Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 18-Φεβ-2009 09:21

    Σε πέντε χρόνια η "νέα" Αττική Οδός

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Του Νίκου Χρυσικόπουλου
     
    Στα μέσα του 2014 αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί στο σύνολό τους οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού με την ονομασία «Νέοι Αυτοκινητόδρομοι Αττικής», έργο προϋπολογισμού τουλάχιστον 1,65 δισ. ευρώ. 

    Αν και ο αρχικός σχεδιασμός προέβλεπε την ολοκλήρωση του έργου στα τέλη του 2013, οι απαραίτητες διαβουλεύσεις με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς μετέθεσαν ελαφρά το αρχικό χρονοδιάγραμμα. Σε διάστημα πέντε περίπου ετών από σήμερα, το νέο έργο θα είναι έτοιμο στο σύνολό του, ωστόσο αρκετά τμήματά του θα έχουν δοθεί προς χρήση αρκετά νωρίτερα. Όπως ανακοίνωσε ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γιώργος Σουφλιάς, τον προσεχή Μάιο θα ακολουθήσει η δημοπράτηση του έργου που θα αυξήσει το υπάρχον δίκτυο του αυτοκινητόδρομου κατά 62,3 χλμ., ενώνοντας πρακτικά τα βόρεια και νότια προάστια της πρωτεύουσας με την δυτική και ανατολική Αττική.

    Η προκήρυξη του νέου διεθνούς διαγωνισμού με Σύμβαση Παραχώρησης θα περιλαμβάνει ένα διαφορετικό σύστημα είσπραξης διοδίων σε σχέση με το υπάρχον. 

    Στους «Νέους Αυτοκινητόδρομους Αττικής» θα υπάρχει ηλεκτρονικό σύστημα ώστε τα διόδια να καταβάλλονται ανά χιλιόμετρο, κάτι που σημαίνει πως οι οδηγοί θα χρεώνονται ανάλογα με την απόσταση που θα διανύουν. 

    Ωστόσο, πρόθεση του ΥΠΕΧΩΔΕ είναι ανάλογα με το τμήμα του αυτοκινητόδρομου να υπάρχει και διαφορετική τιμή ανά χιλιόμετρο. Για παράδειγμα, το τμήμα της Δυτικής Περιφερειακής Υμηττού από Λεωφ. Κατεχάκη μέχρι Λεωφ. Ποσειδώνος θα έχει την χαμηλότερη τιμή ανά χλμ. για να διευκολύνεται η χρήση του νέου αυτοκινητόδρομου και να μην επιβαρύνεται, όπως τονίστηκε από πλευράς υπουργείου, ο οικιστικός ιστός των παρακείμενων δήμων από την διαμπερή κυκλοφορία.

    Σε ό,τι αφορά το κόστος του έργου (κατ΄ ελάχιστον τα 1,65 δισ. ευρώ με εισροή ιδιωτικών επενδυτικών κεφαλαίων ύψους 1,3 δισ. ευρώ), έχει αυξηθεί σημαντικά καθώς επελέγη η λύση της πλήρους υπογειοποίησης  στην δυτική πλευρά του Υμηττού. Συγκεκριμένα θα κατασκευαστεί οδικός άξονας από την Κατεχάκη (στο ύψος του στρατοπέδου Σακέτα), μέχρι την παραλιακή λεωφόρο Ποσειδώνος, που θα διέρχεται από την Ηλιούπολη, Αργυρούπολη και το Ελληνικό και κατά 85% θα είναι υπόγεια σήραγγα. Στο σημείο του στρατοπέδου Σακέτα θα διανοιχτεί σήραγγα προς τα Μεσόγεια και από εκεί θα κατασκευαστούν δύο οδικοί κλάδοι, ένας προς την περιοχή της Αγ. Μαρίνας και ένας προς Ραφήνα.

    Συμμαχίες

    Παρά τη μικρή χρονική μετάθεση δημοπράτησης του έργου, οι διεργασίες μεταξύ των μεγάλων εγχώριων και ξένων κατασκευαστικών ομίλων για τη δημιουργία των σχημάτων που θα διεκδικήσουν το νέο έργο έχουν ήδη ξεκινήσει. 

    Σύμφωνα με στελέχη της αγοράς, το έργο θεωρείται βέβαιο πως θα διεκδικήσουν από ελληνικής πλευράς τόσο η Ελλάκτωρ και η J&P-Αβαξ, όσο και ο όμιλος ΤΕΡΝΑ, η Μηχανική και η Intrakat (κάτι που επιβεβαίωσε η διοίκηση του ομίλου σε χθεσινή συνάντηση εργασίας) μέσω κοινοπραξίας, ενώ από την πλευρά των ξένων ομίλων η Cintra, η Ηochtief, η Vinci και η ACS μεταξύ άλλων, πολλά θα εξαρτηθούν, όμως, από τα σχήματα που θα δημιουργηθούν μεταξύ των μεγάλων εγχώριων κατασκευαστών. Ενδεικτικό, πάντως, είναι πως ο τελευταίος μεγάλος διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό προς τον Πειραιά ανέδειξε νέες συμμαχίες, με τις εταιρείες Ακτωρ και ΤΕΡΝΑ να συμμετέχουν στην ίδια κοινοπραξία, την J&P Άβαξ να διεκδικεί το έργο σε συνεργασία με διεθνή εταίρο ενώ η Μηχανική «κατεβαίνει» αυτόνομα. 

    nikos.chrissikopoulos@capital.gr       
    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    15:08 27/06

    Βρετανία: Μειώθηκε η καταναλωτική εμπιστοσύνη

    Το συγκεχυμένο αποτέλεσμα των εκλογών στη Βρετανία και η εξασθένιση της αγοράς κατοικίας έχουν προκαλέσει μια απότομη απώλεια εμπιστοσύνης μεταξύ των καταναλωτών, αφήνοντας τη χώρα να εξαρτάται από...

    13:44 27/06

    Βρετανία: Η BoE ζητά από τις τράπεζες να αυξήσουν τα κεφαλαιακά τους διαθέσιμα

    Η Τράπεζα της Αγγλίας διέταξε τις τράπεζες να χτίσουν μεγαλύτερα κεφαλαιακά μαξιλάρια τους επόμενους μήνες για να προστατεύσουν το χρηματοπιστωτικό σύστημα της Βρετανίας από κινδύνους που κυμαίνονται ...

    18:30 26/06

    Πρόεδρος Άνω Βουλής: Κάθε χρόνο στην Ρωσία κλείνουν περίπου 100 τράπεζες

    Έχουν ανακληθεί ή παγώσει οι άδειες λειτουργίας του ενός τρίτου και πλέον εκ των συνολικά 946 τραπεζών που λειτουργούν στην ρωσική επικράτεια τους το τρέχον διάστημα, διότι θεωρούνται χρεοκοπημένες.