαθάριστου ποσού μηνιαίας σύνταξης, χωρίς τις περικοπές που είχαν γίνει.

    Κατά τα άλλα, το νομοσχέδιο προβλέπει τα εισοδηματικά κριτήρια για τη διανομή του κοινωνικού μερίσματος, όπως τα ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός.

    Αναλυτικά τι αναφέρει η Έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους στο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Οικονομικών "Διανομή Κοινωνικού Μερίσματος και άλλες διατάξεις".

    Α. Με το υπόψη σχέδιο νόμου:

    Ι.α. Καταβάλλεται, κατά το έτος 2017, ποσό επτακοσίων είκοσι εκατομμυρίων (720.000.000) ευρώ για την εφάπαξ παροχή κοινωνικού χαρακτήρα, ως διανομή κοινωνικού μερίσματος προς στήριξη των οικονομικά αδύναμων προσώπων και ευάλωτων νοικοκυριών.

    β. Το κοινωνικό μέρισμα, είναι αφορολόγητο και ακατάσχετο, δεν υπόκειται σε οποιαδήποτε κράτηση, δεν δεσμεύεται και δεν συμψηφίζεται με ήδη βεβαιωμένα χρέη προς το Δημόσιο, τα ασφαλιστικά ταμεία ή τα πιστωτικά ιδρύματα και δεν υπολογίζεται στα εισοδηματικά όρια για την καταβολή οποιασδήποτε παροχής κοινωνικού ή προνοιακού χαρακτήρα.

    γ. Με κ.υ.α., δύναται να αυξηθεί το ανωτέρω ποσό, υπό την οριζόμενη προϋπόθεση. Με την ίδια κ.υ.α. καθορίζονται και οι ειδικότεροι όροι και προϋποθέσεις χορήγησής του.

    δ. Επαναπροσδιορίζονται οι σκοποί για τους οποίους είναι δυνατή η χορήγηση στοιχείων και πληροφοριών των φορολογουμένων σε εξουσιοδοτημένο προσωπικό της Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης Κοινωνικής Ασφάλισης Α.Ε. "ΗΔΙΚΑ ΑΕ". (άρθρο 1)

    2. Ορίζεται ότι, ποσά που παρακρατήθηκαν για τη μηνιαία εισφορά υπέρ υγειονομικής περίθαλψης των συνταξιούχων κατά το διάστημα από 1.1.2012 έως 30.6.2016 και υπολογίστηκαν επί του ακαθάριστου ποσού μηνιαίας κύριας σύνταξης ή προσυνταξιοδοτικής παροχής, χωρίς την αφαίρεση των ποσών που αντιστοιχούν στις περικοπές των συντάξεων βάσει των ν.4024/2011, ν.4051/2012 και ν.4093/2012, καθώς και της κ.υ.α. 476/2012, επιστρέφονται άτοκα στους δικαιούχους. Η επιστροφή θα καταβληθεί με τη σύνταξη μηνός Δεκεμβρίου 2017.  (άρθρο 2)

    3. Συμπληρώνονται οι διατάξεις του ν.4067/2012 (άρθρο 36 παρ. 2) σχετικά με την παροχή Υπηρεσιών Κοινής Ωφελείας (ΥΚΩ) στον τομέα της ηλεκτρικής ενέργειας και προβλέπεται ότι, με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών, μπορεί να καλύπτεται από τον κρατικό προϋπολογισμό, πλήρως ή μερικώς, το κόστος παροχής ΥΚΩ, με αντίστοιχη πίστωση, ως εισροή του ειδικού διαχειριστικού λογαριασμού για τις εν λόγω Υπηρεσίες, που τηρεί ο αρμόδιος διαχειριστής. (άρθρο 3)

    Β. Από τις προτεινόμενες διατάξεις προκαλούνται τα ακόλουθα οικονομικά αποτελέσματα:

    Επί του κρατικού προϋπολογισμού

    1. Εφάπαξ δαπάνη ποσού 720 εκατ. ευρώ από την καταβολή κοινωνικού μερίσματος προς στήριξη των οικονομικά αδύναμων προσώπων και ευάλωτων νοικοκυριών, (άρθρο 1 παρ.1)

    2. Δαπάνη, από τη δυνατότητα κάλυψης του κόστους παροχής Υπηρεσιών Κοινής Ωφελείας (Υ.Κ.Ω.) στον τομέα της ηλεκτρικής ενέργειας, (άρθρο 3) Η εν λόγω δαπάνη, το ύψος της οποίας θα εξαρτηθεί από την έκδοση σχετικής υπουργικής απόφασης, εκτιμάται για το έτος 2017, στο ποσό των 360 εκατ. ευρώ περίπου, για καθένα δε των ετών από 2018 έως και 2022, το εν λόγω ποσό θα κυμαίνεται από 40 εκατ. έως 85 εκατ. ευρώ περίπου.

    3. Ενδεχόμενη δαπάνη από τη δυνατότητα αύξησης του καταβαλλόμενου ποσού κοινωνικού μερίσματος. Το ύψος της εν λόγω δαπάνης εξαρτάται από την έκδοση της σχετικής κ.υ.α. (άρθρο 1 παρ.3)

    II. Επί του προϋπολογισμού του Ενιαίου Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (Ε.Φ.Κ.Α.) (ν.π.δ.5. επι/ορηγούμενο από τον κρατικό προϋπολογισμό - φορέας Γενικής Κυβέρνησης)

    Εφάπαξ δαπάνη από την επιστροφή ποσών υπέρ υγειονομικής περίθαλψης που παρακρατήθηκαν από τις συντάξεις από 1.1.2012 έως 30.6.2016 και αντιστοιχούν στις περικοπές αυτών βάσει των νόμων 4024/2011, 4051/2012 και 4093/2012, καθώς και της κ.υ.α. 476/2012. Το ύψος της δαπάνης αυτής δεν θα υπερβεί, σύμφωνα με την αρμόδια ΓΔΟΥ, το ποσό των 315 εκ. ευρώ περίπου, (άρθρο 2).

    Αναλυτικά το νομοσχέδιο στη στήλη "σχετικά αρχεία"

    Διαβάστε ακόμη:

    *Ποιοι είναι οι δικαιούχοι του κοινωνικού μερίσματος

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡXEIA

    ΝΣ μέρισμα (99 KB)

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ