Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 24-Οκτ-2018 01:23

    Ιστορικό χαμηλό για τα έσοδα από τους τουρίστες κρουαζιέρας

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Την πτωτική πορεία που καταγράφει τα τελευταία δύο χρόνια η εγχώρια αγορά της κρουαζιέρας έρχεται να επιβεβαιώσει νέα μελέτη που εκπόνησε το Ινστιτούτο του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων σε συνεργασία με την gbr consulting για τη συμβολή του ναυτικού τουρισμού στο ΑΕΠ και την απασχόληση.

    Όπως φαίνεται, πέρα από τη μείωση των προσεγγίσεων κρουαζιερόπλοιων τη χρονιά που πέρασε (στοιχεία από την Ένωση Λιμένων Ελλάδος έδειξαν πτώση περίπου 20,5% στις αφίξεις κρουαζιερόπλοιων, από 4.307 το 2016 σε 3.415 το 2017, και μείωση 11% στις επισκέψεις επιβατών κρουαζιέρας), αρνητικές είναι οι επιπτώσεις και στο κρίσιμο σκέλος των εσόδων.

    Σύμφωνα με την έρευνα, το 2016 και το 2017 η μέση δαπάνη ανά άφιξη επιβάτη ήταν 150 ευρώ και 156 ευρώ αντίστοιχα, πολύ χαμηλότερα από το 2015 που ήταν 191 ευρώ.

    Η έρευνα αναφέρει πως σύμφωνα με τη Διεθνή Ένωση Κρουαζιερόπλοιων (CLIA), το σύνολο των οικονομικών μεγεθών από τη δραστηριότητα κρουαζιέρας εκτιμάται σε 489 εκατ. ευρώ για το 2015. Από το σύνολο αυτό, οι δαπάνες των επιβατών στην Ελλάδα εκτιμώνται σε 324 εκατ. ευρώ, αντιπροσωπεύοντας το 66% του συνόλου. Αυτά τα ποσά περιλαμβάνουν εκδρομές στα λιμάνια ελλιμενισμού, κρατήσεις σε ξενοδοχεία, πιθανά αεροπορικά ταξίδια, ψώνια κλπ. 

    Ωστόσο, η Τράπεζα της Ελλάδος αναφέρει για το 2015 συνολικές δαπάνες τουριστών κρουαζιέρας 503 εκατ. ευρώ, μη συμπεριλαμβανομένων δαπανών αεροπορικής μετάβασης για τους ταξιδιώτες που συμμετέχουν σε μια κρουαζιέρα που ξεκινά από την Ελλάδα ή ολοκληρώνεται σε αυτή.

    Η δεύτερη μεγαλύτερη κατηγορία με βάση στοιχεία της CLIA είναι οι προμήθειες σκαφών συνολικού κόστους 159 εκατ. ευρώ. Οι δαπάνες αυτές αφορούν τη λειτουργία των κρουαζιερόπλοιων και περιλαμβάνουν τα αγαθά που καταναλώνονται επί του σκάφους, τις προμήθειες σε πρακτορεία ταξιδιών, τα καύσιμα και τις χρηματοπιστωτικές και επιχειρηματικές υπηρεσίες όπως η ασφάλιση, η διαφήμιση και άλλες υπηρεσίες. Οι δαπάνες στις κατηγορίες κατασκευή και συντήρηση των κρουαζιερόπλοιων ανέρχονται σε  6 εκατ.

    Σε ό,τι αφορά τη χρονιά που διανύουμε, στο τελευταίο στατιστικό δελτίο του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, σημειώνεται πως οι εισπράξεις από την κρουαζιέρα στο επτάμηνο κατέγραφαν πτώση 4% (έφτασαν τα 213 εκατ. ευρώ) σε σύγκριση με το ίδιο διάστημα πέρσι. Οι απώλειες σε επιβάτες υπολογίζεται ότι φτάνουν το 15% περίπου.

    Για το 2019 πάντως οι πρώτες εκτιμήσεις λένε πως διαφαίνονται σημάδια ανάκαμψης, κυρίως εξαιτίας της ανόδου του τουριστικού ρεύματος προς την Τουρκία, που ευνοεί τα συνδυαστικά πακέτα εκδρομών με την Ελλάδα. 

    Βασιλική Κουρλιμπίνη
    Vicky.kourlibini@capital.gr
     

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων