Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 26-Απρ-2018 08:05

    Νέα υποχώρηση στο καλάθι "βλέπει" η IRI

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Νέα υποχώρηση στο καλάθι "βλέπει" η IRI

    της Αλεξάνδρας Γκίτση

    Νέα υποχώρηση στο μέσο μηνιαίο καλάθι αναμένει και για τη φετινή χρονιά η εταιρεία μέτρησης της κατανάλωσης IRI, η οποία ωστόσο διατηρεί τις εκτιμήσεις της ότι εφέτος η αγορά θα "τρέξει" με ρυθμό ανάπτυξης 2,6% σε σχέση με το 2017. Σύμφωνα με την έρευνα που παρουσίασαν χθες στελέχη της IRI, το μέσο μηναίο καλάθι αναμένεται να μειωθεί εφέτος κατά 5 ευρώ και να διαμορφωθεί στα 312  ευρώ από 317 ευρώ που ήταν πέρυσι.

    Η μείωση των αγορών προέρχεται κυρίως από τους καταναλωτές ηλικίας άνω των 55 ετών. Στην κατηγορία αυτή το καλάθι αγορών μειώνεται κατά 10 ευρώ και περιορίζεται στα 322 ευρώ, ενώ για τα νοικοκυριά ηλικίας 45-54 ετών το καλάθι υπολογίζεται στα 348 ευρώ, 6 ευρώ λιγότερα σε σχέση με το 2017.

    Αντίθετα αύξηση κατά 9 ευρώ αναμένεται φέτος στο καλάθι των νέων οι οποίοι σκοπεύουν να ξοδέψουν 247 ευρώ τον μήνα. Για το 60% του δείγματος ο λόγος για τη μείωση του μέσου καλαθιού του είναι ο φόβος για μείωση του μισθού του, ενώ για το 33% η οικονομική κατάσταση της χώρας. 

    Σε ό,τι αφορά τη γεωγραφική κατανομή της κατανάλωσης, στην Αττική πραγματοποιείται το 50% της συνολικής κατανάλωσης και το καλάθι αγορών διαμορφώθηκε πέρυσι στα 317 ευρώ. Πρωταθλήτρια είναι η Κρήτη, όπου πέρυσι καταγράφηκε η υψηλότερη κατανάλωση με 346 ευρώ ενώ στον νομό Θεσσαλονίκης κατεγράφη η χαμηλότερη με 270 ευρώ πέρυσι. Για τη φετινή χρονιά αναμένεται το καλάθι να μειωθεί  οριακά στην Κρήτη στα 340 ευρώ και να αυξηθεί στη Θεσσαλονίκη στα 283 ευρώ.

    Ποια είναι όμως η αλυσίδα που έρχεται πρώτη στη σκέψη των καταναλωτών. Φέτος η έρευνα ανάδειξε στην πρώτη θέση τον όμιλο Σκλαβενίτη με ποσοστό 35%. Στη δεύτερη θέση κατατάσσεται η αλυσίδα ΑΒ Βασιλόπουλος με ποσοστό 30%, η οποία πέρυσι βρισκόταν στην πρώτη θέση και με απόσταση 10 μονάδων από τον όμιλο Σκλαβενίτη.

    Σε ό,τι αφορά την πορεία της κατανάλωσης στο οργανωμένο λιανεμπόριο η IRI "βλέπει" αύξηση κατά 2,6%, υπό την προϋπόθεση ότι το ΑΕΠ θα αυξηθεί κατά 1,3% -είναι η χαμηλότερη εκτίμηση ακόμη και από την πρόβλεψη του ΔΝΤ-, η ανεργία θα μειωθεί κατά 1 ποσοστιαία μονάδα και ο αριθμός των σημείων θα αυξηθεί κατά 1,7%. Το πρώτο τρίμηνο η αγορά σημείωσε αύξηση 4,3% ενώ τον Απρίλιο η πρώτη εβδομάδα έτρεξε με +15% και η δεύτερη με -34%.

    Σε ότι αφορά το μέτωπο των προσφορών, η IRI εκτιμά ότι αυτές θα κινηθούν υψηλότερα εφέτος και θα ανέλθουν στο 23% από 21,5% που ήταν πέρυσι. Λογικό αν σκεφτεί κανείς πως οι καταναλωτές επιδίδονται στο "κυνήγι" των προσφορών και για τον λόγο αυτό επισκέπτονται τουλάχιστον 6 δικτύων λιανικής πώλησης, όπως αλυσίδες σούπερ μάρκετ, φούρνους, φαρμακεία, μίνι μάρκετ, περίπτερα και λαϊκές αγορές, για τα ψώνια τους.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ