Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 08-Ιουν-2018 13:21

    Θ. Βενιάμης: Χίλιες φορές θα θέλαμε να έχουμε ελληνική σημαία στα πλοία μας

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Θ. Βενιάμης: Χίλιες φορές θα θέλαμε να έχουμε ελληνική σημαία στα πλοία μας

    Του Χάρη Φλουδόπουλου

    "Όταν παραλαμβάνουμε ένα βαπόρι, είναι τιμή για εμάς να ακούμε τον ελληνικό ύμνο. Χίλιες φορές να μπορούσαμε να βάλουμε την ελληνική σημαία να κυματίζει στα πλοία μας. Αλλά πρέπει πρώτα να αντιμετωπίσουμε το θέμα της ανταγωνιστικότητας. Ακόμη και η Ευρώπη αύριο θα έχει πρόβλημα εάν δεν γίνει πιο ανταγωνιστική” τόνισε προ ολίγου ο πρόεδρος της Ενώσεως Ελλήνων Εφοπλιστών Θ. Βενιάμης στην καθιερωμένη συνέντευξη τύπου που ουσιαστικά κλείνει την αυλαία της διεθνούς έκθεσης Ποσειδώνια.

    Ο κ. Βενιάμης ξεκαθάρισε ότι βασική αιτία για την υποχώρηση της ελληνικής σημαίας δεν εντοπίζεται μόνο στο θέμα της φορολογίας. Χρειάζεται να ξεπεράσουμε αγκυλώσεις και να κάνουμε τη σημαία ανταγωνιστική όπως η Μάλτα και η Κύπρος. Χρειάζεται  μια επανάσταση απέναντι στους συνδικαλιστές, που όμως θα ωφελήσει τους εργαζόμενους αφού θα έρθουν χιλιάδες νέοι στα πλοία, ανέφερε ο πρόεδρος της ΕΕΕ, ο οποίος άσκησε κριτική και για θέματα που αφορούν στη ναυτική εκπαίδευση, την ελλιπή στελέχωση των ακαδημιών και την προβληματική λειτουργία τους που είναι ένα διαχρονικό και όχι σημερινό μόνο πρόβλημα. 

    Πάντως ο πρόεδρος της ΕΕΕ στάθηκε εκτενώς και στα γενικότερα ζητήματα που απασχολούν τον ναυτιλιακό κλάδο και στα οποία επικεντρώθηκαν οι συζητήσεις και οι επαφές στο πλαίσιο των 50ων Ποσειδωνίων. 

    Όπως είπε ο κ. Βενιάμης μεταξύ άλλων έγιναν επαφές με τον ΓΓ του ΙΜΟ, την Επίτροπο Μεταφορών της ΕΕ και ναυτιλιακούς φορείς στις οποίες τονίστηκε ότι η ναυτιλία ως βιομηχανία καλείται να εφαρμόσει νομοθετήματα και να πετύχει στόχους που η επίτευξή τους εξαρτάται και από άλλα εμπλεκόμενα μέρη όπως η βιομηχανία (κατασκευή μηχανών με μικρότερες εκπομπές και διαθεσιμότητα καυσίμων).

    Ως ΕΕΕ χρησιμοποιούμε όλους τους διαύλους για την προώθηση εφικτών στην αποτελεσματικότητα τους προτάσεων για την αντιμετώπιση των περιβαλλόντων προκλήσεων και θα τονίσουμε ότι πρέπει να παραμείνουμε ανταγωνιστικοί, ανέφερε σχετικά ο κ. Βενιάμης. 

    Όπως αποκάλυψε ο πρόεδρος της ΕΕΕ ενόψει της εφαρμογής από το 2020 του ορίου για 0,5% περιεκτικότητα σε θείο των καυσίμων της ναυτιλίας εγείρονται σοβαρά θέματα ασφάλειας και ευθύνης. Δεν υπάρχουν εγγυήσεις για τις προδιαγραφές των καυσίμων και δεν υπάρχει πιστοποίηση ότι οι μείξεις δεν θα δημιουργήσουν προβλήματα ασφάλειας στο πλοίο ή τεχνικά προβλήματα στις μηχανές. Ζητούμε να δοθεί χρόνος στις εταιρείες πετρελαίου και bunkering να μπορούν να συμμορφωθούν με τις διεθνείς συνθήκες και όρους ανέφερε ο κ. Βενιάμης επισημαίνοντας ότι το 2020 θα εφαρμοστεί η νέα νομοθεσία ωστόσο η πιστοποίηση με ISO των νέων προδιαγραφών δε θα γίνει νωρίτερα από το 2023.

    Για το θέμα μάλιστα έχει εκπονηθεί μελέτη από την ΕΕΕ σε συνεργασία με το ICS, και φορείς όπως η Intercargo η Intertanko και η Bimco η οποία κατατέθηκε και παρουσιάστηκε στον ΙΜΟ.

    Ανάλογα θέματα εγείρονται και για τα περίφημα σκράμπερς αφού κάποιες τεχνολογίες αποτρέπουν την έκλυση θείου στην ατμόσφαιρα ωστόσο στη συνέχεια μολύνουν τη θάλασσα. Τα θέματα αυτά χρήζουν έρευνας και προσοχής από τις κυβερνήσεις ανέφερε ο κ. Βενιάμης.

    Επίσης ο κ. Βενιάμης αναφέρθηκε και στο θέμα του brexit αλλά και στον εμπορικό πόλεμο των ΗΠΑ εκτιμώντας ότι δεν δημιουργείται πρόβλημα για τη ναυτιλία. Για το μεν brexit ανέφερε ότι δημιουργείται (εάν τελικά προχωρήσει) μια ακόμη εναλλακτική για τη ναυτιλία σε περίπτωση που η ΕΕ επιμείνει σε αντιαναπτυξιακές πολιτικές εναντίον της ναυτιλίας. Για τους δε δασμούς, επισήμανε ότι το εμπόριο δεν θα σταματήσει, καθώς πχ στον χάλυβα οι ΗΠΑ παραμένουν ελλειμματικές και θα χρειαστεί να συνεχίσουν το εμπόριο και τις εισαγωγές σιδηρομεταλλεύματος και μάλιστα από μικρά λιμάνια που δεν μπορούν να δεχθούν μεγάλα φορτηγά.

    Καταλήγοντας ο κ. Βενιάμης αναφέρθηκε στην πρωτοβουλία της ΕΕΕ για την αστική εταιρεία ΣΥΝΕΝΩΣΙΣ η οποία έχει αναλάβει το κοινωνικό και φιλανθρωπικό έργο της Ενώσεως. Είναι η πρώτη φορά που ένας κλάδος δημιουργεί μια τέτοια εταιρεία την οποία βοηθά σύσσωμο το ΔΣ της Ενώσεως αλλά και πλήθος εθελοντών. Θέλουμε να γίνει εύρωστη και γνωστή η ΣΥΝΕΝΩΣΙΣ στην κοινωνία για να μπορούμε να βοηθήσουμε όλο και περισσότερους, ανέφερε ο κ. Βενιάμης, ο οποίος μεταξύ άλλων ανήγγειλε τη χορήγηση 8 υποτροφιών.

    Ολόκληρη η εισαγωγική τοποθέτηση του κ. Βενιάμη στη συνέντευξη τύπου των Ποσειδωνίων έχει ως εξής: 

    "Τα Ποσειδώνια 2018 βρήκαν τη ναυτιλία μας να διατηρεί σταθερά την ηγετική της θέση, ποσοτική και ποιοτική στη διεθνή ναυτιλιακή κατάταξη, έχοντας αντιμετωπίσει με επιτυχία τις προκλήσεις της ιδιαίτερα δύσκολης ναυλαγοράς των προηγούμενων χρόνων και όχι μόνο. Παράλληλα, η Ένωσή μας, ως το θεσμικό αντιπροσωπευτικό όργανο της ελληνικής πλοιοκτησίας, με συνέπεια και επιμονή, συνέχισε και θα συνεχίσει να προασπίζει τις θέσεις της ελληνικής ναυτιλίας, στα διεθνή fora, έχοντας αποδείξει διαχρονικά ότι εκφράζει τεκμηριωμένες προτάσεις βασιζόμενες στην τεχνογνωσία και την εμπειρία της ναυτικής μας παρακαταθήκης. Και θέλω να σας διαβεβαιώσω ότι το κύρος της φωνής μας είναι πιο ενδυναμωμένο από κάθε άλλη εποχή σε κάθε επίπεδο, έχοντας αναμφισβήτητα αναγνωρισθεί η ναυτιλία των Ελλήνων ως παίκτης μεγάλης εμβέλειας στο διεθνές ναυτιλιακό περιβάλλον. 

    Κατά τη διάρκεια των πολλών διμερών συναντήσεων που είχαμε την περίοδο των Ποσειδωνίων με τον Γενικό Γραμματέα του ΙΜΟ, κ. Kitack Lim, την Επίτροπο Μεταφορών, κα. Violeta Bulc, καθώς και με κρατικές αντιπροσωπείες και ιδιωτικούς ναυτιλιακούς φορείς, τονίσαμε σε όλους ότι η ναυτιλία ως βιομηχανία καλείται αδικαιολόγητα, αν και είναι το πιο φιλικό προς το περιβάλλον μέσο μεταφοράς, να εφαρμόσει νομοθετήματα και περιβαλλοντικούς στόχους, των οποίων όμως η επίτευξη εξαρτάται κατά προτεραιότητα από άλλα εμπλεκόμενα μέρη όπως π.χ. οι κατασκευαστές των μηχανών των πλοίων και οι πετρελαϊκές εταιρείες. Και επιπροσθέτως, δεν πρέπει να ξεχνάμε το γεγονός ότι οι ανάγκες του παγκόσμιου εμπορίου αυξάνονται συνεχώς προς όφελος της ευημερίας των λαών και επομένως, η ναυτιλία καλείται να ανταποκριθεί στις αυξημένες ανάγκες ζήτησης για θαλάσσιες μεταφορικές υπηρεσίες υψηλού επιπέδου για την κάλυψη αυτών.

    Θα χρησιμοποιήσουμε λοιπόν όλους τους ανοικτούς διαύλους επικοινωνίας και επίσημης διαβούλευσης που έχουμε αναπτύξει για την προώθηση ρεαλιστικών και άρα εφικτών στην εφαρμογή τους και στην αποτελεσματικότητά τους προτάσεων για την αντιμετώπιση των επίκαιρων περιβαλλοντικών προκλήσεων.
    Τέλος, θα επαναλάβω ότι για να συνεχίσουμε την επιτυχή πορεία μας πρέπει να παραμείνουμε ανταγωνιστικοί. Ο όρος "ανταγωνιστικότητα" είναι το κλειδί για την επιβίωση κάθε ναυτιλίας και πρέπει να αποτελεί κοινό στόχο βιομηχανίας και Πολιτείας καθώς και της Ευρωπαϊκής Ένωσης, δεδομένου ότι η ναυτιλία μας αποτελεί αναπόσπαστο και στρατηγικό κομμάτι της."
     

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ