Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 17-Μαϊ-2018 07:55

    ΤΑΙΠΕΔ: Ανεβάζει ταχύτητες με Εγνατία Οδό και μαρίνα Αλίμου

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    ΤΑΙΠΕΔ: Ανεβάζει ταχύτητες με Εγνατία Οδό και μαρίνα Αλίμου

    Με πράξεις απάντησε το ΤΑΙΠΕΔ στα βέλη, που δέχθηκε, χθες, για πολλοστή φορά- αν και ύστερα από καιρό - από τον υπουργό Υποδομών Χρήστο Σπίρτζη. Το Ταμείο Αξιοποίησης ιδιωτικής περιουσίας του Δημοσίου ανακοίνωσε, χθες, τα επενδυτικά σχήματα που προκρίθηκαν για τη δεύτερη φάση, δηλαδή της υποβολής δεσμευτικών προσφορών, των διαγωνισμών για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού και την μαρίνα Αλίμου. Δύο έργα που συγκεντρώνουν ιδιαίτερα υψηλό επενδυτικό ενδιαφέρον.

    Η Εγνατία Οδός

    Παρότι το έργο βρίσκεται αντιμέτωπο με ανοιχτά μέτωπα που περιλαμβάνουν την οριστικοποίηση της διάρκειας παραχώρησης και του αριθμού των σταθμών διοδίων που θα λειτουργήσουν πριν την έναρξη εφαρμογής του αναλογικού συστήματος, το επενδυτικό ενδιαφέρον είναι ισχυρό. Στη δεύτερη φάση συμμετέχουν μεγάλες εγχώριες εταιρείες σε κοινοπραξία με ξένες εταιρείες, όπως η Ελλάκτωρ, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και ο όμιλος Μυτιληναίος.

    Πάντως, πριν λάβει χώρα το οικονομικό κλείσιμο του διαγωνισμού και αφότου προηγηθεί η κατάθεση δεσμευτικών προσφορών, θα πρέπει να ολοκληρωθεί η συμφωνία αναδιάρθρωσης μεταξύ της Τράπεζας Πειραιώς και της Εγνατίας Οδού για το ομολογιακό δάνειο, αρχικού ύψους 250 εκατ. ευρώ, που βρίσκεται σε αδυναμία πληρωμής από το 2011.

    Ακόμη η Εγνατία Οδός θα πρέπει να αναλάβει όλες τις απαραίτητες ενέργειες για να εξασφαλίσει την απελευθέρωση των εσόδων του αυτοκινητοδρόμου από τα υφιστάμενα ενέχυρα υπέρ της Τράπεζας Πειραιώς, προτού επιλεγεί ο προτιμητέος επενδυτής για την παραχώρηση του οδικού άξονα.

    Αλλά και η Γενική Διεύθυνση Μεταφορών της Κομισιόν  θα πρέπει να εγκρίνει την τιμολογιακή πολιτική όλων των σταθμών διοδίων του αυτοκινητοδρόμου και των κάθετων αξόνων του.

    Η μαρίνα Αλίμου

    Στη δεύτερη φάση για την παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης και εκμετάλλευσης της μαρίνας για χρονικό διάστημα τουλάχιστον 35 ετών της μαρίνας Αλίμου προκρίθηκαν οκτώ σχήματα που έχουν συστήσει κοινοπραξία με ξένες εταιρείες. Σε αυτά ανήκουν η Άκτωρ παραχωρήσεις, η J&P Άβαξ, η Intrakat, η Lamda Development και η Πόρτο Καρράς.

    Η μαρίνα Αλίμου είναι μία από τις σημαντικότερες μαρίνες στην Ελλάδα και μια από τις μεγαλύτερες στην Ανατολική Μεσόγειο. Η θέση της είναι μοναδική καθώς βρίσκεται σε απόσταση 10 χλμ. από το κέντρο της Αθήνας, 15 χλμ. από το λιμάνι του Πειραιά, 40 χιλ. από το "Ελευθέριος Βενιζέλος” και σε εξαιρετικά κοντινή απόσταση από τον μητροπολιτικό πόλο Ελληνικού – Αγίου Κοσμά. Τα σκάφη που ελλιμενίζονται στην μαρίνα του Αλίμου απέχουν λίγα μόλις ναυτικά μίλια από τα δημοφιλή νησιά των Κυκλάδων και του Αργοσαρωνικού.

    Το μέγεθος και οι δυνατότητες ελλιμενισμού αποτελούν ακόμη ένα συγκριτικό πλεονέκτημα. Η χερσαία ζώνη έχει επιφάνεια περίπου 210.000 τ.μ., ενώ η θαλάσσια ζώνη περίπου 428.000 τ.μ. Θα μπορεί να προσφέρει μέχρι 1.200 θέσεις ελλιμενισμού, με την πλειονότητα των θέσεων να προσφέρονται για σκάφη μεγέθους 20-25 που είναι η κυρίαρχη κατηγορία σκαφών στην ελληνική αγορά.

    Τα βέλη Σπίρτζη

    Την ίδια στιγμή, χθες, ο Χρ.Σπίρτζης επιτέθηκε, για μία ακόμη φορά στο ΤΑΙΠΕΔ, ο οποίος επανέφερε, ενδεχομένως ενόψει και εκλογών, μία από τις προσφιλείς τακτικές του. Έτσι, χθες, έκανε λόγο για καθυστέρηση του διαγωνισμού για την Εγνατία Οδό, τη στιγμή που ο ίδιος καθυστερούσε, κατά το παρελθόν, τη διαδικασία της τοποθέτησης σταθμών διοδίων στον οδικό άξονα και κατ’επέκταση την εκκίνηση του διαγωνισμού.  

    Και όταν συνυπέγραψε με τον υπουργό Οικονομικών Ευκλείδη Τσακαλώτο την απόφαση για την τοποθέτηση 18 μετωπικών και 20 πλευρικών σταθμών στην Εγνατία Οδό, θεσμοθέτησε- από κοινού με το υπουργείο Οικονομικών- ΚΥΑ για την εξαίρεση από την καταβολή διοδίων για κατοίκους όμορων περιοχών και ανέργους. Απόφαση για την οποία ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ Άρης Ξενόφως δήλωσε αιφνιδιασμένος τον Δεκέμβριο του 2017.

    Η κριτική Σπίρτζη κατά του ΤΑΙΠΕΔ αφορούσε και τη διαδικασία της επέκτασης κατά 20 χρόνια της σύμβασης παραχώρησης του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, μιλώντας για χαμηλότερο κατά τρεις φορές τίμημα, το οποίο ανέρχεται σε 600 εκατ. ευρώ.

    Βέβαια, ο υπουργός Υποδομών είχε βάλει εμπόδια στη διαδικασία, ωσότου, με παρέμβαση του πρωθυπουργού, υπέγραψε την 20ετή επέκταση της σύμβασης.

    Σημειώνεται ότι ο κ.Σπίρτζης επέλεξε να μιλήσει για χαμηλότερο, κατά τρεις φορές τίμημα, την ώρα που βρίσκονται σε εξέλιξη οι διαβουλεύσεις του ΤΑΙΠΕΔ με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού για τον προσδιορισμό του εύλογου τιμήματος της 20ετούς επέκτασης της σύμβασης παραχώρησης του ΔΑΑ.
     

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ