Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 06-Μαρ-2018 08:00

    Υποτονική ανάπτυξη στο λιανεμπόριο "βλέπει" η Nielsen

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Υποτονική ανάπτυξη στο λιανεμπόριο "βλέπει" η Nielsen

    της Αλεξάνδρας Γκίτση

    Ποδαρικό με πτώση άνω του 18% (σ.σ. αφορά την πρώτη εβδομάδα του 2018), έκανε το λιανεμπόριο τροφίμων εφέτος, το οποίο παραμένει στην "εντατική" των προσφορών. Σε ό,τι αφορά το μέλλον η αισιοδοξία ...περισσεύει, αν και παραμένει συγκρατημένη.

    Με βάση εκτιμήσεις της Nielsen, η κατανάλωση παραμένει στα προ δωδεκαετίας επίπεδα, η φετινή χρονιά προβλέπεται ότι θα εμφανίσει ανάπτυξη 2%, ενώ σε ό,τι αφορά τον χαμένο τζίρο της Μαρινόπουλος αυτός είναι άγνωστο πότε θα "μαζευτεί". Όπως ανέφεραν στελέχη της Nielsen απαντώντας σε σχετική ερώτηση του Capital.gr, "η αγορά θα αργήσει να μαζέψει αυτόν τον τζίρο".  

    Η εκτίμηση αυτή βασίζεται με τα μέχρι σήμερα στοιχεία που έχει στη διάθεσή της η εταιρεία μέτρηση της κατανάλωσης, η οποία στην προβολή που κάνει για το σύνολο της χρονιάς θέτει ως βασική προϋπόθεση ότι δεν θα υπάρξει κάποια αρνητική εξέλιξη στην αγορά και στην οικονομία. Ακόμη και έτσι όμως οι εκτιμήσεις της Nielsen για ανάπτυξη 2% εφέτος στο λιανεμπόριο τροφίμων, υπολείπονται σημαντικά από τις εκτιμήσεις της IRI η οποία προβλέπει ανάπτυξη 3,1-4,8% τη φετινή χρονιά.

    Από τα μέχρι σήμερα στοιχεία που έχει στη διάθεσή της η Nielsen προκύπτει πως από τις αρχές του έτους έως και τις 17 Φεβρουαρίου ο ρυθμός ανάπτυξης των πωλήσεων στα σούπερ μάρκετ συμπεριλαμβανομένης της Lidl ήταν 2,8% ενώ εξαιρουμένης αυτής ήταν 4,8%. Η απόκλιση αυτή, σύμφωνα με εκτιμήσεις στελεχών της Nielsen οφείλεται στο γεγονός ότι η Lidl μετά την επαναλειτουργία του πρώην δικτύου της Μαρινόπουλος καταγράφει μικρές απώλειες.

    Αναπάντητο πάντως έμεινε το ερώτημα του Capital.gr, πως κινούνται άλλα δίκτυα τα οποία πριμοδοτήθηκαν από την κατάρρευση της Μαρινόπουλος και αν σήμερα, μετά την επαναλειτουργία του δικτύου, δέχονται πιέσεις.

    Τα στελέχη της Nielsen στο συγκεκριμένο ερώτημα, περιορίσθηκαν να δηλώσουν πως με τους πελάτες τους (λιανέμπορους και προμηθευτές) υπογράφουν συμβάσεις εμπιστευτικότητας και άρα δεν μπορούν να δώσουν περαιτέρω στοιχεία για την πορεία των πωλήσεών τους.

    Σε ό,τι αφορά την "ταμπακέρα" η αγορά συνεχίζει να βρίσκεται υπό πίεση και να ζει στον ρυθμό των προσφορών με μοναδικούς νικητές, σε αυτή τη φάση τους καταναλωτές. Με βάση την έρευνα της Nielsen, το 51,7% των επώνυμων προϊόντων το 2017, βρίσκονταν σε καθεστώς προσφορών – προωθητικών ενεργειών, όταν το αντίστοιχο ποσοστό το 2016 ήταν 51% και το 2009 στο 33,1%.

    Σύμφωνα με στελέχη της Nielsen μόλις το 16% των προσφορών θεωρείται αμοιβαίως προσοδοφόρο για τους λιανέμπορους και τους προμηθευτές με το 59% αυτών να είναι ζημιογόνο. Την ίδια ώρα το 70% των καταναλωτών ψωνίζει φθηνότερα προϊόντα ενώ ποσοστό 35% των καταναλωτών δηλώνει πως θα διατηρήσει αυτή την καταναλωτική συνήθεια ακόμη και αν η οικονομία βελτιωθεί. 

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ