Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 03-Οκτ-2018 07:27

    Γιατί οι ουρές επέστρεψαν στο μετρό

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Γιατί οι ουρές επέστρεψαν στο μετρό

    Του Δημήτρη Δελεβέγκου

    Σύντομη παρένθεση φαίνεται ότι ήταν η συρρίκνωση της ουράς από τους σταθμούς του μετρό, καθώς τις τελευταίες εβδομάδες αυτές έχουν επιστρέψει δριμύτερες. Βασική αιτία, όπως αναφέρουν στελέχη των συγκοινωνιών, είναι το γεγονός ότι ο αριθμός των εν λειτουργία εκδοτηρίων εισιτηρίων έχει μειωθεί δραματικά. Είναι χαρακτηριστικό ότι λειτουργούν μόλις πέντε εκδοτήρια στη γραμμή του ΗΣΑΠ, επτά στην γραμμή δύο και έξι στην γραμμή τρία του μετρό. Οι ίδιες πηγές αποδίδουν τον μικρό αριθμό των εν λειτουργία εκδοτηρίων, στην έλλειψη προσωπικού, με μεγάλο αριθμό εκδοτών να έχει αναβαθμιστεί σε σταθμάρχες.

    Σε αυτό έχει προστεθεί η μη ολοκλήρωση του έργου της αναβάθμισης των παλαιών εκδοτικών μηχανημάτων, ώστε να είναι δυνατή η έκδοση του νέου συστήματος ηλεκτρονικών εισιτηρίων. Το έργο της αναβάθμισης των παλαιών μηχανημάτων αποτελεί σύμβαση μεταξύ της Αττικό Μετρό (φορέας υλοποίησης) και της ισπανικής Indra Sistemas που έχει κατασκευάσει τα παλαιού τύπου εκδοτικά μηχανήματα. Παραμένει όμως, στον "αέρα” λόγω συνεχών τεχνικών αστοχιών με αποτέλεσμα περίπου 75 εκδοτικά μηχανήματα, που προβλέπεται να αναβαθμιστούν για να εκδίδουν ηλεκτρονικό εισιτήριο, να μην είναι δυνατόν να προστεθούν στο σύστημα.

    Σήμερα λειτουργούν 300 αυτόματα μηχανήματα έκδοσης ηλεκτρονικού εισιτηρίου, αριθμός που προβλέπει η σύμβαση Σύμπραξης Δημόσιου-Ιδιωτικού Τομέα που υπέγραψε ο ΟΑΣΑ με την ανάδοχο κοινοπραξία τον Δεκέμβριο του 2014.  Ωστόσο, η επιστροφή της ουράς, σε συνδυασμό με την καθυστέρηση ολοκλήρωσης της αναβάθμισης των 75 παλαιάς τεχνολογίας αυτόματων μηχανημάτων, ενδέχεται, σύμφωνα με ορισμένες πληροφορίες, να καταστήσει αναγκαία την προμήθεια επιπρόσθετων μηχανημάτων. Το ενδεχόμενο αυτό όμως, κατά πληροφορίες, θα εξεταστεί εάν κι εφόσον, η αναβάθμιση των παλαιών μηχανημάτων οδηγηθεί σε ναυάγιο.

    Πάντως, ένας ακόμη λόγος για την επιστροφή της ουράς είναι το...σύνδρομο της τελευταίας στιγμής όσον αφορά την κατάργηση του μειωμένου χάρτινου εισιτηρίου. Πλέον, όσοι δεν έχουν προμηθευτεί το ηλεκτρονικό μειωμένο εισιτήριο, φοιτητές, πολύτεκνοι και άτομα ηλικίας άνω των 65 χρόνων έχουν στη διάθεσή τους περιθώριο μερικών μόνο ημερών.

    Έως σήμερα έχουν εκδοθεί συνολικά περισσότερες από 850.000 προσωποποιημένες κάρτες από τις οποίες 218.000 σε ανέργους, 35.000 σε ΑΜΕΑ, 88.000 σε άτομα άνω των 65 ετών, 101.000 σε φοιτητές και 7.000 σε πολύτεκνους.

    dimitris.delevegos@capital.gr

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων