Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 23-Μαϊ-2018 12:03

    Φαρμακευτικές προς Κυβέρνηση: Έχουμε προτάσεις για να επιστρέψει το φάρμακο στην ανάπτυξη

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Φαρμακευτικές προς Κυβέρνηση: Έχουμε προτάσεις για να επιστρέψει το φάρμακο στην ανάπτυξη

    Τις προτάσεις τους για τη διαμόρφωση ενός νέου θεσμικού πλαισίου για το φάρμακο το οποίο θα διασφαλίζει τη δημόσια υγεία, θα επιτρέπει την επιχειρηματική ανάπτυξη, θα προωθεί την αύξηση της απασχόλησης και θα θωρακίζει τη βιωσιμότητα των ασφαλιστικών ταμείων υπέβαλλαν σε κοινή τους επιστολή προς τον Πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα, τον Αντιπρόεδρο της Κυβέρνησης Γιάννη Δραγασάκη, τον υπουργό Οικονομικών Ευκλείδη Τσακαλώτο και τον υπουργό Υγείας Ανδρέα Ξανθό ο Σύνδεσμος Φαρμακευτικών Επιχειρήσεων Ελλάδος και η Πανελλήνια Ένωση Φαρμακοβιομηχανίας.

    Όπως αναφέρουν στην επιστολή τους, ο κλάδος "μπορεί να συμβάλει αποφασιστικά στην εθνική αυτή προσπάθεια. Στο πλαίσιο αυτό θεωρούμε απαραίτητο το σχεδιασμό ενός συνολικού στρατηγικού σχεδίου με στόχο την θεραπεία των χρόνιων παθογενειών της ελληνικής οικονομίας, αλλά και τη διαμόρφωση των κατάλληλων προϋποθέσεων που θα επιτρέψουν το αναπτυξιακό άλμα που απαιτείται, σήμερα περισσότερο από ποτέ για να ξεπεράσουμε οριστικά την κρίση".

    Σύμφωνα με τις επιχειρήσεις του φαρμάκου, με βάση τα επικαιροποιημένα δεδομένα, το clawback (υπέρβαση του στόχου της Δημόσιας φαρμακευτικής δαπάνης) αναμένεται να ξεπεράσει τα 600 εκατ. ευρώ με τη συνολική συνεισφορά της βιομηχανίας να αγγίζει τα 1,2 δισ. ευρώ (49% πάνω από το όριο της δημόσιας φαρμακευτικής δαπάνης). Σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία, η δημόσια φαρμακευτική δαπάνη κατά κεφαλή είναι 181 ευρώ, ενώ στις χώρες του ευρωπαϊκού νότου είναι 242 ευρώ και στο σύνολο των ευρωπαϊκών χωρών είναι 292 ευρώ. Αυτό σημαίνει ότι η δημόσια φαρμακευτική δαπάνη βρίσκεται πολύ χαμηλότερα από τις πραγματικές ανάγκες.

    "Οι συνθήκες αυτές θέτουν σε κίνδυνο πρωτίστως την επάρκεια της φαρμακευτικής αγοράς και την απρόσκοπτη πρόσβαση των ασθενών στις φαρμακευτικές θεραπείες. Παράλληλα, όμως, πλήττουν άμεσα τη βιωσιμότητα των φαρμακευτικών επιχειρήσεων, την απασχόληση του κλάδου και οδηγούν σε επενδυτική συρρίκνωση έναν κατά τεκμήριο αναπτυξιακό και εξωστρεφή κλάδο της οικονομίας" σημειώνουν.

    Οι προτάσεις που καταθέτουν, τόσο  για τον εξορθολογισμό της δημόσιας φαρμακευτικής δαπάνης και την ενίσχυση της βιωσιμότητας του κλάδου, όσο και την τιμολόγηση είναι:

    -Η υπέρβαση του κλειστού προϋπολογισμού που βαρύνει την βιομηχανία (clawback) να υπολογίζεται σε τιμές παραγωγού, (τιμές στις οποίες οι φαρμακευτικές εταιρείες διαθέτουν τα προϊόντα) και όχι σε τιμές λιανικής, οι οποίες συμπεριλαμβάνουν το μικτό κέρδος των υπολοίπων εταίρων της αλυσίδας διανομής.

    -Το clawback να έχει ένα ανώτατο όριο ή να βαρύνει με συνυπευθυνότητα φαρμακευτικές εταιρείες και Πολιτεία, όπως γίνεται και σε άλλες χώρες της Ευρώπης.

    -Την εξεύρεση εναλλακτικών πηγών χρηματοδότησης για την φαρμακευτική κάλυψη των ανασφάλιστων (από τα κονδύλια που αφορούν στην Πρόνοια), και της δαπάνης των εμβολίων (από τα κονδύλια που αφορούν στην Πρόληψη). Ταυτόχρονα, να υπάρξει μέριμνα για την κάλυψη, μέσω νέων κονδυλίων, των ιδιαίτερων ομάδων πληθυσμού που χρησιμοποιούν ορφανά φάρμακα, αντιρετροϊκά και παράγωγα αίματος

    -Την άμεση εφαρμογή δεσμευτικών θεραπευτικών πρωτοκόλλων σε όσο το δυνατόν περισσότερες θεραπευτικές περιοχές και τη διασύνδεσή τους με τις διαγνωστικές εξετάσεις στο πλαίσιο του ηλεκτρονικού ατομικού ιατρικού φακέλου των ασθενών.

    -Αλλαγή του συστήματος τιμολόγησης με πρόβλεψη για την διασφάλιση της κυκλοφορίας των παλαιότερων οικονομικών φαρμάκων. Στο πλαίσιο αυτό είναι απαραίτητη η θέσπιση κατώτατου ορίου ασφαλείας με στόχο τη διασφάλιση της κυκλοφορίας των οικονομικών φαρμάκων, ώστε να μην αποσύρονται και να μην υποκαθίστανται από ακριβότερα.

    -Καθορισμός μέγιστης ετήσιας μείωσης για φάρμακα που έχουν ήδη δεχθεί τεράστιες μειώσεις τιμών λόγω των στρεβλώσεων των κανόνων τιμολόγησης με στόχο τη διασφάλιση συνθηκών ισότιμου ανταγωνισμού.

    -Θέσπιση κινήτρων για την αύξηση της διείσδυσης των γενοσήμων φαρμάκων προς τους επαγγελματίες υγείας (ιατρούς και φαρμακοποιούς) και αποτελεσματική ενημέρωση προς το ευρύ κοινό.

    -Ορθολογική αξιολόγηση της φαρμακευτικής τεχνολογίας και κατάργηση των οριζόντιων μέτρων που καθιστούν πρακτικά αδύνατη την κυκλοφορία νέων φαρμάκων (όπως το υποχρεωτικό τέλος εισόδου 25% για τα νέα μοναδικά φάρμακα).

    Όπως σημειώνουν ΣΦΕΕ και ΠΕΦ, τα φορολογικά και αναπτυξιακά κίνητρα που δίδονται σε άλλες χώρες της Ευρώπης μπορούν να αποδώσουν και στη χώρα μας. Ενδεικτικά, στην περίπτωση στρατηγικών επενδύσεων στην παραγωγή και ανάπτυξη φαρμακευτικών προϊόντων (άνω των 10 εκατ. €) θα μπορούσαν να θεσμοθετηθούν διαδικασίες fast track καθώς και σχετικές φορολογικές απαλλαγές ανεξάρτητα μεγέθους εταιρείας και περιφέρειας/

    "Όπως έχουμε διαχρονικά αποδείξει και ιδιαίτερα στα εξόχως δύσκολα χρόνια της κρίσης, είμαστε αφοσιωμένοι στο δρόμο της κοινωνικής υπευθυνότητας, της συνεννόησης με την Πολιτεία και της δημιουργικής διαβούλευσης με την κατάθεση προτάσεων για τον εξορθολογισμό της φαρμακευτικής αγοράς. Θεωρούμε ότι τα προβλήματα του χώρου της Υγείας σε συνδυασμό με τη συναντίληψη που αρχίζει να διαμορφώνεται σχετικά με το νέο παραγωγικό μοντέλο που χρειάζεται η χώρα, καθιστούν τη σημερινή συγκυρία ιδανική προκειμένου η Πολιτεία να ηγηθεί μιας συντεταγμένης κοινής προσπάθειας, για την θεραπεία των παθογενειών και τον εξορθολογισμό του χώρου του Φαρμάκου" καταλήγει η επιστολή.

    Β. Κουρλιμπίνη

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ