Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 17-Ιουν-2010 09:52

    ΑΜΕΛ: Μπήκαν από το... παράθυρο, αλλά δεν φεύγουν

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ: 16:02

    Του Δημήτρη Δελεβέγκου

    Αύγουστος 2009. Κι ενώ οι Αθηναίοι εγκαταλείπουν το κλεινόν άστυ για διακοπές, στους κόλπους μίας ελληνικής δημόσιας εταιρείας διαδραματίζεται μία παγκόσμια πρωτοτυπία. Προσλαμβάνονται 210 άτομα, χωρίς να έχει προηγηθεί  καμία ανακοίνωση ή πρόσκληση  ενδιαφέροντος στον Τύπο ή στο διαδίκτυο.

    Η εταιρεία αυτή είναι η Αττικό Μετρό Εταιρεία Λειτουργίας και οι εργαζόμενοι  είναι ορισμένοι από τους συμβασιούχους που χθες και  σήμερα κρατούν το Μετρό κλειστό, δημιουργώντας κυκλοφοριακό αλαλούμ στους δρόμους της Αθήνας και μειώνοντας την παραγωγικότητα εκατοντάδων εργαζομένων-χρηστών του μέσου σταθερής τροχιάς.

    Πρόκειται για την πρώτη πράξη ενός θεάτρου του παραλόγου, με την δεύτερη να έπεται. Οι εργαζόμενοι στο Μετρό σχεδιάζουν να κλιμακώσουν περαιτέρω τις κινητοποιήσεις τους, τουλάχιστον μέχρι την επόμενη Τρίτη, σε ένδειξη διαμαρτυρίας για τους συναδέλφους τους, των οποίων τις συμβάσεις αποφάσισε να μην ανανεώσει η διοίκηση της ΑΜΕΛ.

    Απαιτούν το... «αυτονόητο»

    Με άλλα λόγια, οι εκπρόσωποι των εργαζομένων  στο Μετρό φέρεται να ζητούν το...  «αυτονόητο»: Να παραμείνουν στη θέση τους οι περισσότεροι από 280 συμβασιούχοι που προσελήφθησαν στο Μετρό εν μία νυκτί και στερούνται ακόμη και βιογραφικών ή κατάρτισης. Οι Έλληνες φορολογούμενοι να εξακολουθούν να πληρώνουν τις αστρονομικές ζημιές της ΑΜΕΛ, οι οποίες ανήλθαν το 2009 στα 19,8 εκατ. ευρώ.

    Το  προφίλ των συμβασιούχων

    Συμπεριλαμβανομένων των 210 που προσελήφθησαν από τις 10 Αυγούστου έως τις τέσσερις Οκτωβρίου 2009, εννέα μήνες πριν από  τις εκλογές πραγματοποιήθηκε στον οργανισμό το 50% των συνολικών  προσλήψεων από το 2004.

    Ποιοι είναι  οι συμβασιούχοι που απαιτούν την  επαναπρόσληψή τους; Όπως αποκαλύπτει το πόρισμα του Γενικού Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης:

    - Σε βιογραφικό αναγράφεται χειρόγραφα τηλέφωνο της Γενικής Γραμματείας Δημόσιων Έργων. 

    - Απόφοιτος ΤΕΦΑΑ, με εμπειρία αποκλειστικά σε αθλητικά κέντρα και ινστιτούτα αισθητικής προσλαμβάνεται ως υπάλληλος προμηθειών. Στο βιογραφικό της φέρει χειρόγραφη σημείωση «την είδε ο Πρόεδρος».

    - Προσλαμβάνονται άτομα τα βιογραφικά των οποίων έχουν αποσταλεί από αριθμό τηλεομοιοτυπίας που ανήκει στο τέως ΥΠΕΧΩΔΕ.

    - Άτομα χωρίς καμία επαγγελματική εμπειρία προσελήφθησαν ως οδηγοί συρμών.

    - Υποψήφιος με εργασιακή εμπειρία σε τοποθέτηση τεντών, συσκευασία CD προσελήφθη ως υπεύθυνος σταθμών.

    - Γυναίκα με εμπειρία 13 ετών ως dealer σε καζίνο προσελήφθη ως οδηγός συρμών.

    - Προσληφθέντες έδωσαν συνέντευξη μία εβδομάδα μετά την πρόσληψή τους.

    - Φοιτήτρια ΑΕΙ, χωρίς καμία εργασιακή εμπειρία προσλαμβάνεται ως υπεύθυνη σταθμού.

    - Κάτοικοι επαρχίας, χωρίς καμία επαγγελματική εμπειρία και με αρνητικές αξιολογήσεις προσελήφθησαν ως υπεύθυνοι σταθμού.

    - Με περιστασιακή εργασία ως σερβιτόρα προσλαμβάνεται ως πωλήτρια εισητηρίων.

    - Πρώην οδηγός υφυπουργού ΠΕΧΩΔΕ προσλαμβάνεται στο Μετρό.

    - Εικοσαετής απόφοιτος γυμνασίου, μολονότι αξιολογείται αρνητικά ως τεχνικός από τα αρμόδια στελέχη της ΑΜΕΛ προσλαμβάνεται ως εκπαιδευόμενος τεχνίτης. 

    - Απόφοιτος γυμνασίου, αξιολογείται αρνητικά («δεν προτείνεται για καμία θέση»). και προσλαμβάνεται ως υπάλληλος αποθήκης.

    - Υποψήφιος παρότι αξιολογείται αρνητικά ως τεχνικός από τριμελή επιτροπή της ΑΜΕΛ με την ένδειξη «Δεν κάνει». προσλαμβάνεται ως εκπαιδευόμενος τεχνίτης συντήρησης
     
    Μετέτρεψαν το Μετρό σε παρκινγκ εργαζομένων

    Είναι χαρακτηριστικό ότι οι απασχολούμενοι στις διευθύνσεις  δημοσίων σχέσεων και πληροφορικής & οργάνωσης αυξήθηκαν κατά 100% και 90%, αντιστοίχως. 

    Όπως αναφέρει το πόρισμα, πολυάριθμα τμήματα του  οργανισμού είτε ανεξαρτητοποιήθηκαν  είτε αναβαθμίστηκαν σε επίπεδο διεύθυνσης, ενώ δημιουργήθηκαν αυθαίρετα πρόσθετες  θέσεις ευθύνης (προϊστάμενοι, επιβλέποντες, συντονιστές...).

    Αναπόφευκτα οι χειρισμοί αυτοί οδηγούν στην εμφάνιση ελλείμματος το 2008 για πρώτη  φορά στην ιστορία της ΑΜΕΛ, με το κόστος μισθοδοσίας το 2009 να ανήλθε στα 72,3 εκατ. ευρώ. Αλλά και η αναλογία του κόστους μισθοδοσίας προς τα συνολικά έσοδα αυξήθηκε από 48% το 2007 στο 74% το 2009.

    Και αυτό την  στιγμή που, όπως επισημαίνεται και  στο πόρισμα του κ. Ρακιντζή, δεν προσλήφθηκαν υπάλληλοι σε αναγκαίες ειδικότητες μεσαίας και υψηλής εξειδίκευσης (οδηγοί, υπεύθυνοι σταθμών, τεχνικοί).

    Πολιτικά  κόμματα σε σύγχυση;

    Σημαντικά ερωτήματα ωστόσο εγείρει και η ανακοίνωση που εξέδωσε η Νέα Δημοκρατία, εκ μέρους του αρμόδιου τομεάρχη Μιχάλη Χαλκίδη. Η ανακοίνωση κάνει λόγο για «αστείες και νομικά έωλες προφάσεις» από την πλευρά του ΠΑΣΟΚ, παρότι την καταγγελία των συμβάσεων των εργαζομένων την υπαγορεύουν ο Γενικός Επιθεωρητής Δημόσιας Διοίκησης και οι σχετικές διατάξεις του Εργατικού Δικαίου...

    Αλλά και  από τον ΣΥΡΙΖΑ, ο Δημήτρης Στρατούλης κάνει λόγο για δίκαιες κινητοποιήσεις των προς απομάκρυνση συμβασιούχων, παρότι οι συγκεκριμένοι εργαζόμενοι δεν προσελήφθησαν με αξιοκρατικά αλλά με απολύτως ρουσφετολογικά κριτήρια.

    Ας σημειωθεί  ότι το Capital.gr κατέβαλε κάθε προσπάθεια για να καταγράψει τις θέσεις των εκπροσώπων των εργαζομένων στην ΑΜΕΛ, όμως κάτι τέτοιο κατέστη ανέφικτο.

    Και νέα απεργία την Παρασκευή

    Σε νέα απεργία από την έναρξή μέχρι την λήξη της βάρδιας προχωρούν και αύριο οι εργαζόμενοι της Αττικό Μετρό.

    Οι κινητοποιήσεις τους ενδέχεται να συνεχιστούν και μέσα στο Σαββατοκύριακο, ενώ το σωματείο εργαζομένων της ΑΜΕΛ επιδιώκει συνάντηση με την ηγεσία του υπουργείου Υποδομών.

    dimitris.delevegos@capital.gr

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ