Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 16-Μαϊ-2018 09:21

    Πώς θα είναι η ναυτιλία σε 10 χρόνια από σήμερα

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Πώς θα είναι η ναυτιλία σε 10 χρόνια από σήμερα

    Του Χάρη Φλουδόπουλου

    Σε 10 χρόνια από σήμερα ο παγκόσμιος στόλος θα είναι "πιο πράσινος, διασυνδεδεμένος και πιθανόν αυτόνομος", ενώ οι νικητές της επόμενης ημέρας θα είναι εκείνοι που θα επενδύσουν εγκαίρως σε νέες τεχνολογίες, ψηφιοποίηση και θα επωφεληθούν περισσότερο από την αναμενόμενη αύξηση του θαλάσσιου εμπορίου. 

    Οι προκλήσεις που καλείται να αντιμετωπίσει η ναυτιλία αλλά και ο ελληνικός εφοπλισμός προκειμένου να συνεχίσει να ηγείται παγκοσμίως του κλάδου και στη νέα εποχή της τεχνολογίας και της ψηφιοποίησης, συζητήθηκαν χθες σε ειδική εκδήλωση που διοργανώθηκε από την Boston Consulting Group με την ευκαιρία των φετινών Ποσειδωνίων.

    Όπως ανέφερε, ο επικεφαλής της BCG στην Ελλάδα Β. Αντωνιάδης, η ψηφιοποίηση δεν είναι μόνο παράγοντας επιβίωσης αλλά και προϋπόθεση ανάπτυξης.

    Ποιες είναι όμως οι τάσεις για το μετασχηματισμό της ναυτιλίας και ποια είναι τα βασικά ζητούμενα για τον ελληνόκτητο στόλο; 

    Η Camille Egloff επικεφαλής του τμήματος transpoprtation & logistics της BCG, ανέφερε ότι το οικοσύστημα της ναυτιλίας αναμένεται τα επόμενα χρόνια να μετασχηματιστεί πλήρως σε όλα τα στάδια της αλυσίδας από τα logistics μέχρι τον τελικό πελάτη με κυρίαρχες τάσεις την εισαγωγή των ηλεκτρονικών πλατφορμών, του internet of things, των αυτόνομων πλοίων, της προηγμένης ανάλυσης κλπ. 

    Η ελληνική ναυτιλία στηρίζει την ανταγωνιστικότητά της σε τρία σημεία κλειδιά και ειδικότερα στο πλεονέκτημα του κόστους, την σχέση με κομβικούς πελάτες και την παράδοση - αριστεία - know how.

    Στο πλαίσιο του μετασχηματισμού ανταγωνιστές της ελληνικής ναυτιλίας, δίνουν ιδιαίτερη έμφαση και επιχειρούν να μειώσουν την απόσταση, ενώ και ανταγωνιστικά ναυτιλιακά κέντρα επιχειρούν να εκμεταλλευτούν τις νέες τεχνολογίες για να ισχυροποιήσουν την ανταγωνιστική τους θέση. 

    Επομένως όπως τόνισε η κ. Engloff η ελληνική ναυτιλία καλείται τα επόμενα τρία έως πέντε χρόνια να δώσει έμφαση σε τρεις βασικούς τομείς προκειμένου να παραμείνει στην πρώτη θέση:

    Πρώτον να αναπτύξει ισχυρές ψηφιακές δεξιότητες προκειμένου να ηγηθεί στη νέα τεχνολογική επανάσταση

    Να αυξήσει τη συνεργασία εντός του οικοσυστήματος της ναυτιλίας και να έχει ηγετικό ρόλο στις μεγάλες καινοτομίες

    Να δημιουργηθεί ένα θεσμικό πλαίσιο που θα προάγει τις τεχνολογικές επενδύσεις στη ναυτιλία

    Στη συζήτηση που ακολούθησε ο Ιωάννης Μαρτίνος διευθύνων σύμβουλος της Signal Maritime υπογράμμισε ότι το μεγάλο πλεονέκτημα της ελληνικής ναυτιλίας είναι ότι λειτουργεί ως κοινότητα ενώ συμφώνησε ότι η πρόκληση τα επόμενα χρόνια θα είναι για τις μεγάλες εταιρείες να κάνουν επενδύσεις στην τεχνολογία. 

    Ο Jesper Praestengaard αντιπρόεδρος της Unifeeder και μέλος του ΔΣ της NYSHEX αναφέρθηκε και εκείνος στο know how που κατέχει ο ελληνικός εφοπλισμός αλλά και στο γεγονός ότι οι Έλληνες έχοντας επενδύσει σημαντικά κεφάλαια κατέχουν πλεονεκτική θέση στην αγορά.

    Τέλος ο Stephen MacFarlane, CIO του V. Group σημείωσε ότι καθοριστικός παράγοντας για τις επενδύσεις στην ψηφιοποίηση του στόλου είναι το κόστος, οι πόροι που θα εξοικονομηθούν και τα οφέλη που θα προκύψουν σε επίπεδο ανταγωνιστικότητας. 
     

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων