Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 08-Ιαν-2019 08:01

    Μείναμε από ... βενζίνη και το 2018, στο μείον 5% η κατανάλωση καυσίμων

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Μείναμε από ... βενζίνη και το 2018, στο μείον 5% η κατανάλωση καυσίμων

    Του Χάρη Φλουδόπουλου

    Μετά από μία τριετία σταθεροποίησης, το 2018 η αγορά καυσίμων επέστρεψε σε αρνητικό πρόσημο, σύμφωνα με τα πρώτα ανεπίσημα στοιχεία για τις καταναλώσεις καυσίμων που έχουν στη διάθεσή τους εταιρείες και υπουργείο ενέργειας.

    Συγκεκριμένα, παρά το γεγονός ότι το Δεκέμβριο με μοχλό την αυξημένη ζήτηση για πετρέλαιο θέρμανσης καταγράφεται σημαντική αύξηση, εντούτοις στο σύνολο του έτους η αγορά υποχώρησε  σε ποσοστό 5%. Οι πωλήσεις βενζίνης εμφάνισαν υποχώρηση της τάξης του 5%, ενώ τα καύσιμα κίνησης, συμπεριλαμβανομένου και του diesel κίνησης το οποίο κατέγραψε αύξηση, έκλεισαν το 2018 με οριακά θετικό πρόσημο στο 1,5%. 

    Συνολικά πάντως οι πωλήσεις καυσίμων εμφανίζουν σημαντική υποχώρηση, εξαιτίας της μεγάλης πτώσης στο πετρέλαιο θέρμανσης. Έτσι με βάση τα ίδια στοιχεία, η κατανάλωση του πετρελαίου θέρμανσης το 2018, υποχώρησε σε ποσοστό 17% σε σχέση με ένα χρόνο πριν, το 2017.

    Τα στοιχεία αποτυπώνουν τη δύσκολη κατάσταση που βιώνει για ακόμη μια χρονιά ο κλάδος των καυσίμων, ο οποίος καλείται να ανταπεξέλθει όχι μόνο στην κρίση και τη μείωση της κατανάλωσης και την υπερφορολόγηση αλλά και στον ανταγωνισμό που υφίσταται από άλλες αγορές και καύσιμα που κερδίζουν μερίδιο τόσο στην κίνηση όσο και στη θέρμανση. Η τάση αυτή άλλωστε καταγράφεται και από τη σημαντική αύξηση τα τελευταία χρόνια του πετρελαίου κίνησης, το οποίο έχει πλέον φτάσει στα επίπεδα της  βενζίνης.

    Αντίστοιχα, η αύξηση των πωλήσεων υβριδικών αυτοκινήτων περιορίζει την κατανάλωση βενζίνης, ενώ τα τελευταία χρόνια σημαντική άνοδο καταγράφει και το LPG. Αλλά και στον κλάδο της θέρμανσης η διαρκώς ανοδική πορεία του φυσικού αερίου περιορίζεται μόνο από τους αργούς ρυθμούς ανάπτυξης του δικτύου διανομής, κυρίως στην Αττική, που είναι και η μεγαλύτερη αγορά.

    Και φυσικά λόγω κρίσης, τα τελευταία χρόνια αρκετές πολυκατοικίες έκλεισαν τους καυστήρες τους, με αποτέλεσμα αρκετά νοικοκυριά να στραφούν σε λιγότερο αποδοτικές λύσεις θέρμανσης (ηλεκτρικά θερμαντικά σώματα κλπ).

    Βεβαίως σε σχέση με τα στοιχεία για τις καταναλώσεις του 2018, θα πρέπει να σημειωθεί ότι το 2017 είχαμε βαρύ χειμώνα που επηρέασε θετικά την κατανάλωση πετρελαίου θέρμανσης.

    Ωστόσο είναι σαφές ότι η αγορά των καυσίμων βρίσκεται σε τέλμα τα τελευταία χρόνια της κρίσης, κυρίως εξαιτίας της υπερφορολόγησης αλλά και της μείωσης του διαθέσιμου εισοδήματος των καταναλωτών, οι οποίοι αναζητούν πιο οικονομικές λύσεις για τη θέρμανση και τις μετακινήσεις τους. 

    Το γεγονός τέλος ότι οι μειωμένες πωλήσεις, αποτελούν μια νέα πραγματικότητα που δύσκολα θα ανατραπεί για τον κλάδο, τεκμαίρεται και από το ότι όλο και περισσότερες εταιρείες καυσίμων κάνουν ανοίγματα σε νέες αγορές όπως ο ηλεκτρισμός και το φυσικό αέριο.

    Εκτός από τους μεγάλους διυλιστηριακούς ομίλους και τις θυγατρικές τους, νέες κινήσεις γίνονται από ανεξάρτητες εταιρείες καυσίμων, όπως η Ελινόιλ, η Revoil, η Aegean και η Πετρογκάζ που έχουν αποκτήσει άδειες για την προμήθεια ηλεκτρισμού ή και φυσικού αερίου και ξεκινούν να δραστηριοποιούνται πιο εντατικά και σε άλλες ενεργειακές αγορές. 
     

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων