Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 19-Νοε-2018 17:43

    Ελληνογερμανικό Επιμελητήριο : Η έξοδος στις αγορές δεν είναι ένας απλός περίπατος

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Ελληνογερμανικό Επιμελητήριο : Η έξοδος στις αγορές δεν είναι ένας απλός περίπατος

    "Η σχέση της Ελλάδας με τη Γερμανία είναι στρατηγική. Η Γερμανία πάγια αποτελούσε και αποτελεί σημαντικό επενδυτικό εταίρο της χώρας. Η οικονομική σχέση των δυο χωρών είναι ισχυρή και αναπτυσσόμενη", τονίζει ο Δρ. Αθανάσιος Κελέμης, Γενικός Διευθυντής του Ελληνογερμανικού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου στη συνέντευξή του στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων 

    O κ.Κελέμης εκτιμά ότι "η έξοδος στις αγορές δεν είναι ένας απλός περίπατος. Είναι συστατικό μιας συνολικής πολιτικής επανένταξης στην κανονικότητα. Συνδέεται με τη διεθνή συγκυρία, την πορεία υλοποίησης δεσμεύσεων, όπως και με την ανάπτυξη της χώρας".

    Τονίζει την ανάγκη προσέλκυσης νέων, κυρίως ξένων, επενδύσεων, ώστε να αλλάξουμε το παραγωγικό μοντέλο,  να γίνουν πράξη οι μεταρρυθμίσεις που θα βάλουν τέλος στη γραφειοκρατία και θα επιταχύνουν την ίδια την αναπτυξιακή διαδικασία. "Η γνώση υπάρχει για το πώς θα γυρίσουμε σελίδα. Απλά απαιτείται, όμως, δράση και αίσθημα συνεργατικότητας μεταξύ δημόσιου και ιδιωτικού τομέα", όπως λέει χαρακτηριστικά.

    Στην ερώτηση του ΑΠΕ-ΜΠΕ για το τι πρέπει να γίνει ώστε να καταστεί η Ελλάδα ελκυστικότερη για τους επενδυτές, ο Δρ. Κελέμης απαντά πως "για να γίνει εφικτός ο στόχος για την προσέλκυση άμεσων ξένων κεφαλαίων, η επιχειρηματικότητα θα πρέπει να στηριχθεί, μια και τα τελευταία χρόνια έχει ουσιαστικά μειωμένες τις γραμμές χρηματοδότησης. Πιέζεται από την υπερφορολόγηση και από το πολύ υψηλό κόστος δανεισμού. Το δικαστικό σύστημα με τις καθυστερήσεις του της δημιουργεί ανυπέρβλητα προσκόμματα. Η άκρατη φορολόγηση συχνά, της ακυρώνει κάθε προσπάθεια επανεπένδυσης και εκσυγχρονισμού. Και, τέλος, ο κυκεώνας της γραφειοκρατίας πνίγει την επιχειρηματικότητα και τις ξένες επενδύσεις".

    Ο Γενικός Δ/ντής του Ελληνογερμανικού Επιμελητηρίου τονίζει επίσης ότι "τομείς όπως ο πρωτογενής, ο τουρισμός, η πληροφορική και οι τηλεπικοινωνίες, οι νεοφυείς επιχειρήσεις και η εφοδιαστική αλυσίδα είναι στην αιχμή του νέου παραγωγικού παραδείγματος, που πρέπει να ακολουθήσει η χώρα", και ότι "κλάδοι όπως ο αγροδιατροφικός, τα φάρμακα, η τεχνολογία είναι σημαντικοί για την περαιτέρω ενίσχυση των εξαγωγών". Για να γίνουν, όμως, πιο ανταγωνιστικοί "θα πρέπει να επενδύσουν στην καινοτομία, τη ψηφιοποίηση, αλλά και να δουν πώς μαζί με συνέργειες θα καλύψουν ελλείμματα σε σχέση με το μέγεθος που είναι ένα βασικό μειονέκτημα της ελληνικής επιχείρησης. Αυτά τρία αποτελούν "κλειδιά" για να μπορέσουμε να πάμε παρακάτω και να στηρίξουμε έναν κύκλο εξωστρέφειας της ελληνικής επιχειρηματικότητας".

    Αναφερόμενος στις δραστηριότητες του Ελληνογερμανικού Επιμελητηρίου ο κ. Κελέμης υπογραμμίζει ότι "με στοχευμένες δράσεις ευρωπαϊκής και εθνικής εμβέλειας" χαράσσει "νέους δρόμους για τις ελληνικές εξαγωγικές επιχειρήσεις στη μεγαλύτερη οικονομία της Ευρωζώνης, τη Γερμανία", ενώ "για πρώτη φορά οργάνωσε αποστολές σε μεγαλουπόλεις της Ασίας και της Λατινικής Αμερικής, με στόχο την προώθηση ελληνικών προϊόντων και υπηρεσιών όπως και την προσέλκυση επενδυτικού ενδιαφέροντος για αναπτυξιακά έργα στην Ελλάδα" και προσθέτει χαρακτηριστικά: "στο Ελληνογερμανικό Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο δεν εφησυχάζουμε. Αναζητούμε, σχεδιάζουμε και υλοποιούμε νέες δράσεις βάζοντας τον πήχη όλο και πιο ψηλά".

    Τέλος, το Ελληνογερμανικό Επιμελητήριο "στο πλαίσιο της περαιτέρω ανάπτυξης του διττού εκπαιδευτικού συστήματος στην Ελλάδα, ανέλαβε την πρωτοβουλία να υλοποιήσει προγράμματα επαγγελματικής εκπαίδευσης" που "στοχεύουν στο να αποκτήσει η χώρα εξειδικευμένο προσωπικό με καλές επαγγελματικές γνώσεις, ικανότητες και δεξιότητες και να συνδεθεί η εκπαίδευση με την άμεση ένταξη στην αγορά εργασίας".

    Η συνέντευξη του Α. Κελέμη, Γεν. Διευθυντή και μέλους του ΔΣ του Ελληνογερμανικού Επιμελητηρίου στο ΑΠΕ-ΜΠΕ και τον Αντώνη Πολυχρονάκη, έχει ως εξης:

    ΕΡ: Kύριε Κελέμη, Θα μπορούσατε να κάνετε έναν σύντομο απολογισμό του πολυσυνεδρίου Capital+Vision; Αποκομίσατε την εντύπωση από τις ομιλίες των συνέδρων ότι μπορούμε να προσβλέπουμε με αισιοδοξία την μετά τα μνημόνια εποχή;

    ΑΠ: Το Ελληνογερμανικό Επιμελητήριο έχει ως βασικό στόχο την ανάδειξη των προκλήσεων που αντιμετωπίζει η Ελληνική οικονομία, την τόνωση των ελληνογερμανικών σχέσεων, την προσέλκυση ξένων επενδύσεων, τη στήριξη των εξαγωγών των ελληνικών επιχειρήσεων στη Γερμανία αλλά και σε χώρες που η Γερμανία έχει ενεργή παρουσία, συνολικά, δηλαδή, την εξωστρέφεια της ελληνικής οικονομίας. Στο πλαίσιο αυτό, μέσα από το συνέδριό μας για άλλη μια φορά καταδείξαμε το τι θα πρέπει να πράξουμε ως χώρα και ως επιχειρηματική κοινότητα, για την προσέλκυση νέων, κυρίως ξένων, επενδύσεων, ώστε να αλλάξουμε το παραγωγικό μοντέλο, ώστε να γίνουν πια πράξη οι μεταρρυθμίσεις που θα βάλουν τέλος στη γραφειοκρατία και θα επιταχύνουν την ίδια την αναπτυξιακή διαδικασία. Μέσα από τις τοποθετήσεις του συνεδρίου είδαμε ότι η γνώση υπάρχει για το πώς θα γυρίσουμε σελίδα. Απλά απαιτείται, όμως, δράση και αίσθημα συνεργατικότητας μεταξύ δημόσιου και ιδιωτικού τομέα.

    ΕΡ: Θα είναι κατά την γνώμη σας/τους επιτυχημένη η έξοδος στις αγορές; Από τι εξαρτάται αυτό;

    ΑΠ: Η έξοδος στις αγορές δεν είναι ένας απλός περίπατος. Είναι συστατικό μιας συνολικής πολιτικής επανένταξης στην κανονικότητα. Συνεπώς έχει μια πολύπλευρη διάσταση. Συνδέεται με τη διεθνή συγκυρία, την πορεία υλοποίησης δεσμεύσεων, όπως και με την ανάπτυξη της χώρας. Το τρίπτυχο αυτό είναι το βαρόμετρο για την όποια έξοδο, κάτι που το γνωρίζει καλά το Υπουργείο Οικονομικών που έχει και την ευθύνη χάραξη της πολιτικής για το δημόσιο χρέος.

    ΕΡ: Στο συνέδριο αναφέρθηκε συχνά ο όρος "παθογένειες", ποιες είναι αυτές και πως μπορούν να ξεπεραστούν, τι θα πρέπει να γίνει ώστε να καταστεί η Ελλάδα ελκυστικότερη για τους επενδυτές, ιδίως από την Γερμανία;

    ΑΠ: Στο Ελληνογερμανικό Επιμελητήριο δεν κουραζόμαστε να τονίζουμε ότι οι επιχειρήσεις, οι επενδύσεις και η πραγματική οικονομία είναι αυτές που θα οδηγήσουν τη χώρα στην επόμενη μέρα. Έτσι για άλλη μια φορά τονίζουμε ότι η επιχειρηματικότητα θα πρέπει να στηριχθεί μια και τα τελευταία χρόνια έχει ουσιαστικά μειωμένες τις γραμμές χρηματοδότησης. Πιέζεται από την υπερφορολόγηση και από το πολύ υψηλό κόστος δανεισμού. Το δικαστικό σύστημα με τις καθυστερήσεις του της δημιουργεί ανυπέρβλητα προσκόμματα. Η άκρατη φορολόγηση συχνά, της ακυρώνει κάθε προσπάθεια επανεπένδυσης και εκσυγχρονισμού. Και, τέλος, ο κυκεώνας της γραφειοκρατίας πνίγει την επιχειρηματικότητα και τις ξένες επενδύσεις. Αυτά θα πρέπει να δούμε, ώστε να γίνει εφικτός ο στόχος για την προσέλκυση άμεσων ξένων κεφαλαίων που τόσο έχει ανάγκη η χώρα.

    ΕΡ: Οι επενδύσεις είναι κομβικής σημασίας για την ανάπτυξη, σε ποιους τομείς εντοπίζει το Επιμελητήριο σχετικό ενδιαφέρον από τους Γερμανούς;

    ΑΠ: Τομείς όπως ο πρωτογενής, ο τουρισμός, η πληροφορική και οι τηλεπικοινωνίες, οι νεοφυείς επιχειρήσεις και η εφοδιαστική αλυσίδα είναι στην αιχμή του νέου παραγωγικού παραδείγματος, που πρέπει να ακολουθήσει η χώρα. Αυτά μαζί με τη ψηφιοποίηση βρίσκονται στο επίκεντρο των δράσεων του Επιμελητηρίου μας.

    ΕΡ: Ενώ οι Κινέζοι επενδύουν στην Ελλάδα και οι Αμερικανοί δείχνουν μεγάλο ενδιαφέρον, οι Γερμανοί είναι μάλλον συγκρατημένοι. Το συμμερίζεστε και αν ναι που οφείλεται, εξακολουθεί να υπάρχει καχυποψία, δεν έχει βελτιωθεί το κλίμα;

    ΑΠ: Η σχέση της Ελλάδας με τη Γερμανία είναι στρατηγική. Άλλωστε η Γερμανία περιλαμβάνεται στους ισχυρότερους εμπορικούς εταίρους της χώρας, στηρίζοντας εμπράκτως την ελληνική οικονομία. Αποτελεί επίσης, τη μεγαλύτερη αγορά της Ελληνικής τουριστικής βιομηχανίας που φέτος θα φτάσει σε επίπεδα ρεκόρ. Αυτό δείχνει ότι η Γερμανία πάγια αποτελούσε και αποτελεί σημαντικό επενδυτικό εταίρο της χώρας. Οι Γερμανικές εταιρίες έχουν υλοποιήσει επενδύσεις στην Ελλάδα, που ξεπερνούν τα 12,5 δισ. ευρώ για τη δεκαετία 2005-2015. Μόνο το 2016 έγιναν στην Ελλάδα από 120 γερμανικές εταιρείες άμεσες επενδύσεις ύψους περίπου 3,5 δισ. ευρώ, με έναν κύκλο εργασιών ύψους 7,7 δισ. ευρώ, οι οποίες απασχολούν περίπου 27.000 άτομα. Αυτά, νομίζω, δείχνουν ότι η οικονομική σχέση των δυο χωρών είναι ισχυρή και αναπτυσσόμενη. Μάλιστα, οι ελληνικές εξαγωγές προς την Γερμανία αυξήθηκαν από τον Ιανουάριο έως τον Αύγουστο του 2018 κατά 6% σε σύγκριση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα πέρυσι.

    ΕΡ: Ποιοι είναι οι τομείς που θα μπορούσαν να δώσουν ώθηση στις ελληνικές εξαγωγές; Τι θα πρέπει να κάνουν οι ελληνικές επιχειρήσεις ώστε να αυξήσουν τι εξαγωγές τους;

    ΑΠ: Όπως καταφαίνεται κι από την πορεία των εξαγωγών μέχρι σήμερα, κλάδοι όπως ο αγροδιατροφικός, τα φάρμακα, η τεχνολογία είναι σημαντικοί για την περαιτέρω ενίσχυση των εξαγωγών. Αυτοί οι τομείς, όμως, για να γίνουν πιο ανταγωνιστικοί θα πρέπει να επενδύσουν στην καινοτομία, τη ψηφιοποίηση, αλλά και να δουν πώς μαζί με συνέργειες θα καλύψουν ελλείμματα σε σχέση με το μέγεθος που είναι ένα βασικό μειονέκτημα της ελληνικής επιχείρησης. Αυτά τα τρία αποτελούν "κλειδιά" για να μπορέσουμε να πάμε παρακάτω και να στηρίξουμε έναν κύκλο εξωστρέφειας της ελληνικής επιχειρηματικότητας.

    ΕΡ: Το ίδιο το Επιμελητήριο που εστιάζει, τι πρωτοβουλίες παίρνει στην κατεύθυνση αυτή;

    ΑΠ: Με στοχευμένες δράσεις ευρωπαϊκής και εθνικής εμβέλειας, χαράσσουμε νέους δρόμους για τις ελληνικές εξαγωγικές επιχειρήσεις στη μεγαλύτερη οικονομία της Ευρωζώνης, τη Γερμανία κι όχι μόνο. Είναι χαρακτηριστικό, ότι μόνο την τελευταία τριετία υλοποιήσαμε περίπου 900 επιχειρηματικές συναντήσεις στους κλάδους του τουρισμού, της ενέργειας, του περιβάλλοντος, της τεχνολογίας και της αγροτικής οικονομίας. Μόνο πέρυσι το Επιμελητήριο διοργάνωσε περισσότερες από 60 εκδηλώσεις και δράσεις, στις οποίες συμμετείχαν 4.500 ενδιαφερόμενοι, ενώ πραγματοποίησε 7 επιχειρηματικές αποστολές από και προς Γερμανία και για πρώτη φορά οργάνωσε ελληνικές επιχειρηματικές αποστολές σε μεγαλουπόλεις της Ασίας και της Λατινικής Αμερικής, με στόχο την προώθηση ελληνικών προϊόντων και υπηρεσιών στους μεγάλους καταναλωτικούς πληθυσμούς απομακρυσμένων αγορών, όπως και την προσέλκυση επενδυτικού ενδιαφέροντος για αναπτυξιακά έργα στην Ελλάδα. Ανάλογες είναι και οι πρωτοβουλίες μας σε ότι αφορά την υποστήριξη ελληνικών επιχειρήσεων στις μεγαλύτερες Διεθνείς Γερμανικές Εκθέσεις, αλλά και σε εκθέσεις άλλων εθνικών αγορών, για τις περισσότερες από τις οποίες το Επιμελητήριο είναι ο επίσημος αντιπρόσωπος στην Ελλάδα και Κύπρο. Την περασμένη χρονιά, 1.096 ελληνικές και 177 κυπριακές επιχειρήσεις έδωσαν το παρόν σε γερμανικές εκθέσεις και πολλές από αυτές τις εταιρείες άνοιξαν νέους δρόμους για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που προσφέρουν. Πρέπει να σας πω, δε, ότι στο Ελληνογερμανικό Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο δεν εφησυχάζουμε. Αναζητούμε, σχεδιάζουμε και υλοποιούμε νέες δράσεις βάζοντας τον πήχη όλο και πιο ψηλά.

    ΕΡ: Η ανεργία των νέων εξακολουθεί να είναι μεγάλη και το Επιμελητήριο δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην διττή εκπαίδευση στην Ελλάδα. Ποιά είναι τα μέχρι τώρα αποτελέσματα και ποια προγράμματα τρέχουν ή σχεδιάζονται;

    ΑΠ: Σε συνεργασία με φορείς και ιδρύματα της Γερμανίας και της Ελλάδας δίνουμε κι εμείς τον αγώνα μας κατά της ανεργίας, με μια σειρά προγραμμάτων που εξασφαλίζουν επιμόρφωση, εξειδίκευση και, το σημαντικότερο, εργασία. Έτσι, στο πλαίσιο της περαιτέρω ανάπτυξης του διττού εκπαιδευτικού συστήματος στην Ελλάδα, το Ελληνογερμανικό Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο ανέλαβε την πρωτοβουλία να υλοποιήσει προγράμματα επαγγελματικής εκπαίδευσης στο πρότυπο του γερμανικού μοντέλου διττής εκπαίδευσης. Τα προγράμματα στοχεύουν στο να αποκτήσει η χώρα εξειδικευμένο προσωπικό με καλές επαγγελματικές γνώσεις, ικανότητες και δεξιότητες και να συνδεθεί η εκπαίδευση με την άμεση ένταξη στην αγορά εργασίας.

    ΕΡ: Ποιά προγράμματα τρέχουν ειδικότερα;

    Το "MENDI", το πρώτο πιλοτικό έργο διττής εκπαίδευσης, του Ελληνογερμανικού Επιμελητηρίου (σε συνεργασία με άλλους εταίρους και με τη συγχρηματοδότηση του Ομοσπονδιακού Υπουργείου Παιδείας και Έρευνας, της DEKRA Akademie και του ΟΑΕΔ), στον τομέα του τουρισμού, το οποίο ολοκληρώθηκε πέρυσι. Συνολικά αποφοίτησαν 143 άτομα, ενώ 16 από αυτά συμμετείχαν στις εξετάσεις του Ελληνογερμανικού Επιμελητηρίου, λαμβάνοντας τη γερμανική πιστοποίηση με τη σφραγίδα της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Γερμανίας (DIHK). Μπορούμε να είμαστε υπερήφανοι, για το γεγονός ότι το 92% των αποφοίτων αυτών έχουν απορροφηθεί από την αγορά εργασίας. Επίσης, μέσω του "VETnet", το Επιμελητήριο ανέλαβε να υλοποιήσει σε συνεργασία με τον ΟΑΕΔ, την Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού (ΕΕΣΣΤΥ) και τον ΟΣΕ, πρόγραμμα διττής επαγγελματικής εκπαίδευσης (μέχρι στιγμής για τρεις ειδικότητες τεχνικών επαγγελμάτων) και σήμερα εκπαιδεύονται σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη 177 νέοι.

    ΕΡ: Υπάρχουν και προγράμματα στον τομέα των λεγόμενων Πράσινων επαγγελμάτων;

    ΑΠ: Ναι, το πιο πρόσφατο, είναι στον τομέα των "Πράσινων Επαγγελμάτων", είναι το πρόγραμμα "GRAEDUCATION", το οποίο υλοποιείται σε συνεργασία με τον ΟΑΕΔ, το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) και ιδιωτικές επιχειρήσεις, με σκοπό τη βελτίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας των "Πράσινων Επαγγελμάτων" στην Ελλάδα και τέλος τo "Young Energy Europe" που σκοπό έχει την ανάπτυξη των τεχνικών δεξιοτήτων και ικανοτήτων των εργαζομένων σε θέματα περιβαλλοντικής προστασίας και την εξοικονόμηση ενέργειας.

    ΕΡ: Υπάρχει κάποιο πρόγραμμα που τρέχει με δική σας μόνο πρωτοβουλία;

    ΑΠ: Το Ελληνογερμανικό Επιμελητήριο αποφάσισε να συνεχίσει με δική του πρωτοβουλία το πρόγραμμα διττής εκπαίδευσης στον τομέα του τουρισμού και στην Εστίαση για 3 ειδικότητες: Μάγειρας, Ξενοδοχοϋπάλληλος και Ειδικός Εστιατορίου (F&B), σύμφωνα με το γερμανικό πρότυπο διττής επαγγελματικής εκπαίδευσης. Πρόκειται για το "DUAL HELLAS", όπου πριν από μερικές μέρες πραγματοποιήθηκε η έναρξη των μαθημάτων στο Εκπαιδευτικό Κέντρο του Ελληνογερμανικού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου (Λ. Ποσειδώνος 70, Γλυφάδα). Οι άξονες στους οποίους κινείται και στοχεύει το πρόγραμμα, είναι δύο: Δημιουργία νέων θέσεων εργασίας και αύξηση της ανταγωνιστικότητας του ελληνικού τουριστικού προϊόντος. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει θεωρητική και εργαστηριακή εκπαίδευση κατά τη χειμερινή περίοδο (Νοέμβριος – Μάρτιος) και συνοδεύεται από ενδοεπιχειρησιακή εκπαίδευση κατά τη διάρκεια της καλοκαιρινής σαιζόν (Απρίλιος – Οκτώβριος) σε συνεργαζόμενες ξενοδοχειακές επιχειρήσεις σε όλη την Ελλάδα.

    Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων