Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 25-Μαϊ-2018 07:47

    Πώς θα προστατεύονται πλέον οι δικαιούχοι του ν. Κατσέλη

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Πώς θα προστατεύονται πλέον οι δικαιούχοι του ν. Κατσέλη

    της Νένας Μαλλιάρα

    Κρατική επιδότηση της δόσης του στεγαστικού τους δανείου απευθείας από τις τράπεζες, ακόμη και στις περιπτώσεις που το αγνοούν, θα έχουν οι οφειλέτες του νόμου Κατσέλη. 

    Πρόκειται για μία από τις "άγνωστες" πτυχές της εκτεταμένης προστασίας που θα παρέχει στους πραγματικούς δικαιούχους του νόμου Κατσέλη, ο νέος αναθεωρημένος νόμος με την ενσωμάτωση των τροποποιήσεων που, σύμφωνα με πληροφορίες του Capital.gr, θα ψηφιστούν μέχρι τις 15 Ιουνίου.

    Ο νόμος 3869/2010 για τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά (Νόμος Κατσέλη – Σταθάκη) προστατεύει την πρώτη κατοικία και το εισόδημα κάλυψης των εύλογων δαπανών διαβίωσης και αποσκοπεί στη διευκόλυνση και υποστήριξη των αδύναμων πολιτών, δηλαδή ανέργων, μισθωτών, συνταξιούχων, ελευθέρων επαγγελματιών και μικροεμπόρων, είτε είναι οφειλέτες είτε εγγυητές δανείων.

    Με τις αλλαγές που θα επέλθουν στο νόμο ώστε αυτός να πάψει να λειτουργεί καταχρηστικά ως καταφύγιο στρατηγικών κακοπληρωτών, οι πραγματικοί δικαιούχοι του νόμου θα μπορούν να απολαμβάνουν μία "ομπρέλα" δυνατοτήτων, τις οποίες αγνοούν, για την προστασία και τη διευκόλυνσή τους.

    Το εκτεταμένο δίχτυ προστασίας για τους πραγματικά οικονομικά αδύναμους δανειολήπτες, όπως θα αποφαίνεται το δικαστήριο με την εκδίκαση της αίτησης υπαγωγής τους στο ν. Κατσέλη, θα  επιτυγχάνεται με τις ακόλουθες δράσεις:

    1) Δυνατότητα επιδότησης της δόσης του στεγαστικού δανείου από το Κράτος, μέσω διενέργειας των σχετικών απαιτούμενων διαδικασιών απευθείας από τις τράπεζες, ακόμη και σε περιπτώσεις που ο οφειλέτης αγνοεί ότι τη δικαιούται.

    2) Μείωση της υποχρέωσης παροχής εγγράφων από τους οφειλέτες, με παράλληλη υποχρέωση των τραπεζών, των δημόσιων αρχών και κάθε άλλου εμπλεκόμενου φορέα να τα προσκομίζουν στο δικαστήριο.

    3) Διευκόλυνση του οφειλέτη για την πληρωμή της διαφοράς μεταξύ της χαμηλότερης δόσης που ορίζεται από το δικαστήριο σε πρώτο βαθμό και της ενδεχόμενης υψηλότερης δόσης που καθορίζεται από το δικαστήριο σε δεύτερο βαθμό.   

    4) Παροχή δικαιώματος στους εγγυητές που εκπλήρωσαν την υποχρέωσή τους, όπως προκύπτει από την εγγύηση, να υποκαταστήσουν τον πιστωτή στο σχέδιο αποπληρωμής. 

    5) Προστασία της πρώτης κατοικίας βάσει της εμπορικής της αξίας και όχι της αντικειμενικής, εφόσον υφίσταται έκθεση ανεξάρτητου εκτιμητή ακινήτων που είναι εγγεγραμμένος στο οικείο μητρώο του Υπουργείου Οικονομικών. Αν η εκτίμηση της εμπορικής αξίας έχει ως αποτέλεσμα να μην εξαιρεθεί η κύρια κατοικία από τη ρευστοποίηση, τότε η τιμή πρώτης προσφοράς κατά τον πλειστηριασμό της δεν θα μπορεί να είναι κατώτερη από το όριο αξίας κύριας κατοικίας που τίθεται ως προϋπόθεση για την προστασία της.

    6) Το πλάνο αποπληρωμής οφειλών για την προστασία της κύριας κατοικίας θα επιτρέπεται να τροποποιηθεί, σύμφωνα με τις πραγματικές δυνατότητες του οφειλέτη.

    7) Διασφάλιση ότι οι δόσεις για την απαλλαγή από τα χρέη (τριετούς ρύθμισης) και οι δόσεις για την προστασία της κύριας κατοικίας (εικοσαετούς ρύθμισης) δεν θα υπερβαίνουν αθροιστικά την ικανότητα αποπληρωμής του οφειλέτη. 

    8) Κατάργηση της επανειλημμένης, ανά εξάμηνο, υποχρεωτικής εκ νέου συζήτησης των αιτημάτων χορήγησης προσωρινής διαταγής, κάτι που ίσχυε μέχρι σήμερα. Εφεξής η προσωρινή διαταγή θα ισχύει έως ότου οποιοσδήποτε διάδικος (οφειλέτης ή τράπεζα) ζητήσει την τροποποίησή της.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων