Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 05-Φεβ-2019 07:48

    Ποιοι ποντάρουν στην αύξηση του κατώτατου μισθού

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Ποιοι ποντάρουν στην αύξηση του κατώτατου μισθού

    Της Αλεξάνδρας Γκίτση

    Στην αύξηση του κατώτατου μισθού, ο οποίος διαμορφώνεται στα 546 ευρώ καθαρά και θα αγγίξει 600.000 εργαζόμενους του ιδιωτικού τομέα, ποντάρουν τα στελέχη του λιανεμπορίου και της βιομηχανίας για συγκράτηση των πωλήσεών τους.

    Κρατούν δε "μικρό καλάθι", εκτιμώντας ότι η κατανάλωση θα καταγράψει οριακή αύξηση 0,5%. Κάτι λιγότερο από αυτό που είδαν στο ταμείο τους την περασμένη χρονιά, η οποία στο φίνις, δηλαδή τον μήνα Δεκέμβριο όπου παραδοσιακά, λόγω Χριστουγέννων πραγματοποιείται σημαντικό μέρος των πωλήσεων, έκλεισε με πτώση 0,7% (πηγή IRI).

    Για το πρώτο εξάμηνο της φετινής χρονιάς, το 45% των στελεχών από το λιανεμπόριο τροφίμων και τους προμηθευτές, αναμένει πως οι πωλήσεις θα παραμείνουν αμετάβλητες, όπως προκύπτει από την εξαμηνιαία Έρευνα Τάσεων στο Λιανεμπόριο FMCG (ταχυκίνητοι κωδικοί προϊόντων) που πραγματοποίησε το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ).

    Ποσοστό 17% προβλέπει μείωση από 2-4%, ενώ αύξηση 2-4% εκτιμά ότι θα εμφανίσει το 30%. Μεσοσταθμικά τα στελέχη που συμμετείχαν στην έρευνα εκτιμούν ότι θα καταγραφεί αύξηση της τάξης του 0,5% στις πωλήσεις το εξάμηνο Ιανουάριος 2019-Ιούνιος 2019 σε σχέση με το ίδιο εξάμηνο του 2018.

    Το πρόβλημα των μειωμένων πωλήσεων παραμένει μείζον για 4 στις 10 επιχειρήσεις, όπως και η χαμηλή κερδοφορία για αντίστοιχο ποσοστό, ενώ προβληματισμός υπάρχει για τις αλλαγές στις καταναλωτικές συνήθειες, τα κόστη λειτουργίας και το κόστος του τραπεζικού δανεισμού.

    Τι έγινε όμως την περασμένη χρονιά; Σύμφωνα με τη Nielsen, η οποία μετρά καταστήματα άνω των 100 τ.μ. στην ηπειρωτική Ελλάδα και την Κρήτη (σ.σ. στις μετρήσεις της δεν συμπεριλαμβάνονται τα νησιά), η αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου (σ.σ. καταστήματα τροφίμων άνω των 100 τ.μ., ηπειρωτική Ελλάδα & Κρήτη, εξαιρούμενων των νησιών) κινήθηκε θετικά σε αξία, καταγράφοντας άνοδο +2,2%, σε σύγκριση με το 2017, ενώ τα ταχυκίνητα καταναλωτικά προϊόντα, παρουσίασαν χαμηλότερη συγκριτικά τάση, στο +1,8%.

    Με βάση έρευνα της IRI, η οποία μετρά την ηπειρωτική Ελλάδα και προϊόντα με σταθερό κωδικό (σ.σ. δηλαδή δεν περιλαμβάνονται οι επί ζυγίω πωλήσεις αλλά και τα προϊόντα bazaar), οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ σε αξία και όγκο ενισχύθηκε 2,7% το 2018 έναντι του 2017.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων