Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 18-Ιουν-2018 15:35

    ΒΕΘ: Σκοτεινά σημεία για τα μακεδονικά brands από τη συμφωνία Ελλάδας – Σκοπίων

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    "Η παραχώρηση του ονόματος της Μακεδονίας στα Σκόπια κάθε άλλο παρά ενισχύει την οικονομία της Ελλάδας, όπως επικαλούνται και χρησιμοποιούν ως δικαιολογία, εκπρόσωποι της κυβέρνησης" αναφέρει ο πρόεδρος του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης, Αναστάσιος Καπνοπώλης υπογραμμίζοντας πως η χώρα μας αποτελεί έναν από τους κορυφαίους επενδυτές στη γειτονική χώρα. "Οι επενδύσεις ελληνικών συμφερόντων στα Σκόπια, άμεσες και έμμεσες, που έχουν δημιουργήσει χιλιάδες θέσεις εργασίας, εκτιμάται ότι υπερβαίνουν σε αξία το 1  δισ. ευρώ” αναφέρει ο κ. Καπνοπώλης επισημαίνοντας πως η Ελλάδα είναι ο έκτος κυριότερος εμπορικός εταίρος της ΠΓΔΜ. 

    "Η συμφωνία Ελλάδας - Σκοπίων δημιουργεί προβληματισμό και ανησυχία στο ελληνικό επιχειρείν αναφορικά με τον προσδιορισμό της εντοπιότητας των μακεδονικών προϊόντων. Τόσο στα ελληνικά εμπορικά σήματα, όσο και στα προϊόντα της γείτονος, λόγω της επερχόμενης αλλαγής της ονομασίας της, είναι σχεδόν βέβαιο πως θα προκύψουν  σημαντικά ζητήματα. Το ζητούμενο είναι πως θα το διαχειριστούν οι ιθύνοντες. Εύχομαι να μην υπάρξουν αρνητικές εκπλήξεις σε βάρος της χώρας και της επιχειρηματικής κοινότητας" τονίζει ο πρόεδρος του ΒΕΘ, ο  οποίος, μάλιστα, κάνοντας μία αναδρομή στο παρελθόν και αναφερόμενος στη γεωγραφική έκταση της Μακεδονίας επί ελληνικών συνόρων σημειώνει πως σύμφωνα με τη συνθήκη του Βουκουρεστίου το 1913 και του Νεϊγί το 1919 στην Ελλάδα δόθηκε το 51,56% της Μακεδονίας.

    "Πριν από τη συμφωνία, υπήρχε τεράστια σύγχυση στις διεθνείς αγορές σε σχέση με την ονομασία των προϊόντων. Από την πλευρά των γειτόνων υπήρχε πάντα κατάχρηση στη χρήση του όρου ‘Μακεδονία’" λέει ο κ. Καπνοπώλης προσθέτοντας πως  είναι αδήριτη ανάγκη να διασφαλιστεί πως οι γείτονες μας δεν θα προσπαθήσουν να οικειοποιηθούν  δυνατά brands επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στη Μακεδονία.

    "Ο επιχειρηματικός κόσμος που δίνει τις δικές του μάχες και αποτελεί τη γέφυρα για την ανάπτυξη των διμερών εμπορικών σχέσεων ζητά την προστασία των εμπορικών χρήσεων των ελληνικών προϊόντων και των επωνυμιών τους καθώς και την εξασφάλιση ομαλών οικονομικών σχέσεων μεταξύ των δύο χωρών που δεν θα δημιουργούν αθέμιτο ανταγωνισμό" δηλώνει  ο πρόεδρος του ΒΕΘ.

    Αναφερόμενος στη μικτή επιτροπή  από τις δύο χώρες που θα αναλάβει τη διευθέτηση των ζητημάτων που αφορούν τα εμπορικά σήματα, όπως προβλέπει η συμφωνία, ο κ. Καπνοπώλης διερωτάται "ποιοι θα μετέχουν σε αυτή, πόσο αντικειμενικές θα είναι οι αποφάσεις που θα λαμβάνουν και προπάντων πόσο άμεσα θα δίνονται λύσεις στα προβλήματα που θα ανακύπτουν;". 

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ