Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 12-Αυγ-2009 12:38

    Στην κυκλοφορία η σήραγγα Αρτεμισίου

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Του Δημήτρη Δελεβέγκου

    Στην κυκλοφορία παρέδωσε ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γιώργος Σουφλιάς πριν από λίγη ώρα τον νέο κλάδο της σήραγγας Αρτεμισίου στο πλαίσιο της επίσκεψης του στον αυτοκινητόδρομο Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα -Σπάρτη.

    Όπως ανέφερε ο υπουργός ο αυτοκινητόδρομος της Ανατολικής Πελοποννήσου είναι ένας από τους 5 δρόμους ανάπτυξης της ελληνικής περιφέρειας, τους νέους μεγάλους αυτοκινητόδρομους συνολικού μήκους 1.417 χλμ και συνολικού προϋπολογισμού 8,6 δισ. ευρώ (εκ των οποίων τα 1,6 δισ. ευρώ είναι ιδιωτικές επενδύσεις) που κατασκευάζονται. 

    Η σήραγγα Αρτεμισίου αποτελεί το δυσκολότερο τεχνικό έργο του αυτοκινητόδρομου Κόρινθος - Τρίπολη, ενώ ο υπάρχων κλάδος της σήραγγας είναι ξεπερασμένος τεχνολογικά. Ο υφιστάμενος κλάδος της σήραγγας κατασκευάστηκε την περίοδο 1985-1990 και εξυπηρετεί μέχρι σήμερα και τις 2 κατευθύνσεις κυκλοφορίας (με μια λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση κατά παράβαση των συνθηκών ασφαλείας. Ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά της ο πλημμελής φωτισμός της). 

    Στο πλαίσιο της σύμβασης της ανατολικής οδού Πελοποννήσου προβλέφτηκε η κατασκευή του νέου κλάδου της σήραγγας Αρτεμισίου μήκους 1.400 μέτρων περίπου καθώς και η αναβάθμιση του εν λειτουργία παλαιού κλάδου της σήραγγας σύμφωνα με τις ισχύουσες σήμερα προδιαγραφές και κανονισμούς ασφαλείας των σηράγγων. 

    Μέχρι το τέλος του Αυγούστου προσωρινά η κυκλοφορία στο Αρτεμίσιο θα διεξάγεται τόσο από την νέα σήραγγα (κατεύθυνση προς Αθήνα) όσο και από την υφιστάμενη (κατεύθυνση προς Τρίπολη). Αμέσως μετά και για 2 μήνες περίπου η κυκλοφορία θα εκτραπεί στον νέο κλάδο προκειμένου να εκτελεστούν ευρείας κλίμακας εργασίες εκσυγχρονισμού και αναβάθμισης του υφιστάμενου κλάδου της σήραγγας ώστε να ανταποκρίνεται στις προδιαγραφές λειτουργίας και ασφάλειας των σύγχρονων σηράγγων. Παράλληλα, υπό κατασκευή βρίσκονται νέες σήραγγες στις περιοχές του Νεοχωρίου και της Στέρνας ενώ εκτιμάται ότι με τις υπόλοιπες εργασίες που εκτελούνται θα μειωθεί ο χρόνος μετακίνησης κατά 15 λεπτά.

    Οι παραπάνω εργασίες βελτίωσης επί μήκους 82 χλμ θα ολοκληρωθούν μέχρι το Μάρτιο του 2010 εκτός της σήραγγας της Στέρνας και της παραλαβή στο Σπαθοβούνι που θα ολοκληρωθούν μέχρι τον Αύγουστο του 2010. 

    Το τμήμα Τρίπολη – Αθήναιο συμπεριλαμβανομένης της σήραγγας Καλογερικού θα ολοκληρωθεί μέχρι τον Αύγουστο του 2010. Το τμήμα Αθήναιο - Λεύκτρο που παρακάμπτει τις “ανάποδες στροφές “ της Μεγαλόπολης θα παραδοθεί μέχρι το τέλος του 2009. Συνολικά το τμήμα Κόρινθος-Τρίπολη-Λεύκτρο θα παραδοθεί τμηματικά στην κυκλοφορία εκσυγχρονισμένο και ολοκληρωμένο μέχρι τον Αύγουστο του 2010. Το υπόλοιπο τμήμα προς Καλαμάτα προβλέπεται να δοθεί σε λειτουργία τον Ιούλιο του 2011 και ο κλάδος προς της Σπάρτη τον Σεπτεμβρίου 2012.

    “Σε όλο το μήκος του άξονα οι εργασίες κατασκευής προχωρούν με ταχείς ρυθμούς συμπεριλαμβανομένων των σηράγγων Καλογερικού και Ραψομάτι οι οποίες θα παρακάμπτουν τις στροφές από την Τρίπολη μέχρι την Μεγαλόπολη και με την ολοκλήρωση του θα μειωθεί κατά πολύ ο σημερινός χρόνος διαδρομής και έτσι θα γίνει το ταξίδι πιο γρήγορο και πιο ασφαλές". 

    Σημειώνεται ότι σε δημοσίευμά του με τίτλο "Προχωρούν τα οδικά έργα στην Πελοπόννησο" το Capital.gr είχε αναφέρει τα εξής: 

    Με γοργούς  ρυθμούς διεξάγονται τα έργα υποδομής των οδικών αξόνων στην Πελοπόννησο, ήτοι στον αυτοκινητόδρομο της Ανατολικής Πελοποννήσου και στην Ολυμπία Οδό. 

    Σήμερα ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, Γιώργος  Σουφλιάς παραδίδει στην κυκλοφορία τη δεύτερη σήραγγα του Αρτεμισίου, ενώ το σύνολο των σηράγγων του  αυτοκινητοδρόμου Κόρινθος – Τρίπολη  – Καλαμάτα έχουν διανοιχτεί.

    Ο αυτοκινητόδρομος Α7, γνωστός και ως Ανατολική Οδός Πελοποννήσου, ξεκινά από τον οδικό άξονα Πατρών – Αθήνας – Θεσσαλονίκης Ευζώνων στο ύψος της Κορίνθου και καταλήγει στην Καλαμάτα. Συνδέει δηλαδή την Κόρινθο, τη Μεγαλόπολη και την Καλαμάτα και συνδέεται με τα όρια του νομού Μεσσηνίας στο ύψος της Τσακώνας.   

    Την κατασκευή  του συγκεκριμένου αυτοκινητόδρομου έχει αναλάβει η κοινοπραξία Μορέας, στην οποία συμμετέχουν η Άκτωρ Παραχωρήσεις του Oμίλου Ελλάκτωρ και η Intracom Συμμετοχών με 86,67% και 13,33%, αντιστοίχως.

    Η παραχωρησιούχος  εταιρεία έχει αναλάβει την υλοποίηση  του έργου, το οποίο περιλαμβάνει τη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία και συντήρηση του άξονα "Κόρινθος  – Τρίπολη – Καλαμάτα" και  του κλάδου "Λεύκτρο – Σπάρτη". H Μορέας αναβαθμίζει το υφιστάμενο κομμάτι του αυτοκινητοδρόμου Κόρινθος – Τρίπολη (μήκους 82,6 χλμ.) και κατασκευάζει νέα τμήματα από την Τρίπολη έως την Καλαμάτα και από το Λεύκτρο έως τη Σπάρτη. Το συνολικό μήκος του έργου είναι 205 χλμ. 

    Ο Α7, έργο προϋπολογισμού περίπου 1 δισ. ευρώ εκτιμάται ότι θα παραδοθεί στην κυκλοφορία εντός του 2011 και αναμένεται ότι θα μειώσει σημαντικά το συνολικό χρόνο διαδρομής. Μάλιστα, όπως είχε αναφέρει ο κ. Σουφλιάς στο πλαίσιο παλαιότερης επίσκεψής του στον αυτοκινητόδρομο, με την ολοκλήρωση των έργων "η απόσταση Αθήνα – Καλαμάτα θα διανύεται σε δύο ώρες, ενώ αυτή της Κορίνθου – Καλαμάτας σε μία ώρα και ένα τέταρτο".
               
    Ολυμπία Οδός 
     
    Με ταχείς ρυθμούς εκτελούνται και οι εργασίες κατασκευής του αυτοκινητοδρόμου Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα – Πύργος που έχει αναλάβει η Ολυμπία Οδός Α.Ε. στην οποία συμμετέχουν η γαλλική Vinci (36%), η Hochtief (25%), η J&P Άβαξ (18%) και η Αθηνά (3%) και η Άκτωρ Παραχωρήσεις (18%). 

    Ο αυτοκινητόδρομος μήκους 365 χλμ. θα αντικαταστήσει τον υφιστάμενο δρόμο υψηλού κινδύνου που σήμερα ενώνει την Ελευσίνα με την Κόρινθο, την Πάτρα και τον Πύργο και θα επεκταθεί ως τον αυτοκινητόδρομο προς Καλαμάτα, στη διασταύρωση με την Τσακώνα.

    Στο πλαίσιο  αυτό εκτελούνται εργασίες αναβάθμισης και συντήρησης του τμήματος Ελευσίνα – Κόρινθος, μήκους 63,4 χλμ., όπως και της παράκαμψης Πατρών, άξονες που αποπερατώθηκαν πριν από μερικά χρόνια. Οι εργασίες συντήρησης της Κορίνθου – Πατρών ολοκληρώνονται τον Αύγουστο και αφορούν, μεταξύ άλλων, τη βελτίωση της ασφάλειας και τη μείωση της ολισθηρότητας της Κορίνθου – Πατρών. 

    Παράλληλα, τα νέα τμήματα Κόρινθος - Πάτρα, μήκους 120 χλμ, Πάτρα- Πύργος, μήκους 87,5 χλμ. και Πύργος - Τσακώνα, μήκους 76,2 χλμ., σύμφωνα με το αρχικό χρονοδιάγραμμα, αναμένεται να ολοκληρωθούν εντός του 2012 και 2014, αντιστοίχως.  Στο κομμάτι, επίσης, Ελευσίνα - Κόρινθος βρίσκεται  σε προχωρημένο στάδιο η κατασκευή  της νέας γέφυρας Πάχης, καθώς  η υφιστάμενη γέφυρα έχει παρουσιάσει  επικίνδυνη κλίση.

    Το "στοίχημα" για την κοινοπραξία  είναι η γρήγορη ολοκλήρωση του οδικού άξονα Κορίνθου – Πατρών. Γι΄ αυτό έχουν εγκατασταθεί εργοτάξια που δουλεύουν ταυτόχρονα σε όλο το μήκος της Αθηνών – Πατρών, σε Κιάτο, Ξυλόκαστρο, Ακράτα, Ανατολικό Αίγιο και Δρέπανο.

    Τον περασμένο Φεβρουάριο ξεκίνησε και η κατασκευή των πέντε από τις συνολικά 19 νέες σήραγγες που θα διαθέτει το έργο. Η μεγαλύτερη θα έχει μήκος 4 χιλιόμετρα και θα βρίσκεται στην περιοχή της Παναγοπούλας, στο ύψος του Ψαθόπυργου Αχαΐας.

    Όταν αποπερατωθεί ο αυτοκινητόδρομος, οι οδηγοί θα μπορούν να εξοικονομούν 40 λεπτά για το τμήμα Ελευσίνα – Κόρινθος -– Πάτρα, 35 λεπτά για το τμήμα Πάτρα – Πύργος – Αλφειός και 30 λεπτά για το τμήμα Αλφειός – Καλό Νερό (Κυπαρισσία) – Τσακώνα.  

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων