Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 03-Οκτ-2018 11:38

    Θέμα ασφάλειας για τα νέα καύσιμα της ναυτιλίας θέτουν επίσημα οι εφοπλιστές

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Θέμα ασφάλειας για τα νέα καύσιμα της ναυτιλίας θέτουν επίσημα οι εφοπλιστές

    του Χάρη Φλουδόπουλου

    Σφόδρα επικριτικός εμφανίστηκε σήμερα ο πρόεδρος της Ενώσεως Ελλήνων Εφοπλιστών Θ. Βενιάμης για το μείζον θέμα της αλλαγής των περιβαλλοντικών κανονισμών που διέπουν τη χρήση από τη ναυτιλία καυσίμων χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο, υποχρεωτικά από την 1η Ιανουαρίου 2020. 

    Ο κ. Βενιάμης, μιλώντας στο 4ο ναυτιλιακό συνέδριο της Ναυτεμπορικής έκανε λόγο για άδικη στάση και υποκρισία σε διεθνές επίπεδο των νομοθετών, αλλά και για εφαρμογή δύο μέτρων και σταθμών σε βάρος της ναυτιλίας, υπογραμμίζοντας ότι με το νέο κανονισμό για τα καύσιμα, επέρχεται μια συνταρακτική αλλαγή. "Σε 15 μήνες η ναυτιλία καλείται να εφαρμόσει έναν κανονισμό που δεν έχει δοκιμαστεί και δεν έχει δικλείδες ασφάλειας” ανέφερε ο πρόεδρος της ΕΕΕ. Ο ίδιος συνεχάρη τη στάση πρόσφατα 4 μεγάλων νηολογίων που αντιπροσωπεύουν το 50% της παγκόσμιας χωρητικότητας με συμμάχους τους οργανισμούς της διεθνούς ναυτιλίας που ανέδειξαν το πρόβλημα στον ΙΜΟ, ο οποίος και αναγνώρισε τα κενά στην ασφάλεια. Ο κ. Βενιάμης χαιρέτησε την πρόσφατη πρόταση των νηολογίων και των οργανισμών της ναυτιλίας για μια περίοδο μελέτης των προβλημάτων εφαρμογής του νέου μέτρου, τη λεγόμενη Experience Building Phase, που θα εξετασθεί σε λίγες εβδομάδες από την MEPC.

    Η πρόταση αυτή αντιμετωπίζεται με καχυποψία και αρνητισμό, ως δήθεν τακτική κωλυσιεργίας για τη μετάβαση στη νέα εποχή καυσίμων, ανέφερε ο κ. Βενιάμης και υπογράμμισε ότι η ναυτιλία έχει ταχθεί δεδηλωμένα υπέρ της χρήσης αποθειωμένων καυσίμων, που όμως θα μπορούν να προσφερθούν από την πετρελαϊκή βιομηχανία και ταυτόχρονα θα έχουν δοκιμαστεί και θα είναι ασφαλή. Εάν δε συμβεί αυτό μπορεί να τεθεί σε κίνδυνο η ασφάλεια ακόμη και η ζωή των πληρωμάτων, τόνισε ο ίδιος. Τα θέματα ασφάλειας δεν μπορούν να επιλυθούν με έκδοση εγχειριδίων και οδηγιών, εγείρονται τεράστια θέματα ευθύνης και ασφαλιστικής κάλυψης από τυχόν αστοχίες, υπογράμμισε ο κ. Βενιάμης. Ο ίδιος στηλίτευσε την απουσία τοποθέτησης για το θέμα από την πλευρά των συμβούλων ασφαλείας της βιομηχανίας, δηλαδή τους νηογνώμονες, καλώντας τους να πάρουν θέση. Σημειώνεται ότι  το ζήτημα έχει δημιουργήσει πόλωση ακόμη και εντός των κόλπων της ναυτιλίας. 

    Ο κ. Βενιάμης αναφέρθηκε επίσης στις ευρύτερες προκλήσεις για τον κλάδο της ναυτιλίας όπως προκύπτουν από τα προβλήματα στο διεθνές εμπόριο και την αυξητική τάση προστατευτισμού που επιδεικνύουν μεγάλες οικονομικές δυνάμεις, υπογραμμίζοντας ότι η ελληνική ναυτιλία υποστηρίζει σθεναρά την επίτευξη και διατήρηση ισότιμων όρων ανταγωνισμού σε παγκόσμιο επίπεδο, ισότιμων όρων διεθνών ναυτιλιακών συναλλαγών και την ελεύθερη πρόσβαση στις αγορές. Ο ίδιος πρόσθεσε ότι η ελληνική ναυτιλία διατηρεί χαρακτηριστικά τέλειου ανταγωνισμού και παρουσιάζει μεγάλη ευελιξία και προσαρμοστικότητα, κατέχοντας τον μεγαλύτερο "cross-trading” στόλο στον κόσμο, με το 98,5% της υπό ελληνική πλοιοκτησία χωρητικότητας να μεταφέρει φορτία μεταξύ τρίτων χωρών. Κάλεσε δε την ΕΕ να δώσει έμφαση στην  εξωτερική πολιτική εμπορίου να δίνει έμφαση και να ενισχύει τη σύναψη Συμφωνιών Ελεύθερου Εμπορίου με τρίτες χώρες, στις οποίες να συμπεριλαμβάνονται αμοιβαίως ευνοϊκές ναυτιλιακές διατάξεις. 

    Στο ίδιο ναυτιλιακό συνέδριο της Ναυτεμπορικής, ο υπουργός ναυτιλίας Φώτης Κουβέλης αναφέρθηκε στις πρωτοβουλίες που αναλαμβάνει το υπουργείο για τη ναυτική εκπαίδευση και την αναδιοργάνωση των σχολών του εμπορικού ναυτικού με τις νέες προσλήψεις και το νέο  οργανόγραμμα, ενώ ο τομεάρχης ναυτιλίας της ΝΔ Γ. Πλακιωτάκης αναφέρθηκε στα προβλήματα του κλάδου, όπως το θέμα της χρηματοδότησης, ο αυξανόμενος ανταγωνισμός από τη νοτιανατολική Ασία, τις πιέσεις από λόμπι για αλλαγή στο φορολογικό καθεστώς και τους νέους περιβαλλοντικούς κανονισμούς. Εκτός από το ασταθές περιβάλλον, υπάρχουν και ευκαιρίες για την ελληνόκτητη ναυτιλία, ανέφερε ο βουλευτής της ΝΔ.

    Τέλος ο πρόεδρος της ECSA Π. Λασκαρίδης, αναφέρθηκε στη διαφορά αντίληψης που υπάρχει μεταξύ Ελλάδας και Ευρωπαϊκής Ένωσης για το πως προσδιορίζεται ο ναυτιλιακός κλάδος ενώ στάθηκε και ο ίδιος στα προβλήματα αλλά και στον δυσανάλογα μεγάλο ρόλο που καλείται να παίξει η ναυτιλία για το θέμα της μείωσης των  εκπομπών ρύπων. 

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων