Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 10-Μαϊ-2018 11:30

    Με τιμή ΚΤΕΛ το μεταφορικό ισοδύναμο στους νησιώτες

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Με τιμή ΚΤΕΛ το μεταφορικό ισοδύναμο στους νησιώτες

    Της Μαρίας Νταλιάνη

    Με βάση την τιμή εισιτηρίου του ΚΤΕΛ θα υπολογίζεται η τιμή του εισιτηρίου στην οικονομική θέση των νησιωτών όπως διευκρίνισε ο υφυπουργός Νησιωτικής Πολιτικής Νεκτάριος Σαντορινιός. Η διαφορά της τιμής θα πιστώνεται ως μεταφορικό ισοδύναμο ως ακατάσχετο σε τραπεζικό λογαριασμό. Το ισοδύναμο θα ισχύει και για γιατρούς, εκπαιδευτικούς κλπ που εργάζονται στα νησιά.

    Όπως είπε, σε ό,τι αφορά τις εταιρίες οι οποίες θα λαμβάνουν επίσης μεταφορικό ισοδύναμο, -όσες έχουν φορολογική έδρα στα νησιά- θα υπάρχει μηχανισμός ελέγχου ώστε το όφελος αυτό να ενσωματώνεται (προς τα κάτω) αντίστοιχα και στην τιμή των προϊόντων. "Αλλιώς θα κόβεται το ισοδύναμο. As clear as that”, σημείωσε με έμφαση ο κ. Σαντορινιός.

    Οι κ.κ. Κουρουμπλής και Σαντορινιός περιέγραψαν σε αδρές γραμμές τον μηχανισμό του μεταφορικού ισοδύναμου για επιβάτες και εμπορεύματα στην ενημέρωση που έκαναν στην Υποεπιτροπή Νησιωτικών και Ορεινών Περιοχών της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Περιφερειών της Βουλής.

    Το κόστος κάλυψης του φετινού πιλοτικού προγράμματος ανέρχεται σε 50 εκατ. ευρώ ενώ για το 2019 όπως είπε ο κ. Κουρουμπλής που θα εφαρμοστεί σε όλα τα περίπου 100 κατοικημένα νησιά, έχουν προβλεφθεί 150 εκατ. ευρώ. Η χρηματοδότηση προέρχεται από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και ο τρόπος που έχει επιλέξει η κυβέρνηση να δοθεί στους νησιώτες "είναι ο αδιαμεσολάβητος" όπως υπογράμμισε ο κ. Σαντορινιός δίνοντας παραδείγματα εφαρμογής μεταφορικού ισοδύναμου σε χώρες όπως η Δανία, όπου γίνεται με την παροχή κουπονιών στους νησιώτες.

    Ο ίδιος παραδέχτηκε πως το μεταφορικό ισοδύναμο προφανώς δεν είναι αντιστάθμισμα στο μειωμένο ΦΠΑ και είπε πως δεν είναι ευχαριστημένος γι’ αυτό "γιατί είναι δύσκολο στην εφαρμογή του και προφανώς θα βγάλει και λάθη. Από κάπου όμως πρέπει να ξεκινήσει κανείς".

    Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, οι νησιώτες επιβάτες θα πληρώνουν κανονικά το εισιτήριο για τις μετακινήσεις τους και κάνοντας χρήση του "αριθμού του νησιώτη" θα πιστώνεται στον λογαριασμό τους η διαφορά του ποσού με κριτήριο το κόστος μιας αντίστοιχης μετακίνησης σε απόσταση με χερσαία μέσα. Το ποσό αυτό θα είναι ακατάσχετο. Για τις εταιρίες που θα μεταφέρουν εμπορεύματα και προϊόντα η εκκαθάριση θα γίνεται ανά τρίμηνο. Ο υπουργός διαβεβαίωσε πως έχει ήδη μελετηθεί πόσο κοστίζει η μεταφορά εμπορευμάτων στη χερσαία μεταφορά ώστε να υπάρχουν οι δείκτες της διαφοράς.

    "Το μεταφορικό ισοδύναμο αντισταθμίζει το κόστος νησιωτών επιβατών και προϊόντων. Η γενική παραδοχή είναι ότι στην Ε.Ε. υπάρχει πρόταση μείωσης για πολιτικές συνοχής" τόνισε ο κ. Σαντορινιός. "Εμείς ζητάμε να μην υπάρξει αυτή η μείωση και να υπάρξει διαφορετική κατανομή των πόρων, να μην γίνεται μόνο μέσα από το ΑΕΠ. Γιατί είναι ένας δείκτης που δεν λέει την πραγματικότητα, ενώ υπάρχουν άλλοι όπως π.χ. ο δείκτης τοπικής ανταγωνιστικότητας και ο δείκτης  ανθρώπινης ανάπτυξης της Eurostat που δείχνουν καλύτερα την εικόνα".

    Τόσο ο κ. Κουρουμπλής όσο και ο κ. Σαντορινιός ζήτησαν προτάσεις και ιδέες και συναίνεση από τα κόμματα της αντιπολίτευσης για το θέμα αυτό, ανεξαρτήτως της διαβούλευσης του σχεδίου νόμου για το θέμα.

    Από την πλευρά της Ν.Δ. υπήρξε αντίδραση στην "κυβερνητική μεθόδευση", μιλώντας για αποσπασματική και περιορισμένη εφαρμογή του μέτρου το οποίο ο Μ. Κόνσολας χαρακτήρισε ως "φιλοδώρημα". Υπενθυμίζεται ότι η ΝΔ με τροπολογία της ζητάει 12μηνη παράταση της εξαίρεσης των νησιών από την ένταξη στον ΦΠΑ που ισχύει για την υπόλοιπη χώρα.

    *Διαβάστε ακόμα

    Εξαγγελίες Τσίπρα για μεταφορικό ισοδύναμο σε νησιά- Μειωμένο ΦΠΑ

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων